پیام فارس

آخرين مطالب

«محفل امام حسنی‌ها» به دنیا فهماند که ایران با قرآن همراه است اجتماعي

«محفل امام حسنی‌ها» به دنیا فهماند که ایران با قرآن همراه است
  بزرگنمايي:

پیام فارس - محمد عطاءاللهی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت برگزاری مراسمی مانند محفل قرآنی امام حسنی‌ها و تأثیرات آنها در جامعه گفت: همانطور که در جامعه امروزی فرهنگ‌ها و آئین‌های مختلفی در نقاط مختلف دنیا جای خود را باز می‌کنند و ترویج داده می‌شوند، نباید از فرهنگ دینی و قرآنی نیز غافل شویم.
وی اسلام را کامل‌ترین دین و قرآن و اهل بیت (ع) را دو بازو و رکن آن دانست و با اشاره به اینکه در صورت مغفول واقع شدن این دو مورد قطعاً دین ضعیف خواهد شد، افزود: آموزه‌های قرآنی که مطالب بسیاری را در بر می‌گیرند، در رفتار فردی و اجتماعی مردم تأثیر بسزایی دارند.
این مداح اهل بیت (ع) با تاکید بر ضرورت ترویج موضوع تربیت و انسان ساز بودن مطالب قرآن کریم در جامعه عنوان کرد: در خصوص رفتار نوجوانان تا بزرگسالان، در همه اقشار و سنین، قرآن کریم می‌تواند به عنوان یک راهنما و راهگشا عمل کند و دوا و درمان بسیاری از دردها و مشکلات باشد.
قرآن درمانی برای مشکلات بشریت است
عطاءاللهی با بیان اینکه اکنون یکی از دردهای ما دغدغه نداشتن مردم نسبت به موضوعات مختلف در ساختار انسانیت در جامعه است، اظهار کرد: قرآن برای این مشکل و موضوعاتی از قبیل جامعه کم برخوردار درمان دارد. در این راستا سفارش بسیاری به خمس و زکات و دستگیری از فقرا و نیازمندان شده است.
وی با اشاره به اینکه این موارد هم در قرآن کریم مطرح شده‌اند و هم در سیره عملی اهل بیت (ع) وجود داشته‌اند، بیان کرد: قرآن نوعی دارو و درمان برای انسان و بشریت است و هر کس به کلام وحی رو بیاورد، عاقبت به خیر می‌شویم و در صورت غفلت از آن، فرهنگ‌های غلط دیگر جای قرآن را در جامعه می‌گیرند.
این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه توجه به حجاب و عفاف و حیا نیز در قرآن کریم آمده و مردم باید آن را سرلوحه خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: بنابراین محافل قرآنی و اهل بیتی در جامعه بسیار تأثیرگذار هستند و از طریق آنها مردم می‌توانند خود را به انسان کامل که خداوند انتظار دارد، نزدیکتر کنند.
گاهی شمشیر جواب دشمن است، گاهی صبر و مدارا
عطاءاللهی با بیان اینکه ما با بهره گیری از قرآن کریم می‌توانیم یک انسان کامل شویم و راه خود را پیدا کنیم، اظهار کرد: در روایات آمده که امام حسن مجتبی (ع) چندین بار زندگی خویش را بین فقره تقسیم کردند و این موضوع هم سفارش قرآن کریم و هم سیره عملی امام است و ما نیز باید حواسمان به فقرا باشد.
وی با اشاره به سفارش به صبر در قرآن کریم بیان کرد: بردباری امام حسن مجتبی (ع) و مدارا کردن با دشمن در زندگی ایشان بسیار نمایان است. گاهی شمشیر جواب دشمن است و بعضی اوقات صبر و مدارا کردن که قرآن کریم این موارد را گوشزد کرده و در سیره عملی اهل بیت (ع) نبر قابل مشاهده است.
این مداح اهل بیت (ع) عنوان کرد: برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها بازتاب بسیار بزرگی در دنیا داشت و به نوعی بین المللی بود و 120 هزار نفر از خانواده‌های مختلف در این گردهمایی قرآنی حضور پیدا کردند. جمهوری اسلامی ایران با این برنامه به دنیا فهماند که ایران اسلامی با قرآن همراه است.
برکات قرآن در خون ما ریشه دارد
عطاءاللهی افزود: جامعه ما قرآنی، دینی و مذهبی است و همه دنیا بدانند که وقتی فقط در یک برنامه قرآنی ما 120 هزار نفر حضور پیدا می‌کنند، یعنی ایران اسلامی و این دولت، مملکت و حکومت با قرآن کریم همراه است و این کتاب آسمانی ریشه در جامعه و خانواده‌ها دارد و ما قرآن دوست هستیم.
وی مطرح کرد: ما به تمام دنیا فهماندیم که برکات قرآن کریم ریشه در جامعه اسلامی و خون ما دارد، یعنی ماحصل قرآن برکات و معنویات آن است و ما خط به خط با برکات قرآن آمیخته شده‌ایم و به آنها عمل می‌کنیم. ما از آثار قرآن آموخته‌ایم که پای آرمان‌های ارزشی دین اسلام بایستیم.
این مداح اهل بیت (ع) مطرح کرد: در بسیاری از ممالک دیگر موضوع قرآن و دینداری وجود دارد و همراه با پرچمی که به نام اسلام و قرآن بلند می‌کنند، خوی وحشی گری نیز دارند اما ما خوی وحشی گری نداریم که این موضوع نشان می‌دهد آموزه‌های قرآن، آموزه‌های تربیتی، اخلاقی و دینی ماست.
عطاءاللهی افزود: ما نیز مانند پیامبری که قرآن را آورده اخلاق مداریم و سیره نبوی و اهل بیت (ع) را بلدیم، با پوست و گوشتمان آمیخته است و تأثیرات خوبی در جامعه دارد. برگزاری محفل امام حسنی‌ها نشان داد که ما با قرآن و اهل بیت (ع) هستیم و تا پای جان برای آنها ایستادگی خواهیم کرد.
کد خبر 6064335

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/803793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم

کنکور دوباره برای جاماندگان مناطق سیل‌زده

استاد دانشگاه استنفورد: چطور غزه دانشگاه‌های آمریکا را فتح کرد؟

آغاز لابی‌ها برای حذف

گرداب تورم و مالیات

شبح ویتنامی دیگر بر سر آمریکا

گزارش از دل اعتراض؛ در دانشگاه کلمبیا چه خبر است؟

ایران و روسیه؛ معادلات برهم خورده اسرائیل

پنجره بن سلمان رو به بسته شدن است؟

بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟

دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر

بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟

پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی

استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود

ورزش فارس در 8 اردیبهشت

برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس

یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی

درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس

علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟

نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است

همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی

(عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب

تلاش برای اتمام خط 2 مترو شیراز تا 2 سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است

با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم

عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد

برنامه های روز ملی خلیج فارس اعلام شد

دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با خانواده های معظم شهدا

دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

شمایل دکترین هسته‌ای اصولگرایان

جبهه پایداری به دنبال تصاحب کامل هیات رئیسه مجلس است

اولتیماتوم به بانک مرکزی

دفاع «جوان» از تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه

روحانی مخالف کاندیداتوری خاتمی بود

ضرب‌الاجل به پاستور

وجدان بیدار در جامعه بیمار

خشونت‌‌ در چهاردیواری‌های بدون شاهد

تسخیر دانشگاه

نقش قالیباف در قانون اقدام راهبردی

3 سال انتظار برای ارشاد مدیران

فارن افرز: خبری از ظهور اتحاد ضد ایرانی در خاورمیانه نیست

شایع ترین دلایل کم خونی

همه چیز در مورد کم خونی

اسیر باورهای غلط ناباروری نشویم!

آیا حرارت دیدن عسل مضر است؟

افزایش قد با حجامت

چه کسانی بیشتر در معرض کم خونی هستند؟

بهترین زمان خوردن شیرینی از زبان یک متخصص تغذیه