پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه کازرون:

بیکاری ریشه بسیاری از مفاسد است سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - امام جمعه کازرون تاکید دارد که بیکاری ریشه بسیاری از مفاسد در جامعه است و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید ابتدا به اشتغال و رفع معضل بیکاری توجه داشت.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کازرن، حجت الاسلام محمد خرسند، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و سالروز شهادت امام رضا (ع) در 28 آبان ماه، تاکید کرد که در روزهای پایانی ماه صفر، با برپایی مجالس عزاداری اهل بیت علیهم السلام، به عزاداری و سوگواری شهادت ائمه هدی پرداخته شود .
وی با اشاره به زلزله دلخراش غرب کشور و استان کرمانشاه درهفته گذشته و از بین رفتن صدها نفر از هموطنان در این حادثه گفت: زلزله و وقایع طبیعی یکی از لوازم امتحان الهی هم برای مصیبت زدگان وهم برای افرادی است که این حوادث را مشاهده می کنند .
وی همدردی و امدادرسانی به آسیب دیدگان را از لحاظ دینی و انسانی وظیفه مردم دانست و افزود: باید در این رابطه حداکثر مساعدت را داشته باشیم، البته با وجود همدردی و کمک مردم عزیز، ظاهرا اقلام ارسالی همچنان کافی نیست. که مردم می توانند از طریق کمیته امداد امام خمینی و هلال احمر کمک های خود را ارسال کنند .
امام جمعه کازرون افزود: در این بحبوحه، در فضای مجازی دروغهایی گفته می شود که نباید باور کرد، بلکه باید از منابع رسمی اخبار را دنبال کنیم .
حجت الاسلام خرسند با انتقاد از سیاست زدگی برخی از مسئولین بیان کرد: برخی مسئولین در روزهای اول این رخداد، بجای آرام کردن فضای جامعه و اولویت بخشی به امداد رسانی، از تخریب ساختمان هایی در قالب مسکن مهر، بهره‌برداری سیاسی کرده و به تخریب دولت قبل پرداختند که در این برهه صحیح نیست. در صورتی که بیمارستانی چند ماه گذشته در همین دولت ساخته شده و در این زلزله تخریب شده است، اما آیا آن هم مسکن مهر است؟
وی افزود: بجای حرف‌های سیاسی، بیاییم ساخت و ساز در کشور را مورد تحلیل فنی قرار دهیم. به طوری که در دیگر نقاط جهان ممکن است هنگام زلزله آسیب آنچنانی نبینند، اما در کشور ما به این صورت دچار خسارت می شویم. باید فکری به حال خانه های روستایی بشود و از طرفی باید بر ساختمان سازی نظارت جدی باشد. این مسائل را حل کنیم، نه اینکه با کنایه زدن درد دردمندان را بیشتر کنیم .
امام جمعه کازرون ضمن اشاره به پایان ماه صفر و در پیش بودن ایام شادی گفت: باید در زمینه برپایی جشن و عروسی رعایت شود. در برخی عروسی ها صحنه هایی گزارش می شود که اصلا مناسب یک جامعه شیعی نیست. نباید اجازه دهیم هرغلط و منکری که میخواهند به بهانه مراسم جشن و عروسی انجام شود .
حجت السلام خرسند به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی گفت: باید اقرار کنیم که آسیب های اجتماعی در جامعه به مرز هشدار و خطرناک رسیده است. متاسفانه اعتیاد، رشد طلاق، بیکاری، سرقت، ترک تحصیل، خودکشی، همسرآزاری، مهاجرت و... آمار تکان دهنده ای دارند. که همه ما اعم از مردم و مسئولین، حوزه و دانشگاه، هیئات مذهبی و علما در این زمینه مسئولیت دارند .
وی با تاکید بر تلاش برای ریشه کن سازی بیکاری جوانان گفت: در برخی مناطق شهرستان، آمار خودکشی خطرناک است که علت آن همچون بسیاری از مفاسد دیگر، به ام المفاسد که همان بیکاری است برمیگردد. اینکه مقام معظم رهبری تا این اندازه روی بحث اشتغال تاکید می کند، به دلیل ریشه بودن بیکاری در بسیاری از مفاسد است. 15 درصد از ازدواج ها در کازرون منجر به طلاق می شود که این آمار کمی برای یک شهر کوچک مذهبی نیست و این تلاش جدی مردم و مسئولین را می طلبد .
امام جمعه کازرون با اشاره به در پیش بودن هفته وقف اضافه کرد: وقف یک سنت اسلامی و مصداق بارز باقیات الصالحات است که در سنت معصومین (ع) و در جامعه ما نیز رایج بوده است. البته بی اعتنایی به نیت وقف امری ناصحیح است که بعضا امروزه صورت گرفته و به نیت وقف عمل نمی‌شود. اداره اوقاف نیز متاسفانه گرفتار بحث اداری شده و آنچنان که باید در این زمینه وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهد .
وی با اشاره به برخی موقوفات کازرون گفت: ما بیمارستانی در این شهر داریم که موقوفه است، صدها هکتار باغ های نخیل منطقه خشت و کنارتخته و کمارج وقف بر آن است، اما بیمارستان مخروبه شده و آن نخیلات هم به حراج رفته و حق وقف غدا نمی شود. یا باغ نظر، موقوفه قرآن است. که از سال 53 شهرداری و شوراهای شهر به حق این موقوفه عمل نکردند. از طرفی بسیاری از اماکن ورزشی، نظامی و انتظامی و اداری در کازرون موقوفه است، که اگر حق وقف ادا شود، بسیاری از امورات خیر و فعالیت های فرهنگی اتفاق می‌افتد .
امام جمعه کازرون با گرامیداشت 26 آبان‌ماه سالروز آزادسازی شهر عاشقان شهادت، سوسنگرد گفت: در زمان جنگ با وجود خیانت بنی صدر، اما با ورود مقام معظم رهبری و دستور امام که باید سوسنگرد آزاد شود، این امر میسر شد. اما نکته مهم آن حضور جوانان برومند این شهر و دیار از جمله، شهید پیرویان که موسس بسیج هم در کازرون بود و ده‌ها شهید دیگر است که با عمل به فرمان امام راحل به فاصله یک روز و با فرماندهی شهید عارف، شهید چمران این مهم انجام شد. این همان تبعیت از ولی و وجود روحیه جهادی است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/9188/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!