پیام فارس

آخرين مطالب

کنفرانس مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در شیراز برگزار می‌شود علمي

کنفرانس مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در شیراز برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی طی روزهای 28 تا 30 بهمن به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات ایمنی دانشگاه شیراز شنبه 18 بهمن در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: دانشگاه شیراز نخستین دانشگاه ایران است که به‌صورت رسمی، از سال 1383 به مبحث ایمنی، در قالب مرکز تحقیقات ایمنی وارد شده است.
نعمت‌اللهی افزود: با توجه به نیازهای روزافزون کشور به دانش و فناوری‌های ایمنی و تربیت کارشناسان و متخصصین موردنیاز در زمینه‌ ایمنی، از چهارسال پیش تصمیم به توسعه‌ مرکز تحقیقات ایمنی در قالب دانشکده‌ی ایمنی گرفته شد.
او ادامه داد: دانشکده‌ ایمنی، دانشکده‌ای چند وجهی است که اغلب رشته‌های آکادمیک قدیم و جدید را در بر می‌گیرد و در همه‌ علومی که به‌نحوی به بحث ایمنی و قابلیت اطمینان ارتباط دارند، وارد می‌شود؛ به همین دلیل با تأسیس این دانشکده، ارتباطی چندگانه با وجوه مختلف علم و صنعت در داخل و خارج دانشگاه برقرار خواهد شد.
نعمت‌اللهی افزود: مراحل ابتدایی ثبت و احداث این دانشکده انجام شده است و هم‌اکنون دانشگاه شیراز در پی تصویب بودجه‌ دولتی و نیز بررسی میزان مشارکت چند نهاد سرمایه‌گذاری خصوصی است و امید است بتوان در مدت‌زمانی کوتاه این دانشکده را افتتاح کرد.
دبیر ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی تاکید کرد: تأسیس دانشکده‌ای با این گستردگی آسان نیست و به‌دلیل تنگناهای مالی دولت، بازکردن فضای عمرانی برای تاسیس جدید دشوار است، البته اعتبار مشخصی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخواست شده و امید است بتوان در کنار این دانشکده، پژوهشکده‌ی ایمنی را نیز تأسیس کرد.
او برگزاری کنفرانس‌ها و پنلهای تخصصی ملی و بین‌المللی در حوزه‌ی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در سال‌های گذشته را در راستای اهداف یادشده برشمرد و گفت: امسال نیز "ششمین کنفرانس بین المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی" که امیدواریم جامعه‌ از نتایج آن بهره‌مند گردد.
نعمت‌اللهی توضیح داد: این کنفرانس با هدف بررسی و ارائه‌ جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه‌ی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی؛ نهادینه‌کردن کاربردهای مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در همه‌ زمینه‌های موردنیاز کشور؛ فراهم‌سازی بستری مناسب برای انتقال دانش و تجربیات کشورهای مختلف؛ ایجاد بستری مناسب برای هم‌اندیشی، همافزایی و تبادل اطلاعات بین دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و صنعتگران کشور و.. برگزار می‌شود.
دبیر علمی ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی نیز گفت: مراسم افتتاحیه‌ این کنفرانس روز 29بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و تا 30 بهمن‌ماه با ارائه‌ مقالات پذیرفته شده ادامه می‌یابد.
دکتر احمد پیروزمند، از برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در این کنفرانس در تاریخ‌های 28تا30 بهمن‌ماه نیز خبر داد و افزود: در این کنفرانس 220مقاله از پژوهشگران دریافت شده که بعد از طی مراحل داوری، نهایتا تعداد 170 مقاله برای ارائه‌ی شفاهی و پوستر برگزیده شده است.
دبیر علمی ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی گفت: مقالات این کنفرانس در ISC نمایه می‌شود و مقالات برگزیده، در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی و کاربردی در 6 نشریه‌ی معتبر علمی-پژوهشی با داوری تکمیلی منتشر خواهد شد.
دبیر اجرایی کنفرانس نیز، گفت: کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در سال 1397توسط دانشگاه شیراز برگزار شد و امسال نیز برای دومین‌بار مرکز تحقیقات ایمنی دانشگاه شیراز میزبان این کنفرانس خواهد بود.
کمال حداد، ادامه داد: در این دوره از کنفرانس، تعداد نشستهای تخصصی با گسترهای وسیعتر و با دید کاربردی‌تر برای رفع مشکلات موجود در صنایع کشور برنامه ریزی شود. همچنین برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان کنفرانس از کارگاههای آموزشی-تخصصی با موضوعات روز بهره گرفته شده است.
حداد افزود: در این کنفرانس 6 سخنران کلیدی صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی، به‌روزترین موضوعات این حوزه را برای شرکت‌کنندگان کنفرانس ارائه خواهند داد.
دبیر اجرایی این کنفرانس با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص ناشی از اپیدمی ویروس کرونا این دوره از کنفرانس کاملاً به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره از کنفرانس 6 نشست تخصصی با توجه به نیازهای علمی و تخصصی مخاطبان برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، برنامه‌ زمان‌بندی و اطلاعات کنفرانس، از طریق وبسایت کنفرانس به ‌نشانی www.irsec2020.com در دسترس علاقه‌مندان است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/181015/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس

اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه 28 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خودروی حامل دام قاچاق به مقصد نرسید

پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا

رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها

بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی

قاچاقچیان دام زنده محکوم به پرداخت جزای نقدی شدند

ای اهل جهان وعده صادق این است

بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت

تلخ شدن کام قاچاقچی بادام

نسبت میان علم و فلسفه

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

رگبار شدید باران در 10 استان کشور و جزایر خلیج فارس

دانش آموزان 11 شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند

هواشناسی ایران1403/01/28؛بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی

فعالیت سامانه پر بارش، امروز در فارس

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه 28 فروردین

برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هنرمندان بسیجی و دانش آموزان در آباده

هواشناسی 28 فروردین 1403/ هشدار باران شدید و سیل در استان های جنوبی

باران شدید، مدارس 9 شهرستان فارس را غیرحضوری کرد

آموزش راه‌های شکرگزاری به بچّه‌ها در جلد ششم کتاب «طعم شیرین خدا»

ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد

بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند‌/ جامعه وعاظ را در مرتبه بالایی می‌دانستند/ وعاظ می‌دانستند که خطای آنها به پای اهل بیت(ع) نوشته می‌شود؛ خود را مهمان سفره اهل‌ بیت(ع) می‌دانستند و می‌گفتند باید حرمت صاحب سفره را نگه داشت

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

22 مصدوم در سوانح رانندگی کرمان

تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه 28 فروردین

انتقال 400 هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس

اعلام آموزش غیرحضوری مدارس برخی از شهرستانهای فارس

انجین‌های 10 میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد

نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است

مدارس هرمزگان، بوشهر و فارس تعطیل شدند

برخی از مدارس فارس غیر حضوری شدند

هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است

برخی مدارس فارس، فردا غیر حضوری شدند

مدارس هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر و فارس تعطیل شدند

برخی از مدارس فارس سه شنبه غیر حضوری شدند

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد

صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس

مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند

کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز رونمایی می‌شود