پیام فارس

آخرين مطالب

لزوم تقویت سیستم‌ بانكی در برابر تهدیدات سایبری سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- عنایت‌الله رحیمی دوشنبه ٢ اردیبهشت در شورای هماهنگی بانك‌های استان با بیان اینكه مدیران بانك‌های عامل با حساسیت نسبت به حملات سابیری برخورد كنند، عنوان كرد: اگر با تدبیر به این مسئله نگاه نشود مانند قضیه سیل غافگیری خواهیم شد .

وی با تصریح بر اینكه قرار بود بانك‌ها معوقات بانكی بیش از دو میلیارد تومان را به دستگاههای اجرایی مرتبط اعلام كنند، افزود: علی‌رغم گذشت دو ماه از این مصوبه بانك‌های عامل اعلام نظر خاصی پیرامون این مصوبه نداشته و لیستی نیز ارائه نكرده‌اند، لذا به نظر می‌رسد كه مشكلی در بخث معوقات بانكی وجود ندارد و بنابراین با این فرض بانك‌ها باید با ارائه تسهیلات بیشتر به مجموعه تولید استان كمك كنند .

استاندار فارس با بیان اینكه برخی از لاوصولی‌ها و معوقات بانكی به حق بوده و ناشی از مشكلات و تلاطم اقتصادی حاكم بر كشور است، خاطرنشان كرد: نباید بگذاریم عده‌ای از فضای ایجاد شده سوء استفاده كرده و  نسبت به بازپرداخت تسهیلات خود طفره رفته و در روند پرداخت تسهیلات ایجاد اختلال كنند .

رحیمی در واكنش به اعلام برخی بانك‌ها نسبت به عدم وجود بدهكاران بانكی به ویژه در حوزه گردشگری گفت: حداقل بنده یكی دو مورد معوقات كلان بانكی را در این بخش سراغ دارم؛ چرا بانك‌ها نام این بدهكاران را اعلام‌نمی كنند؟

وی در بخشی از سخنان خود از ارائه طرح‌ها و مجوزهای بی‌نام در حوزه سرمایه‌گذاری و اخذ تسهیلات بانكی سخن گفت و اظهار كرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به تسهیل شرایط هستند و در این مسیر باید با ارائه راهكارها و روش‌های جدید و پیگیری‌های مستمر زمینه جذب تسهیلات را فراهم كند .

استاندار فارس با تاكید بر اینكه با روش‌ها و فرمول‌های گذشته نمی‌توان مشكلات را حل كرد، گفت: اگر این فرمول‌ها و روش‌ها نتیجه بخش بود طی دههای اخیر با این همه مشكلات درگیر نبودیم لذا باید به دنبال راهكار جدید بودیم. هیچ ایرادی ندارد اگر نقدی است، وارد كنید ما باید به هر نحو ممكن مسئولیت پذیر باشیم .

رحیمی با تاکید براینکه وجود انگیزه و توانمندی در بحث جذب سرمایه‌گذار از موارد حائز اهمیت است و باید این فرآیند تسهیل و كوتاه تر شود،  خطاب به مدیران بانك‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: موضوع سرمایه‌گذاری را رها نكنید، چرا كه طولانی شدن فرآیندها موجب می‌شود كه مردم و سرمایه گذاران از خیر آن بگذرند .

استاندار فارس اضافه كرد: طرح‌ها به ویژه در حوزه اشتغال روستایی باید در قالب زنجیره تولید تعریف شوند و طرح‌های تملكی بلاتكلیف نیز هرچه سریعتر تعیین تكلیف شوند .

رحیمی از مهلت دو هفته‌ای به بانك‌های عامل استان برای ارائه اطلاعات در قالب بسته مجوزها و طرح‌های بی‌نام سخن گفت و افزود: بانك‌ها باید از ظرفیت جدید اسناد خزانه به خوبی استفاده كرده و آن را مدیریت كنند .

وی همچنین با اشاره به شعار سال مبنی بر رونق تولید، گفت: تاثیرگذاری نهادهای تامین اعتبار و تسهیلات در عملیاتی كردن شعار سال بسیار حائز اهمیت است .

استاندار فارس با بیان اینکه رونق تولید نیازمند جلب و جذب سرمایه‌گذاری است، گفت : اگر با بستر سازی و تسهیل امور زمینه حضور بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری را انجام دهیم در پایان سال می‌توانیم بگوییم اقدام موثری انجام داده و شعار سال عملیاتی شده است .

وی با تاكید بر اینكه واحدهای نیمه فعال و تعطیل شده باید به چرخه تولید بازگردند، ادامه داد: واحدهای تعطیل شده تملك شده باید سریعتر تعیین تكلیف شوند تا به سرعت وارد چرخه تولید شوند .

استاندار فارس از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در ارتباط با مجوزها و طرح‌های بی‌نام در عرصه‌های صنعت، كشاورزی و گردشگری را در دستور كار خود قرار دهند و سرمایه‌گذران تشویق و ترغیب به سرمایه‌گذاری در این واحدها كنند .

رحیمی با بیان اینكه بانك‌ها باید پول و تسهیلات را به جایی بدهند كه برگشت داشته باشد، گفت: اسناد خزانه فرصت خوبی برای بانك‌ها در بحث وثیقه ایجاد می‌كند و ضریب اطمینان بازگشت تسهیلات را بالا می‌برد و نیازی نیست كه بانك‌ها در كوچه و پس كوچه‌ها به دنبال پول خود بگردند، لذا بانك‌های عامل تلاش كنند از ظرفیت تبصره ١٨ در این بخش استفاده مطلوب را ببرند .

وی با بیان اینكه نسبت مصارف به منابع تعدادی از بانك‌ها در استان از جمله بانك تجارت، سپه و رفاه پایین است، گفت: این وضعیت در استان خوب نیست و باید بهبودی آن در دستور كار قرار گیرد و برنامه زمانبندی تسریع در زمینه افزایش این میزان انجام شود .

استاندار فارس بار دیگر با تاكید بر اینكه بانك‌ها و مؤسسات مالی باید موضوع مطالبات معوق بانكی و رابطه آنها با برگشت سرمایه را جدی بگیرند، گفت: اگر برگشت سرمایه بانك‌ها مشخص و تعریف شده نباشد امكان پرداخت تسهیلات جدید وجود نخواهد داشت .

رحیمی خواستار افزایش مشاركت بانك‌های خصوصی در ارائه تسهیلات شد و گفت: مجموعه بانك‌های استان به دنبال افزایش اختیارات استانی و تفویض اختیارات اثرگذار باشند تا دفاتر واحدهای تولیدی بزرگ در استان مستقر شود و روند اخذ تسهیلات تسریع شود .

استاندار فارس همچنین بر لزوم امكان سنجی مشاركت بانك‌ها در طرح‌های سرمایه گذاری بی‌نام تاكید كرد و گفت: استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی باید برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری اولویت دار  در دستور كار قرار گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/85057/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید