پیام فارس

آخرين مطالب

مکرون از کبوتر صلح چگونه به شاهین جنگجو بدل شد مقالات

مکرون از کبوتر صلح چگونه به شاهین جنگجو بدل شد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا /متن پیش رو در ایسنا منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
روزنامه انگلیسی بررسی کرد که چرا رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص مسائل مربوط به جنگ اوکراین به طور ناگهانی از «کبوتر صلح به شاهین جنگجو» تبدیل شد.
 «امانول ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه چند هفته پیش در جریان نشست اجلاس سران 20 کشور اروپایی در پاریس پیشنهادی را درخصوص اعزام احتمالی نیروهای غربی به کی‌یف مطرح کرد که رهبران غربی را در شوک و بهت عظیمی فرو برد و انتقاداتی را از سوی جامعه جهانی به دنبال داشت. هم‌چنین در این میان نزاع علنی میان رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان شکل گرفت که رسانه‌ها به طور گسترده‌ای به آن پرداختند.
روزنامه تلگراف برای آنکه دلایلی را که در پشت پیشنهاد امانوئل ماکرون نهفته‌اند، جویا شود، به سراغ چندین منابع در کاخ الیزه و پارلمان آلمان رفته و گفت‌وگوهایی را با این مقامات انجام داده است.
یک منبع نزدیک به رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف می‌گوید: «دولت آلمان با اقدامات و اظهاراتش در حال تخریب توافق شرافتمندانه‌ای است که سنگ بنای آن موتور فرانسوی-آلمانی است. برلین رهبر اقتصادی در اروپاست و پاریس رهبری استراتژیک را برعهده دارد. اکنون مرزها مبهم و تار شده است و تلاش هایی برای نفوذ به حوزه یکدیگر وجود دارد.»
منابع آلمانی و فرانسوی هر 2 اذعان می‌کنند که تفاوت نظراتی میان این 2 کشور وجود دارد اما این مسئله را که روابط میان ماکرون-شولتس برای همیشه متزلزل شده باشد، رد می‌کنند.
این منبع فرانسوی افزود: «در نتیجه ماکرون قصد داشت نقش رهبری استراتژیک اروپایی را در اوکراین بازپس بگیرد و ما در میانه یک دوئل واقعی فرانسه و آلمان هستیم. ماکرون به خوبی از جنگ قدرت با شولتس آگاه است. امانوئل ماکرون برای به دست گرفتن مجدد این ابتکار عمل، یک بیانیه پر سر و صدا منتشر و پیشنهادی را برای اعزام نیروهای غربی به میدان نبرد اوکراین عنوان کرد.»
هم‌چنین منابع دولت آلمان می‌گویند اظهار نظر رئیس‌جمهور فرانسه برای رهبر تحت فشار کشوری که با وحشت نظامی‌گرایی مواجه است، «عمیقا غیرمفید» بود.
یک منبع دیگر در دولت آلمان می‌گوید که یک روز پس از نشست پاریس، صدراعظم آلمان گفت که این مسئله مورد بحث و رایزنی قرار گرفته اما شرکت‌کنندگان در جلسه هیچ موافقتی با اعزام نیرو به خاک اوکراین انجام نداده‌اند و فرانسه اکنون «منزوی» است.
منابع فرانسوی اصرار می‌ورزند که رئیس‌جمهور این کشور می‌دانست که «هیچ اجماعی» درخصوص ایده جنجالی‌اش وجود ندارد. او هم‌چنین از مخالفت نزدیک‌ترین متحدش و خط قرمز آن مبنی بر اعزام نیروهای ناتو به اوکراین باخبر بود.
یک منبع فرانسوی تاکید می‌کند: «ماکرون خوی تخطی و زیاده‌روی دارد. او برای بیان دیدگاهش، بهایی را پرداخت و همیشه امیدوار است که دیگران در نهایت او را دنبال کنند».
یک منبع آگاه و نزدیک به رئیس‌جمهور فرانسه به نقل از ماکرون عنوان می‌کند: «اروپایی‌ها خودشان باید سرنوشت خود را به دست بگیرند و اگر برای حفظ سرنوشت خود نیاز به اعزام نیرو دارند، باید در موقعیتی باشند که این کار را انجام دهند.»
این ایده با آنچه صدراعظم آلمان به آن معتقد است، تفاوت دارد؛ اولاف شولتس می‌گوید که اروپا باید رهبری ایالات متحده آمریکا را دنبال کند.
منابع فرانسوی به دلیل دیگری برای اظهارات ماکرون اشاره می‌کنند. آن‌ها ضمن تاکید بر وضعیت اوکراین، می‌گویند که وضعیت میدان نبرد این کشور جنگ‌زده در نهایت ماکرون را متقاعد کرد تا چنین پیشنهاد جنجال‌برانگیزی را مطرح کند. به عبارتی، نیروهای اوکراینی تحت فشار بی‌سابقه‌ای هستند و از طرفی روسیه در حال کسب دستاوردهای جنگی است و پیشرفت‌های قابل‌توجهی را کسب می‌کند.
البته این مسئله و ارزیابی به گزارش تلگراف و گفت‌وگو با مقامات فرانسوی ختم نمی‌شود. چند روز پیش مجله فرانسوی «ماریان» نوشت که پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اعزام احتمالی نیروهای ناتو به کی‌یف احتمالا ناشی از ارزیابی ارتش فرانسه است که «اوضاع وخیمی» را از درگیری اوکراین ترسیم می‌کند.
این مجله در گزارشش با اشاره به ارزیابی‌های ارتش فرانسه تاکید کرد: «به دنبال ضدحمله فاجعه‌آمیز کی‌یف، اوکراین نمی‌تواند به لحاظ نظامی در این جنگ پیروز شود. هم‌چنین لازم به ذکر است که نیروهای روس با تکنیک و تاکتیک‌های جدید و استاندارد خود می‌دانند که چگونه عملیات‌های دفاعی را انجام دهد. کی‌یف به 35 هزار نیرو در ماه نیاز دارد اما کمتر از نصف این تعداد را جذب می‌کند، درحالی‌که روسیه هر ماه 30 هزار نیرو جذب می‌کند. هم‌چنین در عین حال، حمله سال 2023 نیمی از 12 تیپ رزمی کی‌یف را از نظر تاکتیکی نابود کرد».
از طرفی، منابع آلمانی هم به روزنامه تلگراف گفتند:«تمایل تازه آقای ماکرون برای افزایش تسلیحات و تجهیزات، نشان از این دارد که او بالاخره شروع به جدی گرفتن جنگ کرده است.»

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/802839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید