پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه خرامه:

رسانه‌‎ها و خبرنگاران دغدغه‌های رهبری را فراموش نکنند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - امام جمعه خرامه از رسانه‌ها و خبرنگاران خواست که با نگاهی ویژه به تبیین و بازنشر دغدغه‌های مقام معظم رهبری توجه کرده و راهبردها و نکات مطرح شده از سوی معظم له را فراموش نکنند.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، حجت الاسلام محمد صباحی شنبه 26 مرداد در جلسه قدردانی از خبرنگاران شهرستان خرامه، با اشاره به پیش روی بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری، گفت: مقام معظم رهبری حساسیت ویژه ‌ ای نسبت به انتخابات اسفند ماه دارند و خبرنگاران نباید دغدغه‌های ایشان را فراموش کنند.
او با بیان اینکه امروز در کنار قدرت نظامی و حتی فراتر از قدرت نظامی، ابرقدرت رسانه قرار دارد و مطرح است، افزود: کسانی که می‌خواهند برجهان حکومت کنند و افکار تمام جهان را در اختیار داشته باشند یکی از ابزارهای اصلیشان را خبر و رسانه قرار می‌دهند و می‌دانند در پیشبرد اهدافشان رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها چقدر موثر هستند .
امام جمعه خرامه نگاه ویژه به رسانه و خبرنگاران را رمز پیشرفت و ارتقاء وضعیت شهرستان خرامه دانست و تاکید کرد: نمی‌شود خواهان پیشرفت شهرستان باشیم اما خبرنگاران و رسانه‌ها را نادیده بگیریم، بنابراین ابزار قدرت، زبان گویا و چهره شناخته شده ما در سطح استان و کشور خبرنگارها هستند و این خبرنگاران و رسانه‌ها هستند که می‌توانند به عنوان بازویی برای مسئولین در پیشرفت شهرستان بیشترین نقش را داشته باشند .
صباحی گفت: در این جایگاه متاسفم که برخی از روسای ادارات تعریف مشخصی از روابط عمومی در اداره خود ندارند و افرادی که به عنوان مسئول یا کارشناس روابط عمومی هستند از آموزش‌های لازم در این زمینه برخوردار نیستند و مهارت لازم را برای تنظیم یک خبر و ارتباط با رسانه های کشوری و استانی را ندارند، اما برای همان مسئول روابط عمومی وظایف دیگری در سطح اداره تعریف شده است .
وی گفت: در ارزیابی نسبت به فعالیت روابط عمومی ادارات، خبرنگاران و ارتباط با رسانه های استانی و کشوری نمره ضعیفی باید به خودمان بدهیم و من به عنوان کسی که متهم اول هستم این را اقرار می‌کنم که در این زمینه خوب عمل نکردیم .
امام جمعه خرامه با اشاره به فعالیت تنها یک رسانه محلی در این شهرستان، افزود: حوزه خبری در شهرستان خرامه رقابتی نیست، لازم است در کنار این رسانه یک رقیب ایجاد شود چرا که رقابت سالم همیشه باعث رشد و پیشرفت می‌شود .
صباحی بیان کرد: افراد علاقه‌مند به فعالیت در این حرفه قطعا در شهرستان حضور دارند اما باید زیرساخت‌های ابتدایی برای فعالیت این افراد فراهم شود که در این زمینه انتظار داریم نیروی مقاومت بسیج، شورای اسلامی شهر و نماینده محترم دولت زمینه لازم را برای فعالیت رسانه های بیشتر و خبرنگاران بیشتر فراهم کنند .
وی افزود: با فراهم شدن این زیرساخت‌ها چتر خبری و رسانه ای در سطح شهرستان خرامه گسترده تر می شود و شاهد سرعت و شتاب بیشتری در پیشرفت شهرستان خواهیم بود .
امام جمعه خرامه پیشنهاد داد که مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرامه گزینش شده و افراد متخصص در این زمینه به کارگیری شوند .
صباحی در ادامه بر حفظ و تقویت وحدت شهرستان خرامه توسط خبرنگاران و رسانه ها تاکید و اضافه کرد: خبرنگاران فراتر از حمایت شهر، جناح، قوم و قبیله، محله و روستا حرکت کنند افق دیدشان را از شهر و محله بالا ببرند .
وی تاکید کرد: در سالی که مقام معظم رهبری فرموند مواظب فتنه ها باشید و ایشان حساسیت ویژه ای نسبت به انتخابات دارند این برند مهم شهرستان را که وحدت است حول محور ولایت فقیه و دلسوزی برای نظام حفظ و تقویت شود و در این زمینه خبرنگاران نقش بی بدیل دارند .
فرماندار خرامه نیز در این مراسم گفت: یکی از ضروریات اجتناب ناپذیر جامعه امروز اطلاع رسانی است که این رسالت خطیر توسط خبرنگاران انجام می شود .
فرهاد جهانخواه افزود: خبرنگاران یک پل اینترنتی بین مردم و مسئولین هستند که بستر این پل می بایست همراه با ایمان و درستکاری باشد .
وی با بیان اینکه اگر به آموزه های دینی نگاه کنیم کشف حقیقت یکی از مهم ترین مباحثی که در بحث اطلاع رسانی مطرح می شود، است؛ تاکید کرد: خبرنگاران چشم بینای این حقیقت هستند که مسائل و مشکلات را در سطح جامعه رصد می کنند اما باید با درستکاری، ایمان و پاکدستی کمک دهند که این مشکلات در سطح جامعه برطرف شود و این همان رسالت خبرنگاری است .
فرماندار خرامه افزود: انتظاری که از مجموعه شورای اداری شهرستان داریم خبرنگارن را به عنوان زبان گویای نهادهایشان در کنار برنامه هایی که دارند، ببینید و از آنها بهره ببرند .
وی به فعالیت خبرنگاران در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: یکی از تهدیدهایی که پیش روی فضای مجازی است ممکن است برخی افراد بخواهند از فضای مجازی در جهت بی انصافی و حسادت مطالب نادرست منتشر کنند که در این زمینه فعالیت موثر خبرنگاران به منظور مدیریت و پیشگیری از ایجاد چنین فضاهایی لازم و ضروری است .
جهانخواه در ادامه بر تقویت فضای رسانه ای در شهرستان خرامه تاکید کرد و افزود: اعتقاد داریم روابط عمومی ادارات باید با خبرنگاران و رسانه ها ارتباط برقرار کنند و با اتحاد، همدلی و انسجام خدمات انجام شده توسط دولت و دستگاه های اجرایی به سمع و نظر مردم برسد .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرامه گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرامه در کنار شما هنرمندان، خبرنگاران، مسئولین و مردم در زمینه فرهنگی و هنری، فرهنگی و ورزشی، فرهنگی و سیاسی و فرهنگی و علمی گام بردارد تا بتوانیم در حد شایستگی مردم این دیار گامهایی برداریم .
عبدالصمد سلیمانی بیان کرد: ممکن است برخی افراد در حال فعالیت خبرنگاری و رسانه ای باشند اما فعالیت آنها قانونی نباشد؛ این افراد می توانند ضمن مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرامه پیگیری های لازم را برای فعالیت قانونی انجام دهند .
سلیمانی افزود: در جلسه روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که هفته گذشته در شهر شیراز برگزار شد، اعلام شد که در ارزیابی انعکاس خبرها و رویدادهای فرهنگی شهرستان خرامه بین 30 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فارس به عنوان پنج شهرستان برتر انتخاب شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/95692/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید