پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا:

نیروگاه گازی صدرا تاییدیه زیست محیطی دارد اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به طی شدن روند قانونی برای احداث نیروگاه برق گازی در جوار بیمارستان پیوند اعضا در این شهر، تاکید کرد که این نیروگاه تاییدیه زیست محیطی و سایر مجوزها را دارد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، خلیل حاجی‌پور یکشنبه 20 مرداد در یک کنفرانس خبری گفت: نیروگاه سی اچ پی تحت عنوان نیروگاه گازی در گذشته تمام فرآیند های قانونی را طی کرده و قرار شده در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع در مجاورت بیمارستان پیوند اعضا با تکنولوژی جدید تولید برق از انرژی گاز اجرا شود .
حاجی پور خاطر نشان کرد: در شروع عملیات اجرایی این نیروگاه برخی از همکاران در بیمارستان معتقد بودند که این نیروگاه برای بیمار و بیمارستان مضر بوده و باعث آلودگی زیست محیطی میشود، در حالی که ما تائیده محیط زیست و مجوز های قانونی ساخت را اخذ کرده بودیم‌
وی ادامه داد: در حال حاضر اختلاف نطراتی وجود دارد که در حال رای زنی هستیم و توجیهات لازم ارائه شده که ساخت این نیروگاه هیچ گونه آلودگی زیست محیطی و تداخلی با بیمارستان ندارد .
حاجی‌پور از صدور مجوز اوقاف برای ایجاد آرامستان در شهر جدید صدرا خبر داد و گفت: اوقاف مجوز را برای ایجاد آرامستان در مسیر صدرا به باجگاه صادر کرده است و نیمه دوم سال جاری شاهد اجرای فاز نخست عملیات اجرایی آن خواهیم بود .
او با اشاره به اینکه سرعت تکمیل اتمام پروژه‌ها در کشور نمونه است، خاطر نشان کرد: بسیاری از پروژه‌های شرکت عمران امسال به بهره‌برداری می‌رسد .
حاجی پور به برنامه ملی ساخت مسکن در کشور اشاره و اظهار کرد: در سال 98 عملیات اجرایی برنامه تولید و عرضه 400 هزار واحد مسکن در کشور دنبال شروع که طبق ابلاغیه ریاست جمهوری و دستور وزارت راه و شهرسازی 25 هزار واحد سهم شرکت عمران شهر جدید صدرا است .
وی با بیان اینکه 5 هزار واحد از مسکن‌های مذکور در شهر صدرا برنامه‌ریزی‌شده، ادامه داد: تا پایان نیمه نخست سال جاری عملیات اجرایی 1500 واحد آن آغاز خواهد شد .
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا خاطرنشان کرد: با توجه به مشارکتی بودن ساخت مسکن، اهلیت شرکا به‌دقت مدنظر خواهد بود که با پیشرفت 20 درصدی پروژه فراخوان فروش زده خواهد شد .
حاجی پور با بیان اینکه پروژه‌هایی شهر جدید صدرا در نیمه نخست شهریور ماه گشایش خواهد یافت، اظهار کرد: طی بک ماه آینده مجتمع فرهنگی با معماری اصیل ایرانی و اسلامی، تحت عنوان فرهنگ‌سرای قرآن در زیربنای 2 هزار مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد، این مجتمع بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی شهر جدید صدرا خواهد بود .
وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی مصلای صدرا نیز در شهریور امسال بااعتبار 25 میلیارد تومان در فاز نخست با معماری ترکیبی مدرن آغاز خواهد شد که ظرف 2 سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید .
حاجی پور از عملیات اجرایی ساخت دبیرستان معارف شهر صدرا را به عنوان یک پروژه مهم در کشور معرفی و افزود: عملیات اجرایی ساخت این دبیرستان نیمه دوم سال جاری و در آذرماه امسال آغاز خواهد شد .
وی از آغاز عملیات اجرایی خانه هنرمندان شهر جدید صدرا خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان در دهه فجر امسال شروع میشود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در خصوص بزرگراه صدرا-دوکوهک گفت: فاز نخست این بزرگراه که 70 درصد پروژه را شامل می‌شود، شهریور امسال افتتاح خواهد شد و امیدواریم با همکاری شهرداری شیراز، مشکل رفع معارضین 30 درصد باقی‌مانده پروژه نیز حل شده و کار اجرایی شود .
حاجی پور با اشاره به رفع معارض انجام‌شده در خصوص پروزه بزرگراه صدرا به باجگاه خاطر نشان کرد: تا پایان پائیز امسال شاهد زیر بار ترافیک رفتن مسیر صدرا به شیراز از طریق این بزرگراه خواهیم بود .
وی در خصوص پروژه مهم قره پیری نیز گفت: این پروژه به دلیل بحث‌های حقوقی و تملک سالها مسکوت مانده بود اما در حال حاضر طراحی مسیر انجام‌شده است .
مدیر عامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: این پروژه نیاز به 100 میلیارد تومان اعتبار دارد که 50 درصد آن را شرکت عمران تقبل کرده است .
حاجی پور تاکید کرد: پروژه قره پیری مهم‌ترین دسترسی شهر صدرا به شیراز است که عملیات اجرایی آن دهه فجر امسال آغاز می‌شود .
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در خصوص قطار برقی صدرا با اشاره به اینکه مطالعات عملیات اجرایی قطار برقی صدرا به شیراز به طول 10 کیلومتر نیز به اتمام رسیده ، اظهار داشت: در سال 99 شاهد آغاز عملیات این طرح با اعتبار حدود 950 میلیارد تومان خواهیم بود که عملیات ساخت این پروژه 5 سال به طول خواهد انجامید .
حاجی پور با تاکید بر شفاف‌سازی فرآیند مناقصه‌ها و مزایده‌ها با تدبیر اداره حراست شرکت عمران گفت: این برنامه‌ها کاملاً به‌صورت برخط خواهد بود و در همان جلسه نتایج اعلام می‌شود .
وی با اشاره به اینکه شرکت عمران صدرا تعهدی برای ساخت رو بناها ندارد، افزود: با توجه به توافقات گذشته ساخت اکو پارک که تا بیمارستان پیوند اعضا به عنوان یک پارک خطی که به مساحت 80 هکتار ادامه دارد و همچنین برای ممانعت از تصرف اراضی و تغییر کاربری شرکت عمران مابقی ساخت پارک را متقبل شده و عملیات ساخت آن امسال شروع خواهد شد .
حاجی پور با اشاره به بار ترافیکی ورودی صدرا گفت: مطالعات مشاور طرح ساماندهی حمل و نقل صدرا نشان می دهد با بازگشایی بزرگراه صدرا - دوکوهک و زیر بار ترافیک رفتن محور باجگاه به صدرا محور خلیج فارس از اولویت خارج می شود .
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا ادامه داد: اگر جایی نیازمند احداث تقاطع باشد، باید طی فرآیند های مطالعاتی انجام شود .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/94485/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید