پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس کارگروه دانشگاهیان ستاد دهه فجر استان مطرح کرد

اجرای 2000 برنامه در دانشگاه‌های فارس به مناسبت دهه فجر علمي

اجرای 2000 برنامه در دانشگاه‌های فارس به مناسبت دهه فجر
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی و کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس اعلام کرد که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزاری بالغ بر 2000 برنامه از سوی دانشگاه‌های فارس پیش‌بینی شده است.

دکتر مظاهر بابایی یکشنبه 12 بهمن در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، به نقش دانشجویان و دانشگاهیان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی فراز و نشیب‏‌های بسیار و تهدیدها و در مقابل فرصت‏های زیادی در مقابل خود دیده است، اما ظرفیت‏های بالای این حرکت الهی، این توانمندی را به آن می‌دهد تا بتواند تهدیدهای پیش‌رو را به فرصت تبدیل کند. 
وی، استفاده مناسب از فرصت‌ها را راهکاری تاثیرگذار برای خنثی کردن تهدیدات دانست و گفت: ایام‌الله دهه فجر از بهترین فرصت‌‏ها برای زنده نگه داشتن و انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی، بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت و با برنامه‌ریزی مناسب، ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل و تحقق کامل آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی را دنبال کرد.
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با بیان اینکه دهه فجر، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ این سرزمین محسوب می‌شود که گذشته را از آینده این مرز و بوم و مردمان آن جدا کرد، گفت: اسلام در دهه فجر تولدی دوباره یافت، بنابراین، آن را ایام‌الله و نقطه‌ی عطف و بی‌مانند تاریخ ایران و اسلام می‌دانیم.
بابایی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی، رویش‌های فرخنده و مبارکی داشته که هر کدام گامی مؤثر و محکم برای تحقق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» محسوب می‌شود، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از رویش‌های انقلاب طی چهار دهه فعالیت خود تلاش کرد تا نقشی مهم در تحقق شعارهای انقلاب و نظام اسلامی در زمینه دستیابی به استقلال، خودکفایی و رسیدن به قله‌های بلند پیشرفت‌های علمی و البته ترویج فرهنگ اسلامی ایفا کند.
وی با بیان اینکه هر ساله به‌مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ریزی‌های متنوعی از سوی سازمان‌ها و نهادها انجام می‌شود، گفت: امسال مسئولیت کارگروه دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی فارس به جهاددانشگاهی سپرده و در این راستا جلسات متعددی با حضور نمایندگان و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد.
بابایی، خروجی این جلسات را برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از 2000 برنامه به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر از سوی دانشگاه‌های فارس اعلام و اضافه کرد: این برنامه‌ها در تمام واحدهای دانشگاهی فارس اعم از آزاد اسلامی، شیراز،‌ علوم پزشکی شیراز، هنر شیراز، پیام‌نور، جامع علمی ـ کاربردی و دیگر مراکز آموزش عالی برگزار می‌شود.
او با اشاره به شرایط شیوع کرونا گفت: برای حفظ سلامت دانشجویان و دانشگاهیان عمده این برنامه‌ها با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد و در این زمینه شاهد همکاری نزدیک و مطلوب سازمان فضای مجازی سپاه فجر بوده‌ایم؛ البته برخی از برنامه‌ها هم به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.
بابایی برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط کارگروه دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی فارس را شامل، برپایی نشست «زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری» با همکاری بسیج هنرمندان در دانشکده علوم قرآنی شیراز، برپایی نمایشگاه‌های مجازی دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها، برپایی نمایشگاه عکس‌های انقلاب در سطح شهر، برپایی نشست نقد کتاب «فاطمه، فاطمه است» دکتر علی شریعتی، معرفی کتاب «چگونه انقلابی بمانیم» دکتر منتظری در فضای مجازی، انتشار کلیپ‌های احادیث حضرت زهرا(س) در فضای مجازی، برپایی مسابقات ورزشی و فرهنگی اعلام کرد.
این مقام مسئول، برپایی نشست‌های تبیینی انقلاب اسلامی، اجرای طرح «همراه با هم به سوی خوشبختی»، افتتاح مزار شهید گمنام دانشگاه شیراز، افتتاح بازارچه دائمی دانشجویان، اجرای مراسم‌های جشن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و پیروزی انقلاب اسلامی، عصر شعر فاطمی با همکاری بسیج هنرمندان و حرم سیدعلاءالدین حسین(ع)، برپایی سلسله نشست‌های برنامه «چلچراغ» و داستان چهل سالگی انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف شعر، موسیقی، سینما، معماری، هنرهای تجسمی و نمایشی، برگزاری مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب، برپایی محافل قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای مراسم غبارروبی مزارهای شهدا، دیدار با خانواده شهدا، فضاسازی و آذین‌بندی و پخش نواهای انقلاب اسلامی در محیط دانشگاه‌ها، اجرای سلسله وبینارهای مختلف با موضوع انقلاب اسلامی اعم از گردشگری، هویت‌بخشی،‌ ترویج معنویت، دانشگاه، فرهنگ و تمدن، اثرگذاری جهانی، برگزاری مراسم تقدیم از برگزیدگان جشنواره ملی رویش، اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی، اجرای مناظره با موضوع کارآمدی انقلاب، فرصت‌ها و تهدیدها، اجرای برنامه خاطره‌گویی، نورافشانی و گلباران قبور شهدا، اجرای اردوهای جهادی، رونمایی از کیت تشخیص سریع ویروس توسط پژوهشکده بسیج دانشجویی، تولید پادکست، پوستر، بروشور، را از دیگر برنامه‌های در نظرگرفته شده برای ایام‌الله دهه فجر از سوی کارگروه دانشگاهی برشمرد.
رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس همچنین با یادآوری اینکه برخی از برنامه‌های شاخص به‌صورت مشترک در دانشگاه‌های مختلف و با همکاری فضای مجازی سپاه فجر فارس اجرا می‌شود، گفت: شبیه‌سازی دادگاه قاتلین شهید سلیمانی توسط دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی، وبینار گام دوم انقلاب، دیدار با فرماندهان نیروی هوایی، اجرای پیاده‌روی صبحگاهی و مراسم زیارت عاشورا و ... از دیگر برنامه‌های شاخص در این ایام است.
بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: تلاش می‌کنیم تا با راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی ـ دانشجویی در استان برنامه‌ریزی‌های فرهنگی خود را در طول سال برای دانشگاه‌های مختلف استان انجام دهیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/179041/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

مدت زمان عمل لازک چشم

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است

پیش‌کنگره  15000 شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود

تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!

پیش کنگره یادواره 15 هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

سرعت رسیدگی به پرونده 8 مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 4 اردیبهشت

ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو

(تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز

زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

داستان ابوشجاع

عوارض خطرناک کبد چرب

مراقبت های بعد از عمل چشم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود

اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس

سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم

مسابقات قرآن و عترت مرحله 14 گانه در اشکنان

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!

ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

بسته خبر‌های ورزشی 5 اردیبهشت فارس

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان

شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز

اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند

2 هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

پرونده قضایی 8 مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس