پیام فارس

آخرين مطالب

ورزشکاران فارس در رقابت‌های جهانی انگلستان 25 مدال کسب کردند ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- این دوره در حالی به پایان رسید که  ورزشکاران شرکت کننده از فارس نسبت به دوره گذشته که 13 مدال کسب کردند ، در این دوره با 25 مدال  از نظر کمی افزایش داشته اند اما از نظر کیفی نسبت به سال 2017 اسپانیا که چهار مدال طلا کسب کردند با سه نشان طلای این دوره  قابل قیاس نیست.

ملاک ارزیابی تیم های شرکت کننده در هر دوره از مسابقه ای که رشته های مختلفی حضور دارند ابتدا کسب نشان طلاست که بر اساس آن رتبه بندی می شود، و این بدان معناست که اگر کشوری در مجموع یک نشان طلا کسب کند و کشور دیگری صدها مدال نقره و برنز کسب کند، پایین تر از آن کشوری  قرار می گیرد که تنها یک نشان طلا بهدست آورده است.

کسب چهار نشان طلای فارس در سال  2017 اسپانیا نسبت به سه نشان طلای این دوره نشان دهند این است که ورزشکاران فارس نتواسته اند با وجود این که یک ورزشکار هم بیشتر داشته اند، به رکورد دوره قبل دست یابند.

 کلثوم ابراهیمی پرافتخارترین ورزشکاران استان فارس در دوره گذشته ( 2017 اسپانیا) با کسب 2 نشان طلا، یک نقره و 2 برنز عنوان بهترین ورزشکار کاروان ورزشی ایران در سال 2017 را از آن خود کرد و این در حالی است که این ورزشکار در این دوره مدال های طلایی دوره گذشته  خود را تبدیل به  2 نقره و 2 برنز کرد.

همچنین تکلیف هیات مدال آور ورزشکاران پیوند اعضا که هم اینک با سرپرستی اداره می شود باید زودتر مشخص شود تا شخصی که به عنوان رئیس این هیات انتخاب می شود فرصت آن‌را داشته باشد تا برای مسابقات جهانی  در سال 2021 خوب برنامه ریزی کند.

 موسی خلیفه ( دو و میدانی )، صمد امین صفایی ( بولینگ و پتانگ )، مرتضی فنایی ( دو و میدانی )، میثم همتی (دو و میدانی )، کلثوم ابراهیمی (دو و میدانی و بولینگ )، مریم مولایی ( بدمینتون )، سحر مهدوی پور (دو و میدانی )، معصومه رضایی ( دو و میدانی و پتانک )، فاطمه رمضانی زاده (پتانگ و بولینگ )، رها رضایی فرد ( دارت ) و محمد بی طرف، 11 ورزشکار استان فارس دربیست و دومین دوره  این رقابت ها بودند.

رها رضایی فرد در رشته دارت، مرتضی فنایی در ماده  پیادهروی و معصومه رضایی در رشته پتانک ورزشکاران طلایی فارس در رقابت های جهانی نیوکاسل بودند.

هچنین  موسی خلیفه در ماده پیاده روی، میثم همتی در  پیاده روی ، دو 800   و چهار در 400 متر ، کلثوم ابراهیمی در بولینگ و پرتاب توپ ، فاطمه رمضانی زاده در بولینگ و سحر مهدوی پور در دو 800 متر  نیز در این مسابقات هشت نشان نقره را برگردن آویختند.

همچنین  مرتضی فنائی در رشته دو پنج کیلومترجاده، دو 1500 ، 800  متر ،  موسی خلیفه در 400 متر، کلثوم ابراهیمی در  پرتاب وزنه و نیزه ، معصومه رضایی در پتانگ 2 نفره (دوبل) ، دو 100، 200 و 400  متر،  مریم مولایی در  بدمینتون انفرادی و 2 نفره، سحر مهدویپور در رشته پتانگ پتانگ 2 نفره نیز ورزشکاران استان فارس بودند که 14 نشان برنز را به خود اختصاص دادند.

صمد امین صفایی در رشته بولینگ و پتانگ و محمد بیطرف در رشته دارت 2 ورزشکار استان بودند که در این مسابقات نتوانستند مقامی کسب کنند.

رقابت های جهانی پیوند اعضا هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود و کاروان وررشی  ایران در 2 دوره قبل این مسابقات که به ترتیب در سال 2015در آرژانتین و سال 2017 در  اسپانیا برگزار شده بود  در جایگاه ششم قرار گرفت.

در بییست و دومین دوره این مسابقات که در نیوکاسل انگلستان برگزارشد، کاروان ورزشی شرکت کننده از ایران متشکل از 46 ورزشکار ( 21 زن و 25 مرد ) در 12 رشته موفق به کسب 26 نشان  طلا، 36  نقره و 33 برنز شدند و  سکوی سوم این بازی ها را برای نخستین بار فتح کردند، انگلستان و امریکا به ترتیب اول و دوم شدند.

 بدمینتون، پینگ پنگ، دارت، پتانگ، دوچرخه‌سواری، پرتاب توپ ، شنا، بولینگ، اسکواش، دوی جاده، دوومیدانی و تیروکمان رشته هایی بودند که ورزشکاران ایرانی به مصاف حریفان جهانی خود رفتند.

ورزشکاران شرکت کننده از استان فارس در این مسابقات، دوشنبه چهارم شهریور 98   ساعت 20/30 از طریق فرودگاه شهید دستغیب، وارد  شیراز می شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/96987/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد