پیام فارس
کرونا اثرگذاری مدرسه بر نشاط اجتماعی را نشان داد
سه شنبه 10 مرداد 1402 - 11:30:18 AM
ایسنا

پیام فارس- محمدخلیل عسکری در آیین افتتاحیه دوره آموزشی توجیهی ارزیابان انتخاب و انتصاب مدیران مدارس استان فارس در دبیرستان معارف 5 ناحیه دو شیراز، گفت: می‌خواهیم یک چرخش تحول آفرین مدیریتی در مدارس انجام شود لذا قبل از وزارتخانه شاخص‌هایی را در خصوص تحول در استان فارس تعیین کردیم.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، عسکری از تدوین آیین‌نامه جدید انتخاب و انتصاب مدیران مدارس خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از تحول به خواستن مدیران تعلیم و تربیت بر می‌گردد لذا با حفظ کرامت باید به سمت انتخاب و انتصاب مدیران برویم.

عسکری خاطرنشان کرد: در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس رعایت اخلاق و حفظ کرامت افراد در دستور کار قرار گیرد چرا که عمده معلمان دارای روحیه خوب مدیریتی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مدرسه را باید به افراد شایسته بسپاریم، اظهار کرد: مدیر مدرسه نباید منفعل باشد بلکه باید بتواند موارد مخاطره‌انگیز، مانند اتفاقاتی که در مهرماه سال گذشته در مدارس روی داد را به خوبی مدیریت کند.

عسکری گفت: مدیر مدرسه، یعنی نماد آموزش و پرورش و نماد دستگاه تعلیم و تربیت، بنابراین مدیر باید به عنوان نماینده دولت در مدرسه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: مدرسه درحال حاضر سنگر جنگ شناختی است که دشمنان برعلیه نظام راه‌انداخته‌اند ومدیر مدرسه باید در پاسخگویی به شبهات تلاش کند لذا مدیران امین آموزش و پرورش هستند.

عسکری با بیان اینکه مدیر عنصر اصلی حرکت مدرسه در مسیر تحول بنیادین است، گفت: در دوران کرونا در زمانی که مدارس تعطیل بود، علیرغم باز بودن همه ادارات به جز مدرسه، جامعه روح و نشاط لازم را نداشت و این نشانه اهمیت نقش مدرسه در جامعه است لذا مدیر نیز به همین میزان در مدرسه نقش دارد.


http://www.Fars-Online.ir/fa/News/734865/کرونا-اثرگذاری-مدرسه-بر-نشاط-اجتماعی-را-نشان-داد
بستن   چاپ