پیام فارس

آخرين مطالب

در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن

25 هزار واحد مسکونی در شهر صدراساخته می شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - صدرا- مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا از احداث 25 هزار واحد مسکونی در این شهر جدید در قابل برنامه «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر ، خلیل حاجی پور پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری افزود: وزارت مسکن برنامه ای را اواخر سال گذشته تحت عنوان اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ابلاغ کرده که حدود 400 هزار واحد مسکونی را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه 200 هزار واحد سهم شهرهای جدید است، بیان کرد: از این تعداد سهم شهر جدید صدرا 25 هزار واحد است.
مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا گفت: 5 هزار واحد آن طی برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان نیمه اول امسال کلنگ زنی می شود.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به اینکه تا پایان مرداد ماه نیز عملیات اجرایی یک هزار و 500 واحد از این طرح با ویدیو کنفرانس آغاز می شود، گفت: امسال به عنوان رونق ملی نامگذاری شده که یکی از مولفه های آن اشتغال است که باید در این خصوص گفت طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسکن در شهر صدرا حدود 20 هزار اشتغال ایجاد خواهد کرد.
حاجی پور با بیان اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود، بیان کرد: زمین و پروانه طرح به عنوان آورده شرکت عمران تعریف شده و هزینه ساخت و خدمات مهندسی نیز آورده بخش خصوصی خواهد بود و بعد از اتمام کار نیز پروژه در اختیار شرکت سازنده قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه سعی شده در شناسایی شرکای ساخت، اهلیت فنی شرکت ها به طور کامل بررسی واحصاء شود، اضافه کرد: برنامه داریم تا پایان سال 99 عملیات اجرایی هر 25 هزار واحد شهر صدرا شروع شده باشد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا با اشاره به تعرفه های این مسکن ها نیز گفت: مسکن مهر برای افراد کم درآمد تعریف شده بود اما این طرح برای افراد با درآمد متوسط تعریف شده که برای این متقاضیان وام 18 درصد نیز پیش بینی شده است.
افتتاح فرهنگسرای قرآنی
وی با اشاره به دیگر پروژه های شرکت عمران صدرا بیان کرد: یک مجتمع فرهنگی شاخص تحت عنوان فرهنگسرای قرآنی با زیربنای دو هزار متر مربع و اعتبار 3.5 میلیارد تومان شهریور ماه بهره برداری می شود.
حاجی پور با اشاره به اینکه این فرهنگسرا بستر مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی محسوب می شود، بیان کرد: همچنین مذاکراتی با تبلیغات اسلامی استان فارس صورت گرفته تا نمایندگی تبلیغات اسلامی در شهر صدرا نیز فعال شود.
آغاز به کار ساخت پروژه مصلی بزرگ شهر صدرا
مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا از آغاز ساخت مصلی بزرگ شهر صدرا خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این مجموعه با اعتبار 25 میلیارد تومان در شهریور ماه در فاز اول شروع می شود.
وی با اشاره به معماری این مصلی نیز بیان کرد: معماری این مصلی ترکیبی از مدرن و سنتی است و ازجمله معماری های شاخص محسوب می شود.

حاجی پور با اشاره به شروع به کار ساخت دو مجموعه فرهنگی و آموزشی نیز بیان کرد: برای نیمه دوم امسال عملیات اجرایی دبیرستان معارف شهر صدرا شورع خواهد شد که برای این کار رایزنی هایی با آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی استان صورت گرفته است.
ساخت خانه هنرمندان شهر صدرا
وی از ساخت خانه هنرمندان شهر صدرا نیز خبر داد و گفت: این خانه با اعتبار70 میلیارد تومان ساخته می شود و تنها خانه هنرمندان کشور نیز محسوب می شود که البته طراحی منحصر به فردی نیز دارد.
مدیرعامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: کارکرد این خانه هنرمندان فرا شهری است و می تواند رویدادهای فرهنگی و هنری ملی را نیز پوشش دهد.
افتتاح بزرگراه صدرا- دوکوهک
حاجی پور در ادامه سخنان خود از افتتاح فاز اول بزرگراه صدرا به دوکوهک خبرداد و گفت: فاز اول این طرح 70 درصد کل مسیر را شامل می شود و 30 درصد باقیمانده نیز در حال هماهنگی با شهرداری منطقه 10 شیراز هستیم تا مشکلات آن حل شود.
وی با اشاره به مسیر دیگر شهر صدرا در محور صدرا به باجگاه نیز گفت: این مسیر به طول 5.5 کیلومتربنا بود تا پایان شهریور بهره برداری شود که به دلیل وجود معارضین و برگزاری جلسات مختلف کمی به طول انجامید و اما تا پایان پاییز این پروژه نیزبهره برداری خواهد شد.
حاجی پور با اشاره به پروژه مسیر قره پیری نیزگفت: بحث های حقوقی در این رابطه مطرح شد که سعی بر حل مسائل آن بود، طراحی مسیر صورت گرفته است ضمن اینکه پروژه 100 میلیارد تومان نیاز دارد که امید داریم این پروژه دسترسی های خوبی برای شهر صدرا ایجاد کند.
شروع عملیات اجرایی متروی صدرا
مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا با اشاره به آغاز ساخت متروی صدرا نیز بیان کرد: این پروژه به طول 10 کیلومتر از بیمارستان پیوند تا ایستگاه قطار تعریف شده که رایزنی هایی برای تامین بودجه نیز صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم عملیات اجرایی طرح تا سال 99 شروع شود، بیان کرد: برای این پروژه با هزینه تامین تجهیزات 950 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در طول 5 سال برآورد شده است.
آخرین وضعیت آرامستان صدرا
وی با اشاره به پیش بینی زمین برای آرامستان صدرا نیزعنوان کرد: طی هماهنگی هایی که با اوقاف صورت گرفته زمینی برای آرامستان اختصاص یافته و مجوزهای تغییر کاربری آن نیز صادر شده است.
وی گفت: مساحت زمین 15 هکتار در فاز اول تعریف شده که در مسیر صدرا به باجگاه قرار دارد.
شفاف سازی مناقصه ها
مدیر عامل شرکت عمران صدرا در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع شفاف سازی مناقصه ها و مزایده ها بیان کرد: بحث شفاف سازی به صورت جدی دنبال شده و مزایده ها اکنون به صورت بر خط اجرا می شود و همچنین مراسم های مربوطه آن نیز به صورت زنده از شبکه های اجتماعی پخش می شود تا همگان به صورت شفاف شاهد مزایده ها و مناقصه ها و برنده های آن باشند.
وی با اشاره به پروژه اکوپارک که قرار بود بخشی از آن با مشارکت شرکت عمران باشد نیز بیان کرد: اکوپارک به عنوان یک پارک خطی با وسعت 80 هکتار تعریف شده بود و ما نیز برای اجرای بخشی از آن با شهرداری توافق کرده بودیم.
حاجی پور گفت: برای این پروژه امسال فعالیت هایی را شروع می کنیم و البته در طراحی آن نیز تغییراتی ایجاد شد که به پردیس صلح و دوستی تغییر نام داد.
وی با اشاره به موضوع نیروگاه گازی شهر صدرا نیز بیان کرد: برای این پروژه زمینی در کنار بیمارستان پیوند تعریف شد اما مسئولان بیمارستان نسبت به آلودگی های محیط زیستی آن ایراداتی داشتند که در حال برگزاری جلسه با مسئولان امر هستیم ضمن اینکه باید گفت این نیروگاه اساسا آلودگی ندارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص باغشهرهای ورودی صدرا که شبانه روز در حال رشد هستند بیان کرد: بعضی از پهنه های باغشهری مجوز دارند و برای ساخت و ساز آن نیز مجوزهای قانونی صادر می شود اما بعضا مالک زیربنای بیشتر از پروانه ساخت، اعمال می کند که در این خصوص باید شهرداری مراقب این فعالیت ها باشد اما بعضی از پهنه ها مجوزی ندارند.
وی با اشاره به اینکه برای ساخت دهکده المپیک نیز رایزنی هایی با سرمایه گذاران عمانی صورت گرفته، بیان کرد: این پروژه یک پارک تفریحی و ورزش های آبی است که توافقات اولیه نیز با سرمایه گذار انجام شده است.
وی در انتها با اشاره به موضوعات پیش آمده برای شهرداری صدرا نیز گفت: این حواشی آسیب بزرگی به اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی می زند از این رو باید کمک کنیم تا اعتماد را به مردم باز گردانیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/94493/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید