پیام فارس

آخرين مطالب

شعله امید، گرمابخش 1439 روستای استان فارس مقالات

شعله امید، گرمابخش 1439 روستای استان فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - توسعه گاز رسانی در استان فارس به ویژه در هشت سال گذشته از جمله اقدامات شایان توجه دولت است که موجب دگرگونی وضعیت معیشت و زندگی مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم استان فارس شده است ، چیرگی بر محرومیت در این مناطق با توسعه گازرسانی و رشد صنایع محقق شده است.

مروری بر آمار روستاها، شهرها و واحدهای صنعتی تولیدی برخوردار شده از گاز طبیعی در هشت سال گذشته نشان از فعالیت مستمر دولت تدبیر و امید در این عرصه دارد تا جایی که آمارها از رشد بیش از 2 برابری شمار روستاهای بهره‌مند از گاز طی این مدت حکایت دارد.
بر اساس آمارهای موجود در سال 92 ، شمار روستاهای برخوردار از گاز در این استان 677 روستا بود که این آمار در هشت سال فعالیت این دولت رشد افزون بر 2 برابر داشته و گویای عملیاتی شدن نهضت گازرسانی است.
در این بازه زمانی ، یک هزار و 439 روستا در استان فارس از مزایای گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و بدین ترتیب، شمار روستاهای برخوردار فارس از این مزیت، به 2 هزار و 207 روستا رسیده است.
توسعه‌ گازرسانی به نقاط روستایی و شهری با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی در مناطق کمتر توسعه یافته یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم بوده است، در راستای این هدف تاکنون افزون بر 88.2 درصد جمعیت روستایی استان فارس از گاز طبیعی بهره مند شده اند.

پیام فارس


فارس، پیشتاز در اجرای طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز
مدیرعامل شرکت گاز فارس با برشمردن دستاوردهای توسعه طرح های گازرسانی در استان فارس گفت: استان فارس با تشکیل ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی از سال ١٣٩6 ، پایش و رصد مصرف گاز ساختمان‌های اداری، نهادها، سازمان ها، صنایع و مراکز عمومی و انجام بازرسی‌های دقیق فنی با استفاده از دستگاه های دیجیتال و نیروهای متخصص، همچنان و در سومین سال پیاپی ، پیشتاز طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز در کشور است. 
به گفته حسینی طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز با هدف پیگیری اجرای بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی مبنی بر لزوم رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز در راستای جلوگیری افت فشار و استمرار جریان گاز اجرا شده است.
در این طرح ملی، تیم های کارشناسی کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی به‌صورت مستمر، مقدار و نحوه مصرف گاز و موتورخانه ها را رصد و تذکرات لازم، راهکارهای مصرف بهینه، صرفه‌جویی و مدیریت این نوع از انرژی را ارائه کردند.
در طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز که هرساله از نیمه دوم سال در استان اجرایی شد، از 27 هزار و 610 ساختمان، بازرسی و برای هزار و 807 ساختمان به دلیل رعایت نکردن حداقل یکی از مفاد بخشنامه، اخطار کتبی صادر شد.
همچنین در این مدت، جریان گاز 789 مشترک متخلف نیز به دلیل بی توجهی به اخطارها قطع شد.
تجهیز تیم‌های بازرسی به دماسنج‌های دیجیتال برای افزایش دقت در پایش، تغذیه محتوایی و موثر فضای مجازی، برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین بهینه سازی مصرف گاز به ویژه در زمان افزایش شیوع کرونا، توزیع بروشور، پوستر و افزایش آگاهی مردم، از دیگر اقدامات ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه در شرکت گاز استان فارس است.
گازرسانی به 593 واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در فارس
مدیر عامل شرکت گاز فارس همچنین از اجرای طرح گازرسانی به 593 واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در استان فارس خبرداد و اظهار داشت : شرکت گاز استان فارس در راستای جهش و پشتیبانی تولید، اقدامات گسترده ای برای گازرسانی به صنایع استان انجام داده است و با گازرسانی به بیش از هشت هزار و 186واحد صنعتی، پیشران در رونق تولید است. 
وی افزود: بستر لازم برای گازرسانی به هزار و 180 واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در استان آماده شده و عملیات گازرسانی 593 واحد صنعتی در حال اجراست.
همچنین، گازرسانی به 136 واحد صنعتی در مرحله انتخاب پیمانکار و 451 واحد در مرحله طراحی و تهیه اسناد است که با تکمیل آن ها، گام مهمی در توسعه گازرسانی صنایع استان و جهش تولید و اشتغال در سطح استان برداشته خواهد شد.
بر اساس مصوبه سال 95 شورای اقتصاد، شرکت ملی گاز ایران می‌تواند زیرساخت گازرسانی واحدهای صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده اند را به‌صورت رایگان فراهم کند.
70 پروژه گازرسانی در 65 روستای استان در دست اجراست
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در ادامه گفت: 70 طرح گازرسانی در 65 روستای شهرستان‌های داراب، سپیدان، فراشبند و لارستان در حال اجراست که با بهره برداری از آن ها، آمار روستاهای گازدار استان به بیش از 2 هزار و 272 روستا افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر گازرسانی به روستاهای استان سرعت قابل توجهی گرفته است، اظهار داشت: از مجموع 2 هزار و 408 روستای قابل گازرسانی در فارس تاکنون به 2 هزار و 207 روستا گازرسانی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان این که همه روستاهای بالای20 خانوار در اولویت گاز رسانی هستند افزود: در حال حاضر به 88.2 درصد این روستاها در فارس گازرسانی شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صورت تخصیص بودجه تا پایان سال 1400 همه روستاهای مشمول گازرسانی در استان از نعمت گاز برخوردارمی شوند.
در حال حاضر 327 هزار و 565 مشترک در مناطق روستایی تحت پوشش شبکه گازرسانی فارس قرار دارند.

پیام فارس


فارس استان سبز گاز رسانی
با تلاش صنعتگران شرکت گاز استان فارس در سال 1399 و با گازرسانی به 97.3 درصد خانوارها بطور میانگین، استان فارس به عنوان «استان سبز» کشور از نظر گازرسانی شناخته شد.
حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر 32 شهرستان استان فارس "شهرستان سبز" معرفی شده‌است، گفت: با اتمام طرح گازرسانی به شهرهای رستاق، بنارویه، دهرم، جویم، عمادشهر و دهکویه، هیچ شهری در استان از نعمت گاز بی‌بهره نخواهد بود.
حسینی در ادامه افزود: تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای فارس امسال با وجود فشارهای زیاد اقتصادی نه‌تنها متوقف نشد، بلکه با تکیه بر تلاش و همت صنعتگران گاز استان، شتاب بیشتری گرفت، به‌طوری که درصد بهره‌مندی خانوار شهری از گاز طبیعی به 98.7 درصد و خانوار های روستایی به 95.9 درصد رسیده است.
به گفته وی، هم اکنون یک میلیون و 581 هزار مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی استان تحت پوشش شبکه گازرسانی فارس قرار دارند.
حمایت از 15 طرح پژوهشی در شرکت گاز استان فارس
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس همچنین از اجرای 15 طرح پژوهشی در این شرکت خبر داد و گفت: در سال 99 این طرح‌ها در قالب پایان نامه های دانشجویی، رساله دکتری و پروژه های پژوهشی با همکاری و حمایت این شرکت ارائه شده است.
حسینی افزود: این طرح ها شامل 9 پایان نامه دانشجویی، دو طرح پژوهشی جاری و چهار پروژه پژوهشی در دست بررسی است که با حمایت مالی شرکت گاز استان فارس در حال اجراست.
به گفته وی، ساخت و تولید نانو فیلتر با هدف بهبود راندمان فیلتراسیون ذرات جامد از گاز طبیعی، طراحی و ساخت دستگاه نشت یاب گاز، تولید نمونه تجاری کنتور ارتقا یافته، ساخت دستگاه آزمون غیر مخرب سرجوش غیر پلی اتیلنی، بومی سازی دستگاه نشت یاب لیزری گاز، طراحی دستگاه هشداردهنده تاسیسات زیرزمینی قابل نصب بر ماشین های سنگین حفاری و تولید انواع رگولاتورهای گاز صنعتی و خانگی، طرح کاهش تلفات، صرفه جویی مالی، تسریع در خط گذاری لوله ها و بومی سازی کردن فیلترها از جمله طرح‌های پژوهشی در حال اجرای این شرکت در سال 99 است.
حسینی ادامه داد: بهینه سازی شبکه زنجیره تامین گاز در فارس، آنالیز سبک های تعارض سازمانی در شرکت گاز استان فارس، مدیریت منابع انسانی و بهره وری سازمانی و تعیین نقاط بهینه تاسیس ایستگاه های تقلیل فشار گاز بر اساس پارامترهای پایداری، محیط زیست، ایمنی، کاهش هزینه و میزان مصرف نیز از جمله پایان نامه هایی است که با همکاری و حمایت شرکت گاز استان فارس تهیه و تدوین شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصویب طرح های پژوهشی، تشکیل کمیته تجاری سازی در واحد پژوهش شرکت گاز فارس، راه اندازی انجمن نخبگی با هدف ایجاد و توسعه بستر نوآوری جهت شتاب‌دهی به روند دستیابی به فناوری‌های مدنظر صنعت گاز، امضاء قرارداد پژوهشی شرکت گاز استان فارس با دانشگاه های آزاد اسلامی واحد شیراز و دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با هدف بهره گیری از ظرفیت علمی این دانشگاه ها، بررسی موانع و مشکلات پیش روی صنعت گاز و ارائه راهکارهای گذر از گلوگاه های این صنعت، انعقاد تفاهم نامه همکاری و ایجاد کمیته مشترک تدوین استاندارد تجهیزات گازی با همکاری متخصصان اداره کل استاندارد فارس و شرکت گاز استان و حمایت از پایان‌نامه ها و رساله های دانشجویی مرتبط با حوزه فعالیت شرکت گاز را از دیگر اقدامات واحد پژوهش شرکت گاز ذکر کرد.
حسینی تاکید کرد: محصول محوری، نوآوری، صرفه اقتصادی و مرتبط بودن موضوع پژوهش‌ها با نیازهای شرکت گاز از جمله مواردی است که در حمایت از پروژه‌های پژوهشی، ملاک سنجش قرار می‌گیرد؛ چنانچه پروژه‌های پژوهشی این مولفه‌ها را داشته باشند، حمایت مالی و معنوی از آنها انجام خواهد شد و محدودیتی در تعداد پروژه‌های مورد حمایت وجود ندارد.
وی هدف از فعالیت های پژوهشی در این شرکت را ارتباط موثر بین دانشگاه ها و مراکز دانش محور با صنعت و استفاده از مبانی علمی در ارتقاء سازمان و انتقال تجربیات همکاران با مراکز علمی دانست و گفت: انجام پژوهش های کاربردی و ایجاد رابطه هدفمند و بلندمدت با دانشگاه‌ها جهت استفاده حداکثری از مراکز علمی، یکی از سیاست های اصلی شرکت گاز استان فارس است و واحد پژوهشی و فناوری گاز استان همواره از پتانسیل دانشگاه های مطرح کشور در حوزه های مختلف بهره می گیرد.

پیام فارس


گاز رایگان برای مشترکان کم مصرف
بیش از 219 هزار مشترک گاز خانگی در مناطق مختلف شهری و ‌روستایی استان فارس ، از تخفیف 100 درصدی در قبوض گاز بهره‌مند شدند.مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به اجرای طرح بخشودگی گازبهای مشترکان خانگی کم مصرف از دی‌ماه 1399گفت: دراین طرح 219 هزار و 192 مشترک خانگی از تخفیف 100 درصدی گازبها برخوردار شده و گاز را بدون پرداخت قبض، مصرف کردند. 
حسینی افزود: این طرح با هدف تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز و ترغیب مشترکان پرمصرف به تغییر رفتار مصرف اجرا شد و در این بازه زمانی همچنین 347 هزار و 627 مشترک شهری و روستایی از تخفیف 15 درصدی قبوض گاز بهره مند شدند.
وی از اعمال مجموعا بیش از 40 میلیارد ریال تخفیف شامل بخشودگی در قبوض گاز مشترکان کم مصرف خبر داد و گفت: در استان فارس 35 درصد مشترکان کم مصرف و خوش مصرف از مزایای طرح بخشودگی 10 تا 100 درصدی گازبها در سه ماهه آخر سال 1399 برخوردار شدند.
حسینی ادامه داد: مشترکان پرمصرف گاز نیز می‌توانند بارعایت الگوی مصرف از تخفیف گازبها در ایام سرد سال بهره‌مند شوند.
براساس مصوبه هیات وزیران، از دی‌ماه 1399 مشترکان خانگی که میزان مصرف آن‌ها کم‌تر از الگوی تعیین شده بود، شامل تخفیف 100 درصدی روی قبوض گاز خود شدند. این بخشودگی شامل گازبها مشترکین و هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) می‌باشد. مشترکین شامل بخشودگی صرفاً می بایست مبلغ مربوط به بیمه حوادث ناشی از مصرف گاز که برای مشترکین خانگی شهری ماهیانه 200 تومان و برای مشترکین خانگی روستایی ماهیانه 100 تومان می باشد، پرداخت نمایند. لذا این مشترکین پیامک قبض آنها فقط شامل بیمه مذکور می باشد که این مبلغ دریافتی نیز مستقیماً به شرکت بیمه کننده پرداخت می شود.
ایام سرد محدوده زمانی نیمه دوم آبان تا نیمه اول فروردین ماه هرسال تعریف شده است.هم اکنون یک میلیون و 581 هزار مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی استان تحت پوشش شبکه گازرسانی فارس قرار دارند.

پیام فارس

غلامعباس حسینی مدیر عامل شرکت گاز فارس
تحقق 95 درصدی اهداف در سال گذشته
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از تحقق 95درصدی اهداف کمی این شرکت در زمینه های مختلف در سال جهش تولید خبر داد. حسینی گفت: در سال 99 با توجه به اهداف کمی مشخص شده از سوی شرکت ملی گاز برای شرکت گاز استان فارس، جذب 66 هزار مشترک جدید تعریف شده بوده که با تلاش‌های صنعتگران گاز فارس در مسیر خدمات رسانی به مردم، 70 هزار و 578 مشترک جدید جذب شد که این موضوع تحقق 107 درصدی برنامه ابلاغی را نشان می دهد.
وی با اشاره به اجرای 34 هزار و 383 انشعاب جدید گاز در فارس گفت : این میزان انشعاب، نشان از تحقق 100.5 درصدی اهداف کمی شرکت گاز استان در نصب انشعابات جدید است.
مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به روی خوش گاز به صنایع استان در سال جهش تولید، گفت: اجرای 432 طرح گازرسانی به واحد های تولیدی و صنعتی عمده و جزء استان فارس، نیز حکایت از تحقق 140درصدی برنامه ابلاغی دارد.
اجرای طرح های گازرسانی به صنایع، علاوه بر جهش تولید، توسعه اقتصادی، خدمات متوازن گازرسانی و کاهش آلودگی هوا، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال زایی، صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی و کاهش هزینه ها را به ارمغان آورده است.
به گفته حسینی اجرای بیش از 496 شبکه بهره برداری و هزار و 345 کیلومتر شبکه گذاری و تحقق 91 و 79 درصدی این برنامه ها از دیگر نتایج تلاش بی‌وقفه جهادگران شرکت گاز فارس در سال 99 است.
مدیرعامل شرکت گاز فارس در ادامه از آمادگی شرکت گاز استان برای رفع موانع توسعه صنایع در سال " تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدائی ها" با اجرای پر شتاب تر طرح های گازرسانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با اتکا به تلاش همکارانمان در شرکت گاز استان، امسال نیز گام‌های بلندی در راستای استقرار عدالت و رفاه اجتماعی برداشته شود.
برچسب‌ها
سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گاز رسانی شرکت گاز استان فارس محرومیت گاز فارس
پروندهٔ خبری
1400؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها کارنامه دولتمردان در دیار فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/204127/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید