پیام فارس

آخرين مطالب

تدارک فارس برای انتخابات پرشور در اسفند 98 سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان، دوم اسفند 98 در کشور برگزار می شود.
در قانون انتخابات، 29 شهرستان استان فارس در قالب 15 حوزه انتخابیه تعریف شده است که هر یک به جز شیرازٰ، یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند. سهم شیراز با توجه به جمعیت این شهرستانٰ‌، چهار کرسی نمایندگی است.
هم اینکٰ، یک کرسی استان فارس در مجلس خبرگان رهبری پس از درگذشت آیت الله اسدالله ایمانی در اردیبهشت ماه 97ٰ، خالی است. قرار است در انتخابات میان دوره ای این مجلس که همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شودٰ‌، نماینده جدید استان انتخاب شود.

زنگ انتخابات در فارس
اردیبهشت ماه امسال بود که با تعیین رئیس ستاد و هفت نفر از برگزار کنندگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در استان فارس، برگزاری این رویداد سیاسی عملاً وارد مرحله اجرایی شد.
استاندار فارس در حکمی سید احمد احمدی زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس را به عنوان رئیس و سخنگوی ستاد انتخابات این استان منصوب نمود. عنایت الله رحیمی همچنین هفت عضو دیگر این ستاد را منصوب کرد.
استاندار فارس در این احکام بر «عزم و اراده و تاکید دولت تدبیر و امید در برگزاری انتخابات باشکوه بر مدار قانون» تاکید کرد و از اعضای ستاد انتخابات استان خواست که «بسترسازی برای حضور و مشارکت حداکثری در عرصه انتخاباتی در شان و طراز ملت بزرگ و رشید ایران که در آن حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس برابر مُر قانون و در فضای امن و توام با نشاط و آرامش کاملاً رعایت شود» را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نکات مورد تاکید استاندار فارس در فرایند اجرایی انتخابات
برگزاری انتخابات بر مدار قانون و برخورد با متخلفان
بسترسازی برای حضور بانشاط و مشارکت حداکثری در فضای امن
برگزاری انتخابات در شان و طراز ملت بزرگ ایران
تضمین حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس

خداحافظی 25 نفر با مناصب مدیریتی برای رقابت انتخاباتی
داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا 16 خردادماه 98 فرصت داشتند که از مناصب قانونی خود که در ماده 29 قانون انتخابات مجلس ذکر شده استعفا دهند.
آخرین آمار اعلامی رئیس ستاد انتخابات استان فارسٰ مربوط به 21 خردادماه امسال است. احمدی زاده در آن مقطع زمانی با بیان اینکه تاکنون استعفای 25 نفر از مدیران و مسئولان استان برای شرکت در انتخابات مسجّل شده است، گفت: البته تعداد این افراد با اعلام و ثبت نهایی استعفای آنها بیشتر خواهد شد.

در حوزه وزارت کشور در استان فارس، چهار نفر با ترکیب 2 مدیرکل استانداری و یک فرماندار و یک معاون فرماندار استعفا داده اند که البته فرماندار مستعفی جهرم امروز با پذیرش مسئولیت مدیرکل راه و شهرسازی فارس، عملاً از عدم حضور خود به عنوان داوطلب انتخابات سخن گفت.

به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس، شمار دیگری از مدیران هم در داخل استان و هم خارج از استان استعفا داده اند و از این رو، آمار دقیقی از کل مدیران مستعفی با هدف شرکت در انتخابات در دسترس نیست.

بر اساس قانون، نیازی به مراجعه مدیران مستعفی به استانداری یا فرمانداری ها نیست و ممکن است آنها روزهای ثبت نام داوطلبی انتخابات مجلس مراجعه کنند.

استاندار فارس: در پنج ماهه گذشته بیش از 15 جلسه با احزاب مختلف فعال استان برگزار و مذاکراتی با نخبگان سیاسی این خطه انجام شده است تا نشاط و شورآفرینی لازم در انتخابات ایجاد شود

سال انتخابات و بهار احزاب
سال های برگزاری انتخابات در کشور به بهار فعالیت های حزبی و سیاسی تشبیه شده است و عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از این تعبیر استفاده کرد.
استاندار فارس امسال را سال انتخابات و بهار فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی دانست و افزود: فرایند اجرایی انتخابات در این استان نیز با تشکیل ستاد انتخابات آغاز شده است.

برگزاری 15 نشست با احزاب برای زمینه سازی انتخابات باشکوه
رحیمی افزود: نشست‌های متعددی با حضور گروه‌ها و احزاب سیاسی مختلف در این استان برگزار و طی این نشست هاٰ دیدگاه‌های فعالان سیاسی استان مطرح شد و در این چارچوبٰ بسترسازی لازم امنیتی و سیاسی برای فعالیت و حضور همه اقشار در انتخابات فراهم شده است.
وی عنوان کرد: استانداری فارس در پنج ماهه گذشته بیش از 15 جلسه با احزاب مختلف فعال در استان فارس برگزار کرده و مذاکراتی با نخبگان سیاسی این خطه انجام شده است تا نشاط و شورآفرینی لازم در میان فعالان ایجاد شود.

آسیب شناسی دوره های قبلی انتخابات
استاندار فارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین گفت: آسیب‌شناسی انتخابات قبل در سراسر این استان از نظر سخت افزاری، نرم افزاری و امنیتی انجام و در جهت رفع آن اقدام شده است.
استاندار فارس: فعالیت رسانه‌ها در راستای تزریق شور و نشاط انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم
بسیار مهم است

رحیمی فعالیت رسانه‌ها را در جهت تزریق شور و نشاط انتخاباتی و در نتیجه مشارکت حداکثری مردم بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم در سطح استان فارس برای برگزاری انتخاباتی پرشور انجام شده به گونه ای که کمیته‌های لازم تشکیل و همچنین آسیب شناسی انتخابات قبل درسطح حوزه‌های سراسر استان فارس در زمینه سخت افزاری، نرم افزاری و امنیتی انجام و در رفع تمامی موارد اقدام شده است.

انتخابات در طراز جمهوری اسلامی
استاندار فارس گفت: تهیه بانک اطلاعاتی معتمدین محلی در مناطق مختلف این استان و معرفی آنها به هیئت اجرایی انتخابات در حال انجام است تا انتخابات خوبی در طراز جمهوری اسلامی برگزار شود.

استاندار فارس: در فرایند انتخابات، ذره‌ای از قانون تخطی نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم فردی، قانون را مخدوش کند

جدیت در اجرای قانون انتخابات در فارس
رحیمی همچنین به برگزاری نشست‌هایی با اعضا هیات نظارت بر انتخابات این استان با هدف افزایش تعامل و تعریف قانونمند فرآیند انتخابات اشاره کرد و گفت: ما مجری قانون هستیم و ذره‌ای هم از آن تخطی نخواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم کسی قانون را مخدوش کندٰ.

استفاده از امکانات دولتی ممنوع
استاندار فارس در ادامه با یادآوری قوانین و مقررات انتخابات در کشور تاکید کرد: هیچ فردی در دستگاه های اجرایی استان اجازه ندارد به طرفداری یا علیه نامزدی خاص ورود و از امکانات دولتی در این خصوص استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه در خصوص استفاده از منابع دولتی و عمومی برای تبلیغات کاندیدایی خاص به شدت سخت گیری خواهد شد، گفت: چنانچه هر یک از فرمانداران و بخشداران این استان در انتخابات پیش رو، شائبه حمایت از کاندیدایی خاص را ایجاد و یا از قانون عبور کنند به سرعت عزل خواهند شد.
رحیمی تاکید کرد: نتیجه آنچه را که مردم در انتخابات می‌خواهند، تصمیم می‌گیرند و انتخاب می‌کنند بعد از طی فرآیند قانونی به اطلاع عموم خواهد رسید.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/91623/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید