پیام فارس

آخرين مطالب

با حضور معصومه ابتکار: افتتاح 3 طرح توانمندسازی زنان در استان اصفهان معاونت امور زنان و خانواده

با حضور معصومه ابتکار:  افتتاح 3 طرح توانمندسازی زنان در استان اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام فارس - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز سه شنبه از طریق ویدئو کنفرانس سه طرح توانمندسازی زنان در شهرستان‌های بهارستان، شاهین شهر و فریدن استان اصفهان را افتتاح کرد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز سه شنبه از طریق ویدئو کنفرانس سه طرح توانمندسازی زنان در شهرستان‌های بهارستان، شاهین شهر و فریدن استان اصفهان را افتتاح کرد. معصومه ابتکار روز سه شنبه در حاشیه نشست فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اصفهان در استانداری با افتتاح طرح های جاجیم بافی فریدن، احداث باغ بانوان بهارستان و خانه شبانه روزی کودکان و نوجوانان شهر گز افزود: توجه به سلامت، نشاط و ورزش زنان اقدام مهم و سرمایه گذاری ارزشمند برای استان اصفهان است.
وی اظهار امیدواری کرد این افتتاح خیر و برکت برای مردم شریف شهرستان بهارستان داشته باشد.
باغ بانوان بهارستان با متراژ 13 هزار مترمربع، 700 متر طول مسیر پیاده روی به صورت مارپیچ در فضای سبز 500 متر طول مسیر دوچرخه سواری 150 مترمربع مساحت ساختمان مدیریت و 600 مترمربع زمین ورزشی این مجموعه دارای فضاهای نمایشگاهی زمین بازی کودکان زمین ورزش صبحگاهی، مکان‌های نشیمن، مکان مطالعه، آبنما، استراحتگاه فضای سبز، فضای آموزشی و مدیریتی، حرکت درمانی، مجموعه کامل اسباب بازی است.
باغ بانوان بهارستان
مجموعه باغ بانوان در دریاچه زیتون محیطی بکر و طبیعی در دامنه‌ کوه‌های کلاه قاضی و در کنار مسیر سلامت با امکان پارک ماشین است، احداث همه ابنیه ساختمان در باغ بدون قطع درختان انجام شد و به صورت همزمان توانایی میزبانی 300 نفر از بانوان شهر بهارستان را دارد.
کارگاه جاجیم بافی شهر فریدن
این کارگاه واقع در روستای دهق از توابع بخش زنده رود شهرستان فریدن با 120 مترمربع و با ظرفیت اشتغالزایی 10 نفر که فعالیت آموزشی آن از سال 98 آغاز شده است.
چهار نفر نخ ریسی و رنگرزی به صورت طبیعی این کار را انجام می‌دهند، ایده اصلی آن‌ها تبدیل جاجیم و گلیم به صنایع تبدیلی و کاربردی می‌باشد.
صاحبان این کارگاه 30 میلیون تومان از اداره میراث فرهنگی و 50 میلیون تومان از اداره جهادکشاورزی منطقه وام گرفتند و با هزینه‌ای بالغ بر 12 میلیون تومان سرمایه گذاری اولیه این کار را آغاز کردند و هم اکنون 35 کارآموز دارد.
خانه شبانه روزی کودکان و نوجوانان شهر گز
این خانه از سال 97 با هدف نگهداری و حمایت از دختران بی سرپرست و بدسرپرست 12 تا 18 سال و با هزار و 320 مترمربع زیربنا در چهار طبقه و هر طبقه 330 مترمربع است.
منبع درآمد این خانه شبانه روزی از یارانه بهزیستی و ماهانه 750 هزار تومان است.
اکنون هشت دختر نوجوان در آن نگهداری می‌شوند این مرکز با یارانه بهزیستی و کمک های خیران و مشارکت‌های مردمی نقدی و غیرنقدی اداره می‌شود، از دیگر امکانات پیش بینی شده مرکز سالن ورزشی، اتاق فکر و اتاق ملاقات است که به شرط تامین اعتبار انجام خواهد شد.
استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت و 24 شهرستان دارد.
با حضور ابتکار:
نخستین مرکز توانمندسازی بانوان استان اصفهان افتتاح شد
بهره برداری از نخستین مرکز توانمندسازی بانوان استان در کلانشهر اصفهان روز سه شنبه با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.
نخستین مرکز توانمندسازی بانوان در منطقه 12 شهرداری کلانشهر اصفهان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است.
برای احداث این مرکز سه میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار صرف اجرا و 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برای تملک هزینه شده است.
زیربنای این مرکز یک هزار و 150 متر و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در بین بانوان منطقه و ایجاد توانمندی برای زنان آسیب پذیر در این کلانشهر راه اندازی شده است.


50 درصد جمعیت بیش از 80 میلیون نفری ایران را بانوان تشکیل می‌دهند.
براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن 95 جمعیت اصفهان پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر است که از جمعیت استان حدود 2 میلیون و 600 هزار مرد(51 درصد) و 2 میلیون و 520 هزار زن(49 درصد) است. زنان سرپرست خانوار استان اصفهان 9 هزار و 400 نفر هستند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده امروز علاوه بر شرکت در نشست مدیران نهادهای اجرایی و زنان کارآفرین استان از مرکز فنی و حرفه ای استان دیدار می کند.



ابتکار: مهارت خوب زیستن به اصلاح خشونتها در جامعه کمک می‌کند
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مهارت خوب زیستن می‌تواند به اصلاح خشونت‌ها علیه زنان بسیار کمک ‌کند که یکی از موارد آن، مهارت حل و فصل اختلاف و روابط خوب است.
معصومه ابتکار روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مرکز توانمندسازی بانوان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه در دولت لایحه حفظ کرامت و حمایت از امنیت زنان در برابر خشونت را به تصویب رساندیم.
وی اضافه کرد: این لایحه تمام ابعاد خشونت چه خشونت خانگی چه خشونت علیه زنان در جامعه را در بر می‌گیرد، لایحه اکنون در اختیار مجلس شورای اسلامی است و انتظار داریم مجلس به این لایحه بسیار مهم رسیدگی کند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: قوانین بسیار راهگشا و جامع هستند، لایحه خشونت علیه زنان لایحه‌ای مشترک با قوه قضاییه است و ما انتظار داریم با تصویب این قانون در اولین فرصت وظایف دستگاه‌ها در این قانون مشخص شود.
وی بیان کرد: در این قانون پیش بینی شده که شورای راهبری در ارتباط با مسائل مرتبط با خشونت علیه زنان تشکیل و صندوقی برای زنان خشونت دیده طراحی شود.
ابتکار افزود: فرهنگ و آموزش در راستای خشونت علیه زنان بسیار راهگشاست که در این راستا طرح‌هایی با وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی داریم که موضوع مهارت‌های خوب زیستن را دنبال می‌کند.
وی گفت: معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: در زمان حاضر با وزارت آموزش‌ و پرورش طرحی تحت عنوان گفت و گوی ملی خانواده را برای دانش آموزان و اولیا اجرا می‌کنیم.
وی گفت: تسهیلات پایدار برای روستاییان و تسهیلات فراگیر که دولت از سال گذشته پیش بینی و اجرایی کرده مورد استقبال قرار گرفت و حدود 40 درصد تسهیلات دولتی را زنان دریافت کردند که بسیاری از آن‌ها به اشتغال پایدار منجر شده است.
وی ادامه داد: طرح توانمندسازی زنان طرح مشترکی با معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده است که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را دنبال می‌کند و از آموزش‌ مهارت‌های کلی تا حرفه‌ای و تخصصی و تامین زنجیره ارزش و اتصال به بازار و اشتغال پایدار هدف اصلی آن است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در موضوع بازاریابی به ویژه بازاریابی دیجیتال و شبکه سازی بازاریابی دیجیتال با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی مشغول به فعالیت و اجرا هستیم.
وی اضافه کرد: اکنون در بسیاری از نقاط کشور فعالان عرصه کارآفرینی مراکزی را پیش بینی می‌کنند تا بتوان کالاها و خدماتی که زنان تولید می‌کنند قابل عرضه باشد.
ابتکار بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا در مراکز استان‌ها زنان روستایی و دیگر زنان کالاهای خود را عرضه کنند و تبادلات از طریق این مراکز و فضای مجازی امکان پذیر باشد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان مانند دیگر استان‌های کشور سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده دارد، خاطرنشان کرد: این سند براساس وضعیت استان مطالعات، مشکلات و آسیب‌های خانواده، حقوق زنان و کودک همسری در این سند دیده شده است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: سازمان بهزیستی و مراکز اورژانس اجتماعی مسئولیت‌های اصلی را برعهده دارند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در زمان حاضر قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را داریم که این قانون نقش بسیار مهمی را در خصوص افراد زیر 18 سال ایفا می‌کند که با استناد به این قانون در ارتباط با موضوعاتی مانند کودک همسری می‌توان اقدام کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/184151/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید