پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس جهاددانشگاهی کشور عنوان کرد:

اجرای طرح اشتغال خانگی توسط جهاددانشگاهی در 9 استان کشور اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت این مجموعه در بحث توسعه اشتغال خانگی، اعلام کرد که جهاددانشگاهی کشور مجری طرح اشتغال خانگی در 9 استان است و به دلیل رضایت وزارت کار از این اقدام، مقرر شده در سایر استان‌ها نیز اجرایی شود.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، حمیدرضا طیبی پنج‌شنبه دوم خرداد در دیدار با استاندار فارس که به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در محل استانداری انجام شد، گفت: فلسفه تأسیس جهاددانشگاهی نگاه کاربردی به حل مسائل کشور مبتنی بر توان فناورانه بومی است .
وی با تصریح اینکه جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی، فناوری و غیره توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای دارد، برخی از این توانمندی‌ها را یادآور شد و گفت: توانمندی‌های پزشکی در بخش‌های مختلفی نظیر درمان ناباروری، سلول درمانی، گیاهان دارویی، زخم‌های بدخیم، سرطان برست و غیره داریم .
رئیس جهاددانشگاهی کشور فعالیت‌های این نهاد در عرصه کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود آب تمرکز ما بر روی کشاورزی هوشمند است .همچنین به کسب دانش فنی تولید بچه ماهی که از خارج وارد می‌شوند و غذای ماهی هم ورود کرده‌ایم .
طیبی با یادآوری فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سینا و همچنین مرکز افکارسنجی ایسپا، سازمان انتشارات و غیره ذیل جهاددانشگاهی مشغول به فعالیت هستند که هر کدام از این‌ها و بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی می‌توانند در خدمت توسعه استان باشند .
فعالیت 43 مرکز آموزش علمی کاربردی ذیل جهاددانشگاهی
وی با ذکر این نکته که در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز اقدامات مختلفی انجام می‌دهیم، گفت: سه سطح آموزشی در جهاددانشگاهی را ارائه می‌دهیم؛ نخست آموزش عالی است که دو دانشگاه و یک دانشکده داریم که در زمینه فناوری‌های نوین پزشکی فعالیت می‌کنند و همچنین 43 مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح کشور ذیل این مجموعه در حال فعالیت هستند .
رئیس جهاددانشگاهی کشور ادامه داد: همچنین قراردادی با وزارت کار و معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای ایجاد 6 هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار در کشور منعقد کردیم .
طیبی در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های استان فارس اشاره کرد و گفت: فارس را یک استان بسیار پر پتانسیلی می‌دانیم و یک استان مهم در کشور است و علاقه‌مند هستیم که این دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی نیز در این استان مورد استفاده قرار گیرد و جهاد دانشگاهی واحد نیز صاحب چند تخصصی در بحث توسعه استان باشد .
وی به بازدید خود از بخش‌های مختلف واحدجهاددانشگاهی فارس هم اشاره کرد و از استاندار درخواست کرد تا حمایت‌هایی از فعالیت‌های واحد فارس داشته باشد تا بتوان بخش‌های پزشکی جهاددانشگاهی نظیر رویان، مرکز سرطان معتمد و پژوهشکده زخم را به این استان آورده و مشغول فعالیت شوند .
علاقه‌مند به ارائه خدمات حوزه سلامت هستیم
رئیس جهاددانشگاهی تأکید کرد: جهاددانشگاهی بیشتر علاقه دارد که در حوزه سلامت خدماتی ارائه دهد البته کارهای تحقیقاتی نیز در همین حوزه‌ها شکل می‌گیرد .
طیبی در ادامه با بیان اینکه در بحث گیاهان دارویی مصمم هستیم که با همکاری مدیریت ارشد استان بحث اسانس‌گیری از گل محمدی را دنبال کنیم، گفت: فارس گیاهان دارویی معطر خوبی دارد که می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کرده و در مصارف مختلف غذایی، دارویی و بهداشتی از آن‌ها عصاره‌گیری کنیم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به فعالیت‌های اصلاح‌نژاد دام سبک جهاددانشگاهی و علاقه‌مندی استاندار برای توجه به این مورد در استان فارس اشاره کرد و گفت: برای این مسئله با مشورت شما می‌توانیم تصمیم بگیریم که چگونه اصلاح نژاد دام سبک در فارس کار شود که البته این کار هم بسیار مورد توجه جهاد کشاورزی قرار گرفته است .
رضایتمندی رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌های جهاددانشگاهی
دیدار جهادگران دانشگاهی در سال گذشته با رهبر معظم انقلاب از دیگر مواردی بود که طیبی از آن یاد کرد و ادامه داد: همراه با 25 نفر از نسل جوان جهاددانشگاهی به دیدار ایشان رفتیم و فعالیت‌های خود را ارائه کردیم که بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت .
وی بیان کرد: عمدتاً توان اصلی جهاد دانشگاهی همین تجربه علمی فناورانه است اما به لحاظ مالی خیلی قوی نیستیم و هر جا که مدیریت استان حمایت کرده ما هم پاسخ آن حمایت را با کارهای خوب انجام می‌دهیم به عنوان مثال در استان خوزستان تولید مته‌های حفاری در حوزه نفت و گاز داشتیم که یک دانش فوق‌العاده پیشرفته ایرانی است و بسیار هم مورد استقبال وزیر نفت قرار گرفت همچنین در چند استان دیگر نیز در حوزه‌های مختلف از مجموعه جهاد حمایت کرده‌اند و ما هم کار خود را ارائه کردیم .
رئیس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه علاقه داریم تا کل توانمندی‌های جهاد را در خدمت توسعه استان قرار دهیم و زمینه‌های جدیدی هم ایجاد کنیم، گفت: برخی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در کشور بی نظیر هستند و مانند آن نیست .
وی در ادامه با ذکر این نکته که هم اکنون بحث حیات شهری زیر سطحی در دنیا مطرح است یعنی امکانات را به زیر زمین ببریم، گفت: مطالعاتی را تحت عنوان حیات شهری زیر سطحی در شهرهای تهران و مشهد انجام دادیم تا متناسب با نیازهای آینده باشد .
طیبی، فعالیت‌های جهاددانشگاهی را در زمینه حمل و نقل ریلی شهری و بین شهری یادآور شد و افزود: حمل و نقل شهری به شدت در شهرها توسعه پیدا می‌کند و نوع تجهیزات آن هم سفارش‌محور است و این مسئله بسیار زیاد برای توان مهندسی ما خوب است و می‌توانیم در این زمینه خدمات مختلفی را ارائه دهیم به عنوان مثال برق پشت مترو را کامل می‌سازیم و ترانس آن هم وارد خط تولید شده است ضمن اینکه گیت‌های تردد برای تأمین مباحث امنیتی نیز می‌سازیم .
رئیس جهاددانشگاهی اضافه کرد: بحث دیگری که در قالب یک پروژه ملی انجام می‌دهیم بحث سیستم رانش مترو است که بر روی آن کاملاً کار کرده‌ایم و به‌طور کلی در بحث حمل و نقل ریلی دستاوردهای خوبی داریم .
وی همچنین به سخنان استاندار فارس در خصوص ظرفیت‌ها و نیازهای این استان اشاره کرد و گفت: در بخش معدن توانایی‌های خوبی از قبیل یک پژوهشکده داریم که توانایی‌ها بر روی دانش فنی استفاده از معادن کار می‌ ‎ کنند .
فعالیت پژوهشکده سرامیک، فعالیت در زمینه سنگ‌های تزئینی، راه‌اندازی اولین دانشکده و پژوهشکده گردشگری کشور و فعالیت مرکز علمی ـ فرهنگی گردشگری دانشجویان کشور ذیل مجموعه جهاددانشگاهی از دیگر مواردی بود که طیبی از آن‌ها نام برد .
رئیس جهاددانشگاهی در بخش پایانی سخنان خود به انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری فارس اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر مفاد این تفاهم‌نامه اجرایی شود .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/86719/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها