پیام فارس

آخرين مطالب

درمان بیماری نادر توسط پزشک شیرازی برای اولین بار در جهان علمي

درمان بیماری نادر توسط پزشک شیرازی برای اولین بار در جهان
  بزرگنمايي:

پیام فارس - نازایی امروزه یکی از معضلاتی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و به واسطه آن نمی‌توانند طعم شیرین مادر شدن را بچشند. روش های درمانی متعددی نیز وجود دارد تا راه چاره ای برای حل این مشکل باشد و کم و بیش راهگشا است.
در این میان پزشکان و متخصصان زیادی وجود دارند که در این عرصه تلاش های بسیاری می‌کنند تا بتوانند مشکلات زیادی را در زمینه نازایی و مشکلات زنان برطرف کنند.
یکی از این افراد برجسته که با نوآوری و تلاش و تحقیق های بسیار موفق به انجام روش های نوینی برای حل برخی از این مشکلات شده و بعضی از آنها را به صورت موفقیت آمیز برای اولین بار در جهان در شهر شیراز انجام داده است، دکتر سعید البرزی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو هیئت رئیسه لاپاراسکوپی زنان ایران است.
دکتر خود را معرفی کرد و گفت: دکتر سعید البرزی متولد 1335هستم، در تهران به دنیا آمدم و در شیراز بزرگ شدم، در حال حاضر استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر گروه زنان و عضو هیئت رئیسه انجمن لاپاراسکوپی زنان ایران هستم و دو فلوشیپ ناباروری و لاپاراسکوپی زنان و اندومتریوز را دارم.
او از مدارک و سوابق تحصیلی اش صحبت کرد و گفت: پزشکی عمومی و تخصص را دانشگاه علوم پزشکی شیراز گذراندم و دو فلوشیپ را از دانشگاه امپریال کالج لندن دریافت کردم.
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاقه را دلیل انتخاب این رشته دانست و اظهار داشت: به دلیل علاقه شخصی ام در این رشته تحصیل کردم و در حال حاضر فعالیت میکنم.
دکتر به فعالیت های پژوهشی خود اشاره و بیان کرد: از سال 1367 که تخصص را تمام کردم به عنوان هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز شروع به کار کردم و حدود 10 سال استادیار بودم و 8 سال دانشیار و بعد از آن تاکنون حدود 20 سال است که استاد تمام هستم.
او ادامه داد: از سال 2020 تا 2022 رئیس انجمن اندومتریوز آسیایی بودم، در حال حاضر عضو هیئت ویژه انجمن اندومتریوز و ادنومیوزیس آسیایی هستم، همچنین بنیانگذار لاپاراسکوپی و اندومتریوز در ایران هستم. وی افزود: همچنین در سه دوره جشنواره رویان و یک دوره جشنواره رازی برنده شدم، در جشنواره رازی از سوی رئیس جمهور وقت جایزه دریافت کردم.
عضو هیئت رئیسه انجمن لاپاراسکوپی زنان ایران با اشاره به مقالات و کتاب های خود گفت: بیش از 100 مقاله دارم که اکثرا در مجلات بین المللی به چاپ رسیده، همچنین مدرک رنکینگ بالای علمی و بالاترین اچ ایندکس در گروه زنان در کل کشور را نیز دارم.
او به دو کتاب خود اشاره کرد و در این‌باره گفت: دو کتاب دارم، یکی در خصوص درمان ناباروری است که به چاپ رسیده و دیگری با موضوعی دیگر در حال چاپ است. برای اولین بار در جهان!
دکتر از 3 عمل جدید که برای اولین بار در جهان توسط خودش در شیراز صورت گرفته توضیحاتی داد و اظهار داشت: 3 عمل را برای اولین بار در جهان در شیراز انجام دادم، اولین عمل استفاده از پیوند پرده صفاق برای ساختن گردن رحم در کسانی که رحم فانکشنال دارند که اولین آن مربوط به حدود 20 سال پیش است، دومین مورد در سال 2008 انجام شد، یک عمل متروپلاستی لاپاراسکوپی برای رحم هایی که دوتایی هستند که مقاله آن در مجله ای در آمریکا به چاپ رسید و عمل سوم چند سال اخیر انجام شد و مقاله آن نیز در یکی از مقالات بین المللی چاپ شد.
البرزی ضمن بیان اینکه فرصت مهاجرت داشته ام اما خدمت به وطن را ترجیح دادم؛ گفت: فرصت مهاجرت در کشورهای مختلف را داشته ام اما مهاجرت نکردم، به این دلیل که خدمت به کشورم را دوست دارم‌.
دکتر در چند کلمه کوتاه رمز موفقیت موفقیت خود را بیان کرد و گفت: علاقه، حس نوآوری، پشتکار زیاد و توکل به خداوند باعث شد به موفقیت دست پیدا کنم.
دکتر البرزی به عنوان شخصی که در مسیری طولانی قدم گذاشته و توانسته در نهایت موفق شود به جوانان کشورش توصیه هایی کرد و گفت: نا امید نشوید، در هر مسیر و رشته ای و که قرار دارید مطالب علمی را خوب بخوانید و سعی کنید خوب آموزش ببینید و تحقیق کنید تا درجات بالا برسید، اگر بخواهید می توانید با وجود تمام مشکلات به هدفی که دارید برسید و موفق شوید و نامتان در دنیا مطرح شود.


لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/741084/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم

واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود

تصادف زنجیره‌ای در آزادراه شیراز ـ اصفهان

ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم

امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند

روابط‌عمومی صداوسیما: شبکه خبر 2 هک نشده است

تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت

اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟

مهم‌ترین دلایل بروز لکه‌های پوستی

3 اپیزود از افزایش قیمت مسکن در کشور

راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک

هشدار نارنجی هواشناسی برای فارس

شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی

هشدار نارنجی هواشناسی برای استان فارس

مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها

جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز

اوقات شرعی فردا شنبه، پانزدهم اردیبهشت

چرا صبح‌ها دهانتان تلخ می‌شود؟

قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه

انتقاد عضو هیات مدیره انجمن فولاد از اتلاف گاز خانگی

به زبان ساده مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟

این میوه‌ها همچنان زیر 100 هزار تومان قیمت ندارند

آینده مبهم چشم‌انداز 2030 بن‌سلمان

علت بدن درد بعد از ورزش!

مصوبه مهم دولت برای حقوق کارگران در 1403 تعیین تکلیف شد

با 350 میلیون دناپلاس سوار شوید

تشییع پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده در زرقان

کلینیک درد مسیر درمان را کوتاه میکند

رکورد‌شکنی قیمت مس در سطح جهانی

انسداد کارت بانکی این افراد از شنبه قطعی شد

اجلاسیه شهدا در گراش

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس

اهدای اعضای دانش آموز 13 ساله اهل لالی به 3 بیمار

جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

تفاوت روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط

دسته بندی درمان در کلینیک درد

آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟

الزام دارندگان پروانۀ دفاتر پیشخوان خدمات دولت به دریافت شناسه یکتا

بارش باران از امشب در فارس

تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل

بارش باران از امشب در استان فارس

5 ماده غذایی که باید قبل از خواب بخورید

اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به 3 بیمار جان دوباره بخشید

تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان

پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی

بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس