پیام فارس
شرکت‌های خدمات گردشگری سلامت نباید معطوف به حاشیه خلیج فارس باشند
پنجشنبه 21 دی 1402 - 12:00:53 PM
پیام فارس - مجید زنگویی در افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمانی و بهداشت و گردشگری سلامت شیراز گفت: ظرفیت‌هایی در کشور‌هایی مانند بنگلادش، جمهوری چک، کشور‌های آفریقایی و دیگر کشور‌های جهان وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره برد و مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی نیز با استفاده از ارتباطات خود با کشور‌های مختلف آماده کمک کردن در این زمینه است. او ادامه داد: فارس ستون استوار گردشگری سلامت ایران است و شیراز این ظرفیت را دارد که خود را در اقصی نقاط دنیا معرفی کند و تنها حاشیه خلیج را در نظر نگیرد؛ مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی نیز آماده است تا از همه توان خود برای معرفی این توانمندی‌ها استفاده کند. دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی یادآور شد: این مرکز ارتباطات گسترده‌ای با کشور‌های مختلف منطقه و دیگر نقاط جهان مانند هند، ترکیه، لیبی، اتیوپی و صربستان دارد و در کنار رویداد‌هایی مانند نماشگاه سلامت همان و امارات اجرای برنامه کرده است. او اضافه کرد: تجربیات کسب شده از این ارتباطات نشان می‌دهد برندسازی شهر‌ها در توسعه گردشگری سلامت اهمیت بالایی دارد. زنگویی گفت: نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت شیراز می‌تواند در برندسازی شهر موثر باشد، اما لازمه آن دعوت از میهمانان خارجی بیشتر برای ارائه و معرفی توانمندی‌ها و خدمات به آن‌ها است؛ بخشی از هزینه‌های برپایی رویداد معطوف به دعوت خارجی و پرداخت هزینه بلیت سفر و اسکان آن‌ها است. او ادامه داد: افزایش حضور هیات‌های خارجی در دوره‌های آتی این رویداد، نیازمند هماهنگی استانداری برای تخصیص بودجه به این موضوع است و هر یک از نهاد‌های مرتبط نیز باید سهم خود را اختصاص دهند تا به برگزارکنندگان خصوصی این رویداد برای دعوت از شمار بیشتری از هیات‌های خارجی کمک شود. زنگویی گفت: مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی نیز در صورت شکل‌گیری این هماهنگی آماده است تا تسهیلاتی را در این زمینه به شیراز اختصاص دهد. دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی افزود: همگرایی بین نهاد‌های متولی مانند دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، میراث فرهنگی، استانداری و حتی شهرداری و اتاق‌های بازرگانی برای توسعه گردشگری سلامت ضروری است تا اقدامات جدی تری برای معرفی توانمندی‌ها شکل گیرد. او با تاکید بر اهمیت برندسازی بیمارستان‌ها و حضور منسجم آن‌ها در رویداد‌های بین‌المللی برای گردشگری سلامت کشور، اظهار کرد: امروز این اتفاق را در بیمارستان‌های کشور شاهد نیستیم و بیمارستان‌های ما گمان می‌کنند با برون سپاری این امر نتیجه مطلوب عاید می‌شود. زنگویی تاکید کرد: بیمارستان‌های ایران باید بخشی از درآمد خود را به معرفی و برندسازی بین المللی خود اختصاص دهند و در رویداد‌ها شرکت کنند. او گفت: شیراز بیمارستان‌های توانمندی دارد و اگر چنین حرکتی را آغاز کند حتی می‌تواند منجر به آغاز این حرکت در سطح کشور شود. دومین نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمان و بهداشت و گردشگری سلامت شیراز در فضایی به وسعت 6 هزار متر مربع و با حضور بیش از 50 غرفه فعالیت خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس آغاز کرد و تا 23 دی ماه پذیرای بازدیدکنندگان است. این نمایشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، استانداری فارس، سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی استان با عاملیت اجرایی شرکت رویداد سازان توسعه پارس برپا شده است. باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

مجید زنگویی در افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمانی و بهداشت و گردشگری سلامت شیراز گفت: ظرفیت‌هایی در کشور‌هایی مانند بنگلادش، جمهوری چک، کشور‌های آفریقایی و دیگر کشور‌های جهان وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره برد و مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی نیز با استفاده از ارتباطات خود با کشور‌های مختلف آماده کمک کردن در این زمینه است.
او ادامه داد: فارس ستون استوار گردشگری سلامت ایران است و شیراز این ظرفیت را دارد که خود را در اقصی نقاط دنیا معرفی کند و تنها حاشیه خلیج را در نظر نگیرد؛ مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی نیز آماده است تا از همه توان خود برای معرفی این توانمندی‌ها استفاده کند.
دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی یادآور شد: این مرکز ارتباطات گسترده‌ای با کشور‌های مختلف منطقه و دیگر نقاط جهان مانند هند، ترکیه، لیبی، اتیوپی و صربستان دارد و در کنار رویداد‌هایی مانند نماشگاه سلامت همان و امارات اجرای برنامه کرده است.
او اضافه کرد: تجربیات کسب شده از این ارتباطات نشان می‌دهد برندسازی شهر‌ها در توسعه گردشگری سلامت اهمیت بالایی دارد.
زنگویی گفت: نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت شیراز می‌تواند در برندسازی شهر موثر باشد، اما لازمه آن دعوت از میهمانان خارجی بیشتر برای ارائه و معرفی توانمندی‌ها و خدمات به آن‌ها است؛ بخشی از هزینه‌های برپایی رویداد معطوف به دعوت خارجی و پرداخت هزینه بلیت سفر و اسکان آن‌ها است.
او ادامه داد: افزایش حضور هیات‌های خارجی در دوره‌های آتی این رویداد، نیازمند هماهنگی استانداری برای تخصیص بودجه به این موضوع است و هر یک از نهاد‌های مرتبط نیز باید سهم خود را اختصاص دهند تا به برگزارکنندگان خصوصی این رویداد برای دعوت از شمار بیشتری از هیات‌های خارجی کمک شود.
زنگویی گفت: مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی نیز در صورت شکل‌گیری این هماهنگی آماده است تا تسهیلاتی را در این زمینه به شیراز اختصاص دهد.
دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی افزود: همگرایی بین نهاد‌های متولی مانند دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، میراث فرهنگی، استانداری و حتی شهرداری و اتاق‌های بازرگانی برای توسعه گردشگری سلامت ضروری است تا اقدامات جدی تری برای معرفی توانمندی‌ها شکل گیرد.
او با تاکید بر اهمیت برندسازی بیمارستان‌ها و حضور منسجم آن‌ها در رویداد‌های بین‌المللی برای گردشگری سلامت کشور، اظهار کرد: امروز این اتفاق را در بیمارستان‌های کشور شاهد نیستیم و بیمارستان‌های ما گمان می‌کنند با برون سپاری این امر نتیجه مطلوب عاید می‌شود.
زنگویی تاکید کرد: بیمارستان‌های ایران باید بخشی از درآمد خود را به معرفی و برندسازی بین المللی خود اختصاص دهند و در رویداد‌ها شرکت کنند.
او گفت: شیراز بیمارستان‌های توانمندی دارد و اگر چنین حرکتی را آغاز کند حتی می‌تواند منجر به آغاز این حرکت در سطح کشور شود.
دومین نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمان و بهداشت و گردشگری سلامت شیراز در فضایی به وسعت 6 هزار متر مربع و با حضور بیش از 50 غرفه فعالیت خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس آغاز کرد و تا 23 دی ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
این نمایشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، استانداری فارس، سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی استان با عاملیت اجرایی شرکت رویداد سازان توسعه پارس برپا شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

http://www.Fars-Online.ir/fa/News/778592/شرکت‌های-خدمات-گردشگری-سلامت-نباید-معطوف-به-حاشیه-خلیج-فارس-باشند
بستن   چاپ