پیام فارس

آخرين مطالب

علمای اهل سنت کردستان: روز قدس تجلی‌گاه همبستگی مسلمانان در برابر صهیونیسم جهانی است اجتماعي

علمای اهل سنت کردستان: روز قدس تجلی‌گاه همبستگی مسلمانان در برابر صهیونیسم جهانی است
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، چند دهه از نام‌گذاری روز قدس می‌گذرد، امام خمینی(ره) برای مسلمانان روزی تعیین کرد تا هیچ کس یادش نرود، فلسطین باید از دست رژیم اشغالگر قدس آزاد شود.
روزی که علاوه بر حساس‌سازی اهمیت قدس شریف و مسئله فلسطین در بین مردمان ایران زمین بسیاری از کشورهای اسلامی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی را نسبت به این موضوع مهم حساس کرد و در طول بیش از چهار دهه از این نام‌گذاری شاهد برگزاری مراسمات خودجوش مردمی در دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده‌ایم.
با وجود تمام تلاش‌های استکبار جهانی برای عادی‌سازی اقدامات جنایتکارانه صهیونیست در سرزمین اشغالی و تثبیت جایگاه آنان مردم آزادی‌خواه دنیا در طول این سال‌ها سال به سال با خروشی پرشور اشغالگری یک رژیم غاصب و زورگو را یادآوری می‌کنند تا به امید خدا روزی را شاهد باشیم که اراضی قدس از شر اشغالگرانش آزاد شود.
اگر بیش از یک سال است که آسایش جهان قربانی ویروسی منحوس کرونا شده است اما جهان اسلام سال‌هاست که با ویروسی بدخیم‌تر از کووید 19 درگیر است؛ ویروسی که همچون سرطان، رگ غیرت بسیاری از کشورهای اسلامی را جویده و هر روز دست به جنایت تازه‌تری می‌زند تا مرزهای سفاکی را گسترشی بی‌انتها دهد.
این غده سرطانی حتی در ایام بحران کرونا هم حاضر نشد دست از محاصره مردم مظلوم غزه دست بکشد و با ظلم به مردم این منطقه همچنان مانع کمک‌های انسان دوستانه می‌شود.
اگر برای پیروز شدن بر کروناویروس به فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه می‌شود اما راه نابودی ویروس منحوس رژیم صهیونیستی آنطور که امام بزرگوارمان فرمودند اتحاد و همبستگی جهانی است و روز قدس موعود یادآوردن لزوم این اتحاد است.
تاریخ گواه است که از آن روز که امام امت دستور به راه افتادن سیل خروشان مسلمان برای ابراز انزجار از رژیم کودک‌کش صهیونیست را دارند تا به امروز نه‌تنها هیچ سالی از آن غفلت نشده بلکه هر سال بر شمار مردمانی که از سراسر دنیا، حتی از قلب کشورهای حامی رژیم صهیونیستی، به این سیل می‌پیوندند افزوده شده است. 
طی دو سال گذشته متاسفانه شیوع ویروس کرونا بر راهپیمایی روز قدس به نوعی سایه افکنده اما امت اسلامی ثابت کردند در راه مبارزه با ظلم هر ظرفیتی را به استخدام می‌گیرند در روز قدس سال گذشته و امسال شاهد بودیم که امت حزب‌الله را به سوی شبکه‌های اجتماعی سوق داد.
شبکه‌هایی که مرز نامحدود و مخاطب بی‌شمار از شاخصه‌های قدرت بخش به آن است و می‌توان در آن بی‌واسطه با ملت‌های جهان(نه دولت‌ها) از هر رنگ و نژاد و زبانی ارتباط گرفت و پیام حمایت از مظلوم را به اقصا نقاط جهان صادر کرد.
آرمان رهایی قدس، شیعه و سنی ندارد، مسئله فلسطین درد امت اسلام است. علمای اهل سنت کردستان معتقد هستند روز قدس یادگار ارزشمند امام امت است و باید برای همیشه به عنوان یک نماد استکبارستیزی و حق خواهی تا آزادشدن کامل قدس شریف حفظ شود.
روز قدس زمینه‌ساز ایجاد جبهه منسجم حق علیه باطل است

پیام فارس

ماموستا عابد نقیبی از علمای اهل سنت کردستان با بیان اینکه روز قدس روز دفاع از مظلومیت مردم فلسطین در برابر تمامیت استکبار جهانی است، اظهار کرد: جهان کفر و طاغوت همواره از اتحاد مسلمانان هراس دارد و تلاش کرده با هزینه‌های بسیار در میان مسلمانان تفرقه ایجاد و صفوف و وحدت بین آنان را بر هم بزند.
وی اضافه کرد: روز قدس روزی است که با دوراندیشی عالمی آگاه به امور زمان نام‌گذاری شده و زمینه ایجاد یک اتحاد یکپارچه برای دفاع از مظلومان فلسطین را فراهم کرده است.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان بانه با عنوان اینکه روز قدس زمینه‌ساز ایجاد جبهه منسجم حق علیه باطل است، تصریح کرد: زنده نگهداشت روز قدس ملت‌ها را سرپا نگه می‌دارد و نماد عزت و اتحاد مسلمانان در برابر کفر است.
روز قدس زمینه‌ساز ایجاد جبهه منسجم حق علیه باطل است
وی با بیان اینکه این روز در هر شرایطی باید زنده نگهداشته شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه به واسطه شیوع کرونا ویروس طی دو سال اخیر گرامیداشت این روز همچون گذشته ممکن نبوده ولی خوشبختانه ملت همیشه در عرصه ایران نشان داده‌اند از هر ظرفیت و بستری برای زنده‌نگهداشت این روز مقدس استفاده می‌کنند.
وی اذعان کرد: ایجاد پویش‌های مختلف گرامیداشت روز قدس در سراسر کشور در بستر فضای مجازی جلوه‌های زیبایی را خلق کرد که نشان از اهمیت این روز نزد مردمان مسلمان و همیشه در عرصه ایران زمین است.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی بانه گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با این نام‌گذار همه مسلمانان جهان را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به حضور در یک بزرگداشت عظیم برای اعلام انزجار از اسرائیل غاصب فراخوانده و در طول بیش از چهار دهه ادامه داشته است.
وی افزود: الان بیش از چهار دهه است که مسلمانان جمعه آخر ماه مبارک رمضان با حضور خود در راهپیمایی‌های روز قدس ملت‌های آزادی‌خواه جهان را بیدار می‌کنند که در سرزمین فلسطین به مردمی مظلوم ظلم می‌شود و کودکانی کشته می‌شوند.
به گفته وی، این حضور نشانگر این است که همه ادیان و مذاهب جهان از مظلومیت مردم فلسطین و همچنین قدس شریف حمایت می‌کنند.
ماموستا نقیبی از روز قدس به عنوان روز همبستگی و تجلی اقتدار مسلمانان در برابر مستکبران جهان نام برد و خاطرنشان کرد: روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع و تقویت مقاومت اسلامی در جهان است.
وی با تاکید براینکه اتحاد جهان اسلام تنها راه پیروزی قدس است، گفت: براساس فرموده امام راحل تنها با وحدت جهان اسلام است که زمینه آزادسازی و نجات قدس فراهم خواهد شد.
فریاد ظلم‌ستیزی روز قدس هرگز نباید خاموش شود

پیام فارس

ماموستا عبدالرحمان خدایی از علمای اهل سنت کردستان نیز با گرامیداشت روز قدس و تبریک این روز به تمام مسلمانان جهان، اظهار کرد: بیش از 60 سال است که سرزمین قدس، معراجگاه پیامبر عظیم‌الشان اسلام صحنه تاخت و تاز یهودیان و صهیونیست‌ها شده است.
وی تصریح کرد: در طول بیش از 6 دهه شاهد هستیم که مسلمانان بی‌گناه در این سرزمین اشغالی با دست استکبار و رژیم صهیونیست شکنجه و به شهادت می‌رسند ولی هرگز از مبارزه با ظلم دست نکشیده‌اند.
ماموستا خدایی اضافه کرد: البته این دشمنی سابقه‌ای تاریخی دارد و یهود در زمان حیات پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نیز با دین اسلام مخالف بوده و علیه پیامبر دست به هر توطئه‌ای زده است.
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی روح تازه‌ای در کالبد مبارزات ظلم ستیزانه مردم فلسطین دمید خاطرنشان کرد: نام‌گذاری جمعه آخر رمضان به عنوان روز قدس زمینه حساس‌سازی بسیاری از کشورهای مسلمان و آزادی‌خواه جهان نسبت به سرزمین اشغالی و قدس شریف را فراهم کرد.
پیروزی انقلاب اسلامی روح تازه‌ای در کالبد مبارزات ظلم ستیزانه مردم فلسطین دمید
این روحانی برجسته اهل سنت اذعان کرد: روز قدس به حقیقت زمان برملا کردن فتنه یهود علیه مسلمانان و روز مقابله ستمدیدگان با مستکبران است.
وی با بیان اینکه این نام‌گذاری ارزشمند توسط امام راحل موجب شد فریاد مسلمانان مظلوم فلسطین بیش از پیش به گوش آزادی خواهان جهان برسد، افزود: هر سال همزمان با چنین روزی همه مسلمانان جهان با حضور در راهپیمایی روز قدس انزجار خود را از رژیم کودک کش نشان می‌دادند.
ماموستا خدایی متوقف کردن کشتار بی‌رحمانه مردم مسلمان فلسطین به دست جنایتکار صهیونیست جهانی را پیام روز جهانی قدس خواند و ابراز امیدواری کرد؛ سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی پیام اصلی این روز را درک کرده و زمینه آزادسازی این سرزمین اشغالی را با اتحاد همه جانبه در مقابل استکبار جهانی فراهم سازند.
وی افزود: شیوع کرونا ویروس تا حدودی این حرکت عظیم و کوبنده را دستخوش تغییر قرار داد موضوعی که البته استکبار جهانی سعی دارد از بستر آن برای کم‌رنگ شدن این عزم جهانی که به برکت انقلاب و امام امت شکل گرفته است، استفاده کند.
ماموستا خدایی تصریح کرد: دفاع از قدس به عنوان قبله اول مسلمانان وظیفه دینی و شرعی بوده و نباید اجازه دهیم هرگز حساسیت در این زمینه در جهان اسلام کمرنگ شود.
وی با بیان اینکه این روز بستری برای تحقق وحدت جهان اسلام است، گفت: ترس دشمنان اسلام از ایجاد اتحاد جهانی مسلمانان موضوعی اشکار است و برای مقابله با آن در طول تاریخ دست به هر جنایت و توطئه افکنی زده‌اند.
ماموستا خدایی گفت: دفاع از قدس و اسلام و ارزش‌های دینی کرونا و غیرکرونا نمی‌شناسند این وظیفه تک تک ما مسلمانان و البته تمام آزادی‌خواهان جهان است که به هر وسیله‌ای این روز را زنده نگه‌ داریم تا دشمنان اسلام بدانند مقابله با ظلم و ظالم تا نابودی آنان ادامه خواهد داشت.
قدس اصل بنیادین در جهان اسلام است

پیام فارس

ماموستا مصطفی شیر‌زادی امام جمعه مریوان نیز روز جهانی قدس را به همه مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران اسلامی تبریک گفت و اظهار کرد: روز قدس در حقیقت روز یکصدا شدن جهان اسلام در برابر ظالمان و مستکبران است.
وی افزود: روز جهانی قدس یادآور بلندای افق نگاه بیانگذار فرزانه انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی متولد شده است.
امام جمعه مریوان تصریح کرد: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سال 1358 به نام روز قدس به‌منظور یادآوری مظلومیت مردم فلسطین و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و اعلام انزجار از آن رژم منحوس صورت گرفته و به حق نقش مهمی را در حساس‌سازی جهان به موضوع مهم فلسطین اشغالی ایفا کرد.
ماموستا شیرزادی افزود: از آن زمان تا کنون هر ساله مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان یک‌صدا فریاد حمایت از مظلوم را در آخرین جمعه ماه رمضان سر می‌دهند و خواهان پایان جنایات جنایتکاران عالم و حامیان مدعی آنها هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه ملت مظلوم فلسطین بیش از 6 دهه است که با رژیم غاصب صهیونیستی، برای رسیدن به حق خودشان مبارزه می‌کنند و شهید می‌دهند، گفت: فریاد حمایت از فلسطینیان و نفرین ظالمان فریاد حق علیه باطل است که تا آزادسازی سرزمین اشغالی و نابودی کامل ظالمان جهان باید ادامه داشته باشد.
امام جمعه مریوان تصریح کرد: قدس نماد وحدت و قبله‌گاه اول مسلمانان و همه پیامبران الهی است و حفظ آن وظیفه شرعی بوده و هر کس هرآنچه در توان دارد باید در این راستا انجام دهد.
قدس نماد وحدت و قبله‌گاه اول مسلمانان و همه پیامبران الهی است
ماموستا شیرزادی اذعان کرد: گرچه طی امسال نیز همچون سال گذشته مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمی‌شود، اما بیانات حیات‌بخش، امیدآفرین و دشمن‌شکنانه رهبر عزیز انقلاب اسلامی وحدت در بین مسلمانان جهان اسلام ایجاد کرده است وحدتی که زمینه نابودی استکبار را به زودی فراهم خواهد کرد.
انتهای پیام/2330/71

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/207441/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در باکو جایی برای شیعیان نیست

ده نمکی در دو اپیزود

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی

گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها

تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز

خطیر: واگذاری استقلال بزرگ ترین اتفاق بعد از قهرمانی آسیا بود

فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

فیزیوتراپی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند

سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران

حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از 500 به 50 کاهش دادیم

‌از بازگرداندن 100 میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس

هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور

خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد + فیلم

اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

بارش رگباری باران در فارس

تردد روان در جاده‌های فارس

‌پلمب 3 منزل به‌دلیل فروش مواد مخدر در بافت قدیم شیراز

خدمتگذاری به محرومان و یتیمان از تعالیم امام خمینی(ره) نشأت گرفته است

عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به IBS هستند؟

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است

راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز