پیام فارس

آخرين مطالب

قالیباف:

امنیت اساس هر حرکت توسعه‌ای است/ تحریم کاغذ پاره نیست سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شاخص امنیت در ایران اسلامی مطلوب است، تاکید کرد که امنیت اساس هر حرکت توسعه‌ای و اقدام مادی و معنوی است.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدباقر قالیباف پنجشنبه 10 مرداد در یادواره شهدای حافظ نظم و امنیت در شیراز، گفت: امروز هر کس با هر سلیقه، گرایش و باوری امنیت و پیشرفت مادی و معنوی کشور را مدیون خون شهداء می داند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ناجا و به ویژه شهدای نیروی انتظامی استان فارس، گفت: لازم نیست همه انسان ها انقلابی و باورهای انقلابی داشته باشند، فقط یک جو انصاف کفایت می کند که انسان سر تعظیم را در مقابل شهداء و خانواده های آنان فرود بیاورد .
قالیباف خاطرنشان کرد: ما در کشوری امن زندگی می کنیم و این امنیت را بدون شک مدیون خون شهداء از جمله شهدای گرانقدر نیروی انتظامی استان شهید پرور فارس هستیم .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امنیت را لازمه زندگی فردی و جمعی دانست و گفت: اگر امنیت نباشد هیچ موضوعی از بعد مادی و معنوی در جامعه مستقر نخواهد شد، به ویژه وقتی که امنیت عمومی و اجتماعی باشد .
قالیباف همچنین گفت: از زمانی که قدرت‌های جهانی در خاورمیانه دخالت کردند و گروه‌های تروریستی را به جان مردم کشورهای منطقه انداختند، آمار ناامنی‌ها و تلفات آن کشورها که هزاران کیلومتر دورتر از خاورمیانه است، اعم از کشورهای اروپایی، جنوب شرق آسیا و آفریقا بسیار زیاد شد و صد برابر بیشتر از جمهوری اسلامی تلفات دادند .
او با بیان اینکه نیروی انتظامی مظلوم واقع شده که نتوانسته ظرفیت عظیم خود را به اذهان عمومی منتقل کند، گفت: تمام نیروهای ناجا اعم از سرباز و فرمانده، پای کار هستند و در راه تأمین امنیت و آرامش مردم همه نوع جانفشانی انجام می‌دهند و همیشه در لبه‌ای حرکت می‌کنند که هیچ فاصله‌ای بین خیر و شر وجود ندارد .
قالیباف با یادآوری امنیت تأمین امنیت عمومی به عهده ناجاست که مانند خورشید که بر همه بندگان می‌تابد، این امنیت را برای همه اقشار مختلف مردم با هر گرایش و سلیقه و مذهب و مسلکی تأمین می‌کند، گفت: البته ناجا با مجرمان مطابق قانون رفتار می‌کند .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امنیت جزو نعمت‌های مجهولی است که تا از بین نرود، قدرش را نمی‌دانیم، گفت: البته تأمین امنیت هدف غایی نیست بلکه هدف رشد و تعالی انسان‌هاست و امنیت را برقرار می‌کنیم تا این کشور پیشرفت و ترقی کند .
قالیباف با بیان اینکه اگر امنیت تأمین شود ولی نتوانیم پیشرفت کنیم، کفران نعمت کرده‌ایم، گفت: حوادثی که در 4 یا 5 سال اخیر اتفاق افتاد، تجربه بزرگی است و دقت در آن‌ها برای هر قشر و نگاهی مهم است؛ قبل از موضوع برجام گفتند با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم و بارها گفته شد که آمریکایی‌ها صادق نیستند اما رفتند مذاکره کردند و مشاهده کردیم که چگونه به مذاکرات و مصوبات آن پشت کردند پس لازم است که دشمن خود را بشناسیم .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برخورد آمریکا و تجاوز آن‌ها چند درس بزرگ به ما داد یکی اینکه کشور باید پیشرفت کرده و دسترسی به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا پیدا کند. چنانچه در قضیه سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا مشاهده کردیم که چگونه کشورهای بزرگ دنیا تعجب کردند که ایرانی‌ها چقدر پیشرفت کرده‌اند و توانستند با تکنولوژی بومی خودشان اوج تکنولوژی آمریکا را نابود کنند و از بعد معنوی این مسئله مهم بود که به فرهنگ قرآن عمل کردیم چنانچه خداوند در قرآن وعده داده است که وقتی کفر تجاوز می‌کند مقابل آن بایستید و با آن مبارزه کنید و خدا شما را یاری می‌دهد و پیروز می‌کند، چنانچه در این قضیه هم ما پیروز شدیم .
قالیباف با بیان اینکه ما به دنبال جنگ و جنگ‌طلبی نیستیم ولی حتماً از خودمان دفاع می‌کنیم، گفت:‌ وقتی ایستادگی کردیم هزینه‌مان چقدر شد؛ معتقدیم که اگر مذاکره کنیم باز هم به موضع قبلی باز می‌گردیم لذا باید ایستادگی کنیم و حق خود را بگیریم .
وی اظهار کرد: در هر حوزه‌ای نیازمند پیشرفت و ترقی هستیم و ای کاش در مسائل اقتصادی ک کشور آسیب جدی دیده است و فشار زیادی بر روی مردم است، هم پیشرفت می‌کردیم .
قالیباف یادآور شد: 2 سال قبل دغدغه مردم اشتغال بود اما یک مرتبه مباحث گرانی و مشکلات اقتصادی آنقدر زیاد شد که مردم موضوع بیکاری را فراموش کردند؛ آیا نمی‌توانیم در عرصه ترقی کنیم و بر مشکلات فائق آییم؛ قطعاً می‌توانیم و مهم این است که ضعف‌ها و چالش‌های مدیریتی که وجود دارد را برطرف کنیم .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در برخی جاها در حوزه مسائل اقتصادی، ناکارآمدی اشباع شده داریم، گفت: بخشی هم نداشتن باور است. در قضیه سرنگونی پهپاد آنقدر تکنولوژی داشتیم که توانستیم آن را بزنیم در صورتی که ممکن است این تکنولوژی را خیلی از کشورهای دیگر هم داشته باشند و پهپادهای آمریکا هم به حریم آن‌ها تجاوز کرده باشد، اما جرأت و باور اینکه در مقابل متجاوز باید ایستادگی کرد، ندارند لذا باور اینکه خدا با ماست و کدخدا کاره‌ای نیست بسیار مهم است .
وی با تأکید بر اینکه اگر منطبق با سنت‌های الهی حرکت کنیم، پیروز می‌شویم، گفت: بدون شک عقلانیت، تدبیر و درایت لازمه حرکت‌های انقلابی است و اگر حرکتی مبتنی بر عقلانیت و درایت نباشد حتماً انقلابی نیست و ضعف و وادادگی به معنی سستی در مقابل دشمن به معنای عقلانیت از آن نام بردن ظلم به عقلانیت است و باید این‌ها را باور کنیم .
قالیباف با بیان اینکه باید در حوزه اقتصاد، جوانان را باور کنیم، گفت: در اقتصاد باید به تولیدکنندگان و جوانان اعتماد کنیم چرا که ظرفیت‌های مادی و انسانی ما چند برابر ظرفیت کمی است و چرا با وجود ظرفیت‌ها و امکاناتی که در داخل داریم، در مقابل دشمن دست دراز می‌کنیم .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: تحریم حتماً سخت است و کاغذ پاره نیست و اثر سوء بر اقتصاد دارد و با علم بر این موضوع می‌گوییم قادریم در یک برنامه 5 ساله با همه شرایط تحریم، وضعیت اقتصادی کشور را به نقطه آرامش برسانیم به شرطی که از ظرفیت کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، پیشکسوتان و جوانانی که با مدیریت نسل چهارم فناوری به روز دارند، استفاده کنیم و به جای اینکه از دشمن تمنا کنیم بیاییم فرصت را در اختیار اینان قرار دهیم و همه دست به دست هم دهیم .
وی با بیان اینکه اختلافات سیاسی وجود دارد و گرایش‌های سیاسی متفاوت است ولی هیچ گروه سیاسی و افرادی که دین به کشور و اسلام و انقلاب دارند، به آن پشت نمی‌کنند، گفت: امروز موضوع اقتصاد موضوع همه ماست و در این موضوع همه با هم کمک کنند البته در این موضوع دولت باید گام اول بردارد چرا که مسئولیت مستقیم دارد و بقیه باید به آن کمک کنیم تا بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دشمن در نقطه ضعف ما که حوزه اقتصادی است، فشار می‌آورد و می‌داند حوزه نظامی، فرهنگی و باورهای دینی نقطه قوت ماست لذا فشار اصلی را در ضعیف‌ترین بخش ما که اقتصاد است، وارد می‌کند بنابراین جبهه اقتصاد را اولویت اول بدانیم و کمک کنیم تا این موضوع حل شود.

فرمانده انتظامی فارس نیز در این مراسم گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تمام دشمنان اسلام کمر همت بستند تا به هر شکلی به این انقلاب آسیب برسانند .
سردار رهام‌بخش حبیبی با بیان اینکه دشمن هرچه در توان داشت بر علیه این انقلاب به میدان آورد، افزود: در مقابل همه این‌ها لازم بود که همه دست به دست هم دهیم و نظم و امنیت را به شهرها بازگردانیم که این مهم به خصوص در دوران دفاع مقدس انجام شد .
حبیبی با تصریح اینکه دشمن 8 سال تمام با هرچه در تمام توان با ایران جنگید، گفت: نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش همگی در این جنگ حضور یافتند و نقش و نگاری در تاریخ جمهوری اسلامی به یادگار گذاشتند که درس عبرتی برای همگان شد .
فرمانده انتظامی فارس افزود: دشمن هر روز به هر بهانه دنبال این است که بر علیه جمهوری اسلامی به میدان آید و خودنمایی کند .
وی بیان کرد: دشمن وقت طلایی ما را فهمیده و تمام توان خود را گرفته تا این وقت طلایی را بگیرد و صاحب شود و آن وقت طلایی هم حضور در صحنه و گوش به فرمان ولایت بودن است و همان‌طور که دشمن تاکنون شکست خورده، باز هم شکست خواهد خورد .
حبیبی ضمن گرامیداشت یاد 954 شهید نیروی انتظامی این استان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر برگزار کردن یادواره این شهدا قدردانی کرد و گفت: سپاه امروز به میدان آمد تا به کوردلان بگوید که اگر ناجا به عنوان بازوی ارزشمند انقلاب اسلامی ایستاده است، سایر نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش هم در کنارش ایستاده است .
فرمانده انتظامی فارس تأکید کرد: راه شهدا را ادامه خواهیم داد و به دشمنان می‌فهمانیم که در مقابل هر کسی که بخواهد به نظام اسلامی جمهوری اسلامی تعرض کند، می‌ایستیم .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/94225/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها