پیام فارس

آخرين مطالب

کوچکترین عضو تیم تنیس روی میز ورزشي

کوچکترین عضو تیم تنیس روی میز
  بزرگنمايي:

پیام فارس -   تیم ملی تنیس روی میز در حالی باید برای کسب سهمیه تیمی المپیک در مسابقات قهرمانی جهانی شرکت کند که نسبت به رویدادهای اخیر ترکیبی جدید در اختیار دارد.
این ترکیب به واسطه انتصاب سه بازیکن و برگزاری رقابت های انتخابی تشکیل شد. بر این اساس نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی به خاطر عملکردی که در بازی‌های آسیایی داشتند، مجدد وارد ترکیب تیم ملی شدند.
دو نفر دیگر هم با برگزاری رقابت های انتخابی میان 14 بازیکن مشخص شدند.
این رقابت ها با حضور نفراتی مانند افشین نوروزی، حمیدرضا طاهرخانی و سروش امیری نیا که تجربه تیم ملی را دارند، برگزار شد اما در حضور آنها محمد موسوی و متین حیدری با کسب بیشترین امتیاز سهمیه تیم ملی را از آن خود کردند، بازیکنان جوانی که تجربه ای از همراهی تیم ملی ندارند و در اولین دوره ورود به ترکیب این تیم باید در مسابقات جهانی و انتخابی المپیک شرکت کنند.
حضور این دو بازیکن میانگین سنی ترکیب ترکیب تیم ملی را کاهش داده است. به خصوص موسوی که تنها 20 سال دارد. این بازیکن امیدوار است حضورش در این تیم به قدری مثمرثمر باشد که به کسب اولین سهمیه تیمی برای المپیک منجر شود.
محمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه تا سال گذشته در ترکیب تیم جوانان بازی می کرد، خاطرنشان کرد: سال 2018 برای نخستین بار در ترکیب تیم نوجوانان قرار گرفتم و با این تیم در مسابقات آسیایی میانمار مقام هفتم انفرادی و پنجم مشترک تیمی را به دست آوردم. سپس وارد ترکیب تیم جوانان شدم. سال 2021 در مسابقات آسیایی مغولستان پنجم مشترک تیمی شدیم و در سال 2022 هم در لائوس همین عنوان را تکرار کردیم.
وی با یادآوری حضور در رقابت های اخیر انتخابی تیم ملی گفت: برای دومین بار بود که در این مسابقات شرکت می کردم. برای دوره پیشین رقابت های قهرمانی جهان هم در انتخابی تیم ملی شرکت کردم اما با ختلاف کم نتوانستم وارد ترکیب شود. برای آن مسابقات نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی، سروش امیری نیا و افشین نوروزی عازم چین شدند.
این ملی پوش تنیس روی میز ادامه داد: برای این دوره رقابت ها اما در حضور خیلی از بازیکنان بزرگ شرکت کننده توانستم اول شوم و وارد ترکیب تیم ملی شوم. افشین نوروزی و حمیدرضا طاهرخانی بازیکنان نامدار و با تجربه ای بودند که در رقابت با آنها صاحب سهمیه تیم ملی شدم. رقابت با این بازیکنان و کسب سهمیه در حضور آنها باعث شده از حضورم در تیم ملی بیشتر خوشحال شوم.
موسوی با یادآوری سابقه هم تیمی بودن با این بازیکنان افزود: در لیگ ترکیه با افشین هم تیمی بودم و در تیم شهرداری کرج هم با طاهرخانی بازی می کردم. من کوچک بودم اسم این بازیکنان را می شنیدم و بازی های‌شان را می دیدم. آنها به نوعی نماد و اسطوره برایم بودند. آن زمان حس عجیبی داشتم و فکر می کردم که بتوانم روزی مانند آنها بازی کنم. این حسم خیلی محکمتر و خاص تر شده حالا که با آنها رقابت داشته ام و به نوعی جای آنها را گرفته ام.
بازیکن 20 ساله تیم ملی تنیس روی میز در ادامه در مورد مسابقات قهرمانی جهان که از 27 بهمن در بوسان آغاز می شود، گفت: از اسم مسابقات پیداست که چه سطحی دارد و با حضور چه نفراتی برگزار می شود. به خصوص این دوره که گزینشی المپیک هم است. هشت تیم برتر مسابقات راهی المپیک می شوند. برنامه و تلاش تیم ملی هم این است که یکی از این هشت تیم شود اگرچه می دانیم کار خیلی سختی است.
وی در واکنش به اینکه «اولین دوره حضور در ترکیب تیم ملی را باید با چنین رویدادی آغاز کنید و این کار شما را برای ارزیابی و سنجش عملکردتان سخت تر می کند»، گفت: در کل از حضور در ترکیب تیم ملی بزرگسالان خوشحالم. زمانی آرزوی من رسیدن به این تیم بود و حالا به آن رسیده ام. رویارویی با این ازمون سخت هم استرس و و دغدغه های خودش را دارد اما بیشتر برایم شیرین است و ایجاد انگیزه می کند. وقتی به این فکر می کنم که باید در مسابقاتی شرکت کنم که شاید به المپیک منتهی شود، بیشتر از استرس احساس قوی بودن می کنم و اینکه مصمم میشوم بیشتر و بهتر آماده شوم.
موسوی یادآور شد: تصورم از تیم ملی و دیدارها و مسابقات این تیم گنگ و مبهم است و این قابل انکار نیست اما بیشتر از این مسئله این برایم اهمیت دارد که در یکی از بزرگترین رویدادهای تنیس روی میز جهان شرکت می کنم و می توانم به نتیجه گیری در آن کمک کنم. خوشحالم در این سن کم چنین موقعیتی را به دست آورده ام و دوست دارم بیشترین استفاده را از آن ببرم. تجربه ای که الان می گیرم می تواند کمک کند که مثلا 5 سال بعد بازیکن ثابت تیم ملی شوم. اینها مسائل مهمی است که به من انگیزه بیشتری می دهد.
«به خاطر مسائل باشگاهی که نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی با آن مواجه هستند، قرار نیست اردویی پیش از مسابقات قهرمانی جهان برگزار شود.این مسائل در آماده سازی و هماهنگی شما مشکل ایجاد نمی کند؟»، موسوی در پاسخ به این پرسش گفت: البته بهتر بود که اردو داشته باشیم اما فعلا شرایط اجازه نمی دهد. مسئله مهم این است که هر یک از بازیکنان درگیر مسابقات هستند و از حیث آمادگی مشکلی نخواهیم داشت. من هم با همفکری سرمربی تیم ملی در چند پروتور شرکت می کنم تا آماده تر شوم.
عضو تیم ملی تنیس روی میز تاکید کرد: برایم اهمیت دارد که با بهترین آمادگی در مسابقات جهانی شرکت کنم به همین دلیل با هزینه خودم هم که شده در چند پروتور شرکت می کنم تا بهترین آمادگی لازم را به دست بیاورم.
حضور در لیگ عراق
وی همچنین در مورد فعالیت های باشگاهی خود گفت: تازه از مسابقات باشگاهی عراق بازگشته ام. در لیگ عراق برای نماینده بغداد بازی کردم و متین حیدری هم در سلیمانیه بازی کرد. فعلا تمریناتم را دنبال می کنم تا از آمادگی دور نشوم به خصوص که مسابقات باشگاهی کشور را هم در پیش دارم.
در لیگ ایران برای تیم جوانی بازی می کنم
موسوی که سال گذشته با تیم فراسنج به عنوان دوم لیگ برتر دست یافت با اشاره به اینکه امسال برای نفت آبادان بازی خواهد کرد، گفت: تیم جوانی داریم. بیشتر بازیکنان مان هم سن و سال من هستند اما بسیار پر انرژی و با انگیره ؛ امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/766413/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی و مرزداری ندارد

تهدید شغلی و امنیتی دانشجویان آمریکا توسط دولت

مناظره‌ای در مورد حجاب

چطور می توانیم بگوییم تحریم ناپذیریم؟

کمترین سنی که می‌توان حجامت کرد

بهبود 2 میلیارد دلاری تراز تجاری محصولات کشاورزی

سکوت، استراتژی بانک مرکزی در مقابل ناترازی بانک مسکن

همه چیز درباره وام ازدواج در سال 1403

دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت

رئیس اتاق مشترک ایران و هند: با این وضعیت نمی‌توانیم شعار امسال را محقق کنیم

فرصت 15 روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا

تجمع دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در حمایت از خیزش ضد صهیونیستی

روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس

سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟

رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند

هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است

اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید

دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

پیکر مطهر پدر شهیدان بابایی ملکشاه در بابل تشییع شد

فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر

اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس

تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان

نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است

موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند

پلمب 17 انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز

اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از 12 اردیبهشت

استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد

مراقبت‌های بعد از حجامت چه چیزهایی است؟

راه‌های انتقال بیماری هپاتیت

وزیر صمت: ما در خودرو نامداریم و تولیدکننده در جهان به حساب می‌آییم

وزیر کار: بیش از 3 میلیون و700 هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند

پاسخ مهدی چمران در مورد واردات خودرو برقی: نمی‌توانم درباره این موضوع چیزی بگویم!

واردات 1.8 میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته

قیمت آب تصفیه شده چقدر در می آید؟

کشف 20 میلیارد ادکلن‌ خارجی از یک انبار در شیراز

کیش با کسب بالاترین امتیاز در4 شاخصه سرمایه گذاری، صادرات، بهبود فضای کسب و کار و ارزش تولیدات برتر شد

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران با جانباز هنرمند و خالق عکس‌های ماندگار دوران معاصر دیدار کرد

کسانی که ممکن است به بیماری ترانه علیدوستی مبتلا شوند‌!

روش روانشناسان برای درمان یک مراجعه کننده

چرا اطلاعات شفاف در مورد واحدهای تولیدی تعطیل شده یا احیا شده وجود ندارد؟

سکه‌های حراجی بانک‌مرکزی ناخالصی دارد؟

عقبگرد بورس به کانال 2 میلیون و 200 هزار واحد با ریزش 20 هزار واحدی

پیش‌بینی تولید 1.5 میلیون تن آبزیان پرورشی

دریاچه ارومیه پر‌آب شد؛ تراز دریاچه از مرز 1270 متر بالاتر رفت

فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس

برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، 2 نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند

جمع‌آوری موتورپمپ‌های غیرمجاز از رودخانه قره‌آغاج قیروکارزین

حمله ملخ‌ شکم‌بادمجانی به مزارع شمالی فارس

تجاوز 4 مرد افغان به پسر 16ساله در حاشیه تهران