پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس جهاددانشگاهی فارس:

برنامه‌های جهاددانشگاهی در راستای منویات رهبری تدوین می‌شود علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه همواره برنامه‌های این نهاد در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تدوین می‌شود، یکی از رموز موفقیت جهاددانشگاهی در سطح کلان را خودباوری و حرکت در مسیر ترسیم شده ولی امر مسلمین دانست.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، دکتر مظاهر بابایی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، ضمن تبیین فعالیت‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در کشور و استان فارس، گفت: هم‌اکنون هم مشکلات و هم توقعات و انتظارات مختلفی در جامعه وجود دارد .
وی با بیان اینکه مردم نگاهشان به کسانی است که بتوانند مشکلات را برطرف کنند که این نگاه ابتدا به سمت روحانیت است، افزود: باید تلاش کنیم تا با توجه به ظرفیت‌ها و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در راه رفع مشکلات مردم قدم برداریم .
استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه فارس
بابایی به سفر رئیس جهاددانشگاهی کشور به شیراز اشاره کرد و گفت: در این سفر تفاهم‌نامه‌ای با استانداری فارس به امضا رسید تا ظرفیت‌ها و امکانات جهاددانشگاهی در نقاط مختلف کشورمان برای توسعه استان فارس به کار گرفته شود .
رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا دو فعالیت در حوزه فرهنگی ماست؛ خبرگزاری ایکنا برای جهاددانشگاهی افتخاری به لحاظ معنوی است و اخبار آن به 40 زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود و خبرگزاری ایسنا نیز یکی از مورد وثوق‌ترین خبرگزاری‌های کشور است .
رسالت خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی است
وی با تأکید بر اینکه رسالت این دو خبرگزاری توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است که بحمد الهی تا امروز توانسته‌اند این رسالت را به نحو احسن انجام دهند، گفت: امروز دغدغه ما در حوزه رسانه و خبر دغدغه بیشتری است و نیاز داریم برای آموزش سواد رسانه‌ای در جامعه گام برداریم لذا در این راستا همایش ملی سواد رسانه‌ای انسان عصر رسانه را برگزار خواهیم کرد .
بابایی با بیان اینکه در تابستان فراخوان این همایش ملی اعلام خواهد شد، گفت: دبیرخانه این همایش در استان فارس واقع شده است و امیدواریم که بتوانیم در آینده آن را در سطح بین‌المللی نیز برگزار کنیم .
رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: در این همایش ملی تلاش می‌کنیم تا مقالات اندیشمندان را از نقاط مختلف کشورمان جمع‌آوری و از میان آن‌ها مقالات کاربردی را استخراج و عملیاتی کنیم .
برگزاری چهارمین جشنواره شهود قدسی در فارس
وی با تصریح اینکه در حوزه فرهنگی فعالیت‌های خوبی داریم، گفت: جشنواره شهود قدسی و شعر باران از جمله فعالیت‌های فاخر ما در سال گذشته است همچنین در سال گذشته نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره شهود قدسی را برگزار کردیم و امسال نیز بنا داریم چهارمین جشنواره شهود قدسی را برگزار کنیم .
بابایی همچنین برپایی غرفه در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب جهاددانشگاهی را در سال گذشته از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برشمرد و گفت: در کشور غرفه جهاددانشگاهی نیز رتبه اول را کسب کرده بود .
بر روحیه خودباوری تکیه داریم
رئیس جهاددانشگاهی فارس با تأکید بر اینکه این نهاد متد و برنامه‌های خود را از منویات مقام معظم رهبری می‌گیرد، گفت: امروز اگر جهاددانشگاهی جایگاه خوبی در کشور دارد به دلیل این است که هم از منویات معظم‌له بهره‌برداری و بر روحیه خودباوری تکیه کرده است .
وی با یادآوری اینکه کمتر از 20 درصد از بودجه‌های جهاددانشگاهی از طریق دولت تأمین می‌شود و مابقی آن از ارائه خدمات خود به دست می‌آورد، گفت: جهاددانشگاهی حدود 13 هزار پروژه و 498 اختراع را در کارنامه خود دارد .
بابایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با توان علمی و بومی و بومی کشور توانسته به این ظرفیت‌ها دست یابد و دستاوردهای خیلی خوب داشته باشد، گفت: در جهاددانشگاهی فارس واحد فارس در حوزه فناوری و پژوهشی اولویت خاصی داریم که با توجه به زیرساخت‌ها در حوزه علوم انسانی سلامت فعالیت خواهیم کرد .
رئیس جهاددانشگاهی فارس یادآور شد:‌ در سفری که رئیس جهاددانشگاهی کشور به شیراز داشتند بنا شد تا از پتانسیل‌های درمانی کل جهاد در استان فارس استفاده شود به خصوص در بحث پژوهشکده رویان، سرطان و زخم‌های خاص و در این راستا تمام واحدهایی که در این حوزه تخصص دارند را مأمور کردند که به واحد فارس کمک دهند .
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی فارس نمایندگی بانک خون بند ناف را در شیراز و سه شهرستان استان فارس دارد، گفت: قرار است که ذخیره بانک خون نیز در استان فارس داشته باشیم که هنوز این اتفاق انجام نیفتاده و امیدواریم با همکاری دستگا‌ه‌های ذیربط این مهم رخ دهد .
راه‌اندازی پژوهشکده بین رشته‌ای سلامت
بابایی، یکی دیگر از رویکردهای جهاددانشگاهی فارس در سال 1400 را راه‌اندازی پژوهشکده بین رشته‌ای سلامت برشمرد و گفت: با توجه به اینکه سلامت ابعاد مختلفی اعم از اجتماعی و روانی و معنوی دارد، لذا ما تلاش می‌کنیم تا بر روی ابعاد مختلف آن کار کنیم .
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین گفت: فعالیت دیگر ما در حوزه اشتغال به خصوص اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هاست که در این راستا سازمان تجاری‌سازی اشتغال دانش‌آموختگان را در جهاددانشگاهی فارس راه‌اندازی کردیم و در آن کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های کارآفرینی را به متقاضیان ارائه می‌دهیم .
وی با یادآوری اینکه فعالیت‌های ما در این مرکز با متدهای روز دنیا انجام می‌شود، گفت: در سال جدید اولین مرکز نوآوری و شکوفایی در استان افتتاح شد که وظیفه این مرکز ارائه تجهیزات، امکانات و آموزش و مشاوره و آشنایی با بازار کار برای کسانی است که ایده‌های نو و خلاقانه بیاورند تا بتوانیم به آنان کمک دهیم که ایده‌های خود را تبدیل به اشتغال و ثروت کنند .
9 مرکز تجاری‌سازی اشتغال را راه‌اندازی خواهیم کرد
رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس ادامه داد: بنا داریم تا پایان امسال دو مرکز دیگر تجاری‌سازی اشتغال دانش‌آموختگان و تا سال 1400 ، 9 مرکز دیگر را در فارس راه‌اندازی کنیم .
بابایی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی نیز ورود کرده‌ایم، گفت: اکنون جهاددانشگاهی متولی اشتغال 6 هزار نفر بانوی سرپرست و یا بدسرپرست خانوار است که جهاد فارس هم در این حوزه فعال است .
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین به فعالیت‌های آموزشی این نهاد اشاره کرد و گفت: در جهاد دو نوع آموزش کوتاه مدت و بلندمدت داریم که در رشته‌های مختلف ارائه می‌شود و هدف ما در دوره‌های کوتاه مدت ارائه آموزش‌های مهارت‌افزایی است و هم اکنون 3 مرکز آموزشی در شیراز و 9 مرکز در شهرستان‌های فارس داریم .
وی در عین حال این نکته را یادآور شد که جهاددانشگاهی فارس یکسری دوره‌های آموزشی را تعریف کرده و از صفر تا صد آن را پیش می‌برد تا فراگیران مهارت‌های لازم را کسب کرده و وارد بازار کار شوند .
بابایی با بیان اینکه مسئولیت برگزاری آزمون استخدامی کشور به عهده جهاددانشگاهی نهاده شده است، گفت:‌ اولین دوره این آزمون را در سال گذشته برگزار کردیم که جهاددانشگاهی فارس بیشترین حوزه امتحانی در کشور را دارا بود .
تلاش جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب برای تولید ثروت از علم و فناوری
رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین گفت: با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در تولید ثروت از فناوری و علم گام برداریم و این همان چیزی است که در کشورهای توسعه یافته دنبال می‌شود .
وی با تصریح اینکه در سال 98 اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، یکی از این اتفاقات را راه‌اندازی اولین مرکز رشد فناوری سلامت در شهر صدرا برشمرد و گفت: در حوزه گیاهان دارویی و اصلاح گونه‌های آن نیز در سال جاری اقدام خواهیم کرد .
بابایی یادآور شد: فارس سومین استان در بحث گیاهان دارویی از لحاظ تنوع و مقدار است که متقاضیان اشتغال در این بخش می‌توانند از مرکز گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استفاده کنند .
وی، فعالیت دیگر جهاددانشگاهی در آینده را راه‌اندازی خط تولید اسانس گل محمدی عنوان کرد و گفت: استان فارس ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه کشت گل‌های محمدی است که می‌توانیم برای آن ارزش افزوده در نظر گرفته و تنها به گلاب‌گیری از آن‌ها بسنده نکنیم .
بابایی با بیان اینکه ظرفیت‌های خالی زیادی در استان داریم که پیشنهاد می‌شود از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، گفت: با توجه به شرایط موجود، اعتقاد داریم که می‌توانیم حتی در زمانی که تحریم‌ها بیشتر شده است، کارهای بیشتری انجام دهیم .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/87028/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه