پیام فارس

آخرين مطالب

یادها و خاطره ها در سه روز مانده به پیروزی انقلاب 57 گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- پس از فرار شاه و ورود امام خمینی به کشور ، فضای سیاسی جدیدی در کشور در حال شکل گیری بود و مردم استان فارس نیز همچون سایر استان ها توانسته بودند با دست خالی ضمن مبارزه با نیروهای شاهنشاهی، مقدمات پیروزی انقلاب را فراهم کنند.
روزهای پایانی بهمن سال 57 حوادث مختلفی را به خود دید در استان فارس نیز همچون کشور مردم در تلاش بودند تا نقشی در پیروزی انقلاب داشته و در قالب قیام های مردمی با نیرویهای نظامی رژیم شاه مبارزه کنند.
در گفت و گو با سید احمد عظیمی نماینده مردم شیراز در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی که خود او یکی از مبارزان قبل از انقلاب بود به حوادث و رویداد هایی استان فارس در روزهای منتهی به 22 بهمن سال 57 بر آمدیم.
**20 بهمن 57
نماینده مردم شیراز در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:مبارزان فکر می کردند که یک دوره طولانی مدت مبارزات مسلحانه پیش روی انقلابیون برای مقابله با ستم ‌شاهی است بر همین اساس انقلابیون در تدارک تهیه اسلحه برآمدند و با فردی که تامین کننده سلاح بود و در استان کرمان ساکن بود هماهنگی برای خرید اسلحه صورت گرفت.
سید احمد عظیمی عنوان کرد:بیستم بهمن ماه با هماهنگی قبلی با فروشنده اسلحه به کرمان سفر کردم؛ در مسیر شیراز به سمت کرمان و از کرمان به سمت بم تمام پاسگاه های رژیم شاه به صورت تعمدی عکس شاه را در انظار عموم نصب کرده بودند وجود این عکس در دید عموم مردم نشان دهنده این بود که درگیری های جدیدی میان مردم و پاسگاه‌ها به وجود خواهد آمد.
عظیمی اضافه کرد:اواخر بیستم بهمن ماه با صحبت‌هایی که با تامین کننده اسلحه داشتم به این نتیجه رسیدم که فضا برای خرید اسلحه آن هم پیش این فرد مناسب نیست.
نماینده مردم شیراز در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: در همین اثنا بود که به برای اقامه نماز به مسجد رفتم و بعد از آن متوجه شدم که بوی پیروزی انقلاب تمام استان کرمان و بم را گرفته است در نتیجه بدون خرید اسلحه این استان را ترک و به سمت شیراز و استان فارس حرکت کردم.
**21 بهمن 57
سید احمد عظیمی گفت: بیست و یکم بهمن ماه به سمت شیراز در حرکت بودم که در مسیر بازگشت از سمت کرمان به شیراز متوجه شدم تمام پاسگاه هایی که روز بیستم بهمن عکس شاه را در منظر عموم قرار داده بودند حالا آن عکس را برداشته اند و عکس امام خمینی را به جای آن قرار داده اند این موضوع نشان دهنده اتفاق های خوبی در کشور بود.
این مبارز انقلاب ادامه داد: بعد از ورود به استان فارس مستقیماً به سمت آباده شمالی ترین نقطه استان فارس حرکت کردم و شاهد بودم که بیست و یکم بهمن 57 مردم برای تسخیر پاسگاه ها تلاش می کنند در این شهرستان نیز با ساماندهی نیروهای مردمی بدون اینکه حتی یک اسلحه ناپدید شود و یا تیری از تفنگ ها خارج شده باشد و فردی مصدوم شود توانستیم کنترل ژاندارمری ها را به نیروهای انقلابی انتقال دهیم.
** 22 بهمن سال 57
نماینده مردم شیراز در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیست و دوم بهمن ماه به سمت شیراز حرکت کردم؛ نیروهای انقلابی توانستند پایگاه‌های دشمن را تصرف و نقاط حساس شهری را کنترل کنند که بعد از تصرف ژاندارمری ها اولین جایی که نیروهای انقلابیون به سمت آن حرکت کردند صدا و سیما بود.
وی بیان کرد: این افراد بدون هیچ گونه وابستگی به فرد یا گروه خاصی تنها با این هدف که بتوانند در اتفاق های مهمی که در کشور در جریان است سهیم باشند خود را مسئول می دانستند و با دریافت پیام ها و اجرای پیام های امام در استان در تلاش بودند همسو با کشور نقش موثری در انقلاب در استان فارس داشته باشند.
** چاپ اعلامیه های امام
این مبارز قبل از انقلاب درباره نحوه تکثیر فرمان های امام نیز گفت: مکان های مختلفی برای چاپ اعلامیه ها در نظر گرفته شد که اگر یکی از این نقاط مورد شناسایی نیروهای رژیم ستم‌شاهی قرار می‌گرفت بتوان با مراجعه به مکان دیگر امکان چاپ و تکثیر پیام های امام وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: یکی از راه های چاپ استفاده از پارچه ارگانزا بود در این روش با استفاده از دستگاه فتوکپی و پارچه ارگانزا تکثیر اعلامیه ها و پیام های امام صورت می گرفت و در هر نوبت نزدیک به 100 الی 150 اعلامیه با کیفیت مناسب چاپ می شد.
ارگانزا یک پارچه براق ، درخشان ، سبک وزن و نازک است که دارای یک بافت منحصربه فرد خوب و ظریف است؛ به دلیل شفافیت این پارچه نور به راحتی از آن منعکس می شود.
عظیمی افزود:از نکات مثبت این سبک چاپ کردن اعلامیه ها این بود که در مدت زمان کوتاهی اثرات چاپ را می توان از بین برد و با سوزاندن چوب ها و یا پارچه های اضافه دیگر خبری از دستگاه چاپ اعلامیه نبود.
او اضافه کرد: در نقاط امن علاوه بر دستگاه فتوکپی ، دستگاه چاپ و دستگاه تایپ نیز وجود داشت تا بتوانیم با فراغ بال بیشتری نسبت به چاپ اعلامیه ها اقدام کنیم.
** تلخ و شیرین انقلاب
نماینده مردم شیراز در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره شیرین ترین رویداد انقلاب گفت: می‌توان گفت که پیروزی انقلاب بر نظام ستمشاهی خود شیرین ترین اتفاقی بود که می توانست رخ دهد و خیلی از انقلابیون حتی باور نمی‌کردند که توانسته‌ اند این نظام را شکست دهند.
عظیمی اضافه کرد: یکی دیگر از رویداد های شیرینی که در طول انقلاب رخ داد، فرار شاه از کشور بود البته شیرینی این رویداد زمانی بیشتر شد که امام خمینی به کشور بازگشت.
وی عنوان کرد: در خرداد ماه سال 58 امام دستور ایجاد جهاد سازندگی را داد و جوانان، مرد و زن، پیرمرد و پیرزن همه باهم و دوشادوش یکدیگر در مزارع و در مکان هایی که نیاز به کار داشت فعالیت می‌کردند تا دستور امام که ایجاد جهاد سازندگی است محقق شود.
این مبارز قبل از انقلاب در باره تلخ ترین رویدادها نیز گفت: یکی از تلخ ترین اتفاق هایی که در کشور رخ داد جنگ تحمیلی بود که هشت سال طول کشید و آثار تخریبی بسیار زیادی بر بدنه کشور وارد کرد در کنار تخریب‌ها جوانان بسیار زیادی که آینده سازان این کشور نیز بودند را از این کشور گرفت.
او اضافه کرد:در کنار جنگ یکی دیگر از تلخ ترین اتفاق ها مشکلاتی بود که گروهک های سیاسی برای کشور ایجاد کردند و موانعی را در مسیر حرکت انقلاب قرار دادند.
ع.پ / 1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79399/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

راهپیمایی فارسی ها در حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح

پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی

کوه‌‌های برفی اقلید در آخرین روزهای فروردین

میمند، میزبان جشنواره گل و گلاب

نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده

پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

محدودیت‌های پروازی در شیراز پایان یافت

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

برادر کشی با شلیک گلوله

جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام 100 میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

108 نفر جذب تامین اجتماعی می‌شوند

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور