پیام فارس

آخرين مطالب

اتهام سنگین «مشرق» علیه فائزه هاشمی مقالات

اتهام سنگین «مشرق» علیه فائزه هاشمی
  بزرگنمايي:

پیام فارس - مشرق /متن پیش رو در مشرق منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
اندیشکده‌های آمریکایی معتقدند اعتراضات چندسال اخیر در ایران ثابت کرده تغییر حکومت به معنای سنتی دیگر کارایی ندارد و باید اپوزیسیون داخلی تقویت شود.

پیام فارس


صفحه فارسی وزارت خارجه آمریکا در حالی این‌گونه از فائزه هاشمی تعریف و تمجید می‌کند که چند ماه گذشته، تقی رحمانی جایزه صلح نوبل همسرش، نرگس محمدی را در لفظ، به فائزه هاشمی اهدا کرد، تقی رحمانی در اظهارات خود، این جایزه را به میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مصطفی‌ تاج‌زاده نیز اهدا کرده بود. جمعی که در پی تلاش برای براندازی هستند! در آن زمان این خبر پیچید که پس از شکست ایده همبستگی ضدانقلاب خارج نشین شبکه آشوب بار دیگر به سراغ عناصر داخلی و پیاده نظام خود آمده است.
توصیف وزارت خارجه آمریکا از فائزه هاشمی، بار دیگر او را در صدر حواشی فضای مجازی قرار داده است. هاشمی بارها با اظهارات و رفتارهای خود توجه رسانه‌های مختلف را به خود جلب کرده و در مواردی آشکار، همسو با ضدانقلاب، علیه نظام نظام همراه شده است.
اما این بار، حواشی اخیر مربوط به فائزه هاشمی به مذاق شبکه‌های فارسی‌زبان و چهره‌های برجسته رسانه‌ای معاند خوش نیامده است و از این تعاریف استقبال نکردند. موضع‌گیری معاندین علیه فائزه هاشمی در مدت اخیر شدید بوده و این ماجرا را پروژه‌ای جدید از سوی وزارت خارجه آمریکا تحت ریاست‌جمهوری بایدن توصیف کردند.
از نگاه این جریان آمریکایی‌ها ضد انقلاب خارج نشین را مهره سوخته ارزیابی کرده و بار دیگر به سراغ عناصر خود در داخل کشور رفته است.
نکته قابل‌تأمل این ماجرا، مخالفت‌های دو گروه تجزیه‌طلب و سلطنتی با فائزه هاشمی است. اهدای جایزه صلح نوبل 2023 به نرگس محمدی، انتقادات شدید سلطنت‌طلبان را برانگیخته بود و تلاش شد از معرفی او به‌عنوان نماینده زنان ایرانی در تریبون‌های بین‌المللی جلوگیری شود که به محل اختلاف دو گروه اپوزیسیون در رسانه‌ها تبدیل شده بود. اما اکنون معرفی فائزه هاشمی به‌عنوان نماد اغتشاشات 1401، مخالفت هر دو گروه را برانگیخته با این تفاوت که سلطنت‌طلبان این اقدام را تداوم پروژه نرگس محمدی تحلیل کرده‌اند.
این تفاهم نظر در اندیشکده‌های آمریکایی نیز مشهود است. این اندیشکده‌ها معتقدند اعتراضات چند سال اخیر در ایران ثابت کرده تغییر رژیم به معنای سنتی دیگر کارایی ندارد. آنها معتقدند باید علاوه بر تقویت هسته‌های آشوب در ایران، در میدان دیپلماسی نیز عرصه را بر جمهوری اسلامی تنگ کرد. اندیشکده‌های آمریکایی باور دارند باید رویکردی دوجانبه علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرد که در کوتاه‌مدت "دیپلماسی سخت و بازدارنده برای کاهش رفتار بد ایران" و در درازمدت "کمک آشکار و مخفیانه به مردم برای ایجاد و حفظ یک جنبش توده‌ای" جایگزین شود.
سرویس‌های جاسوسی ایالات متحده برای پیشبرد این پروژه جدید، کشورهای ایرلند، آفریقای جنوبی، موریس نیوزیلند و ژاپن را مناسب می‌دانند. ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی، یکی از پایگاه‌های آموزشی سرویس‌های جاسوسی آمریکا برای پرورش صحنه‌گردانان آشوب در ایران بود.
ژاپن هم از دیگر کشورهایی است که اخیراً اصرار و اشتیاق زیادی برای شرکت و فعالیت در طرح‌های محیط زیستی ایران از خود نشان داده است. سفرا و دیپلمات‌های این کشور نیز در برخی عرصه‌های فرهنگی و گردشگری ایران نیز حضور خود را فعال کردند. در ماه‌های اخیر برخی کنسرت‌ها و مناطق گردشگری در ایران، شاهد حضور سرزده دیپلمات‌های ژاپن بوده است.
از دیگر حواشی فائزه هاشمی، تحلیل صاحب‌نظران عرصه‌های سیاسی درباره این اقدام غیرمنتظره وزارت خارجه آمریکا بود. در این تحلیل‌ها تمرکز کشورهای غربی بر روی اپوزیسیون داخلی و برجسته‌کردن برخی شخصیت‌های ضدانقلاب داخلی، افزایش معناداری پیدا کرده است. این به معنای فراموشی و بایکوت چهره‌های اپوزیسیون ساکن خارج از ایران نیست. چندی پیش بود که آمریکا در یک پروژه جدید، فضایی را برای اپوزیسیون کشورهای خارجی نظیر ایران، روسیه، چین، افغانستان و... تدارک دید. این فضا «کنگره جهانی آزادی» عنوان گرفته بود و مصی علی‌نژاد به ریاست این کنگره منصوب شده بود.
رویکرد غربی‌ها نشان می‌دهد تصمیم دارند، پروژه شکست‌خورده «هزار خنجر» در میدان آشوب را در میادین رسانه‌ای پیاده کنند. از طرفی به نرگس محمدی، جایزه صلح نوبل اهدا می‌شود و او را به‌عنوان نماد اغتشاشات 1401 معرفی می‌کنند و از طریق وزارت خارجه آمریکا، فائزه هاشمی را «زنی شجاع و نماینده زنان ایران» معرفی می‌کند. از طرفی هم مصی علی‌نژاد را به دیدار مقامات آمریکایی دعوت کرده و او را رئیس کنگره‌ جهانی آزادی منصوب می‌کنند.
رسانه‌های معاند نیز با حفظ فشار حداکثری در افکار عمومی، مدام در حال بازتاب فعل ‌و انفعالات خانواده‌های اغتشاشگران 1401 و 98، بازتاب تحرکات اپوزیسیون در خارج از ایران، انتشار فایل‌های صوتی محرمانه و بازتاب اسناد شبهه‌برانگیز مربوط به مسئولان جمهوری اسلامی هستند.
با اینحال؛ بدنه اغتشاگران و فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب در فضای مجازی، با طرح افرادی نظیر فائزه هاشمی و نرگس محمدی به عنوان نماد براندازی مخالفت کرده‌اند. شعار و موضع این افراد در قبال اقدام وزارت خارجه آمریکا، «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» است. آنها در ناآرامی‌های پائیز 1401 نیز صراحات اعلام کردند که از اصلاح‌طلبان عبور کردند. به ویژه فائزه هاشمی رفسنجانی که رفتارهای دوگانه او در سال‌های اخیر، اعتماد براندازان به خود را سلب کرده است.
در انتخابات سال 1400، فائزه هاشمی ابتدا «تحریم انتخابات» را اعلام کرد. اما مدتی پس از اینکه موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت و تریبون‌هایی در داخل ایران به دست آورد، اعلام کاندیداتوری ریاست‌جمهوری کرد. فائزه هاشمی در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که ترجیح می‌دهد «برای حل مشکلات سیاست داخلی و خارجی با رهبری جمهوری اسلامی گفت‌وگو کند!». او در روزهای پایانی پیش از بازداشت نیز ارادت خود به خانواده پهلوی را ابراز کرده بود. در این مقطع بود که برخی چهره‌های رسانه‌ای ضدانقلاب به حمایت از هاشمی برخاستند.
وقتی خبری از تأیید صلاحیت فائزه هاشمی در انتخابات 1400 نشد، از کاندیداتوری علی لاریجانی حمایت کرد که در نهایت پس از رد صلاحیت لاریجانی، به حمایت از عبدالناصر همتی برخواست. هاشمی در نهایت پس از شروع آشوب‌ها در پائیز 1401، با رسانه‌های معاند همسو شد از اغتشاشات حمایت کرد و از آن ایام تاکنون در زندان به سر می‌برد.
این یک بام و دو هوای فائزه هاشمی در مقطع‌های سیاسی مختلف، اعتماد براندازان را به او سلب کرده است. معاندین چنان از اصلاح طلبان عبور کردند که حتی در غیاب افرادی نظیر رضا پهلوی و جمع اپوزیسیون حاضر در نشست جرج تاون، از امثال فائزه هاشمی و نرگس محمدی استقبال نخواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/803254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید