پیام فارس

آخرين مطالب

همایش ملی نظریه انسان 250 ساله در شیراز برگزار می‌شود علمي

همایش ملی نظریه انسان 250 ساله در شیراز برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس پژوهشگر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه گفت: همایش ملی نظریه انسان 250 ساله (اهل بیت علیهم السلام؛ تنوع نقش‌ها، یگانگی هدف) با هدف تبیین اندیشه سیاسی و مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام و ارتقاء سطح معرفت و بصیرت، نسبت به اندیشه­‌ها و شخصیت عظیم رهبر معظم انقلاب امام خامنه­‌ای مد ظله العالی در شیراز برگزار می‌شود.

سید محمدمهدی پوریزدان پرست با اشاره به اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی در عمق بخشی به آگاهی عمومی، همگامی و استمرار آگاهانه­‌ی آرمان‌های دین حنیف اسلام و سیره اهل بیت علیهم السلام، گفت: در این برهه‌ی بسیار حساس از تاریخ معاصر که دشمنان دین و شریعت با هدف مقابله با کارآمدی اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک الگوی شاخص در دولت-ملت سازی اسلامی و نفوذ روز افزون اندیشه سیاسی اسلام در جهان، سیاست استحاله فکری، تحدید اسلام و آموزه­‌های انسان­‌سازی این دین حنیف را دنبال می‌کنند، دستیابی به نگاهی ساخت‌یافته و نظام‌مند و بینشی عمیق در این زمینه بیش‌تر احساس می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه، پوریزدانپرست بر این باور است که این مهم جز به واسطه­‌ی تعامل، هم‌فکری و هم‌گرایی فعال و مجدانه پژوهشگران، فعالان عرصه تبلیغ دین، اندیشمندان حوزه اندیشه سیاسی و فقه سیاسی اسلام، استادان و دانشجویان حوزه‌های علوم انسانی و علوم سیاسی، تمدن اسلامی و تاریخ ایران معاصر و طلاب علوم دینی، ممکن و مقدور نخواهد بود.
پوریزدان پرست گفت: اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه(س) با مشارکت نهادهای مهم تحقیقاتی و دانشگاهی، به دنبال برقراری ارتباطات گسترده­‌ی علمی و بسیج حداکثری متخصصان پژوهشی و دانشگاهی است تا در گام نخست، تعاملات کارآمد و موثری را برای تحقق این هدف در سطح ملی بنیان بگذارد و در آینده­‌ی نزدیک در قالب همایش دوسالانه در سطح بین المللی و با هدف تبیین اصولی مبانی اندیشه­‌های سیاسی اسلام و خاصه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله العالی، میزبان نظریه‌پردازان، اندیشمندان و شخصیت‌های علمی تأثیرگذار دنیای اسلام و جهان باشد.
او یادآور شد: در اولین دوره این همایش، تحلیل گفتمانی نظریه انسان 250 ساله و اندیشه سیاسی و مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام در کلام و اندیشه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در هشت محور «عنصر جهاد و مبارزه سیاسی در زندگی ائمه معصومین علیهم السلام در جهت تشکیل حکومت اسلامی»، «تنوع ادوار و وحدت هدف (اهل بیت علیهم السلام: تنوع نقش‌ها در عین یگانگی هدف)»، «تبیین تاریخی و تطبیق کارکردی ادوار چهارگانه امامت ازمنظر فرهنگ و سیاست»، «اندیشه سیاسی در اسلام»، «آینده­‌ی گفتمانی نظریه انسان 250 ساله در نوزایی تمدن نوین اسلامی»، «تحلیل گفتمانی نظریه انسان 250 ساله»، «نقش هنر و ادبیات در بازتولید و ترویج معارف دین و تبیین نظریه انسان 250 ساله»، «انقلاب اسلامی و نظریه انسان 250 ساله»، «اندیشه انتظار و نظریه انسان 250 ساله» و «تحلیل گفتمانی گام دوم ماندگاری انقلاب اسلامی از منظر نظریه انسان 250 ساله» در اولویت قرار گرفت و بنا داریم در ادوار آتی موضوعات و سرفصل­‌های دیگری در زمینه اقتصاد، فرهنگ، هنر و ... در ذیل هدف­‌های همایش را از منظر مقام معظم رهبری مد ظله العالی بررسی و تبیین کنیم.
دبیر علمی همایش ملی نظریه انسان 250 ساله (اهل بیت علیهم السلام: تنوع نقش‌ها، یگانگی هدف) در رابطه با گاه­‌شمار این رویداد علمی گفت مهلت ارسال چکیده مقالات 15 شهریور 1400، مهلت ارسال اصل مقالات 31 شهریور 1400، اعلام پذیرش نهایی و داوری مقالات 15 مهر 1400 و اختتامیه و زمان برگزاری همایش آذر 1400 خواهد بود.
این پژوهشگر گفت: نویسندگان و پژوهشگران علاقه­‌مند برای ارسال مقالات خود می­‌توانند ازطریق وب سایت اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه www.kssi.ir و www.karimeh.com و شبکه­‌های اجتماعی مجازی 09177389817 اقدام کنند.
مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه و دبیر اجرائی همایش نیز با تأکید بر هدف ترویجی و تبیینی اندیشکده از برگزاری همایش­‌های این­‌چنینی و با اشاره به برگزرای دومین دوره دو سالانه بین المللی نگارش یادداشت راهبردی(رهنامه نویسی) و اولین دوره همایش ملی نظریه انسان 250ساله (اهل بیت علیهم السلام: تنوع نقش‌ها، یگانگی هدف) در سال پیش رو توسط این اندیشکده گفت: هدف ما ریل گذاری علمی برای اهداف پیش­ تعریف شده­‌ی اندیشکده در سه حوزه­‌ی علوم سیاسی، تاریخ معاصر و دیپلماسی عمومی است که تلاش داریم تا رویدادهای علمی خود را هم بر مبنای همین رویه و دورنما اجرا کنیم. 
مجتبی اشرافی گفت: هم‌زمان با ایجاد دبیرخانه دائمی و تشکیل شورای علمی- اجرایی و شورای سیاست‌گزاری برای برگزاری همایش ملی نظریه انسان 250ساله (اهل بیت علیهم السلام: تنوع نقش‌ها، یگانگی هدف)، با اغلب مراکز علمی اعم از اندیشکده­‌ها، پژوهشگاه­‌ها، دانشگاه­‌ها و نهادهای مرتبط که به نحوی در حوزه اندیشه سیاسی اسلام و تبیین اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی فعال و دارای سوابق درخشان علمی، پژوهشی و آموزشی بودند، مکاتبه و دعوت به مشارکت و همکاری علمی گردید و تلاش شده است تا از حداکثر ممکن پتانسیل و ظرفیت موجود علمی و پژوهشی در سطح ملی برای نیل به اهداف پیش­‌بینی شده در این همایش کمک گرفته شود.
او ادامه داد: با توجه به اعتبار علمی اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه به­‌عنوان مجری این همایش و جایگاه شاخص علمی و پژوهشی نهادهای همکارِ برگزار کننده و همکاری و هم‌فکری جمعی از نخبگان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی، امیدواریم که با مساعدت و پشتیبانی علمی و معنوی این نهادهای متولی، بتوانیم دبیرخانه دائمی همایش و برگزاری شایسته کنفرانس­‌های دو سالانه بین­‌المللی در رابطه با تبیین و ترویج اندیشه‌های امام خامنه‌ای مدظله‌العالی را در شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برقرار و تثبیت نمائیم.
مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه و دبیر اجرائی همایش خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال تداوم شرایط همه­‌گیری کرونا، کلیه­‌ی برنامه­‌های اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه و از جمله این همایش ملی به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد.
اشرافی هم‌چنین تاکید کرد که مقالات برتر و برگزیده­‌ی این همایش با تأیید داوران و نظر شورای سیاست‌گذاری، در پژوهشنامه تاریخ، سیاست و رسانه با نمایه­‌ی isc به چاپ خواهند رسید و هم­‌چنین به مقالات برگزیده گواهی و تندیس همایش اهداء و نویسندگان فرصت ارائه مقالات خود را در اختتامیه همایش به صورت آنلاین و یا حضوری(در صورت عادی شدن وضعیت همه­‌گیری کرونا) خواهند داشت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/200320/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت