پیام فارس

آخرين مطالب

آب شرب نداریم اما برای پروژه‌های صنعتی آب‌بر تحت فشاریم اجتماعي

  بزرگنمايي:

علی همتی در سومین پیام فارس- نشست تخصصی روسای مجامع مشورتی استان‌ها که به میزبانی شیراز برگزار شد، با انتقاد از اقدامات غیرکارشناسی در برخی حوزه‌ها افزود: دولت تدبیر و امید میراث دار طرح های کلنگ زده شده ای شد که همه آنها جزو پروژه‌های آب بر بودند .

  وی با هشدار نسبت به رشد مهاجرت از مناطق کم آب و بی آب استان به شهرهای بزرگ گفت: اگر همین امروز برنامه ای برای جنوب استان در نظر نگیریم در آینده‌ای نزدیک این بخش از استان نیز همانند بخش هایی از سیستان و بلوچستان خالی از سکنه خواهد شد .

  عضو هیئت رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان فارس، با انتقاد از برخی بی‌توجهی‌ها به استان فارس در ادوار مختلف، افزود: ما باید واقعیت های جامعه را به مردم منتقل کنیم .

همتی سخنرانی‌ را چاره و راه حل مشکلات جامعه ندانست و افزود: در سال‌های زیادی سخنرانی های بسیار کردیم و برخی مواقع هزینه‌های این سخنرانی‌ها را پرداختیم اما از محل این سخنرانی‌ها مشکلی در کشور حل نشد .

نمی‌توان استاندار بود و اختیار نداشت

براساس این گزارش، استاندار اسبق فارس نیز با انتقاد از نگاهی که انجام هر کاری را در استان ها منوط به صدور اجازه از سوی وزیر مربوطه می‌داند گفت: نمی شود در استانی مانند فارس استاندار بود و اختیار نداشت .

علی دانش منفرد یکی از ملزومات موفق بودن استانداران را انتخاب مشی اقتدارگرایانه در تصمیم گیری ها دانست و افزود: علی رغم تمام مشکلات موجود در کشور معتقدم که هر استانداری می‌تواند در عرصه اختیارات خود تحولی بزرگ در استان ایجاد کند .

  وی با طرح این پیشنهاد که استاندار هر استانی  با برگزاری نشست مشترک با استانداران ادوار آن استان زمینه کسب تجارب گرانبهایی را فراهم سازد گفت: استان فارس بادراختیارداشتن  ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود می‌تواند در امر توسعه شتابی بیش از پیش بگیرد .

استاندار دهه 60 استان فارس از رنج خود به خاطر نبود شور ، نشاط و امید در جامعه گفت و افزود: چرا شور، نشاط تکاپو و پویایی دوران انتخابات اکنون به بی قراری تبدیل شده است ؟

دانش منفرد از محدود بودن ارتباط دولت با حامیان خود انتقاد کرد و گفت: باید یکی  از خروجی‌های اینگونه نشست‌ها ایجادهمدلی ،فاق و کار کارشناسی برای باز کردن گره های موجود در کشور باشد .

این فعال سیاسی  با تأکید بر لزوم استفاده از خرد جمعی افزود: اینکه هر کسی فکر کند به تنهایی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند سخت در اشتباه است .

دولت موانع ارتباط با حامیان خود را از میان بردارد

دبیر هیئت رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان های کشور نیز گفت: دولت باید موانع ارتباط با حامیان خود را از میان بردارد .

  عبدالغفار شجاع با یادآوری حمایت گروه‌های مختلف سیاسی اعم از اصلاح طلبان، اعتدال گرایان و بخشی از اصولگرایان از روحانی در دوره انتخابات افزود: رئیس جمهور باید قدر این سرمایه های اجتماعی را بداند و تا دیر نشده با جوانان و با تجربه های گروه هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم از او حمایت کردند بدون واسطه دیدار وگفتگوکند .

  وی این اتفاق را جهت حفظ اتحاد و همدلی در جامعه لازم و ضروری دانست و گفت: در شرایطی قرار داریم که باید تلاش کنیم تا اعتماد جوانان را به معنی واقعی کلمه جلب کنیم در غیر این صورت لطمات جبران ناپذیری خواهیم خورد .

  نماینده اسبق مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در عین حال یکی از علل ایجاد فاصله دولت و رئیس جمهور با مردم را کم تحرکی و بی برنامگی روسای ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در سال 96 دانست و گفت: بخشی از این دوستان با اعلام نتایج انتخابات و به دلیل نداشتن برنامه و استراتژی بلندمدت اعضای ستادها را به حال خود رها کردند، در حالی که همین مردم بزرگترین سرمایه های اجتماعی برای دولت محسوب می شوند .

  شجاع با تقدیر از مسئولان ستادهای انتخاباتی سال 92 دکتر روحانی گفت: فراموش نکنید که شما ها تنها حامیان دولت نیست بلکه بنیانگذاران تفکر و عمل مبتنی بر تدبیر و امید به آینده محسوب می شوید .

وی با اشاره به بحران های داخلی و خارجی که در دولت دوازدهم گریبانگیر روحانی و کابینه اش شد تصریح کرد: هر انسان منصفی می پذیرد که برجام یک سند تاریخی درخشان در دولت دکتر روحانی است .

  شجاع افزود: در حالی که غرب و آمریکا 40 سال کشور ما را آماج انواع و اقسام تحریم‌های خود قرار داده بودند تیم دیپلماسی دولت یازدهم با دو سال مذاکره تمام تحریم ها را از بین برد .

  دبیر هیئت رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان های کشور با بیان اینکه در کنار اسرائیل و آمریکا برخی افراد و گروه ها در داخل کشور نیز برجام را نمی خواستند افزود: این در حالی بود که همه ما هم برجام را می‌خواهیم هم صلح را !

شجاع فشار توطئه های داخلی که در دولت یازدهم و دوازدهم گریبانگیر روحانی شد راکمتر از فشارهای خارجی ندانست و گفت: مشکل روحانی این است که حرف مردم را می زند .

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بی‌نظمی‌های مالی در دولت احمدی نژاد نیز اشاره کرد و گفت: هنوز هم ما برای توضیح در خصوص پول هایی که در دولت دهم بی حساب و کتاب است ازخزانه خارج شده باید به نهادهای مسئول پاسخگوباشیم .

شجاع با اشاره به اینکه 126 میلیارد تومان در سه سال آخر دولت احمدی نژاد و از محل هدفمند کردن یارانه ها بی حساب کتاب در جایی که هنوز مشخص نیست کجاست هزینه شده است افزود: دولت نهم و دهم با در اختیار داشتن درآمد افسانه ای نفت ، 600 هزار میلیارد تومان بدهی را روی دست دولت یازدهم و مملکت گذاشت و رفت .

  وی گفت: مشکل دیگر روحانی در دولت یازدهم و از دید عده ای که علاقه‌ای به شفاف‌سازی نداشتند این بود که این ارقام و رقم‌ها را فاش می‌کرد .

  نماینده اسبق مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شفاف سازی بودجه سال 97 نیز گفت: همه دیدند که پس از شفاف شدن ردیف بودجه برای سازمانها و نهادهای مختلف در کشور چه اتفاقی پس از دیماه 96 در کشور به وقوع پیوست .

شجاع اتخاذ چنین رویه ای را اعلام خطر برای عده ای خاص در جامعه دانست و گفت: پس از این اتفاقات بود که مداحی به خود اجازه داد از طریق رسانه ملی رئیس جمهور را که در قانون اساسی اولین مقام رسمی کشور پس از مقام معظم رهبری محسوب می شود، مورد تهدید و فحاشی قرار دهد .

شجاع در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به اراده آمریکا برای شکست دادن ایران از طریق جنگ اقتصادی ،حفظ کانال ارتباطی مردم و دولت را از طریق حامیان و بنیانگذاران تفکر تدبیر امیدرا یک ضرورت دانست و افزود: ارائه طرح های کارشناسی شده توسط مجمع مشورتی توسعه استان ها که آثار آنها را مردم لمس می کنند می‌تواند در کنار حفظ وحدت و اتحاد امیدها را برای پیروزی در این جنگ در کشور ما حفظ کند .

فساد موجود در جامعه مختص یک طبقه سیاسی خاص نیست

استاندار سابق هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه فساد موجود در جامعه مختص یک طبقه سیاسی خاص نیست،  افزود: احتکار، رشوه، کم کاری  و کم فروشی همه و همه نشانه‌های فساد در جامعه است .

جاسم جادری با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در مورد تبعات بروز فساد در جامعه گفت: دلیل بروز فساد در جامعه فاسد شدن خواص آن جامعه است.

  عضو هیئت رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان های کشور از دیدگاه امام علی(ع) خواص جامعه را علما، زاهدان ، جنگجویان،تجارو حکام معرفی کرد و افزود: اگر آنها فاسد شوند جامعه نیز به فساد کشیده خواهد شد .

جادری فساد را علت مهم بازدارنده رشد اقتصادی دانست و گفت: فساد آثار منفی کمی و کیفی گسترده‌ای بر تخصیص بهینه منابع و در نهایت بر رفاه عمومی دارد، اما از طرف دیگر پدیده‌ای است که اندازه گیری و مقیاس آن به سبب تنوع و پنهان کاری بسیار دشوار است .

نظام ارزیابی مدیران باید تغییر کند

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با انتقاد از شیوه ارزیابی مدیران در جشنواره شهید رجایی،گفت: نظام ارزیابی مدیران باید تغییر کند .

حیدرعلی کامیاب که به عنوان مدیر برتر کشوری درسومین  نشست تخصصی  روسای مجامع مشورتی توسعه استان های کشور شرکت کرده بود، داشتن یا نداشتن آسانسور در یک ساختمان را ملاک خوبی برای ارزیابی مدیران ندانست و افزود: در این ارزیابی ظرفیت های کاربردی یکدستگاه و توان اجرایی مدیران در نظر گرفته نمی‌شود .

وی میزان تحقق اعتبارات، جذب خیرین و ... را از جمله فاکتورهاسی دانست که در ارزیابی مدیران یا در نظر گرفته نمی شود یا اگر هم گرفته می شود تاثیر چندانی در بررسی های کلی ندارد و سپس افزود: تا زمانی که در حوزه‌ ای مر سلیقه بر برنامه چیره باشد در آن حوزه نتیجه نخواهیم گرفت .

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس مسئله آب را یک بحران جدی در حوزه ورزش عنوان کرد و گفت: ما با علم بر اینکه استان فارس دیر یا زود با چنین بحرانی روبرو خواهد شد دست روی دست نگذاشته و با راه اندازی نهضت توسعه زیرساخت های ورزش بدون اتکا به آب بیش از سیصد زمین کوچک و بزرگ چمن مصنوعی را در شهر و روستاهای استان احداث و بهره‌برداری رساندیم .

  کامیاب درادامه صنعتی نبودن را مانع بزرگ توسعه ورزش قهرمانی در فارس دانست و افزود: تاکید بر اقتصاد کشاورزی بدون درنظرگرفتن سندچشم انداز و طرح آمایش سرزمینی در سال های گذشته باعث شده تا امروز در فارس کسی برای ثروتمند شدن تلاش نکند بلکه تلاش کند تا یک زندگی عادی را مدیریت کند .

  وی افزود:علی رغم تمام این دغدغه ها در طول سه سال گذشته اقدامات خوبی به ویژه در حوزه زیرساخت های ورزش و جوانان انجام شده است .

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس افزایش یک و نیم میلیون متر مربع فضای ورزشی،ایجاد 180 سازمان مردم نهاد جوان، کسب رتبه اول در ارزیابی حوزه جوانان توسط وزارتخانه در سه سال پیاپی، کسب عنوان استان برتر در ارزیابی وزارت ورزش و جوانان توسط استان فارس و ...را تنها بخشی از اتفاقاتی که در طول سه سال گذشته در استان فارس و در حوزه ورزش و جوانان رخ داده عنوان کرد و گفت: رکورد شکنی ورزشکاران استان فارس در کسب مدال از مسابقات آسیایی و پارا آسیایی 2018 جاکارتا از دیگر موفقیت‌های ورزش فارس است .

  وی با بیان اینکه نمایندگان شایسته فارس در این مسابقات به رکوردهایی دست یافتند که در تاریخ ورزش فارس بی‌سابقه بوده است، از  مدیرانی که در بدنه دولت،جوانان را نمی‌پذیرند انتقاد و اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان نمونه موفق اعتماد به جوانان در حوزه های مختلف است .

کامیاب افزود: تقریباً 80 درصد از وظایف وزارت ورزش و جوانان با برون‌سپاری توسط سازمان‌های مردم نهاد جوان برنامه ریزی و اجرا می شود که این شیوه بهتر است به تمام وزارتخانه‌ها تسری پیدا کند .

وی برگزاری موفقیت آمیز جشنواره خدمت را یکی دیگر از کارنامه های درخشان حضور جوانان در امور اجرایی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی و اجرای تمام برنامه های بین المللی مربوط به پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 در شهر شیراز نیز از دیگر برنامه‌های موفقی است که جوانان شهر شیراز استان فارس انجام دادند .

نیروی انسانی  بزرگترین سرمایه برای رسیدن به مفهوم واقعی توسعه است

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان فارس گفت: نیروی انسانی  بزرگترین سرمایه برای رسیدن به مفهوم واقعی توسعه است .

جوادجمشیدی اساس شکل گیری این مجمع را بهره بردن از فکر و اندیشه متخصصین و افرادبا توجه در حوزه های مختلف دانست و افزود: توسعه و تحول اجتماعی،ضرورتی حیاتی برای تامین نیازها و ملزمات نسل های آینده و در حال به شمار می آید .

وی افزود: این مهم در گرو اشراف و آگاهی به مولفه های فرهنگی توسعه انتخاب درست مقاصد و هدف های سنجیده وسایل و شیوه های دستییابی به آنها است .

عضو هیئت رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان های کشور با تاکید برلزوم توجه به سرمایه های انسانی درمسیر توسعه به مصوبه عدم استفاده از بازنشستگان در مسئولیت های اجرایی اشاره کرد و افزود:شرایط کنونی به منزله یک امتحان سخت برای تصمیم گیران و تصمیم سازان کلان اجرایی کشور است .

جمشیدی توجه و تعهد به اصل شایسته سالاری را انتخاب جایگزین برای مدیران بازنشسته یک ضرورت اجتناب ناپذیردانست و افزود: انتخاب و انتصاب مسئولین ردههای مختلف اداری و اجرایی یکی از مسایل مهم و ضروری و از وظایف خطیر هر دولتی و از مفاهیم بنیادین در اندیشه سیاسی است .

وی بابیان اینکه  مهمترین عامل دوام یک نظام سیاسی، شایستگی مسئولین آن است افزود:اگر مدیران شایسته و تربیت یافته در راس سازمانها قرار گیرند،کیفیت فعالیتهای سازمانی به طور فزایندهای بهبود خواهد یافت .

جمشیدی ابراز امیدواری کرد که اجرای صحیح  طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان عمل سرعت بخشیدن به روند توسعه در کشور باشد

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/60804/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!