پیام فارس

آخرين مطالب

افتتاح نمایندگی خبرگزاری ایلنا در شیراز فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - همزمان با 17 مرداد ماه روز خبرنگار، دفتر نمایندگی خبرگزاری ایلنا، شعبه استان فارس در شیراز افتتاح و از نرم افزار کارآفرین شو، رونمایی شد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، طی مراسمی با حضور مسئولان استان و نمایندگان مجلس و جمعی از خبرنگاران، دفتر نمایندگی خبرگزاری ایلنا در فارس، رسما آغاز به کار کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم با بیان اینکه رسانه های برخط در سال های اخیر رشد 80 درصدی داشته‌اند، گفت: بیشترین صدور مجوزها که در همین دولت اتفاق افتاد به دلیل اقبالی بود که مردم نسبت به آن داشتند و ما نیز در این راستا آنها را پشتیانی و حمایت کردیم .
صابر سهرابی با اشاره به تاثیر فضای مجازی و رسانه‌های بر خط بر جامعه امروزی، افزود: هر چند که رسانه‌های مکتوب امروز در انزوا قرار گرفتند اما فارس با داشتن سابقه اولین روزنامه‌نگار ایران ، روزنامه را از سراسر فارس شروع کردند و به سراسر ایران بردند .
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فعالیت خبرنگاران و رسانه ها در این شرایط اقتصادی کشور سخت است و «خبرگزاری ایلنا» فعالیت گسترده ای در موضوعات و مسائل مختلف کشور دارد و هرچند دیر اما فعالیت آن در استان فارس امیدوار کننده است .
بهرام پارسایی، با بیان اینکه امروز خبرنگاری درپیچ و خم قرار گرفته است و محدودیت هایی برای آنها وجود دارد، افزود: در این شرایط خبرنگاران بازهم بر سر رسالت خود هستند و فعالیت شان به مشابه دوربین مداربسته است که همه را از خطا و عدم انجام مسولیت برحذر می دارد .
وی با اشاره به اینکه رسالت رسانه ها، رسالت پرسش و مطالبه گری است و امیدوارم این مهم تقویت شود چرا که وظیفه رسانه ها نظارت به کار مسئولین است و مسئولین هم باید پاسخگوتر باشند، اظهارداشت: اخبار دارای صحت فضای مجازی همان اخباری است که رسانه ها تهیه می کنند .
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در شرایط کنونی عبور از مرزهای صداقت باعث ایجاد مشکلاتی می شود، گفت: شکل گیری خبرگزاری های متعدد و بویژه «خبرگزاری ایلنا » که مخاطب زیادی از جمله کارگران را در بر دارد می تواند نقش مهمی را در جامعه ایفا کند .
محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه امروزه آموزش تحصیلات در رشته خبرنگاری ضرورت دارد، افزود: در عصر امروز که به انفجار اطلاعات تعبیر می شود؛ سرعت انتشار اخبار به همراه صداقت مهم است که می تواند هم به اعتماد عمومی و جلب رضایت منجر می شود و هم یخ بین انتشاردهنده وگیرنده خبر را از بین ببرد .
نائب رییس کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه امروز در شرایط ویژه ای از نظر تحریم ها هستیم ، گفت:یکی از دلایلی تحریم وزیر امور خارجه کشورمان حس خوب و انتقال جایگاه ایران در مجامع مختلف بود و زیرکانه از ظرفیت رسانه ای استفاده کردند و در مصاحبه توییتر به خوبی جایگاه کشور را نشان دادند .
علی اکبری دیگر نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز به معیشت، بیمه و سختی کار خبرنگاران در کشور اشاره کرد و گفت: ایمان و عمل صالح در آموزه های دینی مورد تاکید است و فعالیت خبرگزاری نیز همانند عمل صالح است .
وی با بیان اینکه در برهه هایی اخلاق درجامعه مخدوش می شود، افزود: شبکه های محلی علی رغم تاثیرات به شدت گمراه کننده هستند .
وی ادامه داد: خبرنگاران باید شفایت و مسایل را بدون نگاه سیاسی پیگیری و ارامش را به جامعه تزریق کنند و در این راستا اطلاعات به روزی داشته باشند .
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در این مراسم به فعالیت دوباره خبرگزاری کار ایران ( ایلنا) در استان فارس اشاره کرد و گفت: خبرگزاری ایلنا استان فارس طی دوسال که غیر فعال شده بود دوباره با جدیت آغاز به کار کرده و در این برهه باید مسائل حاشیه ای را رها کرده و صدای عامه مردم باشد .
عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه «ایلنا» توانسته در طول 17 سال گذشته فعالیت خوبی در سطح کشور داشته باشد ، افزود:انتظاراست که ایلنا فارس نیز از امروز با جدیت و نقد های سازنده در قالب قانون برای توسعه استان فعالیت کند .
وی ادامه داد: در شرایط تحریم جنایتکارانه دشمن انتظار است که خبرنگاران به تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از فعالین اقتصادی داخلی ورود کنند و نقد، پیشنهاد و انتقادات سازنده ودلسوزانه داشته باشند .
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه خبرنگاران جلودار حفظ نظام و طلایه دار اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی هستند، گفت: فضای حسن ظن باید در جامعه تقویت شود و خبرنگاران نباید کاری کنند که مردم نسبت به مسئولین بدبین شوند کما اینکه مسئولین هم باید این ارتباط را داشته باشند و همگی کمک کنیم تا اخلاق و سرمایه اجتماعی در سطح استان بالا رود .
قاسم پور عنوان کرد: سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری در دولت تدبیر و امید به نتیجه و به تصویب رسید .
عضو شورای شهر شیراز نیز گفت: رسانه عامل شفافیت شنیدن صدای مردم است اما در عصر کنونی گرفتار فضای مجازی هستیم و فضای مجازی هرروز در حال تغییر است از اینرو زیست رسانه ها در شرایط کنونی سخت شده است .
سعید نظری با بیان اینکه در جامعه ما عارضه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با تلاش روزنامه نگاران محقق می شود ، افزود: فضای رسانه ای کشوردر حال حاضر عوض شده و سلبریتی ها از رسانه های مکتوب بیشتر فعالیت دارند؛ اما باید تغییرات فضای رسانه ای را که باعث همبستگی اجتماعی شده است را هم دید و از سوی دیگر رسانه های مکتوب نیز راه خود را در این شرایط باز کنند .
نظری با اشاره به اینکه ایلنا رسانه ای است که در استان فارس جای خالی آن حس می شد و در فضای کارگری صرف قرار نگرفته است، گفت: رسانه های برخط برای آنکه خبرنگاران خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند با مشکل مواجه هستند و باید با ساماندهی بیمه هویت اجتماعی آنها شکل گیرد .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم در افتتاحیه خبرگزاری ایلنا استان فارس با بیان اینکه اجازه دهید خبرگزاری ایلنا در خانواده خود زندگی کند، گفت: اگر خبرگزاری کار ایران با جامعه گسترده کارگری متمرکز شود می تواند به طیف گسترده موسسات اقتصادی، خانه کارگر،تشکل های کارگری، کارفرمایی و 5 هزار 500 تعانی که در استان فعالیت می کند کمک کند .
سهراب مختاری افزود: در استان فارس برای اولین بار انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری داریم که باید از آن حمایت شود .
رئیس خانه کارگر در استان فارس هم در این مراسم با بیان اینکه خبرنگاری امنیت شغلی ندارد، گفت: خبرنگاری شغل پراسترسی است و نمایندگان مجلس در مورد امنیت شغلی خبرنگاران باید ورود کنند تا بعد از مدتی آنها به عنوان نیروی رسمی قرار بگیرند .
علی راستگو ادامه داد: خبرگزاری ایلنا از قبل در استان فارس فعالیت داشت امروز نیز این خبرگزاری به صورت رسمی فعال شده است و در کنار آنها خواهیم بود .
در ادامه این مراسم از اپلیکیشن ایلنا در راستای اهداف خبرگزاری که کمک به معرفی کسب و کار و کارافرینان است رونمایی شد تا کارآفرینان تجربیات و مشاغل خود را از طریق این نرم افزار به دیگر شهروندان معرفی و انتقال دهند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/94349/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد

شرکت 3500 داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس

برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق حق دفاع مشروع ایران بود

دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس

شگفتی تحلیلگران از نوع پاسخ و حمله ایران به رژیم اسراییل

نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

برادرکُشی با اسلحه شکاری!

بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور

عملیات «وعده صادق» نمایش بازدارندگی، اقتدار و آمادگی نظامی ما بود

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد

راهپیمایی فارسی ها در حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح

پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی

کوه‌‌های برفی اقلید در آخرین روزهای فروردین

میمند، میزبان جشنواره گل و گلاب

نگاهی به کارنامه هنری بهمن هاشمی، صداپیشه و گوینده

پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

محدودیت‌های پروازی در شیراز پایان یافت

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

برادر کشی با شلیک گلوله

جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام 100 میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

108 نفر جذب تامین اجتماعی می‌شوند

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز