پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس کل دادگستری استان فارس:

احیای حقوق عامه در همه بخش های دادگستری دیده شود فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- رئیس کل دادگستری فارس گفت: گسترش عدل، احیای حقوق عامه و عدالت در همه قسمت های دادگستری باید دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در مراسم تکریم معارفه رئیس دادگستری و دادستان حوزه قضایی سروستان با گرامیداشت یاد و خاطره 225 شهید دوران دفاع مقدس و 4 شهید مدافع حرم این شهرستان تصریح کرد: امنیت و آرامش امروز میهن اسلامی ما مرهون خون شهدای گرانقدر و تدبیر و درایت رهبر فرزانه انقلاب در اداره کردن این کشور اسلامی است.
وی گفت: قضات در قضاوت با حوصله رفتار کنند و در برخورد با مراجعین به دستگاه قضا که مورد ظلم واقع شده اند صبر و گذشت زیادی داشته باشند.
وی به دوران تغییر و تحول دستگاه قضا با آغاز ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در متن حکم انتصاب آیت لاله رئیسی چندین نکته مهم و اساسی را تأکید کردند از جمله توجه به این امر بود که «در همه فصول تحول، مردمی بودن ،انقلابی بودن و برخورد با فساد مد نظر قرار گیرد.»
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس بر مردمی بودن قضات تأکید کرد و گفت: هر چه به عنوان دستاورد های انقلاب است حاصل تلاش همین مردم عزیز است چه در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب و چه بعد از انقلاب و قضات باید صد درصد مردمی بوده و خود را خدمتگزار مردم بدانند و آن ها را تکریم کنند و رؤسای حوزه های قضایی ضمن برپایی ملاقات های مردمی هفتگی به طور منظم، پاسخگوی مراجعین باشند.
حجت الاسلام موسوی در ادامه مراسم معارفه رئیس دادگستری و دادستان سروستان بر حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های آن نیز تأکید و خاطر نشان کرد: قضات در حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند و نگذارند ارزش های والای این نظام کم رنگ شود.
وی در ادامه با اشاره به مبارزه و برخورد قاطعانه با فساد اشاره کرد و گفت: بدنه نظام جمهوری اسلامی بدنه سالمی است اما دشمنان نظام می خواهند با تبلیغات سوء در فضای مجازی و با دسیسه و دشمنی ها، کل این نظام را فاسد نشان دهند.
وی افزود: مسئولان قضایی و قضات در برخورد با فساد کوچکترین اغماضی نداشته باشند و ضمن تعامل با سپاه، نیروی انتظامی و شورای تأمین با مفسدین به ویژه مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی،محتکران و گران فروشانی که موجبات بحران و نارضایتی مردم از نظام را فراهم می کنند کوچکترین گذشتی نداشته و به شدت برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که گسترش عدل ، احیای حقوق عامه ، آزادی های مشروع و عدالت در همه قسمت های دادگستری باید دیده شود گفت: مردمی که به دادگستری مراجعه می کنند باید عدالت واقعی را ببینند و با اطمینان از اجرای عدالت و احقاق حق به دادگاه مراجعه کنند و بدانند که به حق و حقوق واقعی خود می رسند.
حجت الاسلام موسوی در این مراسم بر حفاظت و صیانت از اراضی ملی و برخورد قاطع با زمین خواری نیز تأکید کرد و گفت: منابع طبیعی و زمین را باید برای آیندگان حفظ نمائیم و در این خصوص دادستان ها باید با قاطعیت با پدیده زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری مقابله کنند.
وی بر حفظ حقوق عامه و توجه بر اهمیت حقوق عامه مردم،آزادی های مشروع و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی از سوی دادستان های حوزه های قضایی و نیز نظارت و سرکشی بر پاسگاه ها و کلانتری های تحت اختیار دادستان عمومی و انقلاب آن شهرستان تأکید کرد.
رئیس شورای قضایی استان فارس از استفاده و به کارگیری قضات جوان، فاضل و صالح در امور مهم قضایی خبر داد و گفت: تلاش شد در انتصابات رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی و انتصابات جدید در دادگستری استان فارس با بررسی عملکرد قضایی قضات جوان ، سعی شده است موفق ترین و توانمندترین قضات انتخاب شوند.
حجت الاسلام موسوی حوزه قضایی سروستان را از شهرهای حائز اهمیت دادگستری استان فارس دانست و گفت: شهرستان سروستان دروازه ورود به شهر شیراز است بنابراین ایجاد امنیت عمومی این شهرستان از سوی رئیس دادگستری و دادستان بسیار مهم و اساسی است و اگر قضات این حوزه قضایی به خوبی عمل کنند شاهد کاهش جرائم و برخی از آسیب های اجتماعی در شهر شیراز خواهیم بود.
وی تصادفات جاده ای را آسیب اول شهرستان سروستان دانست و گفت: امنیت و حفظ جان شهروندان برای ما بسیار حائز اهمیت است بنابراین، فرماندار، شهردار ، شورای شهر و اداره راهنمایی و رانندگی و اداره راه بررسی کنند و در صدد رفع مشکلات جاده ای برآیند تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای در این منطقه و حفظ جان مردم باشیم.
رئیس کل دادگستری فارس تقویت فرهنگ صلح و سازش و همکاری مسئولان دادگستری با اعضای شوراهای حل اختلاف،کاهش رفع اطاله دادرسی،گسترش اقدامات و فعالیت های فرهنگی و مذهبی، خدمت رسانی بی منت بر مردم، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، نگهداری از بیت المال، حمایت از تولید و سرمایه گذاری مشروع و حمایت حقوقی از تولیدکنندگان را به رئیس و دادستان جدید این حوزه قضایی توصیه نمود.
در پایان این مراسم از اقدامات و زحمات قاضی ابوذر اسدی رئیس دادگستری سابق حوزه قضایی سروستان با اهداء لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری فارس قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه مرتضی اسماعیلی دادستان سابق به عنوان رئیس دادگستری و قاسم محمدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروستان منصوب شد .

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/94174/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت