پیام فارس

آخرين مطالب

پذیرفته شدگان نهایی کنکور از دوشنبه 17 مهر برای ثبت نام مراجعه کنند/ اعلام شرایط رشته‌های بورسیه و خاص علمي

پذیرفته شدگان نهایی کنکور از دوشنبه 17 مهر برای ثبت نام مراجعه کنند/ اعلام شرایط رشته‌های بورسیه و خاص
  بزرگنمايي:

پیام فارس - پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال 1402 از دوشنبه 17 مهر می‌توانند برای ثبت نام به دانشگاه‌های محل قبولی مراجعه کنند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نتایج پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال 1402 (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی1402 اعلام شد.
ضرورت دارد باتوجه به توضیحات زیر برای ثبت نام به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.
1. پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام، علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه ضرورت دارد از تاریخ 17 مهرماه 1402 به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.
2. نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی (به جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) همزمان از طریق درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.
متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً ً می‌توانند در یکی از کدرشته محل‌های قبولی ثبت نام کنند وبه عبارتی مجاز به ثبت نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.
3. برای همه متقاضیانی که فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته محل‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته محل مزبور در سهمیه مربوط و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته محل‌های انتخابی تا اولویت رشته محل قبولی، حداکثر تا 25 مهرماه 1402 تهیه و در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.
4. تغییرات منعکس شده به سازمان سنجش درخصوص وضعیت متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش یا اعمال سهمیه از سوی ارگان‌های ذیربط و…، در کارنامه و نتیجه نهایی ذینفعان اعمال شده است.
1. آن دسته از پذیرفته شدگانی که برای آنان بجای کدرشته قبولی، یکی از کدهای مندرج در جدول شماره یک اعلام شده، به منزله آن است که منحصراً ً در کدرشته مذکور نمره علمی لازم را داشته و در ردیف معرفی شدگان یکی از کدرشته های موسسات مذکور قرار گرفته اند و باید در صورت تمایل برای انجام مراحل پذیرش (مصاحبه، معاینه و …) بند زیر را مطالعه کنند.
2. آن دسته از پذیرفته شدگانی که علاوه برکدرشته قبولی اعلام شده (5 رقمی)، یکی از کدهای 2 رقمی مندرج در جدول شماره یک در اعلام نتایج برای آنها مشخص شده، توجه داشته باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته قبولی اعلامی، در ردیف معرفی شدگان یکی از کدرشته های موسسه مذکور نیز قرار گرفته اند.
3. متقاضیانی که برای آنان یکی از کدهای 2 رقمی مندرج در جدول شماره یک در اعلام شده، لازم است براساس برنامه زمانی که در اطلاعیه یکشنبه 23 مهرماه 1402 در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه کنند.
عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های مذکور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می‌شود و آندسته از متقاضیانی که دارای کد قبولی دیگری هستند، می‌توانند در کدرشته قبولی اعلام شده ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.
لازم به تاکید است آن دسته از متقاضیانی که در کدرشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده در صورتی که در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت کرده و پس از تایید در ردیف پذیرفته شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آنها در کدرشته اعلام شده قبلی (رشته‌ای که هم اکنون با کد 5 رقمی اعلام شده) لغو خواهد شد.





١١و١٧دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی24دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا (ع) مشهد
١٢دانشگاه شاهد25رشته‌های بورسیه ارتش
14دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری26رشته‌های بورسیه فرماندهی انتظامی
15مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی29کاردانی و کارشناسی رشته فوریت پزشکی‌های پیش بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی
18دانشکده غیرانتفاعی رفاه30دانشکده آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه قم
19دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران31دانشگاه امام حسین (ع)
20رشته‌های بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی32رشته‌های کاردانی با پذیرش صرفابراساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی
21دانشگاه شهید مطهری35دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر
22رشته‌های بورسیه وزارت دفاع61دانشگاه صنعتی اراک (بورسیه صنعتی)
23دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران62دانشگاه صنعتی ارومیه (بورسیه صنعتی)
37رشته‌های بورسیه دانش63دانشگاه صنعتی اصفهان (بورسیه صنعتی)
38رشته‌های بورسیه خودروسازی64دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (بورسیه صنعتی)
39رشته‌های بورسیه انرژی اتمی65دانشگاه صنعتی بیرجند (بورسیه صنعتی)
40دانشگاه غیرانتفاعی سوره66دانشگاه صنعتی سهند تبریز (بورسیه صنعتی)
41دانشگاه اراک (طرح آبا)67دانشگاه صنعتی قم (بورسیه صنعتی)
42دانشگاه فردوسی مشهد (دوره مشترک با خارج)68دانشگاه صنعتی همدان (بورسیه صنعتی)
43آموزشکده فنی نقشه برداری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح69دانشگاه علم وصنعت ایران (بورسیه صنعتی)
44دانشکده فنی و مهندسی گرمسار (بورسیه صنعتی)70دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان (بورسیه صنعتی)
45دانشگاه اراک (بورسیه صنعتی)71دانشگاه فردوسی مشهد (بورسیه صنعتی)
46دانشگاه ارومیه (بورسیه صنعتی)72دانشگاه قم (بورسیه صنعتی)
47دانشگاه اصفهان (بورسیه صنعتی)73دانشگاه کاشان (بورسیه صنعتی)
48دانشگاه بوعلی سینا همدان (بورسیه صنعتی)74دانشگاه گلستان (بورسیه صنعتی)
49دانشگاه بیرجند (بورسیه صنعتی)75دانشگاه گیلان (بورسیه صنعتی)
50دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین (بورسیه صنعتی)76دانشگاه مازندران (بورسیه صنعتی)
51دانشگاه تبریز (بورسیه صنعتی)77دانشگاه یزد (بورسیه صنعتی)
52دانشگاه تهران (بورسیه صنعتی)78دانشگاه میبد (بورسیه صنعتی)
53دانشگاه دامغان (بورسیه صنعتی)79دانشگاه اردکان (بورسیه صنعتی)
54دانشکده علوم انسانی و هنر حضرت معصومه (س) قم (بورسیه صنعتی)80دانشگاه تربت حیدریه (بورسیه صنعتی)
55دانشگاه رازی کرمانشاه (بورسیه صنعتی)81دانشگاه علم و فناوری مازندران (بورسیه صنعتی)
56دانشگاه زنجان (بورسیه صنعتی)82مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا (بورسیه صنعتی)
57دانشگاه سمنان (بورسیه صنعتی)83دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل (بورسیه صنعتی)
58دانشگاه صنعتی شاهرود (بورسیه صنعتی)84دانشگاه بزرگمهر قائنات (بورسیه صنعتی)
59دانشگاه شهرکرد (بورسیه صنعتی)60دانشگاه شهید باهنر کرمان (بورسیه صنعتی)

هر یک از پذیرفته شدگان کدرشته های امتحانی (پذیرش «با آزمون» و اعمال قطعی سوابق تحصیلی یا صرفاً ً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») باید حسب مورد، مطابق جدول شماره دو، مدارک لازم را برای ثبت نام در دانشگاه / مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه کرده و تحویل دهند.
باتوجه به اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، امکان ارائه دو مدرک «تاییدیه تحصیلی» و «سوابق تحصیلی» برای پذیرفته شدگان بصورت الکترونیکی در سامانه «تأییدیه تحصیلی» به آدرس https://emt.medu.ir فراهم است.
1. پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص کردن نظام آموزشی، با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به ثبت درخواست ارسال هر دو مدرک فوق به دانشگاه محل پذیرش خود اقدام کنند که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری جداگانه برای هر مدرک در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت و با ارائه این کدها به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده از
سامانه https://kemt.medu.ir توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.
تبصره: دارندگان دیپلم شاخه نظری (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی) در زمان ثبت درخواست مدارک فوق علاوه بر مدرک دیپلم، باید مراحل فوق را برای درخواست مدرک پیش دانشگاهی نیز اجرا کنند.
2. فارغ التحصیلان شهریور سال 1395 و بعد از آن نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود ندارند، اما فارغ التحصیلان خرداد سال 1395 و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام شده، باید به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کند.

موضوع نوع مدرک توضیحات و موارد بررسی
1دانشجویان: اخراجی آموزشی یا انصرافی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی- فرم انصراف از تحصیل- دانشجوی اخراجی آموزشی یا دانشجوی انصرافی دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی لازم است قبل از ثبت نام در رشته قبولی جدید نسبت به انصراف از قبولی قبلی اقدام و گواهی تسویه حساب کامل تأیید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان داخل ارائه کند
2دارندگان مدرک معادل کاردانی- اصل مدرک یا گواهی دانش آموختگی در دوره معادل- براساس مصوبه جلسه ٧٧١ مورخ 1394.08.26 و نامه شماره 5٧١4/٩٩/ دش مورخ 1399.04.03 شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل که تا سال ١٣٨١ به دوره‌های مذکور راه یافته اند، حسب مورد شماره مصوبه تسهیلات از ٧٧٦٣٣ / ٢ مورخ 1392.05.28 برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند
3 - دارندگان مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی
- دارندگان مدرک کاردانی گروه آموزشی پزشکی
- اصل یا گواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم) -تاریخ اخذ مدرک کاردانی برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 31 شهریور 1402 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا 30 بهمن 1402 و مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان باشد در غیر اینصورت قبولی داوطلب باطل خواهد شد
- پایان طرح نیروی انسانی تا تا پایان 31 شهریور 1402 (فارغ التحصیلان رشته‌های گروه آموزش پزشکی) پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی نیمسال اول یا 30 بهمن 1402 برای رشته‌های تحصیلی پذیرش در نیمسال دوم باشد
4دارندگان مدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)
- اصل یا گواهی مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی یا دانشگاه آزاد اسلامی
- اصل یا گواهی تحصیلی سال اول، دوم و سوم دبیرستان یا هنرستان با مهر و امضاء مدیر دبیرستان یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
- مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته بدون شرط پیش مدرک جای به معدل دانشگاهی برای پذیرفته شدگان ملاک عمل و قابل قبول است
- با قید تاریخ اخذ مدرک کاردانی برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 31 شهریور 1402 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 1402 باشد در غیر اینصورت قبولی داوطلب لغو خواهد شد
5دارندگان مدرک حوزی - ارائه موافقتنامه رسمی و بدون قید و شرط مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان یا قم
- ارائه اصل یا گواهی مدرک فراغت از تحصیل توسط مدیریت حوزه‌های علمیه
براساس مصوبه جلسه 548 28 مهر 1383 شورای عالی انقلاب فرهنگی، طلاب حوزه علمیه دارای مدرک سطح یک، صرفاً مجاز به ادامه تحصیل در رشته‌های گروه آزمایشی علوم انسانی و مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی هستند
6کارمندان دولتاصل حکم مرخصی سالانه یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط و همچنین گواهی اشتغال--------------
7گواهی اشتغالتصویر حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، شاغلین و بازنشستگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مؤسسات آموزشی تابعه وزارتخانه‌های مذکور--------------
8تمامی پذیرفته شدگان- اصل شناسنامه به انضمام یک نسخه تصویر از تمام صفحات آن
- اصل کارت ملی به انضمام یک برگ تصویر پشت و روی آن یا رسید درخواست آن (برای افرادی درخواست کارت ملی داده ولی هنوز دریافت نکرده اند)
- عکس تمام رخ 4×٣ تهیه شده در سال جاری به تعداد اعلام شده توسط دانشگاه محل قبولی
- باید واجد شرایط عمومی قید شده در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون (شماره یک) باشند
9تمامی پذیرفته شدگان (برادران)- مدرک وضعیت نظام وظیفه- با توجه به یکی از بندهای مندرج در صفحات ٢٢ تا ٢٣ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون (شماره یک)
نکات مهم:
هیچ درخواستی درباره انتخاب رشته در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست
1) با توجه به تاکیدات صورت گرفته به داوطلبان برای دقت وتوجه لازم برای انجام انتخاب رشته، هیچ درخواستی با عنوان اشتباه در انتخاب رشته یا درخواست اولویت بعدی رشته انتخابی در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست. لذا داوطلبان از ارسال درخواست با این موضوع به این سازمان خودداری کنند.
2) اسامی پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر (ع) در سایت سازمان سنجش اعلام نخواهد شد. با پذیرفته شدگان برای انجام مراحل ثبت نام توسط دانشگاه مذکور هماهنگی لازم به عمل خواهد آمد.
3. اسامی پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) متعاقباً از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
ت) برخی از اصلاحات مربوط به دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته:
- ظرفیت کدرشته محل‌های 38637 و 38636 (گروه ریاضی)، ٣٩٣56 ،٣٩٣5٧ ،٣٩٣6١و٣٩٣6٢ (گروه‌های تجربی و انسانی) مربوط به پذیرش بورسیه یک شرکت صنعتی در دانشگاه رازی کرمانشاه، به دلیل عدم پذیرش شرکت مربوط حذف شده و پذیرش ندارد و بنابراین نام هیچ داوطلبی به عنوان قبولی در این کدرشته محل‌ها اعلام نمی‌شود.
- ظرفیت کدرشته محل 18886 در گروه علوم ریاضی و فنی رشته معماری داخلی موسسه غیرانتفاعی قشم حذف شده و پذیرش ندارد و بنابراین نام هیچ داوطلبی به عنوان قبولی در این کدرشته محل‌ها اعلام نمی‌شود.
- کدرشته محل 19559 رشته کاردانی بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده از دانشگاه علوم پزشکی دزفول (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شوش دانیال) به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شوش دانیال) اصلاح شد.
- ظرفیت برخی کدرشته محل‌ها با توجه به اعلام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بعد از انتشار دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته و اصلاحیه‌های آن، افزایش یا کاهش یافته است که گزینش علمی نهایی براساس آخرین تغییر انجام شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/753195/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است

ببینید | فیلم پربازدید از پیدا شدن مینی‌بوس دفن‌شده زیر بهمن پس از 4 ماه!

(تصاویر) برداشت گل محمدی در میمند فارس

امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم

واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود

تصادف زنجیره‌ای در آزادراه شیراز ـ اصفهان

ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم

امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند

روابط‌عمومی صداوسیما: شبکه خبر 2 هک نشده است

تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت

اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟

مهم‌ترین دلایل بروز لکه‌های پوستی

3 اپیزود از افزایش قیمت مسکن در کشور

راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک

هشدار نارنجی هواشناسی برای فارس

شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی

هشدار نارنجی هواشناسی برای استان فارس

مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها

جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز

اوقات شرعی فردا شنبه، پانزدهم اردیبهشت

چرا صبح‌ها دهانتان تلخ می‌شود؟

قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه

انتقاد عضو هیات مدیره انجمن فولاد از اتلاف گاز خانگی

به زبان ساده مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟

این میوه‌ها همچنان زیر 100 هزار تومان قیمت ندارند

آینده مبهم چشم‌انداز 2030 بن‌سلمان

علت بدن درد بعد از ورزش!

مصوبه مهم دولت برای حقوق کارگران در 1403 تعیین تکلیف شد

با 350 میلیون دناپلاس سوار شوید

تشییع پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده در زرقان

کلینیک درد مسیر درمان را کوتاه میکند

رکورد‌شکنی قیمت مس در سطح جهانی

انسداد کارت بانکی این افراد از شنبه قطعی شد

اجلاسیه شهدا در گراش

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس

اهدای اعضای دانش آموز 13 ساله اهل لالی به 3 بیمار

جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

تفاوت روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط

دسته بندی درمان در کلینیک درد

آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟

الزام دارندگان پروانۀ دفاتر پیشخوان خدمات دولت به دریافت شناسه یکتا

بارش باران از امشب در فارس

تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل

بارش باران از امشب در استان فارس

5 ماده غذایی که باید قبل از خواب بخورید

اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به 3 بیمار جان دوباره بخشید