پیام فارس

آخرين مطالب

آغاز برخورد با برندهای خارجی تقلبی، گامی برای مقابله با قاچاق سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- برخورد با عرضه برندهای محرز (قطعی) از دی ماه سال 1397 براساس دستورالعمل ماده هفت آیین‌ نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز شد تا این اقدام گامی در زمینه حمایت از تولید داخلی و مقابله با تقلب و قاچاق در کشور باشد.

برخورد با عرضه برندهای محرز (قطعی) ابتدا از تهران آغاز شد و سپس در استان‌هایی همچون فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان ادامه یافت.
کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان فارس نیز از ابتدای سال 98 فعالیت رسمی خود را برای برخورد با برندهای خارجی آغاز کرد که پس از شناسایی این برندها و ابلاغ تذکرهای مختلف در نهایت از 28 تیرماه در قالب گشت سیار وارد مرحله برخورد قانونی با متخلفان در حوزه شد.
شناسایی 18 برند خارجی در شیراز
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در خصوص اجرایی شدن آئین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در بحث برندها از سال 1396 براساس دستورالعمل‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت‌هایی را شروع کردیم و تیرماه سال 1397 پایان تذکرات بود.
سید محمد احمدی زاده افزود: زمستان سال 1397 مبارزه و مقابله با این برندها در کشور شروع شد و این باعث خوشحالی و خرسندی تولیدکنندگان داخلی شد که به کارشان رونق داد.
وی ادامه داد: 18 فروشگاه در این زمینه در شیراز شناسایی شدند و تذکرات لازم به آنان داده شده است، در حال حاضر تابلوهای برخی از آنها پایین کشیده شده و ویترین‌ها مناسب سازی شده است و کالاهای باقی مانده را بعضاً با تخفیف‌های بالا، تعیین تکلیف می‌کنند و در جاهای باقی مانده قطعاً نسبت به جمع‌آوری کالا اقدام خواهد شد.
تشکیل پرونده برای چهار برند خارجی غیرمجاز
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس نیز در این زمینه به ایرنا گفت: برای اجرایی شدن دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در زمینه برخورد با برندهای خارجی از سه ماه پیش جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار و کارگروهی در این زمینه تشکیل شد.
علی مبشری با بیان اینکه متولی برخورد با برندهای خارجی تنها سازمان تعزیرات حکومتی نیست، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این زمینه مسئولیت‌هایی بر عهده دارند.
وی ادامه داد: پس از شناسایی برندهای خارجی فعال در شیراز از سه ماه پیش تذکرات لازم برای پایین کشیدن تابلو و عدم عرضه کالای قاچاق به آنان داده شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: برخی از آنها نسبت به پایین آوردن تابلو اقدام کردند اما برخی نسبت به این امر بی توجهی کردند که در نهایت کارگروه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مصوب کرد از 28 تیرماه گشت‌های سیار برای برخورد با این برندها اقدام کنند.
مبشری ادامه داد: این گشت‌ها مرکب از رئیس شعبه مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات حکومتی، نماینده ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، نیروی انتظامی، نماینده صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده اصناف، نماینده فرمانداری و بازرس اتحادیه مربوطه است.
وی ادامه داد: نخستین گشت در 28 تیرماه صورت گرفت که در این زمینه چهار پرونده تشکیل و کالاها ضبط شد که این پرونده‌های تخلف در مرحله رسیدگی قرار دارد.
برندهای خارجی دارای مجوز مشکلی برای فعالیت ندارند
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه برندهای خارجی که مجوز لازم را از دستگاه‌های مربوطه اخذ کرده‌اند، مشکلی برای فعالیت ندارند، گفت: در برندها هم گران فروشی و هم تقلب می‌شود، ما با برندهایی که نمانیدگی برند مرکزی باشند و از مسیر قانونی وارد شده باشند، کاری نداریم.
وی ادامه داد: برندهایی که در حال حاضر در حال فعالیت هستند، هیچ مجوز و مدرکی برای اثبات نمایندگی برند مربوطه ندارند و هم تقلب می‌کنند و هم جنس قاچاق می‌فروشند.
مبشری افزود: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وقتی بحث قاچاق مطرح می‌شود تنها به ورود آن به کشور مرتبط نیست بلکه عرضه قاچاق نیز جرم محسوب می‌شود و با آن برخورد لازم صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بحث برخورد با کالاهای قاچاق از برندها آغاز شده و به مرور در سطوح مختلف با کسانی که کالای قاچاق عرضه می‌کنند، برخورد می‌شود و افراد متخلف در این حوزه مجازات می‌شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس تاکید کرد: گشت‌ها برای برخورد با برندهای خارجی ادامه دارد چرا که در خصوص این موضوع از قبل تذکرات لازم داده شده و دیگر جای هیچ بحثی وجود ندارد؛ حتماً برخورد لازم و قانونی در این زمینه صورت می‌گیرد تا هم جلو قاچاق و هم جلو تقلب که برخی از نام برندها سو استفاده می‌کنند، گرفته شود.
9254 /‏1876‬

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/92872/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها