خدمات الکترونیک تامین اجتماعی به 30 خدمت رسید
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 1:36:09 PM
ایرنا
|
|
پیام فارس- امیر عباس تقی پور افزود: سازمان تامین
اجتماعی در جهت تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب و حرکت به سمت تحقق اصل
44 قانون اساسی و سیاست عمومی دولت مبنی بر کاش ورود در عرصه تصدی گیری و
اجرای تبصره یک بند چهار ماده 12 قانونی ساختار نظام جامع رفاه تامین
اجتماعی، نسبت به ایجاد کارگزاری های رسمی اقدام کرده است. وی ادامه
داد: اکثر خدمات کارگزاری ها تخصصی و نیازمند بررسی کارشناسی است و ارائه
آنها توسط سایر درگاه ها از جمله دفاتر پیشخوان امکانپذیر نیست اما برخی
خدمات الکترونیک از جمله صدور برگه پرداخت، ارسال لیست پرداخت حق بیمه و
مشاهده سوابق توسط افراد و دفاتری مانند پیشخوان و کافی نت امکاپذیر است. مدیرکل
روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هم اینک افزون بر 272
کارگزاری تامین اجتماعی در سراسر کشور با انجام 25 فرایند و انجام سالانه
افزون بر 40 میلیون تراکنش مشغول ارائه خدمات به بیش از 42 میلیون بیمه شده
و مستمری بگیر سازمانی هستند. تقی پور تصریح کرد: ارائه خدماتی همچون
ارسال لیست و برگه پرداخت حق بیمه، فیش حقوقی مستمری بگیران و مشاهده سوابق
پرداخت حق بیمه به شکل اینترنتی سبب کاهش تردد مراجعین، افزایش سرعت
دریافت خدمات، کاهش هزینه ها و جلوگیری از فساد شده است. مدیر کل روابط
عمومی سازمان تامین اجتماعی افزود: هدف از این اقدامات، کاهش بار مراجعه به
واحدهای اجرایی و افزایش رضایتمندی مخاطبان است اما این مرحله از ارتقاء
خدمات نیز دارای مسائل و مشکلات خاص خود است که از جمله می توان به چالش
هایی از قبیل تنوع مخاطبان سازمان، زیرساخت های ضعیف ارتباطی کشور و سطح
دانش سیستمی مخاطبان سازمانی اشاره کرد. وی ادامه داد: علاوه بر این، در
زمینه صدور دفاتر درمانی، پروژه حذف دفترچه و ارائه خدمات آنلاین در
دستور کار این سازمان قرار داشته و هم اینک برای اخذ خدمات در مراکز درمانی
ملکی سازمان نیازی به ارائه دفترچه نیست و در آینده نزدیک دفترچه درمانی
سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور حذف خواهد شد. تقی پور گفت: در بحث
فضای فیزیکی کارگزاری ها و امکانات رفاهی هم از سال گذشته با تصمیم هیات
مدیره سازمان تامین اجتماعی موضوع استاندارد سازی کارگزاری های رسمی در
ابعاد فیزیکی و نیروی انسانی و فرآیندها در دستور کار قرار گرفته و در حال
اجرا است. مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی که در پی انتشار
گزارشی با عنوان `سیستم قطع است` در خبرگزاری جمهوری اسلامی مورخ دوم بهمن
ماه جاری با ایرنا سخن می گفت، از این خبرگزاری به دلیل دقت و حساسیت در
راستای استیفای حقوق شرکای اجتماعی این سازمان قدردانی و آخرین تلاش ها
برای تحقق دولت الکترونیک در سازمان متبوعش را بیان کرد.
http://www.Fars-Online.ir/fa/News/79861/خدمات-الکترونیک-تامین-اجتماعی-به-30-خدمت-رسید
|