پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل کمیته امداد فارس: خیریه ها تخصصی شوند اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: فعالیت بسیاری از خیریه ها به صورت فله‌ای و در همه حوزه‌ها انجام می‌شود که این روش کمتر به نتیجه مطلوب منجر می شود و نیاز است آنها تخصصی شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد بذرافشان شامگاه چهارشنبه در همایش "ما و مسئولیت اجتماعی" از موسسه فرهنگی دارالاکرام بعنوان خیریه‌ای که به صورت تخصصی فعالیت می کند یاد کرد و افزود: یکی از چالش های اساسی که در حوزه فعالیت خیریه ها وجود دارد این مساله است که اکثر این مراکز بصورت تخصصی فعالیت نمی کنند اما خوشبختانه موسسه دارالاکرام بصورت تخصصی در حوزه تحصیل دانش آموزان فعالیت می کند و به دستاوردهای خوبی نیز رسیده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به هدایت فعالیت خیریه ها به سمت تخصصی کار کردن با داشتن حس مسئولیت پذیری اجتماعی،در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار داشت: خیرین و حامیان استان فارسی احسان را به خوبی مشق کرده‌اند.
بذرافشان ادامه داد: اهالی خطه فارس در کمک کردن و نیک اندیشی در قله قرار دارند و کارهای زیادی با کمک خیرین در این استان در مسیر کمک رسانی به نیازمندان انجام شده است.
وی به بخشی از این دستاوردها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 500 هزار مشترک ارائه دهنده صدقات و بیش از 100 هزار حامی ایتام در فارس وجود دارد که از سراسر دنیا و کشور به یتیمان و افراد بی بضاعت این استان کمک‌رسانی می کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه در سال جاری هزار و 400 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد این استان خریداری و یا ساخته شده افزود: تلاش داریم تا پایان سال 98 هیچ یتیم تحت پوشش کمیته امداد بدون منزل مسکونی وجود نداشته باشد.
**دچار فقر فرهنگی شدیم
بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه این همایش که با هدف تجلیل از حامیان برتر دانش آموزان بی بضاعت توسط موسسه فرهنگی دارالاکرام در شیراز برگزار شد، گفت: سیستم و بنیاد این موسسه فرهنگی درست بنا نهاده شده است و در شرایط اقتصادی کنونی نیاز است که توجه خیرین و نیک اندیشان به سمت حمایت از اقشار آسیب پذیر و فعالیت در این نوع موسسات بیش از گذشته جلب شود.
مهدی فقیه ادامه داد: انجام کار خیر روحیه انسان را به سمت نشاط سوق می دهد و با نگاه به سابقه ملی و مذهبی کشور ما در می یابیم که به این جهت کاستی وجود ندارد اما متاسفانه اکنون جامعه ما دچار نوعی فقر فرهنگی شده است.
وی با اشاره به هنر اسلامی غنی که در جای جای کشور و خصوصا در معماری اماکن فرهنگی و تاریخی استان فارس و شیراز وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه در دوره کنونی فقر فرهنگی به آثار هنری نیز سرایت کرده است به گونه‌ای که در هنر تصویر نیز از فیلم های فاخری نظیر ستارگان خاک به برنامه های تکراری مانند خندوانه تنزل پیدا کرده‌ایم.
**شفافیت،اولویت خیریه ها باشد
مدیر موسسه فرهنگی دارالاکرام نیز در این آیین با تاکید بر لزوم گسترش حس مسولیت پذیری اجتماعی در جامعه ،گفت: شفافیت و تاثیرگذاری باید اولویت کار خیریه ها باشد.
مصطفی میراحمدی زاده افزود: در حال حاضر موسسه فرهنگی دارالاکرام دارای 13 شعبه فیزیکی فعال در سطح کشور است که دو هزار و 500 دانش آموز مستعد فاقد سرپرست موثر را تحت پوشش قرار داده است.
مدیر موسسه فرهنگی دارالاکرام ادامه داد: این موسسه بدون واسطه با شخص دانش آموز حتی اگر کلاس اول دبستان باشد قرارداد منعقد و کمک‌ها را نیز به حساب شخصی هر دانش آموز واریز می‌کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام دانش آموزان تحت پوشش این موسسه از وجود مددکار بهره‌مند هستند و همچنین تمام گزارشات دانش آموزان در حوزه‌های مختلف نظیر آموزش، بهداشت و معیشت در سامانه با نام مهربانی ثبت می شود.
وی خطاب به مسولان این موسسه در شیراز تاکید کرد: پرونده بهداشتی و روانشناسی بالینی تمام دانش آموزان باید در سامانه الکترونیکی که به همین منظور ایجاد شده تکمیل و ثبت شود.
وی اعطای بورسیه تحصیلی به بچه های نیازمند را بهانه‌ای دانست که به واسطه آن این موسسه وارد زندگی آنها می شود که تا حد توان آنها را توانمند سازد و افزود: در کشورهایی با استانداردهای بالا نیز خیریه ها می توانند بهتر از بخش های دولتی در حوزه کمک رسانی به نیازمندان عمل کنند.
مدیر موسسه فرهنگی دارالاکرام اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصادی به همه اقشار جامعه فشار مالی وارد شده ولی این وضعیت در میان قشر ضعیف بیشتر ملموس است که اگر همه ما بخشی از هزینه های اضافی خود در زندگی را حذف کرده و آن را صرف نیازمندان کنیم قطعا اتفاق خوبی رخ خواهد داد.
وی با تاکید بر این مساله که دولت به تنهایی نمی تواند همه نیازمندان را تحت پوشش قرار دهد گفت: در موسسه فرهنگی دارالاکرام صد در صد مبالغ دریافتی از سمت حامیان برای دانش آموزان تحت پوشش هزینه می شود و مخارج مراسمات و همایش‌ها از جانب بانیان این مجموعه تامین خواهد شد.
میر احمدی زاده با اشاره به این مساله که بزودی تمام درآمدها و هزینه های این موسسه در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده ثبت خواهد شد گفت: سعی کرده‌ایم شفاف عمل کنیم تا کمک‌های خارجی را نیز جلب کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون شعبات شیراز و جهرم این موسسه در استان فارس فعال است افزود: در شهرستان مرودشت نیز تا حدودی فعالیتهایی در قالب این موسسه انجام می شود که امیدوارم بزودی با همکاری و مشارکت مردم در دیگر نقاط این استان نیز فعالیت این مرکز گسترش یابد.
**فعالیت 4 ساله در شیراز
مدیر موسسه فرهنگی دارالاکرام شعبه شیراز در ادامه این همایش گفت: موسسه فرهنگی دارالاکرام با هدف حمایت از دانش آموزان مستعد نیازمند از سال 80 فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است.
عفت مظلومی ادامه داد: شعبه شیراز این موسسه نیز از چهار سال پیش در این شهر فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون 275 دانش آموز در سطح این شهر از حمایت‌های این موسسه بهرمند می شوند.
وی در ادامه صحبتهای خود اشاره کرد: با هدف تسهیل در روند کمک‌های حامیان نرم افزاری با نام (به مهربانی) طراحی و از امروز در استان فارس قابلیت استفاده دارد تا حامیان و نیک اندیشان به راحتی بتوانند کمک های خود را به دست دانش آموزان نیازمند برسانند.
مدیر موسسه فرهنگی دارالاکرام شعبه شیراز گفت: عموم مردم می توانند با ورود به این سامانه به آدرس bemehrbani.ir کمک های خود را با انتخاب خود به دست دانش آموز مورد نظرشان در هر نقطه از کشور که مدنظر داشته باشند برسانند.
** حامیان دانش آموزان شیرازی تجلیل شدند
مدیر روابط عمومی موسسه فرهنگی دارالاکرام شعبه شیراز در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: مددجویان تحت پوشش این موسسه از بورسیه تحصیلی،سبد کالایی و کلاس های کمک آموزشی بهره‌مند می شوند.
مجید بازوبندی اضافه کرد: در این موسسه تلاش می شود که روحیه کارآفرینی و اشتغالزایی به دانش آموزان و مادران آنها آموزش داده شود.
وی در ادامه اشاره کرد: امشب مصادف با آغاز چهارمین سال فعالیت موسسه فرهنگی دارالاکرام شعبه شیراز در قالب برگزاری همایشی با عنوان ما و مسئولیت اجتماعی از 15 نفر از برترین حامیان این موسسه تجلیل شد.
مدیر روابط عمومی موسسه فرهنگی دارالاکرام شعبه شیراز اظهار داشت: در حال حاضر13 شعبه این موسسه در سطح کشور فعالیت می کنند که دو مرکز آن در استان فارس و شهرهای شیراز و جهرم فعال است.
9873 / 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/81435/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

راهپیمایی فارسی ها در حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح

پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی

کوه‌‌های برفی اقلید در آخرین روزهای فروردین

میمند، میزبان جشنواره گل و گلاب

نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده

پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

محدودیت‌های پروازی در شیراز پایان یافت

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

برادر کشی با شلیک گلوله

جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام 100 میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

108 نفر جذب تامین اجتماعی می‌شوند

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت