پیام فارس

آخرين مطالب

فوتبالیست‌های ملی‌پوش نابینا:صدای ما را به گوش مسئولان برسانید ورزشي

فوتبالیست‌های ملی‌پوش نابینا:صدای ما را به گوش مسئولان برسانید
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- فوتبالیست‌های نابینای تیم ملی پنج نفره ایران با اشاره به مشکلات خود گفتند: صدای ما را به گوش مسوولان به ویژه وزیر ورزش و جوانان برسانید،امکانات اردویی خوب نیست.

کمبود زیر ساخت ها، نداشتن زمین اختصاصی، مشکلات معیشتی، رفع محدودیت ها، یکسان دیدن با ورزشکاران سالم ، برگزاری اردوهای مختلف با شرایط بهتر، تضمین شغلی و پرداخت به موقع حقوق از جمله مسایلی بود که فوتبالیست های نابینا با خبرنگار ایرنا در شیراز در میان گذاشتند و خواستار رفع آنها شدند.
هم اینک اردوی تیم ملی پنج نفره ایران برای مصاف دوستانه با تیم ملی روسیه در زمین اداره بهزیستی شیراز در حال برگزاری است که محل اردوی آنها نیز بنا به گفته فوتبالیست ها با مشکلاتی همراه است.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان فارس، سرمربی تیم ملی فوتسال و معاون توسعه ورزش فارس نیز از محل اردوی این تیم بازدید کردند و قول دادند مشکلات آنها برطرف شود.
فوتبالیست تبریزی: وضعیت خوابگاه شیراز در شان تیم ملی نیست
امیر پوررضوی فوتبالیست اهل تبریز با انتقاد از وضعیت موجود خوابگاه تیم ملی در شیراز به خبرنگار ایرنا گفت: نمی دانم آیا صحبت های من منعکس می شود و یا خیر؟ باید عرض کنم وضعیت خوابگاه شیراز در شان تیم ملی نابینایان ایران که قهرمان جهان و نایب قهرمان پارالمپیک 2016 است، نیست و این در حالی است که با تمام وجودمان نام و پرچم ایران را در دنیا به اهتزاز در آوردیم.
وی اضافه کرد: کیفیت بد غدا همچنین وضعیت نامناسب تخت های خوابگاه و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در شان تیم ملی نیست و این پرسش مطرح می شود که اگر یکی از بازیکنان کرونا بگیرد چه کسی پاسخگو خواهد بود و یا اینکه آیا این خوابگاه هم همین گونه در اختیار ورزشکاران سالم قرار می گیرد؟
وی به مهمان نوازی شیرازی ها اشاره کرد و گفت: ما همیشه در اردوی های مختلف از شیراز خاطرات خوبی داشتیم اما در این اردو شرایط خوبی نداریم.

پیام فارس

فوتبالیست تبریزی: وضعیت خوابگاه شیراز در شان تیم ملی نیست
دوش آب گرم پس از پنج روز
پوررضوی که 11 سال عضو تیم ملی است، ادامه داد: ما مانند یک سرباز افتخار می کنیم که پیراهن تیم ملی را می پوشیم و برای سربلندی کشورمان تمام محدودیت ها را تحمل می کنیم اما نباید که عذاب بکشیم، در این اردو پس از گذشت پنج روز تازه توانستیم یک دوش آب گرم بگیریم.
او بیان کرد: در بدترین شرایط جوی و دور از همسر و فرزند در اردوی گناوه با 50 درجه بالای صفر خود را آماده کردیم تا سهمیه پارالمپیک 2021 توکیو را کسب کنیم و این امر محقق شد اما سهیمه ما به تایلند که چهارم آسیا شده بود، دادند و مسوولان پارالمپیک ایران به ما ظلم کردند و هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد.
دستور وزیر ورزش محقق نشد
این بازیکن تیم ملی همچنین به مشکلاتی که در شهر تبریز وجود دارد اشاره کرد و افزود: کارمند صعنت و معدن هستم اما از نظر امکاتات تمرینی در مضیقه هستیم و وزیر ورزش و جوانان چهار سال پیش به مدیران کل ورزش و جوانان استان ها دستور داد تا یک زمین اختصاصی برای نابینایان درست کنند اما هنوز این امر محقق نشده است.
پوررضوی ادامه داد: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی 2 سال پیش قول دادیک رختکن در ورزشگاه تختی شهر تبریز ( باغ شمال ) درست کند که هنوز در انتظار هستیم و نمی دانم چرا مشکلات نابینایان در جامعه باز خورد ندارد اما برای یک ورزشکار سالم که می خواهد حرف بزند،همه امکانات رسانه ای از جمله صدا و سیما برایش فراهم می کنند اما صدای ما جایی منعکس نمی شودکه جای تعجب دارد، مگر ما با این همه افتخار با آنها فرق داریم؟
تست کرونا با پول شخصی
این فوتبالیست ملی پوش با بیان اینکه با هزینه شخصی در اردوی های تیم ملی شرکت می کنیم، اظهار داشت: حتی برای دادن تست کرونا در شهر تبریز پول آن را شخصا پرداخت کردم و باید بگویم که هر کس در این شرایط تمرین می کند هنرکرده و مقصر تمام این مشکلات هم کمیته ملی پارالمپیک است.

پیام فارس

ملی پوش مشهدی:برای کارکردن 2 نفر ضامن و چک خواستند ،یک نفر کارمند و یک نفر کاسب
چک و ضامن برای ملی پوش مشهدی
کامبیز محکم که 28 سال سن دارد و اهل مشهد مقدس است با بیان اینکه برای استخدام در شرکت 2 نفر ضامن و یک قطعه چک خواستند، در گفت وگو با خبرنگار، بیان داشت: نمی دانم چرا با 11 سال عضویت در تیم ملی و افتخار زیاد برای بستن قرارداد کاری از من 2 نفر ضامن و یک قطعه چک خواستند ؟ ضمن اینکه چک را پیدا کردم اما هنوز ضامن پیدا نکرده ام و حرف مسوولان این شرکت این است که باید تعهد بدهید آن هم با یک نفر کارمند و یک نفر هم کاسب.
وی اضافه کرد: در شهرم مشهد هیچ کس از ما حمایت نمی کند، یک سالن ورزشی داریم که آن هم برای تمرین در اختیار ما قرار نمی دهند و در حالی که سانس های این سالن خالی است ضمن اینکه شهر مشهد مقدس ظرفیت های زیادی دارد که ما را حمایت کنند. 
کامبیز محکم ادامه داد: چندین اسپانسر پیدا کردم اما آنها را رد کردند زیرا نمی خواستند فوتبال نابینایان این شهر جان بگیرد و نمی دانم مسوولان ورزش چه هدفی دنبال می کنند.
اعتبار تیم ملی نابینایان بیشتر از این حرف هاست
این بازیکن مشهدی از امکانات اردوی شیراز هم گلایه کرد و گفت: مشکلات زیادی است، بدون تعارف بگویم؟ اعتبار تیم ملی نابینایان بیشتر از این حرف هاست، ما در بدترین شرایط بهترین مقام ها در سطح آسیا، جهان و پارالمپیک کسب کردیم و هر چه داشتیم در طبق اخلاص گذاشیم و انتظار بیشتری داریم تا محدودیت برطرف شود.

پیام فارس

وزیر ورزش بیاید از اردوی تیم ملی بازدید کند تا ببیند چه مشکلاتی داریم
بازیکن کرمانی : وزیر ورزش به اردوی ما سربزند
صادق رحیمی با 10 سال سابقه در تیم ملی و 26 سال سن هم می گوید: متاسفانه در این سال ها به جای اینکه پیشرفت کنیم، پسرفت کرده ایم، از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان می خواهیم که یکبار از اردوی تیم ما دیدن کنند تا ببینند که قهرمانان جهان، آسیا و پارالمپیک با چه امکاناتی دارند تمرین می کنند و چه مشکلاتی دارند.
وی با بیان اینکه وقتی امکانات خوب تمرینی وجود نداشته باشد در کیفیت فنی تیم تاثیر منفی دارد گفت: تیم ملی نابینایان در مقایسه با سایر تیم های ملی ورزشکاران سالم تفاوت های زیادی دارد که این تفاوت ما را آزار می دهد.
رحیمی گفت: چه امکانات فراهم شود، چه نشود با قدرت به کارمان ادامه می دهیم تا با کسب افتخار در سطح بین المللی دل مردم را شاد کنیم و این برای ما خیلی ارزش دارد.
پیراهن شماره 9
وی با نشان دادن شماره 9 که در روی پیراهن خود نصب کرده است، می گوید: من به عشق آرش برهانی بازیکن سابق تیم ملی و استقلال که همشهریم است شماره 9می پوشم و می گویم، برهانی دوست دارم و می خواهم این را به گوش این بازیکن محبوبم برسانید.
رحیمی اضافه کرد: طرفدار تیم های استقلال و پرسپولیس نیستم اما طرفدار تیم مس کرمان هستم و در این سال ها فوتبال کرمان خیلی پیشرفت کرده ،2 تیم در لیگ برتر ، 2 تیم در لیگ دسته یک که مس صدرنشین است وقطعا به لیگ برتر صعود می کند تا سه تیم در سطح اول فوتبال ایران داشته باشیم ضمن اینکه 2تیم هم در دسته دوم داریم که آنها هم در گروه خود در بالای جدول هستند.

پیام فارس

بازیکن کرمانی: پیراهن شما 9 را به عشق آرش برهانی بازیکن سابق تیم ملی می پوشم
شایستگی بازیکنان تیم ملی
رحیمی گفت: شیرازی ها هر چه در توان داشتند برای این اردو گذاشتند اما به تنهایی کافی نیست در این چند سال اخیر، هر چه اردو در شیراز برگزار شده حضور داشتم، مسوولان هم تلاش کردند اما شایستگی های بازیکنان تیم ملی خیلی بیشتر از اینهاست.
انتظار آقای گل جهان از متولی ورزش فارس
احمدرضا شاه حسینی بازیکن شیرازی و آقای گل جهان، با اشاره به اینکه اداره بهزیستی شیراز با وجود همه همکاری ها،هیچ تعهدی در قبال اردوی تیم ملی ندارد گفت: برای کمبودها در اردو اداره کل ورزش و جوانان فارس باید پاسخگو باشد.
کاپیتان تیم ملی ایران ضمن تشکر از اداره بهزیستی شیراز افزود: اداره بهزیستی سال 96 یک زمین اختصاصی برای تیم فوتبال نابینایان فارس ساخت که تا بحال میزبان چندین دوره اردوی تیم ملی بوده است اما اداره کل ورزش و جوانان فارس با توجه به دستور وزیر ورزش پنج سال است که زمین اختصاصی نابینایان در ورزشگاه پارس شیراز آماده نکرده است.
وی گفت:اداره بهزیستی هفت سوییت در اختیار ما قرارداده و آن را ضد عفونی کرده است، شاید یکی 2 اتاق مشکل داشته و یا غذا 2 وعده مناسب نبوده است اما اداره کل ورزش باید اقدام می کرد و پیشنهاد می داد که به عنوان مثال غذا را تهیه کنند و با یک تعامل با بهزیستی خوابگاه آنجا را تجهیز می کردند که این اتفاق صورت نگرفته و باید مشکلات را اداره کل ورزش حل کند.
فوتبالیست شیرازی: سه ماه است حقوق نگرفته ام
همچنین حجت الله مزارعی فوتبالیست شیرازی هم ضمن تشکر از اینکه زمینه کار را برایش در اداره کل ورزش و جوانان فراهم کرده اند گفت: سه ماه است که حقوق نگرفته ام و مدیرکل قول داد به زودی پرداخت شود. 

پیام فارس

آقای گل جهان:اداره کل ورزش و جوانان فارس باید رسیدگی کند
سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان: ورزشکاران نابینا شرایط خاصی دارند
سرمربی تیم ملی نابینایان هم با بیان اینکه بعد از حدود 2 سال تعطیلی فعالیت خود را دوباره شروع کردیم به خبرنگار ایرنا گفت: باوجود اینکه کرونا تمام دنیا را گرفته این امر برای نابینایان مثتثنی نبوده است ضمن اینکه فوتبال این قشر یک رشته خاص و سخت است که نسبت به ورزشکاران عادی شرایط خاصی دارند.
جواد فلفلی ادامه داد: سازمان جهانی ایپسا به کشورهای دارای ورزشکاران پارالمپیکی پیشنهاد داد با برنامه ریزی و رعایت پروتکل های بهداشتی ، کشورهای همسایه به صورت رفت و برگشت بازی های دوستانه برگزار کنند از این رو پیشنهاد کشور ما و روسیه به سازمان ایپسا داده شد تا با هم دو دیدار برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: این دو بازی قرار است 28 و 29 اردیبهشت ماه 1400 در جزیزه کیش برگزارشود و تیم ملی روسیه 26 همین ماه وارد ایران می شود و تیم ملی ایران هم دومین مرحله اردوی خود را از بیستم اردیبهشت ماه در کیش آغاز می کند تا با آمادگی کامل به مصاف تیم ملی روسیه که از بهترین تیم های اروپایی است، برویم.
سرمربی تیم ملی نابینایان با بیان اینکه اکثر استان های ایران در شرایط قرمز کرونا قرار دارند، افزود: این یک مشکل اساسی برای ما بود و هیچ استانی میزبانی را قبول نمی کرد اما با وجود اینکه شیراز هم در شرایط قرمز قرار دارد مسوولان همکاری کردند تا این اردو در شیراز برگزارشود.
بازیکنان حق دارند اعتراض کنند
فلفلی گفت: خوابگاه بهزیستی شیراز به دلیل وجود کرونا بیش از یک سال است که تعطیل بوده با این حال سعی کردیم با رعایت پروتکل های بهداشتی این اردو بر گزار کنیم هر چند مشکلاتی وجود دارد و غذا از طریق رستوران های بیرون بر تهیه می شود با این حال بازیکنان حق دارند که اعتراض کنند اما اگر شرایط کرونا وجود نداشت آن وقت حرف آنها درست بود و ما مجبور بودیم تا پیش از بازی با روسیه حداقل 2 دوره اردو برگزار کنیم.
وی گفت: در دوره های قبلی که اردو ها در شیراز بر گزار می شد حتی ما بازیکنان را تا هفت نفر در اتاق ها اسکان می دادیم اما در این دوره با توجه به کرونا، هم اینک بازیکنان در اتاق های دو تا سه نفره با رعایت تمام مسایل بهداشتی اسکان دارند.
شیراز نمی تواند میزبان بازی تیم ملی روسیه شود
سرمربی تیم ملی در پاسخ به پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان فارس مبنی بر اینکه دیدار تیم های ملی ایران و روسیه در شیراز برگزار شود، بیان داشت: با توجه به اینکه از ورزشگاه پارس دیدن کردیم و هنوز زمین بازی ، رختکن و سرویس های بهداشتی آماده نشده فرصت نداریم که این بازی ها را در شیراز برگزارکنیم.
وی اضافه کرد: برای همین هم این بازی ها را به کیش بردیم و تصاویر خوابگاه و زمین بازی برای کشور روسیه ارسال شده است و آنها براین اساس قبول کردند به ایران بیایند ضمن اینکه قرار بود زمین اختصاصی شیراز در سال 99 آماده شود و ما هم برای افتتاح آن با تیم ملی روسیه بازی کنیم که این امر محقق نشده است.

پیام فارس

سرمربی تیم ملی :فارس قطب فوتبال نابینایان در کشور ،کمپ تمرینی استاندارد ندارد
فارس قطب فوتبال نابینایان کشور،کمپ تمرینی استاندارد ندارد
فلفلی با اشاره به اینکه فارس قطب فوتبال نابینایان در کشور است، افزود : زمانی که فوتبال پنج نفره را در ایران شروع کردیم، آذربایجان شرقی قطب فوتبال کشور بود اما هم اینک استان فارس از تبریز پیشی گرفته و بیشترین سهمیه را در تیم ملی دارد و می طلبد که یک کمپ تمرینی کامل برای جنوب کشور در شیراز ساخته شود و آنگاه می توانیم با توجه به اینکه بازیهای پاراسیایی 2022 چین در پیش داریم اردوهای تیم ملی و بازیهای تدارکاتی خارجی را در کمپ شیراز برگزار کنیم.
وی گفت: این رشته زیرساخت های خاص خود را می خواهد و با توجه به اینکه وزیر ورزش و جوانان چهارسال پیش به مدیران کل ورزش دستور داد تا یک زمین اختصاصی برای نابینایان به ویژه در استان هایی که در این رشته فعال هستند، ساخته شود اما هنوز این اتفاق نیفاده و تنها استان فارس و گیلان شروع به ساخت کرده اند.
سرمربی تیم ملی از وزیر ورزش خواست با توجه به نزدیک بودن پایان دولت دستور دهد حداقل در استان های دارای این رشته زمین ها ساخته شود.
مدیرکل ورزش و جوانان: ساخت زمین نابینایان آغاز می شود
مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم در جمع بازیکنان و دست اندرکاران تیم ملی گفت: پیمانکار ساخت زمین اختصاصی فوتبال نابینایان واقع در ورزشگاه پارس شیراز ،بد قولی کرد برای همین کار با تاخیر صورت گرفت، اما با مذاکره با پیمانکار مقرر شد کارش را آغاز کند و این آمادگی را داریم که بازی با تیم روسیه را در شیراز برگزار کنیم. 
عباس حاحی زاده ادامه داد: ورزشکاران نابینا بیشترین افتخار را برای ایران و استان فارس کسب کرده اند که خاطرات نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال در پارالمپیک 2016 ریو را فراموش نخواهیم کرد.
وی افزود: تیم فوتبال نابینایان فارس سال هاست که قهرمان ایران است و 50 در صد تیم ملی را بازیکنان این استان تشکیل می دهند و می طلبد یک زمین اختصاصی با تجهیزات کامل برای آنها ساخته شود.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: هیات ورزش نابینایان این استان در برنامه آمایش جُز 18 رشته ای است که می تواند در بازیهای آسیایی و پارالمپیک مدال کسب کند بر این اساس نیز برنامه ریزی شده است تا این 18 هیات نیز به صورت ویژه با آنها کار شود و زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم تا شاهد افتخار آفرینی آنها در سطح جهان باشیم.
حاجی زاده گفت: قطعا کاستی هایی در اردو وجود دارد که باید برطرف شود و امیدوارم با بزرگواری خودتان ببخشید.

پیام فارس

مدیرکل ورزش و جوانان :ساخت زمین فوتبال نابینایان آغاز می شود
سرمربی تیم فوتسال ایران: هرکاری از دستم برآید دریغ نمی‌کنم
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران هم دراین دیدار گفت: خوشحالم که در جمع شما هستم و امیدوارم در شیراز بتوانیم از شما به خوبی پذیرایی کنیم.
محمد ناظم الشریعه ادامه داد: با مشکلات و سختی که شما می کشید کمابیش آشنا هستم و می کوشم هر کاری که از دستم براید برای شما و تیم ملی دریغ نکنم.
وی اضافه کرد:هیچ قهرمانی به راحتی به دست نمی آید مگر اینکه با کوشش و تلاش انجام شود و شما در این راه موفقیت های زیادی در عرصه های جهانی آسیایی و پارالمپیک کسب کرده اید و با وجود محدودیت ها کاری بزرگ انجام شده که باید مسوولان قدردان شما باشند و مشکلات را برطرف کنند.
سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: با اراده خاصی که نزد شما وجود دارد قطعا شاهد موفقیت های دیگری در عرصه های بین المللی خواهیم بود ، مشکلات نمی تواند سد راه شما در هدفی که دارید باشد هر چند باید همه مشکلات شما حل شود تا بدون دغدغه در رقابت برون مرزی شرکت کنید و دوباره پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورید.
رییس هیات نابینایان فارس: مشکلات اردویی بازیکنان تیم ملی رفع شد
رییس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان فارس هم گفت: پس از اینکه به ما اطلاع داده شد که بازیکنان تیم ملی معترض هستند به اتقاق سرمربی تیم ملی از تمام اتاق های خوابگاه بازدید کردیم و برخی از نواقص برطرف شد اما برخی دیگر از جمله تخت ها در کوتاه مدت قابل رفع نیستند،بازیکنان تیم ملی حق داشتند که معترض باشند اما پیش از شروع اردو باید مشکلات برطرف می شد.
سید محمدرضا هاشمی نژاد ادامه داد: در مورد غذا هم گلایه هایی وجود داشت که بحق بود، ورزشکاری که با محدودیت ها 2 جلسه تمرین فشرده در روز برگزار می کند باید مواد غذایی مناسب و مورد نیاز بدنش تامین شود، برخی وعده های غذایی کیفیت خوبی نداشته و تذکر لازم داده شد تا دیگر شاهد تغذیه نامناسب آنها نباشیم.
وی ضمن تقدیر از همکاری اداره بهزیستی گفت: مدیرکل بهزیستی هم از محل اردو بازدید و تاکید کردتمام مشکلات برطرف شود.
رییس هیات نابینایان با تاکید بر این که حق بازیکنان تیم ملی که افتخارات زیادی کسب کرده اند تا به مشکلات آنها رسیدگی شود، اظهار داشت : باید بپذیریم که به دلیل شرایط کرونایی و تعطیلی بیش از یک سال خوابگاه ،مشکلاتی به وجود بیاید با این حال از همکاری مدیرکل بهزیستی در پذیرفتن محل این اردو تشکر داریم و آنها به ویژه در سال های گذشته بیشتر از اداره کل ورزش و جوانان با ورزشکاران نابینا نهایت همکاری را داشتند.

پیام فارس

رییس هیات ورزش نابیایان فارس :ساخت کمپ تمرینی حق فوتبالیست های نابیناست
ساخت کمپ اختصاصی کمترین حق فوتبالیست های نابیناست
هاشمی نژاد با اشاره به اینکه فوتبالیست های نابینایان فارس بیش از9 دوره قهرمان کشور شده اند و بیش از 50درصد اعضای تیم ملی را تشکیل می دهند، گفت : آنها قهرمانی بازی های پاراآسیایی و نایب قهرمانی پارالمپیک 2016 ریو را در کارنامه دارند، از این رو می طلبد که هرچه زودتر زمین اختصاصی نابینایان همراه با خوابگاه ،رختکن و سرویس های بهداشتی مهیا و در اختیار این عزیزان گذاشته شود که مدیر کل ورزش و جوانان در جمع بازیکنان تیم ملی گفت تا 2 روز آینده عملیات تکمیل این مجموعه در ورزشگاه پارس آغاز می شود.
برچسب‌ها
مشهد تیم ملی ایران مسابقات نابینایان تبریز کرمان فدراسیون نابینایان شیراز محمد ناظم الشریعه کمیته ملی پارالمپیک

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/203831/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان