پیام فارس

آخرين مطالب

صالحی امیری: با توماس باخ از اصفهان و شیراز صحبت کردم/ سهراب مرادی قناعت دارد و زیاده خواه نیست+عکس ورزشي

صالحی امیری: با توماس باخ از اصفهان و شیراز صحبت کردم/ سهراب مرادی قناعت دارد و زیاده خواه نیست+عکس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مرام پهلوانی قهرمانان، در ذهن و خاطره مردم و جامعه همیشه باقی می ماند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در مراسمی از سردیس و تمبر سهراب مرادی قهرمان پرافتخار وزنه برداری جهان و المپیک با حضور صالحی امیری صبح امروز (چهارشنبه 13 اسفند) در اصفهان رونمایی شد.
در ابتدای نشست طباطبایی مدیر کل ورزش و‌ جوانان استان اصفهان ضمن خیر مقدم به دکتر صالحی امیری و هیات همراه از تلاش‌ها و حمایت‌های کمیته ملی المپیک از ورزش و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه رضایی استاندار اصفهان نیز حضور صالحی امیری و هیات همراه را خیر مقدم گفت و اظهار کرد: کشورهای مختلف با تمدن های مختلف و مردمانشان برای قهرمانان ورزشی خود ارزش ویژه قائل هستند در ایران نیز این افراد همیشه مورد احترام مردم بوده ‌و خواهند بود.
وی ادامه داد: سهراب مرادی بعنوان اولین مدال آور طلای المپیک استان اصفهان متعلق به این شهر و استان نیست، او در دل و قلب تمام ایرانیان سراسر دنیا جای دارد و مطمئنا تلاش‌ها و افتخارآفرینی های او هیچ گاه از ذهن و یاد مردم بیرون نخواهد رفت.
رضایی یادآور شد: امیدوارم نشست و اقدام امروز مقدمه و گامی مثبت برای جوانان و آینده سازان استان باشد تا آنان بدانند که مسئولان تلاش‌ها و زحمات قهرمانان خود را فراموش نکرده اند و برای اعتلای ورزش از هیچ همت و تلاشی فروگذار نمی کنند.
وی در پایان از زحمات طباطبایی و تیم مدیریتی اداره کل ورزش استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: مطمئنم اداره کل ورزش استان با تیم ارزشمند و کاربلدی که در کنار طباطبایی فعالیت می کنند به توفیقات روزافزونی خواهند رسید.
صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز از برپایی این نشست و توجه استاندار و مسئولان استان به آتیه قهرمانان و ورزشکاران تقدیرکرد و اظهار داشت: خدا را شاکرم توفیق شد بار دیگر در استانی حضور یابم که فخر ایران و ایران زمین است. این جغرافیای رمز و رازآلود همیشه نگینی ارزشمند بر انگشتری تمدن ایران زمین بوده است.
وی ادامه داد: نمی توان از ایران سخن گفت و بلافاصله از اصفهان در قالب تمدن ایران زمین نام نیاورد. در چندین دیدارم با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک از اصفهان و شیراز صحبت کردم و باخ گفت که‌ کامل این دو استان را می شناسم و به دلیل علاقمندی به این تمدن چندین بار بصورت شخصی از آثار تاریخی این استان‌ها دیدن کرده ام.
صالحی امیری یادآور شد: آن چیزی که ایران را در دنیا شناسانده و می درخشاند همین تمدن و شعر و میراث ارزشمندی است که در استان‌هایی نظیر اصفهان جای دارد.
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: از اصفهان ندای وحدت می آید که باید این اتحاد و همدلی را مدیون نگاه ویژه استاندار محترم دانست که از حواشی دوری کرده است و به متن توجه ویژه دارد. همچنین از طباطبایی بعنوان یکی از پرتلاش ترین مدیران ورزش در استان‌های کشور و علی مرادی رئیس سختکوش فدراسیون وزنه برداری تقدیر و تشکر می کنم.
وی ادامه داد: جا دارد از پیشکسوت دلسوزی که ورزش و وزنه براری استان اصفهان همیشه مدیون زحمات او بوده است و خواهد بود تقدیر کنیم، این فرد که خود از پیشکسوتان رشته وزنه برداری است و زندگی خود را وقف این رشته کرده است کسی جز استاد سیف زاده نیست.
صالحی امیری افزود: در تاریخ ایران زمین قهرمانان فراوانی داریم اما آنهایی شایسته تقدیر هستند که به مرام پهلوانی نیز رسیده باشند. قهرمان به دنبال سکه و سکوست اما پهلوان در متن جامعه خود زیست می کند و با مردم خود می خندد و می گرید، توجه پهلوان به دردها و آلام مردمش است و هویت خودش را از مردم می گیرد.
از ابتدای ورزش تا کنون بسیار مدال و مدال آور در ایران داشته ایم اما نام تختی و مرامش در ذهن و یادها مانده چراکه پرشی خوب از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی داشت.
رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: سهراب مرادی چه مدال بگیرد و چه نگیرد برای مردمش محترم است چرا که مرام و منش پهلوانی دارد. او ورزشکاری نجیب است؛ به همین دلیل نیز قناعت دارد و زیاده خواه نیست و از همین رو شجاعت نیز دارد و به‌همین دلایل ظرفیتی ویژه برای استان و کشوش محسوب می شود؛ شک نداشته باشید این قهرمان با نام نیک، نجابت و شجاعتش برای نسل های بعد نیز زنده و ماندگار خواهد ماند.
وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه سرمایه ها را مادی تعریف کرده ایم. ورزش یک جسم و یک روح دارد، یک نکره و یک معرفه دارد؛ جسم همان میدان، سکه و‌ سکوست و روح ورزش فرهنگ ‌‌اخلاق است. تلاش وزارت، کمیته ملی المپیک و 52 فدراسیون این است که بتوانیم‌ روح اخلاق و فرهنگ را در ورزش بدمیم وگرنه مانند برخی کشورهای منطقه می توان قهرمان اجاره ای آورد ‌و به سکو رسید اما سرمایه ما در ورزش سرمایه فرهنگی است.
علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در ادامه نشست ضمن تشکر از استاندار و مدیر کل ورزش استان اصفهان به مناسبت برپایی این نشست اظهار کرد: از صالحی امیری و هیئت همراه که وقت گذاشتند وبرای این مراسم تشریف آوردند، تقدیر و تشکرمی کنم و بدون اغراق باید بگویم با حضور صالحی امیری در راس کمیته ملی المپیک نگاه ها به این ارگان بین المللی عوض شده و چهره ای فرهنگی ورزشی با رعایت اصول فرهنگی و اخلاقی را نظاره گر هستیم.
وی ادامه داد: همچنین از‌خانواده خیری که برای تامین یک واحد آپارتمان جهت هدیه به سهراب مرادی حمایت کردند، تقدیر و تشکر می کنم.
مرادی گفت: ورزش پدیده ای اجتماعی است که می تواند با الگوسازی نقش بی بدیلی در پرورش و تربیت نسل بعدی ایران زمین داشته باشد. سهراب در ورزش امروز الگویی اخلاقی مناسب برای آینده سازان این سرزمین است و کردار و رفتار نیک او جای تقدیر دارد.

پیام فارس

انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/190415/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

پرداخت 16 میلیارد یورو ارز دولتی برای واردات هیچ در 8 سال!

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

تولید بیش از 14 ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس

مهر و موم یک رستوران در شادگان

بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

بارش باران بهاری تا دو روز آینده در فارس

بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون

8 کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب

8 کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب

اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس

نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر

هشدار شدید باران در 21 استان

حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی

از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ 3 نفر در حادثه رانندگی در فارس

هشدار باران شدید در 21 استان