پیام فارس

آخرين مطالب

وزیر بهداشت :

آموزش بر مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی باید در اولویت باشد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه آموزش بر مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی باید در اولویت باشد گفت : بوعلی سینا در عرصه علوم پزشکی بر اساس همین رویه و مشی متعالی به بسط و گسترش علوم طب پرداخت و دانشگاهها نیز باید این رویکرد را در اولویت قرار دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سعید نمکی شامگاه چهارشنبه در بازدید از مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای بوعلی سینا شیراز امیدواری کرد که این مرکز بتواند به سطح دانشگاه ارتقا یابد و دانشگاه بوعلی سینا نیز بتواند مرکزی برای بازگشت به تربیت نیروی انسانی بر مبنای فرهنگ و تربیت اسلامی و ایرانی باشد.
دکتر نمکی در جمع مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعضای تیم پیوند اعضا و مسوولان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضای بوعلی سینا با اشاره به علاقه و عشق دکتر ملک حسینی بنیان گذار این مجموعه علمی در خدمت به مردم، از تمامی دست اندرکاران این مرکز به پاس راه اندازی این مجموعه ، تقدیر کرد.
وی ادامه داد: این بنای علمی و پژوهشی قطعا جاودانه می شود، چرا که چاشنی آن عشق و ارادات به خدمت به مردم است، کار بزرگ و به یادماندنی در این مرکز انجام شده و من و مجموعه وزارت بهداشت از هیچ کوششی برای توسعه آن دریغ نمی کنیم.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: در صورت تبدیل این مرکزعلمی و تحقیقاتی به دانشگاه، عامل دگرگون کننده در روش تدریس، تربیت و مهارت آموزی طبیبان این مملکت خواهد بود.
نمکی با تجلیل از شخصیت علمی بوعلی سینا گفت: بوعلی سینا علاوه بر طبیب، حکیمی فرزانه و دارای دانش در حوزه های مختلف بود که این ویژگی باید در تربیت پزشکان امروزی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وزیر بهداشت ادامه داد: مرکز علمی و پژوهشی بوعلی سینا را یک مرکز مرجع در منطقه می دانیم که افتخاری برای جمهوری اسلامی و وزارت بهداشت است.
مدیرعامل مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای بوعلی سینا نیز در این بازدید با بیان توانمندی های این مرکز و مشارکت نیکوکاران در احداث و توسعه خدمات آن؛ نیکوکاران را از برگزیدگان خداوند خواند.
دکتر سید علی ملک حسینی در ادامه با اشاره به موفقیت های این مرکز در جراحی های پیوند اعضا و کسب عنوان بیشترین تعداد پیوند کبد در دنیا، این امر را از دستاوردهای ویژه این مرکز در سطح بین المللی خواند.
وی همچنین با بیان توانمندی های این مرکز در تبدیل به دانشگاه بوعلی سینا، بر اهمیت بهره مندی از توان نیکوکاران در ارتقای سلامت و درمان بیماران تاکید کرد.
این چهره ماندگار ملی کشورمان همچنین خواستار سطح بندی بیمارستان های کشور بر اساس شاخص هایی نظیر نیروی انسانی، فرآیندهای خدمات رسانی و دیح های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه پیوند است .
دکتر علی بهادر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای ابوعلی سینا، در گستره ای به وسعت 100 هکتار زمین، احداث شده و دنبال کننده طرح های تحقیقاتی در زمینه پیوند عضو است .
دکتر بهادر افزود: برای این مرکز در فاز نخست، افتتاح و بهره برداری از مرکز همودیالیز 80 تختخوابی با زیربنای پنج هزار مترمربع و ظرفیت پذیرش روزانه 240 بیمار دیالیزی از سراسر استان و استان های همجوار پیش بینی شده بود که به همت رضا ابراهیمی ؛ نیکوکار عرصه سلامت و کمک سایر نیک اندیشان و هیات امنا مرکز در سال 1386 به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: فاز دوم این مجموعه، شامل افتتاح و بهره برداری از ساختمان بیمارستان با زیربنای 80 هزار مترمربع و ظرفیت 700 تخت با کمک نیکوکاران بود .
به گفته وی در فاز سوم مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای ابوعلی سینا نیز احداث ساختمان های الحاقی نظیر مرکز آموزش عالی علوم پزشکی ابوعلی سینا، دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی، مسجد، سالن های ورزشی و خوابگاه های دانشجویی با زیربنای 80 هزار متر مربع و پیشرفت فیزیکی 50درصد دنبال می شود .
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین فاز چهارم، عملیات ساخت بیمارستان هزار تختخوابی و فوق تخصصی سرطان جنوب با زیربنای 80 هزار مترمربع با وقف جمعی نیکوکاران است که دنبال می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون مجموع تعداد مراکز پیوند کشورهای اروپایی و آمریکایی در یک سال، حدود 500 پیوند کبد است؛ در حالی که در شیراز با داشتن یک مرکز و یک تیم پیوند، سالانه بیش از 500 عمل پیوند کبد انجام می شود.
دکتر بهادر خاطر نشان کرد: تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر انجام پیوند کبد، پیوند پانکراس، پیوند روده، کلیه و لوزالمعده را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده که موفقیت های حاصل از آن، امروز بخش پیوند شیراز را به مرکزی شناخته شده در سطح مجامع بین المللی تبدیل کرده است.
به گفته وی : بیش از 99 درصد از پیوندها در استان فارس از جسد به زنده و کمتر از یک درصد مربوط به پیوند از وابستگان درجه یک بیمار انجام شده که این موضوع برای متولیان تیم پیوند افتخار بزرگی به شمار می رود؛ همچنین بر اساس آمارها، هم اکنون در دنیا حدود 10 درصد از پیوندها در مراحل اولیه پس زده می شود، اما در شیراز این آمار، کمتر از 10 درصد گزارش شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در حال حاضر بخش های پیوند، پس از پیوند، مراقبت ویژه بزرگسال و اطفال، بخش ICU جراحی، جراحی عمومی، بازتوانی روده، درمانگاه، اتاق عمل و اورژانس، به عنوان بخش های درمانی و خدمات تصویربرداری با به روزترین تجهیزات ام آر آی ، سیتی اسکن، آزمایشگاه، پاتولوژی، بانک خون و داروخانه، به عنوان بخش های تشخیصی و پاراکلینیکی در این بیمارستان فعال است.
6113

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/85012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید