پیام فارس

آخرين مطالب

راهپیمایی اربعین؛ باشکوه، عمیق و پرمعنا مقالات

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - روزنامه خبرجنوب چاپ شیراز روز شنبه در شماره 283 یادداشتی با عنوان "راهپیمایی اربعین؛ اعلام حضوری باشکوه، عمیق و پرمعنا" منتشر کرده است.
در این یادداشت بدون اشاره به نام نویسنده آمده است: راهپیمایی بی نظیر میلیون هاعاشق آل الله در اربعین سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان نمایش قدرت سیاسی بزرگ شیعیان، دارای پیام ها، درس ها و سرمشق های زیادی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی است.
بزرگ ترین پیام این حضور این است که عاشورا، کربلا، اربعین، محرم و صفر، عزاداری، هیات و دستجات، سیاه پوشی و نذورات و همه آن چه که در ارتباط با حسین بن علی (ع) در اختیار مکتب شیعی قرار دارد گنجینه عظیمی است که هنوز بخش عظیمی از آن پنهان و خفته است و اگر این ظرفیت احیاء شود از گنج های بزرگی چون مهدویت و ظهور پرده برداری خواهد شد.
ماموریتی که انقلاب اسلامی ایران به عهده دارد کشف و احیای این ظرفیت بزرگ است و راه و روش ادای صحیح این ماموریت «مقاومت» در برابر نظام سلطه «بصیرت ورزی» در مقابل توطئه ها و اختلافاتی است که می تواند به این هدف بزرگ لطمه وارد سازد.
پیام اربعین و راهپمایی باشکوه آن به مسلمانان جهان این است که اگر شیعیان در حضور شما چنین نمایشی از قدرت خود را بروز می دهند به مفهوم عبور از برخی اختلافات فرعی و توسل به مشترکات برای وحدت است. حسین بن علی (ع) می تواند چنین وحدتی ایجاد کند که میلیون ها نفر را پیاده چندین شبانه روز به خیابان و بیابان ها بکشد، آیا توحید، قرآن، اسلام، نبی اعظم اسلام(ص)، قبله، کعبه، آل الله و ... ده ها نقطه مشترک دیگر چنان قدرتی را نمی توانند به جهان اسلام پمپاژ کنند و نظام سلطه و دنیای خصم را به تسلیم و کرنش در مقابل این قدرت لایتناهی وادار سازند.
تصور کنید چنین جماعتی برای حل مشکل فلسطین تصمیم به حرکت به سوی مسجدالاقصی بگیرد چه قدرتی می خواهد جلو آن را سد کند. مشکل امروز جهان با اسلام فراتر از فلسطین، یمن، عراق، افغانستان و میانمار است. مشکل اصلی اختلافات حاشیه ساز عدم اتحاد و عامل بودن برخی عمال نظام سلطه در سرزمین های اسلامی است! که به جای خدمت به اسلام، در خدمت استکبار درآمده اند.
پیاده روی اربعین حرکت و اعلام حضور باشکوه عمیق و پرمعنایی است که حقیقت آن در هیچ منظومه تفکر مادی قابل درک نیست. این حجم انسان پا چنین تنوع جمعیتی و ملیتی و نژادی هر سال بیشتر از سال قبل در مسیرهای فاقد تقریبا هرگونه جذابیت گردشگری و با مشکلات خاص خود گرد هم می آیند تا فقط عرض ارادتی کنند و برگردند.
در زمانه ای که تعداد فالوورهای لم داده در گوشه ای و تعداد لایک های بی هزینه، با موجب تفاخر و نشانه اقبال قلمداد می شود، حضور میلیون ها انسان برخاسته و حرکت کرده و رنج سفر و پیاده روی در گرما و سرما و امکانات حداقلی را به جان خریده را چگونه باید تفسیر کنیم؟
در شرایطی که فرهیختگان هم نمی توانند در فضای واقعی به راحتی جماعتی را با خود همراه کنند و کمپین های مجازی آن هم در حد محدود و در یک دوره زمانی کوتاه می آیند و تمام می شوند، این کدامین جذبه است که پس از 14 قرن هرساله میلیون ها زن و مرد و پیر و جوان و کودک و دکتر و مهندس و تاجر و استاد دانشگاه و مجتهد و فیلسوف و فقیر و غنی و سالم و معلول و ... را به میدان می آورد تا ده ها کیلومتر را پیاده طی کنند؟!
اربعین، اتصال و نقطه تلاقی دوباره صاحب نهضت عاشورا یعنی سیدالشهدا(ع) با پیغامبر این نهضت یعنی زینب کبری (س) است و عجب اتصال پر معنایی از حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله (ع) در مراسم اربعین برای بشر امروزی نیز حاوی پیام سیاسی بزرگی است. بشری که امروز در چنگال مدعیان حقوق بشر گرفتار آمده و قادر به انجام هیچ عملی حتی شناخت واقعیات جامعه و جهان پیرامون خود نیست.
با این حرکت خودجوش و فریادهای رسا به دنبال انتقال این پیام به جهان است که: ندای هیهات من الذله حسین بن علی (ع) فقط در ظرف زمانی سال 61 هجری گنجانده نشده است بلکه این شعار بیش هر زمان دیگر برای امروز که بشر گرفتار لیبرالیسم با منسوخ شده در نیازهای مادی و دور افتاده از ارزش های انسانی است به گونه ای که فریاد مظلومیت کودکان یمنی، میانماری، فلسطینی و را نمی شنود، بار دیگر از حلقوم ده ها میلیون انسان پاک باخته برای آرمان های حسین بن علی (ع) فریاد می شود تا لرزه بر جان همه مستکبران و مدغیان دروغین حقوق بشر بیندازد.
اجتماع بزرگ میلیونی اربعین توانست از لایه های سانسور رسانه های غربی عبور کرده و واقعیات با شکوه و پندآموز عشق و ایثار کربلا را به تصویر کشیده در چنین شرایطی است که افکار عمومی در خواهد یافت که داعشیان وحشی دیروز عراق، شیعیان بد دهان دست ساز انگلیس و مدعیان خادم الحرمین تنها ماموریتشان مخدوش سازی چهره اسلام و مسلمین است چرا که مسلم واقعی عاشق دلداده ای است که با صبر و مقاومت، آرام آرام قدم برمی دارد تا برای رفع ظلم و ستم و دستگیری از محرومان و مظلومان با شهید ماندگار کربلا بیعت کند.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/8877/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز

غرق شدن یک کودک بر اثر آبگرفتگی

برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز