پیام فارس
رئیس دانشگاه شیراز:
آموزش مجازی مانع آموزش خوب نیست
دوشنبه 26 آبان 1399 - 12:52:47
پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به تداوم آموزش‌ها به شکل مجازی به دلیل شیوع کرونا و ضمن تاکید براینکه آموزش مجازی نمی‌توان به شکل کامل جایگزین آموزش حضوری باشد، خاطرنشان کرد که این شیوه آموزش مانع فعالیت خوب و با کیفیت آموزشی نیست.

حمیدرضا نادگران در مراسم معارفه‌ی نودانشجویان دانشگاه شیراز که به شکل مجازی برگزار شد، ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود، به قدمت بیش از هفتادساله‌ی دانشگاه شیراز اشاره کرد و آن را سرمایه‌ی علمی جنوب کشور خواند و گفت: دانشگاه شیراز، یکی از دانشگاه‌های تراز اول کشور با پیشینه‌ی علمی و معتبر ملی و بین‌المللی است.
به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه شیراز، نادگران در این مراسم مجازی که با حضور بیش از 1000 دانشجوی جدید برگزار شد، گفت: این دانشگاه با بهره‌مندی از 720 استاد که تعداد شایان توجهی از آن‌ها در زمره‌ی چهره‌های ماندگار کشور هستند، از امکانات مطلوب آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی برخوردار است.
وی تعداد کُل دانشجویان این دانشگاه را نزدیک به 14هزار نفر اعلام و اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید 5948 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرفته شده‌اند که از این تعداد 2985 دانشجو در مقطع کارشناسی، 2687 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و 468 دانشجو نیز در مقطع دکتری تخصصی به دانشگاه شیراز راه یافته‌اند.
نادگران کیفی بودن آموزش و در نتیجه‌ی آن کیفی و موفق بودن دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه شیراز را از دیگر شاخص‌های این دانشگاه دانست که این دانشگاه را در جایگاه دانشگاه‌های برتر کشور و منطقه قرار داده است و گفت: دانشگاه‌ شیراز، همچون دیگر دانشگاه‌های کشور با شیوع بیماری کرونا، برای صیانت از جان دانشجویان، کارمندان و استادان، رویه‌ی آموزش الکترونیکی را پی گرفته است و تا رفع کامل این بلای جهانی به همین رویه ادامه خواهد داد.
او آموزش مجازی را دارای ملاحظاتی خواند و افزود: آموزش مجازی نمی‌تواند به‌صورت کامل جایگزین آموزش حضوری شود؛ اما به‌میزان 80درصد نیازهای دانشجویان را رفع می‌کند که در شرایط کنونی باید بهترین بهره را از آن برد.
نادگران با تاکید بر اینکه آموزش مجازی هیچ مانعی برای دسترسی به آموزش خوب نیست، اضافه کرد: با توجه به اینکه کنکور دیر برگزار شد و نتایج هم به‌تازگی اعلام شده است، یک ماه و نیم از سال تحصیلی گذشته؛ از همین‌رو تعداد واحدهایی که برای ورودی‌های جدید در نظر گرفته شده، از نیم‌سال معمولی کمتر است.
وی از دانشجویان خواست که با توجه به محدودیت زمانی، جدیت بیشتری در تحصیل خود به خرج دهند و تأکید کرد: دانشجویان باید از نیم‌سال اول برنامه‌ریزی کارا و منسجمی داشته باشند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز باید دوره‌های تحصیلی خود را با حساسیت پیگیری کنند.
نادگران ضمن درخواست از دانشجویان برای اهتمام به دستورالعمل‌های دانشگاه و مراجعه به استادان مشاور برای رفع ابهامات، ادامه داد: هر دانشجو می‌تواند از طریق سیستم و اتاق‌های مجازی که برای ارتباط استاد و دانشجو تدارک دیده شده است با استاد راهنمای خود در ارتباط باشد.
رئیس دانشگاه شیراز همچنین استفاده از امکانات ورزشی دانشگاه را به‌علت حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه به آینده موکول کرد.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز نیز به فعالیت‌های معاونت فرهنگی این دانشگاه اشاره و اضافه کرد: دانشگاه شیراز با 18کانون فرهنگی، 9 تشکل اسلامی و 74 انجمن علمی و ... پذیرای دانشجویان با انواع استعدادها، علایق و توانمندی‌ها خواهد بود.
حفیظی از همه دانشجویان دعوت کرد تا با حضور و فعالیت در نهادهای خودجوش دانشجویی زمینه‌ی رشد همه‌جانبه‌ی خود را فراهم کنند؛ زیرا آینده‌ی کشور در دست آنان است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز نیز ضمن خوش آمد به دانشجویان ورودی جدید، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک و با مهار کامل کرونا، بار دیگر شاهد بازگشت جنب و جوش و نشاط به دانشگاه‌ها باشیم.
واعظی به دانشجویان گفت: دوران دانشجویی دورانی است که باید از لحاظ علمی و اخلاقی، رشد مناسب به دست آورید؛ ما نیز در دانشگاه تلاشمان را خواهیم کرد تا بسترساز این رشد و بالندگی شما باشیم.

پیام فارس


براساس این گزارش، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مراسم مجازی آشنایی خانواده دانشجویان جدید با دانشگاه شیراز نیز برگزار شد.
واعظی، معاون دانشجویی دانشگاه شیراز در این مراسم تاکید کرد که با مجازی شدن تحصیل، امروز بیش از گذشته نیاز به همیاری و همکاری خانواده‌های دانشجویان وجود دارد.
رئیس دانشگاه شیراز نیز با اشاره به شرایط خاص کشور به واسطه شیوع کرونا، گفت: والدین باید متوجه تفاوت ماهوی فضای دانشگاه و مدرسه باشند و بدانند که هم دانشجو و هم خانواده‌ها فضای ذهنی و فکری دیگری را تجربه خواهند کرد.
حمیدرضا نادگران با اشاره به اهمیت توجه خانواده‌ها و فراهم شدن فضای صحبت برای دانشجویان در محیطی کارآمد و پویا و با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، از آمادگی مرکز مشاوره دانشگاه شیراز برای همراهی در این مسیر خبر داد.
رئیس دانشگاه شیراز گفت: هدف ما در دانشگاه این است که جوانان با همان سلامت نفس و روح که وارد دانشگاه شده‌اند، تحصیلات خود را ادامه دهند و افرادی موفق و سربلند برای خود و کشور شوند.
رحیمی رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز نیز با اشاره به شرایط پیش آمده در کشور و برگزاری برنامه‌های دانشگاهی به‌صورت مجازی گفت: بحث همانندسازی بحثی بسیار مهم در روان‌شناسی بویژه برای جوانانی در سن دانشجویان است. به این معنی که کسی را الگوی خود قرار می‌دهند و متاسفانه در شرایط کنونی که بوجود آمده، این همانندسازی دانشگاهی را نداریم.
وی افزود: هرکس در زندگانی خود، مراحلی چون رشد شخصیتی یا آموختن مهارت‌های جدید زندگی دارد. در سن جوانی دانشجویان به‌دلیل هیجاناتی که دارند، به‌شدت آسیب‌پذیرند؛ به‌ویژه این نسل، چون در شرایطی پرورش یافته‌اند که همه‌چیز برایشان فراهم بوده است. در دانشگاه باید کسانی پرورش یابند که افزون‌بر تخصص، تعهد و روحیه‌ی مسئولیت‌پذیری داشته باشند.
رحیمی ادامه داد: برای آنکه فرایند پرورشی دانشجویان به‌درستی انجام شود، باید خانواده‌ها ارتباط خود را با مرکز مشاوره حفظ کنند.
انتهای پیام

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/158382/آموزش-مجازی-مانع-آموزش-خوب-نیست
بستن   چاپ