پیام فارس

آخرين مطالب

معاون استانداری فارس:

روند توسعه استان فارس با جدیت ادامه دارد اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد در حوزه‌های مختلف، تاکید کرد که روند توسعه‌ی استان با جدیت و سرعت تداوم دارد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در جلسه شورای اداری شهرستان داراب با اشاره به مواجه کشور با تنگناها و مشکلات اقتصادی، گفت: راه برون رفت از این مشکلات، تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های بین المللی است .
وی ادامه داد: قطعا نظام جمهوری اسلامی این توان و ظرفیت را دارد که با تکیه بر توان مردم و بسیج مردمی و استفاده از ظرفیت های بین المللی در مسیر ایجاد آرامش اقتصادی حرکت کند .
معاون استانداری فارس گفت: این انقلاب و نظام به اندازه ای توانمند است که از اینگونه فراز و نشیب ها و سختی ها هراسی ندارد و همه ما مسئولان وظیفه داریم که با فعالیت جهادی و شبانه روزی مسائل و مشکلات کشور و مردم را حل و فصل کنیم .
رحیمی گفت: مردمی که خود را پیرو امام حسین (ع) و شهادت را سعادت می دانند هیچگاه در مقابل تحریم ها و فشارها تسلیم نخواهند شد و خللی در دفاع آنها از انقلاب، نظام، کشور و رهبری ایجاد نخواهد شد .
معاون امور عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: قطعا کشور و مردم که در جنگ تحمیلی هشت ساله در مقابل دشمنان ایستادند و اجازه تصرف یک وجب از خاک کشور را به آنها ندادند با اتحاد و همدلی از این پیچ خطرناک نیز عبور خواهیم کرد و نظام روند توسعه خود را با اقتدار ادامه خواهد داد .
رحیمی گفت: امروز ما با یک جنگ تمام عیار اتقصادی مواجه هستیم و این جنگی است که دشمنان با تبلیغات و سیاه نمایی ها دامنه آنرا تا درون تک تک خانه ها خواهند کشاند و با وارد آوردن فشارهای اقتصادی به دنبال این هستند تا بر روی محبوبیت نظام و دولت در نظر مردم اثر بگذارند .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به تداوم روند توسعه و پیشرفت استان گفت: بحث ایجاد زیرساخت ها به عنوان یکی از موارد تسهیل کننده و تسریع کننده امر توسعه با جدیت در دستور کار است .
رحیمی افزود: در استان فارس اهداف با توجه به توانمندی ها، پتانسیل ها، نیازها و مشکلات، ترسیم شده و و در همین چارچوب هم توسعه استان مد نظر قرار گرفته است .
وی، یکی از مشکلات و نیازهای اساسی استان را مساله آب دانست و ادامه داد: از مجموع کل روان آبها و آب های زیرزمینی استفاده شده استان، 92 درصد در حوزه کشاورزی، 6 درصد آشامیدنی و 2 درصد در حوزه صنعت استفاده شده است .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: خشکسالی پی در پی 10 گذشته استان سبب شد که میانگین بارندگی در سال زراعی گذشته با 57 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به 130 میلیمتر برسد و نسبت به میانگین بلند مدت نیز 60 درصد کاهش یابد .
رحیمی با بیان اینکه این روند هم در معیشت مردم، هم مباحث اقلیمی و هم مباحث زمین شناختی تاثیرات منفی ایجاد کرده است، گفت: برای تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف، احداث، تکمیل و تجهیز سدهای استان در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس هم اینک چهار سد و حدود 6 شبکه انتقال آب در استان در دست انجام است .
رحیمی، یکی دیگر از مباحث موثر در توسعه استان را حمل و نقل هوایی، جاده ای و ریلی دانست و گفت: توسعه این بخش ها می تواند فرایند توسعه استان را سرعت بخشد و بر همین اساس احداث راه آهن، آزاد راه، بزرگراه و راه های اصلی را در دستور کار قرار دادیم .
وی افزود: یکی از این پروژه ها، پروژه بزرگ آزادراه شیراز – اصفهان به طول 225 کیلومتر است که با اعتباری بیش از 2 هزار و 600 میلیارد تومان (اعتبار به قیمت قبل) با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان امسال یا اوایل سال 98 آماده بهره برداری شود .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در بحث حمل و نقل هوایی نیز برای اینکه بتوانیم استان را به سمت توسعه گردشگری و توریست محوری به عنوان جایگزین بخش کشاورزی که در نتیجه خشکسالی ها دچار مشکل و رکود شده سوق دهیم اقداماتی انجام شده است .
رحیمی افزود: به همین منظور، افزودن ایرلاین های جدید به خطوط هوایی استان و توسعه سالن ها و باندهای پروازی فرودگاه شیراز در دستور کار قرار گرفته است .
وی گفت: علاوه بر فرودگاه بین المللی شیراز، آماده سازی سطوح پروازی فرودگاه های داراب، جهرم، لار و لامرد را نیز در دستور کار قرار داده ایم .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به در دست اجرا بودن یک هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان داراب افزود: یکی از خواسته هایی که از سوی مردم این شهرستان مطرح می شود بحث تعیین تکلیف خط مرزی است که این کار در زمان و شرایط مناسب توسط مسئولان ذی ربط بر مبنای قانون بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد .
رحیمی افزود: بحث انتقال آب از سد رودبال به شهر داراب و جنت شهر که خط انتقال آن تکمیل شده و موضوع تکمیل پروژه های حوزه راه از دیگر خواسته های مردم این شهرستان است که به مسئولان ذیربط تاکید شد که روند تکمیل پروژه های این بخش ها را سرعت بخشند .
وی گفت: علاوه بر این، احداث یک پست برق نیز در دستور کار قرار گرفته تا ظرفیت تولید برق استان و شهرستان داراب افزایش یابد و زیربنای دیگر فعالیت ها شود .
رحیمی اضافه کرد: بحث تکمیل بیمارستان 160 تخت خوابی داراب که دچار رکود شده را نیز از جانب دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت دنبال خواهیم کرد؛ امیدواریم این بیمارستان هرچه زودتر وارد مدار خدمت رسانی شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/56741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید