پیام فارس

آخرين مطالب

در آیین اختتامیه پویش دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب»

امرودی: دانش‌آموزان سرمایه و شکل‌دهنده آینده این کشور هستند شهرداری تهران

امرودی: دانش‌آموزان سرمایه و شکل‌دهنده آینده این کشور هستند
  بزرگنمايي:

پیام فارس - رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین اختتامیه پویش دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» گفت: اگر قرار است تغییر ایجاد شود، بهترین جا مدرسه است. زیرا دانش آموزان سرمایه و شکل‌دهنده آینده این کشور هستند.

در ابتدای مراسم محمدعلی صمیمی ضمن خیر مقدم گفت: نمایشگاه «مدرسه انقلاب» تاکنون 9 دوره برگزار شده است. این نمایشگاه هر سال در فضای مدرسه و با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شرایط پیش آمده و مجازی شدن مدارس، شکل دیگری به خود گرفت.
او افزود: در نهمین دوره نمایشگاه «مدرسه انقلاب» دو کار انجام شد. به جای برگزاری نمایشگاه مدرسه‌ای سراغ برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای رفتیم و نمایشگاه‌ها به صورت حقیقی و با رعایت پروتکل‌ها در فضای باز برپا شدند. بخش جدیدتری از کار در فضای مجازی شکل گرفت که در آن دانش آموزان به تولید آثار می‌پرداختند. در شهر تهران مجموعاً بیش از سه هزار اثر در قالب پویش «مدرسه انقلاب» با همکاری سازمان فرهنگی هنری جمع‌آوری شد و کار داوری آن انجام گرفت.
صمیمی اضافه کرد: از همه دانش‌آموزانی که تولید اثر داشتند و همه کسانی که در برگزاری این جشنواره زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم و امیدوارم در این فرصت باقی مانده بتوانیم کارهای مفیدی انجام دهیم.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که این پویش را راه‌اندازی کرده‌اند، گفت: امروز از هر روز دیگر ضروری‌تر است که نگاهمان را تنظیم کنیم. اولین نگاه، نگاه به تغییر است. 20 سال پیش سرعت تغییرات بسیار کم بود، اما امروز تغییر خیلی سریع و غیر قابل کنترل شده است. تغییرات در این زمانه حکم هواپیما را دارد. اگر یک دقیقه دیر به آن برسید از پرواز جا می‌مانید. با این شرایط موجود دانش آموزان امروز خیلی مسئولیت سنگینی دارند. مخصوصاً دانش‌آموزانی که نقش محوری و رهبری دارند.
او افزود: دومین نگاه تنوع تغییر است. در زمان گذشته نسبت به تغییر مقاومت زیادی وجود داشت. وقتی فردی از سفر خارج برمی‌گشت، تا مدت‌ها با او رفت و آمد نمی‌کردند، زیرا معتقد بودند رفتار او تأثیر می‌گذارد و باعث تغییر می‌شود. امروز مقاومت نسبت به تغییر کم شده است. سرعت و تنوع تغییر زیاد و مقاومت نسبت به آن کم شده است.
رییس سازمان فرهنگی هنری در ادامه بیان کرد: همچنین باید نگاهمان را به زمان تغییر دهیم. نباید منتظر باشیم از بیرون کسی بیاید تا برای ما تغییر رقم بزند. هر تغییری از درون و از خود شما دانش آموزان شروع می‌شود.
او ادامه داد: باید نگاه به آینده داشته باشیم. آینده این کشور دست شما سرمایه‌های این کشور است. اگر قرار است تغییر ایجاد شود، بهترین جا مدرسه است. زیرا شما دانش آموزان سرمایه و شکل‌دهنده آینده این کشور هستید. همچنین باید نگاهمان را به فضای مجازی عوض کنیم، با وجود شرایط به وجود آمده و حضور مداوم مردم در فضای مجازی باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت. 
حجت‌الاسلام امرودی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری به سه چیز اشاره می‌کند. اول از همه به این موضوع که الان وقت پایش نیروی انسانی و کادرسازی است. پایش نیروی انسانی یعنی همراه کردن دوستانمان. یعنی اینکه نگذاریم دوستانمان از این قطاری که در آن سوار شده‌ایم، پیاده شوند. همچنین چشم و توجه آینده باید به شما باشد و این کار با کادرسازی اتفاق می‌افتد. این آدم‌ها هستند که سرمایه و آینده کشور را می‌سازند. دومین نکته جامعه‌پذیر بودن است. در بحث جامعه‌پذیری به این موضوع اشاره می‌شود که من فقط مسئول خودم نیستم و شروع جامعه‌پذیری از همین جا آغاز می‌شود که شما تنها یک نفر نیستید.
رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان با اشاره به تمدن دیگری پیدا نمی‌کنید. تمدنی که در آن مهدویت و ایثار موج می‌زند. وظیفه ما شناسایی مولفه‌های تمدن و پایدار کردن آنها با استفاده از ابزارهای موجود است.
در پایان مراسم از بنیامین صالحی، محمدجواد رجایی پور، حمیدرضا ملازاده، امیرحسین جلالی و محمدمهدی کهن دل به عنوان نماینده نمایشگاه‌های قابل تقدیر منطقه تقدیر شد. همچنین مهدی نوروزیان فرد و آجرلو به عنوان نفرات اول و دوم در نمایشگاه برتر حضوری انتخاب و سید امیرعباس برکچیان، نوید آذری و محمد رئوف مرتضوی به عنوان دانش آموزان برتر نمایشگاه‌های حضوری تقدیر شدند.
همچنین نوین حبیبی، امیرمهدی محمدی، علی‌اصغر شهیدی، هومن سجادیان، پارسا اسدی، محمدامین خسرونژاد، علی‌اکبر سلیمانی، محمد دانیال ابراهیمی و محمدعلی صفری به عنوان دانش آموزان برگزیده در تولید آثار مجازی تقدیر شدند.
پویش دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 در قالب تولیدات رسانه‌ای و با مشارکت نوجوانان با اهدای جوایز نقدی به آثار برگزیده، از 12 تا 30 بهمن ماه برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/191491/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر