پیام فارس

آخرين مطالب

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد:

دو قطبی شدن انتخابات اگر اخلاقی باشد، مشارکت را افزایش می دهد سياسي

دو قطبی شدن انتخابات اگر اخلاقی باشد، مشارکت را افزایش می دهد
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس یک فعال سیاسی اصلاح طلب اعتقاد دارد که دو قطبی شدن انتخابات در کشور در صورتی که مبتنی بر رعایت عدل و انصاف و مروت و با رعایت اصول اخلاقی و منطقی باشد، به مشارکت بیشتر در این رویداد اثرگذار منجر خواهد شد.

احد بهجت حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا، انتخابات ١٤٠٠ را یکی از مهمترین انتخابات طی سال‌های پس از انقلاب به دلیل شرایط حاکم در کشور به ویژه به لحاظ وضعیت اقتصادی دانست و گفت: به لحاظ بین‌المللی و منطقه‌ای نیز امسال نخستین انتخابات بعد از شهادت سردار سلیمانی در منطقه است.
او ادامه داد: امروز فضای خاصی در منطقه حاکم است و بسیاری از کشورها منتظر هستند ببینند چه کسی در راس دولت جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.
عضو شورای مرکزی کارگزاران فارس اضافه کرد: در بعد بین‌المللی نیز قطعا در پساترامپ و بعد از اینکه فضای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دموکرات‌ها تغییر کرد، فضایی ایجاد شده تا انتخابات ١٤٠٠ ایران یکی از مهمترین انتخابات کشور پس از انقلاب باشد.
بهجت حقیقی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، تحمیل تحریم‌های سنگین و فضای سخت معیشتی بر مردم، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این مسائل انگیزه داوطلبان و مردم را در انتخابات پیش رو بالا می‌برد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب، معتقد است که تغییر نگاه‌ها در منطقه به دلیل نگاه دولت جدید آمریکا به ویژه در موضوع برجام بر انتخابات داخلی ایران هم تاثیرگذار خواهد بود و با مذاکرات وین نیز فضای بهتری در بعد اقتصاد بین‌المللی و دیپلماسی مهیا خواهد شد و نهایتا تاثیر مهمی در انتخابات پیش رو خواهد داشت.
بهجت حقیقی ادامه داد: از آنجا که مقام معظم رهبری هم فرمودند "سیاست بین‌المللی در نظام تصمیم گیری می‌شود و وزارت خارجه مجری این سیاست‌هاست" لذا ایران و تمام مسئولان آن به دنبال این هستند که فضای بین‌المللی برای اقتصاد پویا مهیا شود، یکی از راه‌های حصول این هدف احیای برجام و برگشت آمریکا به قانون است.
او همچنین با بیان اینکه از سال ٩٢ دو طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب برای پرهیز از تعدد کاندیدا تلاش کردند و این موضوع به ویژه در مورد اصولگرایان در سال 96 مشهود بود، افزود: البته یک طیف جدیدی وارد عرصه سیاسی شده که به لحاظ پیشینه سیاسی از جناح اصولگراست و به اعتدالیون معروف هستند و به لحاظ ساختاری نیز پیشنیه اصولگرایانه دارند.
جوانان اصولگرا به دنبال تغییر نگاه و برگشت به اصول انقلاب هستند
عضو شورای مرکزی کارگزاران فارس با بیان اینکه اصلاح طلبان در دو انتخابات قبلی از روحانی حمایت کردند و ترجیح دادند که با تمرکز بر یک کاندیدا نتیجه گرا باشند، به تفاوت نگاه بین سیاسیون فعلی در بین احزاب اصولگرایان و نگاه جدیدی که با گام دوم انقلاب توسط رهبری مطرح شده اشاره کرد و گفت: جوانان اصولگرا به دنبال تغییر نگاه و برگشت به اصول انقلاب هستند.البته باید در تفاوت نگاه و دیدگاههای متعدد اصولگرایان جمعیت عدالتخواه که ترکیبی از انقلابیون و تفکر پایداری است را هم اضافه کرد.
به گفته بهجت حقیقی، اکنون در جناح اصلاح طلب همانند سال‌های گذشته احزاب فعال شده‌اند و فعلا بر روی موارد اجماع ساز در حال بررسی هستند تا در نهایت به یک کاندیدا برسند.
او تصریح کرد: البته در بین اصلاح طلبان و به ویژه بعد از رد صلاحیت‌هایی که در خصوص شوراهای شهر شاهد بودیم، طیفی هستند که تمایلی به حضور، مشارکت یا ثبت نام کاندیدا ندارند. البته تجربه نشان داده است که در هفته پایانی انتخابات، تصمیم‌ها تغییر پیدا می‌کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز و با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات، طیف‌ها و افراد مختلف در حال بررسی هستند به ویژه اصولگرایان که با تعدد کاندیدا مواجه هستند و این موضوع می‌تواند رقابت‌های انتخاباتی را گرم تر و فضا را چالشی تر کند اما در طیف اصلاح طلب رقابت‌های انتخاباتی شاید کمتر به چشم بیاید چون نگاه ملی و متمرکز به مرکز است.
بهجت حقیقی که معتقد است که دو قطبی شدن انتخابات اگر اصولی و اخلاقی باشد مهیج است و موجب پر انگیزه شدن مردم برای حضور بیشتر می‌شود و گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دارد و زمانی این مردم سالاری به عینیت می‌رسد که شاهد حضور مردم باشیم و یکی از جاهایی که حضور مردم ملموس است، عرصه انتخابات است.
او اضافه کرد: یک طیفی در کشور مشتاق هستند که با نگاه به احیای برجام و تعامل سازنده با دنیا وارد عرصه انتخابات شوند؛ عدم ارتباط با دیگر کشورها به ویژه کشورهای منطقه معنایی ندارد و واقعیت این است که امروز در بعضی مسائل به ویژه حوزه اقتصادی دچار چالش جدی شده‌ایم.
عضو شورای مرکزی کارگزاران فارس افزود: امروز یکی از مسائل مهم کشور اف ای تی اف است که برخی این نگاه را باور ندارند که باید به این مهم بپیوندیم در صورتی که اکثر کشورهای دنیا از جمله روسیه، چین و کشورهای همسایه مانند عراق به این مهم پیوسته‌اند.این نگاه می‌تواند یک چالش مهم در انتخابات پیش رو باشد.
بهجت حقیقی با بیان اینکه مردم به خوبی منافع ملی را تشخیص داده و بر مبنای آن عمل می‌کنند، گفت: نمی‌توان آثار تحریم‌هایی که به کشور تحمیل شده است را نادیده گرفت.
او با بیان اینکه نمی‌توان اثری که تحریم‌ها روی تولید کشور گذاشته را نادیده گرفت، عنوان کرد: زمانی تولید در کشور موثر خواهد بود که صادرات انجام و ارز حاصل از آن هم برگردد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اقتصاد یک زنجیره است و اگر بخش خارج از کشور چه صادرات و چه مسائل ارزی دچار چالش شود، یک جای کار خواهد لنگید، لذا نمی‌توان زنجیره‌های اقتصادی را نادیده گرفت البته برخی سوء مدیریت ها هم در مباحث اقتصادی کشور قابل کتمان نیست.
بهجت حقیقی با بیان اینکه یکی از مسائل جدی که سال‌های گذشته متاسفانه اقتصاد ما را دچار چالش کرده، بسته شدن درهای سایر کشورها بر روی ایرانست، تاکید کرد که راهی جز بازگشت به اقتصاد جهانی نداریم و نمی‌توان اقتصاد را تنها با نگاه به درون حل کنیم.
او به تاثیر عواملی مانند کرونا و معیشت روی انتخابات هم اشاره و بیان کرد: مسئولان محترم باید تمهیدات جدی و اثرگذار برای برگزاری انتخابات ١٤٠٠ داشته باشند؛ چرا که دشمنان نظام نشسته‌اند تا این انتخابات کم شور باشد.
عضو شورای مرکزی کارگزاران فارس، گفت: امید است وزارت کشور دغدغه شیوع بیماری کرونا را به حداقل برساند و این موضوع در انتخابات کمترین اثر منفی داشته باشد.
بهجت حقیقی با بیان اینکه اگر فضای بین‌المللی در زمان باقی مانده برای اقتصاد ما بهتر شود و ارزش ملی پول ما بالاتر رود و گشایشی در زندگی مردم شود قطعا فضای انتخاباتی پرشور تر خواهد شد، گفت: مذاکرات تاثیرات بسیار مستقیمی در انتخابات پیش رو خواهد گذاشت و اگر مردم احساس کنند که مسئولان به دنبال رفع مشکلات معیشتی با ارتباط مناسب با دنیا هستند، قطعا در انتخابات پیش رو با نگاه مثبت ورود می‌کنند.
او ابراز امیدواری کرد که همه جریان‌های سیاسی به برگزاری انتخابات باشکوه و به دور از تقابلات سیاسی کمک کنند و همه باور کنیم که همه جریان‌های سیاسی مربوط به درون این نظام هستند.
بهجت‌حقیقی با بیان اینکه امروز بحث مهم مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف مطرح است، تاکید کرد: زمانی با فساد مبارزه خواهد شد که ما در بخش‌های مختلف شفافیت مالی داشته باشیم و زمانی به جای مبارزه با فاسد با فساد مبارزه می‌کنیم که مباحث مالی مان شفاف باشد و چنین امری زمانی رقم خواهد خورد که کشور به لحاظ اقتصادی در بحران نباشد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/208523/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است