پیام فارس

آخرين مطالب

جشنواره ملی خوشنویسی آیات در شیراز فراخوان داد فرهنگي

جشنواره ملی خوشنویسی آیات در شیراز فراخوان داد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- دبیر جشنواره ملی خوشنویسی آیات از اعلام فراخوان این رویداد هنری خبر داد.

صابر سهرابی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، گفت: این جشنواره در راستای بزرگداشت استاد بزرگ قرآن نویسی، میرزا احمد نی ریزی از سری جشنواره‌ای آیات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن خوشنویسان ایران، شعبه شیراز برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین به اهداف جشنواره جشنواره یاد شده اشاره کردو افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ کتابت قرآن کریم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با رشته خوشنویسی در خطوط قرآنی نسخ و ثلث، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ و هنر خوشنویسی و کمک به انتشار گسترده‌تر این هنر اصیل و تکریم از مقام زند یاد میرزا احمد نی ریزی کاتب بزرگ قرآن کریم، عناوین این اهداف را در بر می‌گیرد و محورهای فراخوان قرآن کریم سور مبارکه انعام و ابراهیم است.
سهرابی قالب‌های جشنواره را ثلث و نسخ اعلام داشت و گفت: اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نشانی fars.farhang.gov.ir انجام می‌شود و شرکت در جشنواره با ارسال حداکثر 3 اثر در هر بخش است و فایل آثار می‌بایست با فرمت jpg با حجم تقریبی 1 مگابایت باشد و فایل‌های دیجیتالی که فاقد کیفیت باشند در مرحله انتخاب بررسی نخواهند شد.
دبیر جشنواره ملی خوشنویسی آیات اظهار کرد: به صاحبان آثار منتخب مرحله نخست داوری برای ارسال اصل آثار و گزینش نهایی آثار برای حضور در نمایشگاه اطلاع رسانی خواهد شد و در صورت راه یابی اثر به بخش مسابقه، اصل اثر بدون قاب به همراه فرم تکمیل شده به نشانی دبیرخانه ارسال شود.
وی اضافه کرد: آثار قاب شده به هیچ عنوان پذیرفته نخواهند شد و در شرایط مساوی آثاری در اولویت داوری قرار می‌گیرند که ارائه بهتری شامل (کاغذ دست ساز، تذهیب و پاسپارتوی بهتر) داشته باشند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: دبیرخانه از پذیرش و دریافت آثار به صورت لوله شده معذور است و اصل قطعات ارسال شده با احتساب پاسپارتو در یکی از قطع‌های 50× 35 یا 50×70 باشد و آثاری که در قطع‌های غیر از اندازه‌های یاد شده باشند، مورد ارزیابی قرار نخواهند گرفت و انتخاب آیه و یا آیاتی از سوره‌های مبارکه انعام و ابراهیم برای خوشنویسی بر عهده شرکت کننده است و دبیرخانه جشنواره در قبال خسارات وارده به آثار از ناحیه پست، مسئولیتی ندارد و مسئولیت آثار صرفاو موکدا پس از دریافت و ثبت، بر عهده دبیرخانه است.
دبیر جشنواره خوشنویسی آیات با بیان اینکه تاریخ خلق اثر نباید قبل از 1398 باشد، ادامه داد: آثاری که پیش از این در جشنواره‌های خوشنویسی شرکت کرده باشند و همچنین آثار قدیمی به تشخیص هیئت داوران از فرآیند ارزیابی حذف خواهند و دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی در امور فرهنگی و تبلیغی و سایر بخش‌های جشنواره، حسب مورد، استفاده کند.
به گفته سهرابی، آثار رسیده به دبیر خانه پس از پایان مهلت اعلام شده، در جلسه داوری بررسی نخواهند شد و در دو مرحله انتخاب اولیه آثار و داوری نهایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که البته تصمیم گیری در خصوص هر رویداد، موضوع و مسئله پیش بینی نشده جشنواره، برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است.
دبیر جشنواره بیان کرد: اصل کلیه آثار غیر برگزیده حداکثر ظرف 10 روز به نشانی ارسال کننده فرستاده خواهد شد و با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت دستور العمل های بهداشتی، برگزاری آئین پایانی و اعلام نتایج داوری از ظریق فضای مجازی و غیر حضوری خواهد بود و به کلیه هنرمندانی که آثارشان به مرحله نهایی راه یافته است گواهی شرکت تعلق خواهد گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده در این فراخوان بر عهده دبیرخانه برگزاری است؛ خاطر نشان کرد: در هر یک از رشته‌های نسخ و ثلث جوایز به این شرح خواهد بود، نفر اول تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی مبلغ 5 میلیون تومان، نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی مبلغ 3 میلیون تومان، نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی مبلغ 2 میلیون تومان و جوایز ویژه نیز به منظور تشویق استعدادهای جوان، در هر بخش ثلث و نسخ، برگزیدگانی از میان هنرمندان زیر 30 سال سن معرفی خواهند شد.
دبیر جشنواره ملی خوشنویسی آیات در پایان آخرین مهلت ارسال آثار را 5 اردیبهشت 1400 و داوری و گزینش اولیه آثار را 10 اردیبهشت 1400، دریافت اصل آثار راه یافته به بخش پایانی جشنواره را 15 اردیبهشت 1400 و آئین پایانی را 25 اردیبهشت 1400 اعلام کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/189748/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها