پیام فارس

آخرين مطالب

اوقات فراغت شیرازی‌ها با برنامه‌های فرهنگی پر می‌شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد که ویژه برنامه‌های فصل تابستان در حوزه‌های مختلف این سازمان بر پایه توسعه فرهنگ عمومی و گردشگری شهر شیراز اجرایی خواهد شد.

ابراهیم گشتاسبی راد دوشنبه 17 تیرماه در حاشیه نشست خبری اعلام برنامه‌های طرح اوقات فراغت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز درباره وضعیت سینمامحله‌های شهرداری سخن گفت.

وی توضیح داد: احداث سینما در محلات از مصوبه‌های شورای شهر است و پیگیری ایجاد 8 سینمامحله صورت گرفته است؛ هم‌اکنون طرح آماده شده است و به محض تأیید معاونت عمرانی ساخت آن‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز عنوان کرد: دستکم 4 سینمامحله در مناطق کم‌برخوردار راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین درخصوص بازسازی و نوسازی سینماهای محور زندیه نیز گفت: بیش از 120 میلیارد تومان بودجه برای تملک و احیای محورهای زندیه و محور عرفان شیراز درنظر گرفته شده است که پس از آتش‌سوزی ناگوار سینما بهمن به‌منظور احیای خاطرات جمعی و بازطراحی محور زند صرف خواهد شد.

سینماهای خاطره انگیز شیراز احیا می‌شود

گشتاسبی راد همچنین کرد: تعامل با بخش خصوصی و حوزه هنری برای احیای سینماهای خاطره‌انگیز شیراز کلیدی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین به ضرورت پرداختن به اوقات فراغت شهروندان در رده‌های سنی مختلف اشاره کرد و رسیدگی به این موضوع را از دغدغه‌های مهم متولیان فرهنگی دانست.

وی با بیان اینکه پرکردن اوقات فراغت مردم با تفریحات سالم موجب کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی‌های فصل تابستان در حوزه‌های مختلف سازمان فرهنگی به‌منظور توسعه فرهنگ عمومی و بر پایه گردشگری است.

وی همچنین به تلاش شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران اشاره کرد و گفت: در همین زمینه برنامه‌هایی با محور کتاب و کتابخوانی تدارک دیده شده است.

شیرازی‌ها به استقبال باغ ادب می‌روند

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در همین زمینه از احداث باغ‌های موضوعی سخن گفت که یکی از آن‌ها با عنوان باغ ادب در تابستان جاری راه‌اندازی خواهد شد.

گشتاسبی‌راد از سوی دیگر بر اهمیت تثبیت شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک پافشاری کرد و اجرای نمایش‌های خیابانی برای کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین راهکارهای برای حفظ این جایگاه عنوان کرد.

اجرای برنامه دختران صدف ویژه دختران در دهه کرامت و اجرای طرح فرزانگان ٢ ویژه نوجوانان 15 تا 18 سال به‌منظور ترویج فرهنگ شهروندی از دیگر برنامه‌های شهرداری شیراز است.

معاون شهردار شیراز همچنین از قبرستان قدیمی دارالسلام به‌منزله کتاب تاریخ شیراز یاد کرد و درباره ایجاد طرح گردشگری در دارالسلام گفت: همایش‌های پیوسته‌ای با دعوت از سازمان‌های مردم‌نهاد برای تبدیل این قبرستان و تبدیل آن به ناحیه یک گردشگری برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ثبت شیراز به عنوان شهری جهانی به‌منظور جلب نظر گردشگران، بیان داشت: تلاش می‌شود ظرفیت‌های شیراز در برنامه‌های گردشگرانه شهرداری با همکاری خود مردم در قالب سمن‌ها معرفی شود.

علی نیری بیان داشت: برنامه عصرانه ادبی با حضور بیش از 1500 کودک و نوجوان توانمند در حوزه ادبیات و تاریخ شیراز در تابستان برگزار می‌شود؛ همچنین تورهای تخصصی مسجدگردی باعنوان "آستان دوست" در محور قدیمی شیراز پذیرای شهروندان است؛ چرا که شیراز و فارس از مساجدی بی‌نظیر برخوردار است که باید بیش از پیش به مردم شناسانده شود.

وی در ادامه به برنامه تور تخصصی دوچرخه سواری در بافت قدیم اشاره کرد که با اجرای آن افراد شرکت‌کنند با تردد در کوچه پس کوچه‌های بافت قدیم و بازدید از مناطق مختلف تاریخی با این مناطق و قابلیت‌های آن آشنا می‌شوند.

تور گردشگری راز سنگ سیاه در محله قدیمی شیراز

نیری همچنین به تور گردشگری بازی "راز سنگ سیاه" اشاره که از مجموعه بازی‌های گروهی اتاق فرار است و می‌تواند مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شیراز به‌درستی در صنعت گردشگری معرفی نشده است، عنوان کرد: براین اساس در مردادماه میزبان همایش "شیراز در گل نوشته‌های پارسه" هستیم که با حضور راهنمایان گردشگری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری تابستانه با محوریت فعالیت‌های ترویجی در فرهنگسراها برگزار می‌شود.

جمشید رضایی گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی موسیقی درحداقل ١٠ فرهنگسرا و آموزش هنرهای نمایشی در 12 فرهنگسرا از اهم برنامه‌های هنری است؛ همچنین با رایزنی‌های صورت‌گرفته با مرکز حافظ شناسی بر برگزاری دورهمی‌های ادبی بامحوریت آموزش صحیح‌خوانی اشعار حافظ می‌پردازیم.

وی همچنین به اجرای برنامه‌های ترویج کتابخوانی در فرهنگسراها نیز اشاره کرد و از برنامه کتابگردی کودکانه با حضور 1200 کودک سخن گفت.

سارا همت، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ١٠ برنامه در محلات کم برخوردار با هدف نشاط اجتماعی در فصل تابستان اجرایی خواهد شد.

وی به اجرای طرح نشاط اجتماعی در 35 محله و تجلیل از 1300 پلیس راهور و خانواده‌های آنان در دهه کرامت اشاره کرد؛ همچنین درباره اجرای برنامه در مساجد با هدف حضور جوانان در اینگونه مکان‌ها سخن گفت.

همت همکاری با سازمانهای مردم نهاد و مؤسسات خیریه را از دیگر برنامه‌های سازمان متبوع عنوان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه دست‌آفرین سالمندان از جمله این همکاری‌هاست تا نشان دهیم سالمندی دوران رکود نیست، در این جشنواره محصولات دست‌ساخته سالمندان در زمینه‌های مختلف، در یکی از پارکهای پرتردد شهر نمایش داده خواهد شد.

وی به اجرای برنامه فرهنگ مهربانی در 22 مرداد سال جاری با همکاری کمیته اجتماعی شورای شهر نیز اشاره کرد و در این خصوص گفت: در این برنامه فراخوان المان مهربانی در سیل شیراز در بعد ملی و بین‌المللی منتشر می‌شود و به بهترین المان نیز جایزه نفیسی تعلق می‌گیرد؛ همچنین المان یادشده پس از ساخت در محل سیل شیراز نصب خواهد شد و یادآور مهربانی مردم شیراز خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/91410/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز

توانمندی نظامی ایران را در عملیات وعده صادق باور کرد

ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود

گره‌گشایی 16 بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس

پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!

سیلی در استان فارس رخ نداده است

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی

آغاز عملیات احداث شهرک جدید بومیز جهرم در آینده نزدیک

توضیحات منبع آگاه فارس درباره شایعات خبر مرگ یک دختر در وزرا

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

خریداران احتمالی استقلال و پرسپولیس

بارش باران سبب طغیان رودهای فصلی و سیلاب در شهرهای جنوبی فارس شد

اوقات شرعی فردا بیست و نهم فروردین در شیراز

حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است

تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور