پیام فارس

آخرين مطالب

آغاز به کار سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح در دانشگاه شیراز علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح با حضور قریب به پانصد دانش آموز منتخب در دانشگاه شیراز آغاز شد و تا 7 شهریور ادامه دارد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، دبیر سیزدهمین همایش زنگ تفریح دانشگاه شیراز، یکشنبه سوم شهریور، در جمع خبرنگاران گفت: همایش زنگ تفریح از سال 86 در قالب ایده‌ای که توسط دانشجویان بخش کامپیوتر دانشگاه شیراز ارائه شد شکل گرفت و از همان سال به طور مستمر و سالانه برگزار می‌شود.
علی شاهچراغیان با بیان اینکه سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح به ریاست علی حمزه، رئیس بخش کامپیوتر و فناوری دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، هدف از برگزاری همایش را شناخت دانش‌آموزان و تعیین هدف از از آینده خود که بخشی از آینده آنها را دانشگاه تشکیل می‌دهد، عنوان کرد .

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در این همایش با رشته‌های مختلف دانشگاهی آشنا می‌شوند، گفت: تلاش تیم اجرایی همایش این بوده که محتوای رشته‌ها کار می‌شود. در حاشیه این همایش کارگاه‌های علمی و مهارت‌های اجتماعی نیز پیش‌بینی شده است .
شاهچراغیان از حضور 500 دانش‌آموز از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران و فارس در این همایش خبر داد و گفت: امسال هفته پایانی اردیبهشت ماه در تمام مدارس نظری حضور یافتیم و با توضیح جزئیات این همایش، 1300 دانش آموز جهت شرکت در همایش ثبت نام کردند و پس از انجام گزینش 500 دانش آموز براساس تست‌های روانشناسی و مهارتی برای حضور در همایش دسته‌بندی شدند .
وی خاطرنشان کرد در این همایش فرصت حضور برای دانش‌آموزانی فراهم شده ‌که به این محیط علاقه‌مند و برای انتخاب رشته نیازمند آشنایی با محیط دانشگاه و هت رشته‌های آن هستند .

دبیر سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح افزود: امسال نزدیک به 70 کارگاه علمی و قریب به 90 کارگاه مسابقه برپا می‌شود که دانش‌آموزان باید حداقل در 14 کارگاه شامل 6 کارگاه علمی، 7 کارگاه مسابقه و یک کارگاه زنگ گفت‌وگو حضور یابند. در این کارگاه دانش‌آموزان مهارت گفت‌وگو و ارائه موضوع می‌آموزند .
شاهچراغیان با بیان اینکه انتخاب این کارگاه‌ها همانند سیستم انتخاب رشته در دانشگاه است و دانش‌آموزان از بین 160 کارگاه ملزم به انتخاب 14 کارگاه به سلیقه خودشان هستند، گفت: برای نخستین بار همایش زنگ گفت‌وگو با چنین ابعاد و گستره‌ای برگزار می‌شود و برای برگزاری مسابقه‌ای هوشی هیجانی و علمی که بین‌رشته‌ای باشد برنامه‌ریزی شده است.
وی عنوان کرد: دانش‌آموزان در گروه‌های 10 نفره دسته‌بندی شدند و هر یک ویژگی خاصی مانند رهبری گروه، روحیه دادن به گروه و غیره را دارند. براساس محتوای ارائه شده به آنها، هر گروه باید پاسخ معمای گردشگری را پیدا کند و موضوع معما بر این مبناست که یک گروه گردشگر خارجی وارد ایران می‌شوند و پس از دیدن نقاط مختلف باید از شیراز خارج شوند. مسیری را طی می‌کنند که گروه‌های شرکت‌کننده طراحی می‌کند و گروهی که بهترین پاسخ را ارائه دهد برنده مسابقه اصلی خواهد بود .

به گفته دبیر سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح، این همایش ویژه دانش‌آموزان هشتم تا دوازدهم طراحی شده و دانش‌آموزان سال آخر را پوشش نمی‌دهد، زیرا در آن مقطع دانش‌آموزان مسیر خود را پیدا کرده‌اند و البته برای همایش زنگ تفریح دستاورد بزرگی است که دانش‌آموزان با رتبه‌های برتر در این همایش شرکت می‌کنند تا راه زندگی خود را پیدا کنند.
شاهچراغیان با بیان اینکه هر سال همایش با یک تم ویژه برگزار می‌شود که تم امسال «مسیر خیال» است، افزود: با این مفهوم که هر دانش‌آموز باید مسیر زندگی خود را با یک سوال پیدا کند که این سوال را با نگاه به هویت خود مطرح می‌کند و باید به پاسخ برسد .
وی اضافه کرد: امکان ارزیابی دانش‌آموزان شرکت کننده در همایش وجود ندارد، زیرا وقتی وارد دانشگاه می‌شوند ارتباطشان با ما قطع می‌شود اما هر سال کارگاه‌ها ارزیابی و نقد و بررسی می‌شود که مبنای آن نظرسنجی از شرکت‌کنندگان است .

دبیر سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح یادآور شد: سال گذشته 420 نفر در این همایش شرکت کردند که امسال به 500 نفر رسیده و حدود 20 درصد افزایش داشته است.
نائب دبیر سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح نیز در جمع خبرنگاران گفت: تمام عوامل اجرایی همایش از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دولتی، آزاد، پیام نور و غیره هستند اما همایش به میزبانی و مدیریت دانشگاه شیراز و زیر نظر دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر برگزار می‌شود .
یاسمین شیرعلی تعداد نیروهای کادر اجرایی را 90 نفر در قالب 20 کمیته تخصصی اعلام کرد و افزود: معرفی رشته‌های دانشگاهی به دانش‌آموزان و قرار گرفتن آنها در محیط دانشگاه مهم‌ترین هدف برگزاری همایش زنگ تفریح است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در 50 تیم 10 نفره دسته‌بندی شدند، اظهار کرد: 337 نفر از آنها دختر و 167 نفر پسر هستند .
به گفته نائب دبیر سیزدهمین دوره همایش زنگ تفریح، دانش‌آموزان در قالب این تیم‌ها با یک سری چالش‌ها مواجه می‌شوند که باید با همفکری، تمرکز بر هدف و کار گروهی این چالش‌ها را مرتفع کنند.
شیرعلی با بیان اینکه امسال معاونت توسعه و نوآوری در همایش ایجاد شده است، عنوان کرد: تولید محتوای همایش زیر نظر این معاونت صورت می‌گیرد و با توجه به اهمیت محیط زیست و در راستای صیانت از آن امسال نشریه کاغذی به نشریه الکترونیک تبدیل شد و همچنین لیوان‌های یک بار مصرف حذف و لیوان تاشو که نوستالژی زمان کودکی ماست جایگزین شد.

به گزارش ایسنا، اختتامیه این همایش، پنجشنبه 7 شهریور در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/97999/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی