پیام فارس

آخرين مطالب

با توجه به اوج گرفتن گرما

فارس درآستانه وضعیت قرمز برق/ سهمیه بندی با ادامه روند مصرف اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- استان فارس در مصرف برق با توجه به اوج گرما و نیاز مردم به وسایل سرمایشی، در وضعیت قرمز در روز و نارنجی در طول شب قرار گرفت.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: با توجه به افزایش گرما و بالا رفتن مصرف برق در شهرها و روستاها، استان فارس در زمره مناطقی قرار دارد که چنانچه مصرف مدیریت نشود ممکن است سهمیه بندی برق و خاموشی در روزهای آینده در انتظار مردم باشد.
این درحالیست که با رواج یافتن استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از دستگاه های «ماینر» که نیازمند برق بسیاری است، این روند رو به افزایش گذاشته است.
در این ارتباط معاون بهره برداری و دیسپاچینگ اعلام کرد: مصرف برق در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد و چنانچه مردم همکاری نکنند سهمیه بندی برق اجتناب ناپذیر است.
محمدرضا منصوری صبا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میزان تولید نیروگاه های برق آبی و گازی و ظرفیت تولید سهمیه بندی برای هر شرکت توزیع تعریف شده است، افزود: طبق سهمیه ای که شیراز با توجه به رشد منطقی بین ساعت پیک مصرف همزمان که 12 تا 6 بعد از ظهر می باشد، پیش بینی شده از 12 مگاوات نباید عبور کنیم زیرا بقیه استان ها و شهرها دچار مشکل کمبود برق مصرفی می شوند.
وضعیت قرمز در روز و نارنجی در شب ها
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ در عین حال با توجه به عدم رعایت شهروندان در مصرف برق بیان کرد: قطعاً در وضعیت قرمز به ویژه در روز و شب ها نارنجی قرار می گیریم.
وی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق در روز و ساعت 12 ظهر تا 18 است، ادامه داد: از نیم ساعت پیش از غروب آفتاب تا 12 شب این روند ادامه دارد و شب ها در وضعیت نارنجی قرار داریم.
منصوری صبا مهمترین وضعیت را به ساعت های پرمصرف روز دانست و گفت: روزها وضعیت مصرف برق بغرنج تر است.
به گفته معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز، متاسفانه مردم در مصرف برق کمک نکردند، اگر مردم در هر کاری که انجام می دهند حدود 10 درصد مدیریت مصرف کنند و در فاصله ساعت 12 تا 18 به ما کمک کنند قطعاً وضعیت در ناحیه سبز می ماند و مجبور به اعمال خاموشی نخواهیم شد.
وی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه طی روزهای اخیر آیا اعمال خاموشی در مناطقی از شیراز داشته ایم، گفت: همه شهرها سهمیه بندی داشته و چنانچه شهری رعایت مصرف نکند دچار سهمیه بندی خواهند شد.
مردم کمک نکنند ناچاریم خاموشی دوره ای بدهیم
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شیراز با این حال اعلام کرد: سهمیه بندی خاموشی در شیراز از آنجاکه اعمال نشده به جایی اعلام نکردیم، اما اگر مدیریت شبکه و دیسپاچینگ ملی به ما اعلام کند از سقف مصرف عبور کردیم و موظف هستیم به سقف برسیم، چنانچه مردم کمک نکنند ناچاریم مانند سال گذشته خاموشی دوره ای بدهیم.
منصوری صبا درخصوص تماس های مردمی با خبرگزاری مهر پیرامون قطعی برق در نواحی مانند بلوار امیرکبیر که ساعتها ادامه داشت، تصریح کرد: شاید مورد اعلام شده ای از پیش مبنی بر تعمیرات یا توسعه بوده زیرا خاموشی ناشی از کمبود برق هنوز به شهر اعمال نشده است. ما هنوز خاموشی ناشی از مدیریت بار نکردیم و فقط فعلاً در مرحله خواهش از مردم و همشهریان گرامی هستیم که در مدیریت مصرف کمک کنندو اگرکه 2 کولر در منزل یا محل کار دارند که می توانند یکی را خاموش کنند، بین ساعت 12 تا 18 کمک کرده و آنرا خاموش نمایند.
وی خاموش کردن چراغ های اضافی و استفاده از نور طبیعی در طول روز را بخشی از مدیریت مصرف برق عنوان کرد که شهروندان می توانند به این کار کمک کنند.
1 بامداد تا 9 صبح بهترین زمان استفاده از وسایل پرمصرف
منصوری صبا با اشاره به اینکه شهروندان از وسایل پر مصرف در اوج مصرف برق پرهیز کنند، افزود: اگر می توانند از این وسایل در فاصله زمانی 1 بامداد تا 9 صبح استفاده کنند کار با وسایلی مانند لباسشویی یا ظرفشویی را به بازه زمانی یادشده محول سازند.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شیراز تصریح کرد: اصلاً ما دوست نداریم حتی یکی از خانه های شهروندان شیرازی بدون برق سپری کنند، اما در صورت اینکه بیش از ظرفیت تولید، مصرف داشته باشیم چاره ای جز برقراری توازن بین تولید و مصرف نداریم.
وی با توجه به اینکه شرکت توزیع برق شیراز متولی برق استان فارس و جنوب کشور است، اعلام کرد: چنانچه شهروندان شیرازی و شهرستان های فارس رعایت مصرف برق نکنند قطعاً شهرهای جنوبی که نیازمند شدید برق هستند دچار مشکل خواهند شد.
جمع آوری کنتور مشترکانی که ارز دیجیتال استخراج می کنند
منصوری صبا درخصوص مقابله با مشترکانی که دستگاه های استخراج پول مجازی در منزل دارند یا با استفاده از برق کشاورزی و صنعتی اقدام به نصب کرده اند، گفت: از نظر اداره برق کاملاً غیرمجاز است و هرجا این دستگاه ها مشاهده شود کلاً برق آن واحد قطع و کنتور جمع می شود.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شیراز به خبرنگار مهر در مورد اینکه آیا تاکنون برخوردی در این خصوص شده است، گفت: در شهر شیراز به ندرت، اما جاهایی بوده که مقابله شده و اگر هم همچنان چنین مواردی دیده شود و گزارش مردمی داشته باشیم قطعاً برخورد می کنیم.
وی از شهروندان درخواست کرد چنانچه با چنین دستگاه هایی در اماکنی روبه رو شدند آنرا به شماره 121 شرکت توزیع برق شیراز گزارش کنند.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شیراز تصریح کرد: از نظر آیین نامه برق چنین دستگاه هایی مجاز نیستند و اجازه ندارند برقی که متعلق به مصرف کشاورزی یا صنعتی و خانگی است را صرف استخراج ارزهای مجازی کنند.

وی جمع آوری کنتور برق مشترکانی که استخراج ارز مجازی می کنند را نیازمند حکم دادستانی ندانست و گفت: تعرفه برق مشترکان مشخص است و کاملاً در قراردادشان با این شرکت ذکر شده است که برای چه منظوری استفاده می کنند بنابر این اگر برق کشاورزی است باید صرفاً مورد استفاده کشاورزی قرار گیرد و لاغیر، در غیر این صورت اداره برق بر اساس قانون این اختیار دارد که ببیند مصرف دیگری بویژه در استخراج ارزهای دیجیتال می شود برخورد می کنیم و این اقدام از سوی ما کاملاً قانونی است.
کشاورزان در صورت خاموش کردن پمپ آب 20 ساعت برق رایگان می گیرند
وی از اجرای طرح تفاهم با کشاورزانی که با توزیع برق شیراز همکاری کنند خبر داد و گفت: در این طرح کشاورزانی که به جای 24 ساعت در4 ساعت پیک بار پمپ آب شان را خاموش کنند و مصرف کشاورزی نداشته باشند، 20 ساعت برق رایگان دریافت می کنند.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شیراز از کشاورزان دعوت کرد برای شرکت در این طرح به شرکت توزیع برق شیراز مراجعه و کنتور ویژه آنرا دریافت کنند.
منصوری صبا پیرامون جمع آوری ریسه های روشنایی مراکز تجاری و فروشگاه ها در طول تابستان سال جاری، اعلام کرد: امسال هم چنین روندی ادامه دارد و اگر مشاهده کنیم در مرحله اول تذکر می دهیم، اما در مرحله دوم بر اساس حکم دادستانی جمع آوری می کنیم.
وی با تصریح اینکه برق برای رفاه هموطنان است، توصیه کرد: درست مصرف کردن به معنای مصرف نکردن نیست؛ مدیریت مصرف دقیقاً معادل سروقت و درست استفاده کردن از منابع است.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق شیراز درخصوص سازمان ها و ارگان هایی که در مصرف برق مدیریت نکنند، اعلام کرد: چنانچه این موضوع دیده بشود با آن برخورد خواهیم کرد، اما بسیاری از سازمان ها و ادارات با ما همکاری می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/91584/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیوند اعضای یک بیمار آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، برای نخستین بار در کشور

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

خبر خوب برای کارگران؛ اخراج سخت شد

تیرخلاص به خودروی کارکرده

خطیر: استقلال انشاالله برای قهرمانی سوم در آسیا آماده می‌شود

بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس

خطیر:واگذاری استقلال بزرگ‌ترین اتفاق بعد از قهرمانی آسیا بود

منبع حماس: 30 افسر شاباک اسیر حماس هستند

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود

علی خطیر: امروز بزرگ‌ترین اتفاق برای باشگاه استقلال بعد از قهرمانی آسیا رقم خورد

آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی

صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز

بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان

بارش باران رگباری در شیراز

جامعه المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است

جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست

هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعه المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی

فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد

سیل در مسیر چَک‌چَک اردکان

کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند

سپاه پاسداران با حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل غاصب دنیا را متحیر کرد

مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا

‌کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

از علائم تا درمان سرطان تخمدان

هشدار آژانس بیماری‌های اروپا درباره کاهش واکسیناسیون کودکان

زارع‌پور: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کارهای گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

شاخص بورس در سطح دو میلیون و 300 هزار واحد ماند

تصویب افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول

خلجی: در سدسازی به جایی رسیدیم که برای دیگر کشورها پروژه اجرا می‌کنیم

افزایش 17 برابری خرید شمش طلا در حراج مرکز مبادله

سبقت شکلات از طلا!

اعزام 8 کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی

خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد

توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور

خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 در فارس

‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز

کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه

تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی

خطیر: چه باشم چه نباشم برای استقلال خوشحالم

خطیر: تغییر حق مالک جدید است

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد