پیام فارس

آخرين مطالب

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری فارس و جهاددانشگاهی

رحیمی خواستار شد: تشکیل کمیته‌ای اجرایی برای پیگیری مفاد تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - استاندار فارس ضمن اعلام آمادگی مدیریت ارشد استان برای همکاری با مجموعه جهاددانشگاهی فارس و کشور، خواستار تشکیل کمیته‌ای اجرایی برای پیگیری تفاهم‌نامه منعقد شده بین این دو نهاد شد و گفت: امید است با تشکیل این کمیته شاهد اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده باشیم.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی صبح پنج‌شنبه دوم خرداد در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با جهاددانشگاهی کشور که با حضور ریاست این نهاد در محل استانداری فارس برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های موجود و قابل استفاده استان، خاطرنشان کرد که جهاددانشگاهی می‌تواند عملیاتی ترین و زود بازده ترین آنها را در کوتاه مدت ببینید و برنامه‌هایی را نیز برای میان مدت و بلندمدت طراحی کند.
وی بر تمرکز بر حوزه کشاورزی به عنوان برنامه‌ای کوتاه مدت که پاسخ مثبتی دارد هم اشاره و عنوان کرد: نیاز امروز ما ایجاد اشتغال با استفاده از توانمندی‌های سرزمینی است که فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این حوزه می‌تواند پاسخگو باشد.
استاندار فارس خواستار ارائه طرح نهایی و عملیاتی جهاددانشگاهی در حوزه گل محمدی و گیاهان دارویی معطر شد و افزود: در این طرح باید انتظار طرفین مشخص شود تا در یک برنامه زمانبندی شده معین، کار را پیش ببریم.
رحیمی همچنین در بخشی از سخنانش به توانمندی‌های فارس در زمینه پزشکی به عنوان استانی مطرح در کشور و دنیا اشاره و با بیان اینکه فارس رتبه اول پیوند کبد دنیا در سال 97 را به خود اختصاص داد، گفت: با توجه قابلیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های ناباروری، سرطان، سلول درمانی، زخم و ...فارس نیز می‌تواند در این بخش‌ها، پشتیبان حوزه درمانی جنوب کشور با همکاری این دو مجموعه باشد.
وی همچنین با بیان اینکه فارس در حوزه‌های فنی و مهندسی، فعالیت‌های گسترده‌ای از نفت و گاز و پتروشیمی را بر عهده دارد که در زمینه علمی و عملیاتی اثر گذار است، به ظرفیت‌های استان فارس در صنایع معدنی اشاره و با بیان اینکه فارس استان دوم این حوزه در سنگ‌های تزیینی و استان اول خاک نسوز کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: اخیرا در تفاهم نامه‌ای که با ایمیدور به امضا رسیده مقرر شده فارس در ارائه راهکارهای معاون کشف شده و غنی سازی آنها همکاری کند که قطعا در این زمینه به دانش فنی نیازمندیم.
استاندار فارس ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز بیش از 5 اثر ثبت جهانی و سه هزار اثر ثبت شده ملی داریم که اخیرا دو محور ساسانی و هخامنشی نیز به ثبت رسید.
رحیمی با تاکید بر این نکته که اشتغال و کارآفرینی را به شکل ویژه هم دنبال خواهیم کرد و هم در صورت وجود برنامه عملیاتی در این حوزه استقبال می‌شود، گفت: با همکاری معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری در آینده‌ای نزدیک کارخانه نوآوری و پارک دیجیتال فارس راه‌اندازی خواهد شد.
وی خواستار ارائه طرح در زمینه‌های مهندسی و علوم پایه کاربردی به جهت تربیت هر دانشجو یک شاغل و کارآفرین شد و اظهار کرد که در اشتغال خانگی نیز جا برای کار در استان فارس بسیار زیاد است.کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه کارگروه اشتغال استان در این زمینه می‌توانند به شرط داشتن برنامه عملیاتی، خدمات خوبی را ارائه کنند.
استاندار فارس همچنین با تشریح اجمالی قابلیت‌های این استان در بحث گیاهان داوریی در دو بخش کشت و جمع آوری از گذشته‌های دور تاکنون، گفت: انواع گل‌های وحشی و پرورشی در باغ‌های استان موجود است که امکان کشت مشخص آنها وجود دارد.
به گزارش ایسنا، در راستای برنامه توسعه استان فارس و نظر به ظرفیت‌های مدیریتی علمی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی موجود و ضرورت سرعت بخشیدن به توسعه علمی فرهنگی و دانش بنیان استان در راستای سند چشم‌انداز و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت جهادی و تجارب علمی پژوهشی آموزشی فرهنگی جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری فارس و جهاد دانشگاهی منعقد شد.
هدف این تفاهم‌نامه همکاری متقابل به منظور تسهیل در روند توسعه استان و بسترسازی مناسب برای تجاری سازی فناوری توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی و راهکارهای اجرایی آن با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های پژوهشی اجرایی آموزشی تحقیقاتی و فناوری جهاد دانشگاهی است.
راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی تولید و تکثیر گیاهان دارویی و تولید فراورده‌های دارویی گیاهان معطر با همکاری و مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، راه‌اندازی کلینیک‌های خدمات نوین تخصصی پزشکی مورد نیاز استان به ویژه در زمینه‌های ناباروری ترمیم زخم و سرطان با مشارکت و همکاری پژوهشگاههای رویان ابن سینا وپژوهشکده معتمد و راه‌اندازی پژوهشکده سلامت خانواده در راستای حل مشکلات و معضلات خانواده و آسیب‌های اجتماعی از زمینه‌های همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه ذکر شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/86715/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان