پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل ورزش و جوانان فارس مطرح کرد:

بهره‌برداری از 180 طرح عمرانی نیمه تمام تا پایان امسال ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه سال 98 ، سومین سال از اجرای برنامه توسعه ورزش استان است، اعلام کرد که تا پایان امسال از 180 طرح عمرانی نیمه تمام در سطح استان بهره‌برداری خواهد شد .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، حیدرعلی کامیاب در نخستین جلسه شورای عالی ورزش استان فارس در سال جدید با اشاره به پیشرفت‌ها در حوزه ورزش همگانی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم که ساعت ورزش را در جهت ارتقای سلامت مردم بیشتر کنیم؛ این یکی از ماموریت‌ها و رسالت اصلی وزارت ورزش و جوانان است. فعالیت‌هایی که این اداره‌کل برای ارتقای جایگاه ورزش در خانواده‌ها در طول سال‌های 96 و 97 انجام شده کاملا مشخص است .
مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: تعداد برنامه‌های ورزش همگانی، خانوادگی و بومی محلی از 956 مورد در سال به یکهزار و هفت برنامه و 480 مسابقه ورزشی محلات به 514 مورد در سال 97 رسید است.همچنین تعداد تفاهم نامه‌های همکاری متقابل در حوزه ورزش با سازمانها و ادارات از 17 به 24 مورد در سال 97 رسید .
کامیاب با اشاره به افزایش تعداد ایستگاه‌های ورزشی استان از 463 ایستگاه به 669 مورد نیز عنوان کرد: مشارکت مردم سال به سال بیشتر است به عنوان مثال؛ در سال 96 مشارکت‌های مردمی 24 درصد بود که این مشارکت در سال بعد به 25 درصد ارتقا یافت .
وی اضافه کرد: در ابتدای سال 94 شیراز سومین شهر در میزان کم‌تحرکی کشور بود؛ این در حالی است که بر اساس گزارش‌های جدید این کلانشهر حتی از 10 شهر بیشترین میزان کم تحرکی کشور خارج شده است. فارس جزو 4 استان‌هایی است که بیش از 208 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد .
مدیرکل ورزش و جوانان فارس اظهار کرد: بنا به گزارش‌ها، فارس در سال 96 ، 164 هزار 913 ورزشکار سازمان یافته داشته اما این عدد در سال بعد به 208 هزار و 647 ورزشکار ارتقا یافت و پس از تهران و خوزستان در جایگاه سوم کشور قرار دارد .
کامیاب با اشاره به افزایش دستاوردهای ورزشی خاطرنشان کرد: میزبانی مسابقات کشوری و بین‌المللی در بخش بانوان از 49 میزبانی به 54 میزبانی در سال 97 و از 66 میزبانی ورزش آقایان به 86 میزبانی در سال 97 رسید.اعزام‌های ورزشکاران به مسابقات کشوری در حوزه بانوان نیز از 263 ورزشکار به 331 ورزشکار در سال 97 رسید و در ورزش مردان نیز تعداد ورزشکاران اعزام شده از 420 مورد به 647 ورزشکار در سال 97 ارتقا پیدا کرد .
وی با اشاره به اینکه تعداد باشگاه‌های ورزشی در سطح استان به حد بسیار مطلوبی رسیده و تسهیلات به بخش خصوصی از 410 میلیون تومان در سال 96 به 7 میلیارد و 690 میلیون تومان افزایش پیدا کرده، گفت: هم‌اکنون 1022 باشگاه‌های ورزشی فعال در سطح استان وجود دارد؛ این در حالی است که سال 94 تنها 579 باشگاه در سطح استان وجود داشت؛ خوشبختانه باشگاه‌های ورزشی در سطح استان از توزیع مناسبی برخوردار هستند .
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان فارس، این استان جزء چهار استانی است که دارای بیش از هزار باشگاه است همه اینها در حالی‌است که در سال 92 تنها 453 باشگاه ورزشی در سطح استان فعالیت می‌کرد اما هم اکنون 181 باشگاه در 30 رشته ورزشی در لیگ‌های برتر کشور در دو بخش بانوان و آقایان به نمایندگی از فارس فعالیت می‌کنند .
وی یادآور شد: در سال 94 و پیش از شروع برنامه توسعه ورزش استان تنها 120 تیم در لیگ برتر دسته کشور فعالیت داشت .
مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به توسعه خانه‌های ورزشی در روستاها و افتتاح 90 خانه ورزش روستایی از ابتدای سال 96 تا کنون نیز گفت: خوشبختانه در ورزش‌های همگانی و قهرمانی استان برتر هستیم و بر اساس برآوردها فارس طی سه سال گذشته همواره به عنوان استان برتر معرفی شده است .
وی بر کاهش رشد در بعضی از رشته‌‌های ورزشی قهرمانی هم اشاره و دلیل این مهم را عدم اعزام تیم‌های ملی و استانی بنا به دلایلی دانست .
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این باره توضیح داد: مدال‌های آسیایی کسب شده در حوزه بانوان در سال 96 ، 12 مدال بود که این عدد در سال بعد به 9 مورد کاهش یافت؛ این به منزله کمتر شدن ورزشکاران نیست بلکه تعداد اعزام ورشکاران کاهش پیدا کرده و فدراسیون‌ها بنا به دلایلی صرفه‌جویی کردند و ورزشکاران به مسابقاتی که از حساسیت آنچنانی برخوردار نبود اعزام نشدند به همین دلیل تعداد مدال‌ها در کل کشور کاهش یافته است .
کامیاب گفت: مدال کسب شده در مسابقات تیمی کشوری در حوزه بانوان از 102 مدال به 86 مدال در سال 97 کاهش یافت و در آقایان از 93 مورد به 135 مورد صعود کرد .
وی اضافه کرد: بعضی از رشته‌ها مدال‌های کمتری دریافت کردند و به هر حال برای خود کشور هم شرایط یکسان است و فقط برای استان فارس چنین شرایطی وجود ندارد .
با این حال کامیاب عملکرد ورزشکاران استان فارسی را مثبت ارزیابی کرد چراکه باور داشت در بازی‌های آسیایی سال 2014 با 5 شرکت کننده یک مدال دریافت شد و ولی در سال 2018 با 17 شرکت کننده 5 مدال دریافت شد .
مدیرکل ورزش و جوانان فارس اظهار کرد: خوشبختانه ورزشکاران در سطح استان توزیع شدند و امروز ورزشکاران فارس در رشته‌های مختلف حضور دارند در حالی‌که در گذشته تنها رشته‌های ورزشی وزنه‌برداری و کشتی مدال آور بود اما امروزه در دو میدانی، دوچرخه‌سواری و در بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر از جمله ژیمناستیک فارس مدال آور است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/84848/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید