پیام فارس

آخرين مطالب

حال ناخوش فوتسال بانوان فارس با سقوط 2 تیم از لیگ برتر ورزشي

حال ناخوش فوتسال بانوان فارس با سقوط 2 تیم از لیگ برتر
  بزرگنمايي:

پیام فارس- حضور بخش خصوصی در ورزش پس از حرفه ای شدن از چند سال پیش مطرح شد برای همین هم قانونگذار اجازه کمک های دولتی را به تیم های خصوصی منع کرد هر چند زیرساخت ها برای برون سپاری این مقوله تاثیر گذار به بخش خصوصی فراهم نشده بود برای همین بسیاری از کسانی که آمدند و در ورزش سرمایه گذاری کردند عطای کار را به لقایش بخشیدند.

باشگاهی که دیگر سوسو هم نمی زند

باشگاه برق شیراز به عنوان نماد ورزش فارس که هنوز طرفداران زیادی دارد و افزون بر 75 سال قدمت دارد، دیگر سوسو هم نمی زند حاصل یک تصمیم عجولانه بود که همان زمان صدای خرد شدن استخوانش پس از واگذاری به بخش خصوصی شنیده شد این بدان معنا بود که حضور بخش خصوصی در ورزش حساب شده نبود.

همچنین درسال های نه چندان دور مدیران برخی صنایع فارس برای کمک به ورزش علاقه مند شده به عنوان مثال در بسکتبال به صورت حرفه ای ورود کردند اما دخالت های برخی افراد از بیرون و نبودن انضباط مالی در تیم های تحت نامشان باوجود هزینه های زیادی که کردند اما رفتند و پشت سرشان هم نگاه نکردند.

فوتسال فارس در لیگ برتر تیم ندارد

براساس این گزارش صنعت فجر و پارس آرا شیراز تیم هایی هستند که در لیگ برتر فوتسال بانوان فارس فعالیت می کردند اما به دلیل حاضر نشدن مسئولان این تیم به هنگام قرعه کشی فصل جدید لیگ برتر و عدم ارسال به موقع مدارک از دور مسابقات کنار و به یک دسته پایین تر سقوط کردند که با اعتراض بازیکنان و مربی تیم پارس آرا همراه شد.

اگر تا بحال سکوت کردم می خواستم حق و حقوق بازیکنان پایمال نشود

سرمربی تیم فوتسال پارس آرا شیراز با اظهار اینکه اگرتا بحال سکوت کردم به خاطر این بود که نگران پایمال شدن حق و حقوق بازیکنان بودم در مصاحبه با خبر نگار ایرنا گفت : اما از آنجا که این اتفاق افتاده دیگر سکوت را جایز ندانستم.

 

ستاره زارع ادامه داد: اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال نباید اجازه دهند هر کسی وارد ورزش بانوان شود،برای همین گفتم با وجود چنین شرایطی بهتر است تیم نداشته باشیم.

حق و حقوق بازیکنان هنوز پرداخت نشده

نایب رییس هیات فوتبال شیراز بیان کرد: بعد از حدود یک سال که لیگ تمام شده اما هنوز حق و حقوق بازیکنان پرداخت نشده و بازیکنان به ما اعتماد کرده و در لیگ با وجود همه سختی ها شرکت کردند اما نمی خواهم آنها فدا شوند.

 

سر مربی تیم فوتسال پارس آرا تصریح کرد : در فصل گذشته لیگ برترفوتسال یک بازی با تیم البرز داشتیم ساعت چهار صبح رسیدیم کرج و ساعت 11 صبح بازی داشتیم ضمن اینکه تا دقیقه آخر نمی دانستیم تیم اعزام می شود، ساعت 12 ظهر یک روز قبل از بازی به بازیکنان گفتیم بیایند ترمینال شهید کاراندیش البته همه سفر ها اینگونه بوده برای همین هم اتفاقی که پیش آمد را باز گو می کنم.

زارع ادامه داد: ساعت چهار صبح حوالی کرج راننده اتوبوس در یک منطقه کوهستانی ماشین را نگه داشت و گفت دیگر اتوبوس توانایی بالا رفتن از سر بالایی را ندارد و نزدیک محل مورد نظر هستین و پیاده شوید.

وی اظهار کرد: با 12 دختر ساعت چهار صبح دریک منطقه کوهستانی پیاده کردند و این جا بود که سگ های ولگرد که بیش از 10 قلاده بود بازیکنان را محاصره و پارس می کردند، گفتم خدایا اتفاقی برای کسی نیفتد چرا که نه ماشینی عبور می کرد و نه شخصی با این حال ناگزیر پیاده به راه افتادیم.

او بیان کرد: چرا نباید تیم های ما یک شرایط خوب و ایده ال داشته باشند تا بازیکنان بدون دغدغه بازی کنند، بسیاری از بازیکنان ما شرایط اینکه بخواهند بروند بیرون استان بازی کنند را ندارند در حالی که بسیاری از تیم های مطرح با پرداخت های خوب خواهان بازیکنان فارس هستند اما آنها دوست دارند در کنار خانواده خود باشند و بازی کنند.

سرمربی تیم پارس آرا اظهار کرد: الهام پاکدل خانم گل لیگ به تیم ملی دعوت شده اما باید در تیمی بازی کند که در لیگ برتر وجود داشته باشد و هم اینک که تیم نداریم طبیعی است این بازیکن مستعد سوخت می شود چرا برای انتخاب تیم ملی مربیان هیچ وقت نمی ایند لیگ های پایین تر از لیگ برتر را نگاه کنند.

ورزش بانوان در فارس دیده نمی شود

زارع ادامه داد : درد دل زیاد است اما سزاوار این نیستیم در چنین شرایطی کار کنیم چرا که ورزش بانوان در فارس دیده نمی شود .

وی بیان کرد: از هیات فوتبال فارس و شیراز تشکر می کنم که پیگیر هستند و دارند تلاش می کنند که تیم در در لیگ برتر بماند و با فدراسیون در حال رایزنی هستند هر چند هیات فوتبال نمی تواند تیمداری کند چرا که تکلیف تیم مشخص نیست.

زارع افزود: داریم از طریق قانونی اقدام می کنیم برای حقوق ناچیزمان که در قرار داد ها ثبت شده است هر چند گفته می شود سازمان لیگ فدراسیون در سامانه بارگذاری نشده است.

تغذیه مناسب

وی گفت: از طریق یک وکیل ورزشی صحبت کردیم که پیگیر حق و حقوق خودمان که ناچیز است باشیم ضمن اینکه از حق هم نباید گذشت از نظر تغذیه در طول فصل شرایط خوبی داشتیم و من هم از هزینه شخصی برای تیم خرج کردم که هنوز با حقوقم دریافت نکرده ام.

این پیشکسوت فوتسال فارس، از رسانه ها به ویژه خبرگزاری ایرنا خواست همانطور که همیشه صدایمان بوده این بار هم می خواهیم همچنان صدایمان باشند چرا که فریاد رسی نداریم.

 

چه کسی پاسخگو است

همچنین بازیکن تیم پارس آرا هم گفت :‌ در این سال ها به دنبال منفعت خودشان بودند.

زهرا بیتی اضافه کرد:‌ دیگر برای این تیم بازی نمی کنم و از این ناراحت هستم کلان شهر شیراز با وجود بازیکنان خوب و ملی پوش یک تیم در لیگ برتر ندارد .

چرا مسئولان ورزش دست روی دست می گذارند

خانم گل مسابقات لیگ برتر هم به ایرنا گفت:‌ دیگر حرفی برای گفتن نمانده هنوز پول های فصل قبل را تسویه نکردند.

الهام پاکدل افزود: ‌جای تعجب دارد که چرا مسئولان استان دست روی دست می گذارند، نمی دانم در این کلان شهر هیچ حامی ( اسپانسری )پیدا نمی شود تا از تیم بانوان حمایت کند و مانع سقوط دو تیم لیگ برتری شوند.

پاکدل که معلم ورزش است ادامه داد:‌ بعد هم می گویند چرا ورزشکاران از شیراز می روند ٰ‌وقتی حمایت نشوند به استان های دیگر می روند که برای تیم های بانوان ارزش قایل هستند.

وی افزود:‌ واقعا متاسفم و دلم م یسوزد برای آینده بچه هایی که به ورزش حرفه ای نگاه می کنند.

سال سختی بود

سرپرست تیم پارس آرا هم گفت : سال سختی بود به لحاظ مالی مشکل وجود داشت و قرار شد بعد از مسابقات تکلیف تیم را مشخص کنند و اگر حامی پیدا کردند پول بازیکنان را بدهند.

راضیه رزمجویی افزود: در قرار داد ها مبلغ را نوشتیم اما گویا در سامانه فدراسیون ثبت نشده است.

تیم را برای فروش گذاشتم مسئولان ورزش پاسخ ندادند

مسئول باشگاه پارس آرا گفت: سال گذشته تیم را برای فروش گذاشته و به اداره کل ورزش و جوانان هم اطلاع دادم اما فرصت سوزی شد و خریدار را ازدست دادیم و هزینه ها برای تیم داری کردن پاسخگو نبود.

مصطفی زارع ادامه داد:‌ با بازیکنان صحبت کردیم که داشته مالی نداریم اما اگر حامی پیدا شد کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد:‌ هزینه بلیت هواپیما گران شده بود، سفر های زمینی شلوغ بود و اتوبوس گیر نمی آمد و به سختی تهیه می کردم برخی مواقع با قطار سفر می کردند و اتوبوس ها در بست نمی آمدند.

زارع افزود:‌ برای سفر به کرج اتوبوس دربست گرفتیم که شب حرکت کردند و از آنجا که صبح زود رسید به سازمان لیگ مکاتبه کردیم مسابقه را با تاخیر برگزار کند تا بازیکنان بتوانند بیشتر استراحت کنند و این اتفاق هم افتاد و بازی را بردند.

مدیر باشگاه پارس آرا ادامه داد:‌ به راننده اتوبوس اعتراض کردم که چرا آنها در یک شرایط سخت پیاده کردید و خدا شکر اتفاقی نیفتاد.

 

شهرداری و شورای شهر کمک نکرد

وی گفت:‌ بهر حال سال سختی بود و با وجود اینکه به شورای شهر،‌شهرداری و ارگان های مختلفی سر زدم اما هیچ کس کمک نکرد.

زارع بیان کرد: ‌10 سال است دارم تیمداری می کنم حتی سالن مناسبی در شیراز وجود ندارد برای مسابقه و لی در عین حال تلاش کردیم که فوتسال بانوان را رشد دهیم.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی اما در بسیاری از مسابقات برخی بازیکنان با هواپیما به سفر می رفتند،تلاش خود را برای اینکه اتفاق های خوبی رخ دهد، انجام دادیم .

وی اظهار کرد:‌ هیات فوتبال پیشنهاد داد حق ورودی به مسابقات و لباس بازیکنان را می دهد اما برای شرکت در لیگ و تمام هزینه حدود یک میلیارد تومان بر آورد می شود و گفتم شما بیایید یک سوم آن را تامین کنید که این اتفاق نیفتاد.

تیم را با قدرت برای لیگ برتر بسته ایم

مدیر باشگاه صنعت فجر شیراز که این تیم هم به دلیل شرکت نکردن در زمان قرعه کشی مسابقات از دور مسابقات حذف شده است ٰ‌به ایرنا گفت :‌ سه ماه است که تیم را بسته ایم و بازیکنان تمرینات خود را شروع کرده اند و با قدرت در مسابقات شرکت می کنیم.

قیصر آزادی افزود:‌ واقعا به دلیل مشغله کاری پیامی که برایم فرستاده بودند را ندیدم و واقعا اطلاع نداشتم اگر می خواستیم شرکت نکنیم که تیم را سه ماه قبل نمی بستیم امیدوارم فدراسیون وسازمان لیگ مشکلات ما درک کند و در قرعه کشی شرکت دهد چرا که اگر تیم ما به دسته پایین سقوط کنند دیگر بازیکنانی که با ما قرار داد بسته اند و همه حرفه ای هستند حاضر نیستند در دسته پایین تر بازی کنند.

وی گفت: با وجود اینکه سالهای زیادی است تیمداری می کنیم اما هیچ کمکی به ما نشد با این حال ادامه دادیم و بازهم در مسابقات شرکت خواهیم کرد مسئولان استان از طریق فدراسیون پیگیر دو تیم شهرشان باشند تا این دو تیم در لیگ برتر باقی بماند.

از طریق هیات پیگیر هستیم

مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان هم در مورد حذف این دو تیم به ایرنا گفت:‌ با نایب رییس هیات فوتبال صحبت کردیم گفتند مدیر پارس آرا گفته تیم نمی دهیم و این در حالی است که هیات فوتبال پیشنهاد داده که حق ورودی و لباس بازیکنان را می دهیم اما مدیر باشگاه قبول نکرده و عنوان کرده ورودی و لباس را من می دهم شما بقیه هزینه تیم را بدهید، که کار هیات تیمداری نیست.

صدیقه خواست خدایی افزود:‌ تیم صنعت فجر هم از زمان قرعه کشی اطلاع پیدا نکردند و چند استان دیگر هم این مشکل را دارند و با فدراسیون در حال مکاتبه هستیم تا زمینه ورود آنها دوباره به لیگ برتر فراهم شود.

به گزارش ایرنا؛ 17 آبانماه قرعه کشی مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان با شرکت هشت تیم برگزار شد.

قرار بود این مسابقات با حضوور 12 تیم برگزار شود اما تیم های پارس آرا و صنعت فجر شیراز، شگفتی سازان جویبارو سهرابی دیواندره مدارک خود را در موعد تعیین شده تحویل ندادند و از دور مسابقات حذف شدند.

رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان از سوم آذرماه شروع می شود

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/763795/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عوامل موثر در ابتلا به هپاتیت

ارز واردات خودرو در جیب مونتاژکاران

فعالیت‌‏های سوداگرانه و غیرمولد زیر ذره‌بین طرح مالیات بر عایدی سرمایه

تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟

نفس‌های پایانی سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا طرح تعادل‌بخشی از اجرا بازماند؟

بررسی وضعیت وزارت راه و شهرسازی در کشورهای دنیا؛ همه جا جدا جز ایران!

جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک 85 درصدی سرخابی‌ها

قالیباف: مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود

تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال

جلب مشارکت مردم جهت رونق اقتصادی کیش

بخش زیادی از صادرات کیش درحوزه لجستیک وخدمات فنی، مهندسی و گردشگری است

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: جهاد در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید احیا شود

بهترین روش پیشگیری از ابتلا به هپاتیت

تشخیص بهتر سرطان سینه با استفاده از یک داروی پر مصرف

طرح جدایی وزارت راه از مسکن کلید خورد!

فرصت استثنایی کمیسیون رایگان در تپسی برای تمام سفیران!

سرمقاله کیهان/ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

سرمقاله وطن امروز/ ایران انسانی رفتار می‌کند یا آمریکا؟!

سرمقاله فرهیختگان/ نقش تامین مالی جمعی در توسعه مشاغل خرد و کوچک و تحقق شعار سال

سرمقاله شرق/ بلوغ اجتماعی و حکم اعدام

سرمقاله اعتماد/ چرا امید در جامعه ایران کم‌فروغ شده است؟

سرمقاله ایران/ تغییر مرزهای جهانِ فرهنگی

سرمقاله آرمان امروز/ تنهایی اسرائیل

سرمقاله شهروند/ «اکسپو»، بخش خصوصی و رونق تولید

سرمقاله جمهوری اسلامی/ روحانیت خودش پیشقدم شود

پدر شهیدان والامقام «بابایی ملکشاه» از مازندران آسمانی شد

ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم

کنکور دوباره برای جاماندگان مناطق سیل‌زده

استاد دانشگاه استنفورد: چطور غزه دانشگاه‌های آمریکا را فتح کرد؟

آغاز لابی‌ها برای حذف

گرداب تورم و مالیات

شبح ویتنامی دیگر بر سر آمریکا

گزارش از دل اعتراض؛ در دانشگاه کلمبیا چه خبر است؟

ایران و روسیه؛ معادلات برهم خورده اسرائیل

پنجره بن سلمان رو به بسته شدن است؟

بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟

دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر

بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟

پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی

استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود

ورزش فارس در 8 اردیبهشت

برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس

یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی

درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس

علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟

نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است

همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی