پیام فارس

آخرين مطالب

چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد 1403 نیستند؟ علمي

چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد 1403 نیستند؟
  بزرگنمايي:

پیام فارس- با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشدناپیوسته سال 1402 می توانند درآزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 ثبت نام و شرکت کنند. بر این اساس متقاضیان مذکور و نیز دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیرروزانه (شهریه پرداز) از قبیل دوره های نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی، مشترک دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می‌توانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما، درآزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 ثبت نام و شرکت کنند. این متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته‌های گروه پزشکی متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1403، قبل از اقدام به ثبت نام باید توجه داشته باشند که از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت خود را مشخص و از نظر وزارت مذکور منعی برای ثبت نام و شرکت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. در غیر این صورت عواقب مترتب بر آن به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری باید قبل از ثبت‌نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند تا به هنگام قبولی در دانشگاه ارائه کنند. بدیهی است در صورت قبولی باید مجدداً به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت بسپارند.

متقاضیان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.

ادامه تحصیل افرادی‌که دارای مدارک استخدامی، داخلی و یا با عنوان «معادل» هستند، ضمن رعایت بخشنامه منوط به تأیید دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و صرفا تأییدیه تحصیلی و یا قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل، مجوز ثبت نام در دانشگاه نیست.

دارندگان مدارک تحصیلی معادل لازم است حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل وغیررسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه 845 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بخشنامه ای که توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است، باشند. بدیهی است آن دسته از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره 432 تاریخ سوم آذر 77 شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره های معادل) در دوره های معادل پذیرفته شده اند، در شمول این مصوبه قرار می گیرند.

همچنین براساس مصوبه جلسه 771 شورای عالی انقلاب فرهنگی، همة دارندگان مدرک معادل که طی سال های 1377 تا 1381 به دوره های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوب شماره 2/77633 برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می شوند.

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند تا به هنگام قبولی در دانشگاه ارائه کنند. بدیهی است در صورت قبولی باید مجددا به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت بسپارند.

همچنین پذیرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل مقطع کارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی که دولت در صورت نیاز تعیین می کند به خدمت اشتغال ورزند.

پذیرفته شدگان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل مقطع کارشناس ارشد، در موقع ثبت نام به وزارتخانه، سازمان و یا نهاد دولتی مربوط تعهد خدمت بسپارند.

بهره‌مندان از مزایای صندوق های رفاه دانشجویان چنانچه قصد ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را داشته باشند، می توانند با سپردن تضمین کافی (به تشخیص صندوق های رفاه دانشجویان) به صندوق های مذکور، انجام تعهد خود را به بعد از خاتمه مقطع تحصیلی جدید موکول کنند.

چنانچه هر یک از فارغ التحصیلان پس از اشتغال و کسب درآمد نسبت به پرداخت اقساط وام خود اقدام نکرده باشند، مشمول تسهیلات موضوع این بند نخواهند شد و لازم است قبل از ثبتنام در مقطع تحصیلی جدید با صندوق های رفاه دانشجویان تسویه حساب کنند.

همزمان با آغاز ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال 1403 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور 4 گروه از داوطلبان ذیل مجاز به ثبت نام در این آزمون نیستند و در صورت پذیرش نهایی امکان تحصیل برای آنها وجود ندارد.

1-  مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاهها مجاز به ثبتنام از آنان نیستند.

2-  دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

3- فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نیستند.

4- دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ 31 شهریور 86 به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معدل آنان کمتر از  12  باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، سنوات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال است.

همچنین دانشجویان مورد پذیرش در دانشگاهها لازم است جهت دریافت معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، به برنامه نرم افزاری گوشی تلفن همراه «پلیس من» و یا سامانه سخا به نشانی https://sakha.epolice.ir/ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری به عمل می آید.

همچنین در صورت بروز مشکل در ثبت درخواست، داوطلبان می توانند برای رفع آن به دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس10+) و یا معاونت های وظیفه عمومی در سراسر کشور مراجعه حضوری داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/760845/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کلینیک درد مسیر درمان را کوتاه میکند

رکورد‌شکنی قیمت مس در سطح جهانی

انسداد کارت بانکی این افراد از شنبه قطعی شد

اجلاسیه شهدا در گراش

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس

اهدای اعضای دانش آموز 13 ساله اهل لالی به 3 بیمار

جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

تفاوت روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط

دسته بندی درمان در کلینیک درد

آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟

الزام دارندگان پروانۀ دفاتر پیشخوان خدمات دولت به دریافت شناسه یکتا

بارش باران از امشب در فارس

تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل

بارش باران از امشب در استان فارس

5 ماده غذایی که باید قبل از خواب بخورید

اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به 3 بیمار جان دوباره بخشید

تاکید امام جمعه اهل سنت ارومیه برتکریم کارگران و معلمان

پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی

بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس

تجلیل از مقام معلمان در سپیدان

طرح/ با مهر معلم آمدم تا اینجا

درمان دیسک کمر با لیزر

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال 1401 اعلام شد

دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی

دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید

ریشه‌یابی تروریسم شرقی در افغانستان

نکاتی مهم درباره بیماری دیابت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص 10 همت برای کادر درمان خبر داد

نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد

سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)

در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم

برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام

فارس قهرمان رقابت‌های راگبی

اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد

کارشناس سیاستگذاری مسکن: ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود

حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است

جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

مسابقات قرآن و عترت مرحله 14 گانه در سپیدان

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

بازرسان آژانس در ایران؛ از «البرادعی» تا «گروسی»

ویژگی کلینیک درد چیست؟

پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال 2024 کدامند؟

گزارش اختصاصی خبرنگار مهر از تمرین امروز جمعه تیم فوتبال استقلال

ارایه خدمات 30 گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات