پیام فارس

آخرين مطالب

ساخت 2نیروگاه خورشیدی در فارس دردست اقدام است علمي

ساخت 2نیروگاه خورشیدی در فارس دردست اقدام است
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


ظفر افشون در گفت و گو با ایرنا افزود:هم‌اینک در این 2 نیروگاه حدود 12 هزار متر مربع فضای کارگاهی و دفاتر کارفرمایی و پیمانکاران احداث و تجهیز شده و محور و مسیر دسترسی نیز در حال آماده سازی برای بهره‌برداری است.
او ادامه داد:‌این پروژه ها با همکاری سرمایه‌گذاران خارجی و در گام نخست در یکی از دشت‌های شهرستان بوانات اجرا خواهد شد؛ علاوه بر اینکه چه در حین اجرا و چه پس از بهره برداری زمینه اشتغال تعداد قابل توجهی از جوانان و افراد جویای کار را فراهم خواهد کرد، به تامین برق مورد نیاز حوزه‌های مختلف از جمله حوزه صنعت و خانگی هم کمک خواهد کرد.
نصب یک میلیون و 700 هزار پنل در نیروگاه‌های خورشیدی بوانات و آباده
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت توسعه دهنده انرژی هم گفت: پیش بینی می‌شود در این 2 نیروگاه، حدود یک میلیون و 700 هزار عدد پنل خورشیدی، 24 هزار تن سازه فلزی تمام گالوانیزه و 16 هزار کیلومتر انواع کابل به کار گرفته شود و 80 کیلومتر کانال بتنی، 30 کیلومتر مسیر دسترسی اصلی، 70 کیلومتر مسیرهای دسترسی داخلی، 2 میلیون متر مکعب عملیات خاکی و دکوپاژ و حدود 35 کیلومتر خط انتقال برق نیز اجرا شود.
عبدالله بازیان، دوشنبه در جریان بازدید از روند احداث این 2 نیروگاه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بررسی و مطالعات انجام شده در شهرستان‌های بوانات و آباده و مکان‌یابی صورت گرفته در کل کشور طی ماه‌ها مطالعات کارشناسان و متخصصان داخلی و با توجه به اینکه این دو منطقه جزو مناطق کمتر توسعه یافته کشور هستند و با در نظر گرفتن راندمان بالای تابش خورشید، ساخت این 2 پروژه عظیم با هدف رشد و رونق اقتصادی، اشتغالزایی و کارآفرینی در این دو شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اشتغال مستقیم و غیر مستقیم حدود 6 هزار نفر در این پروژه طی دوره ساخت آن ادامه داد: منابع مالی این 2 پروژه نیز به طور کامل از طریق منابع خارجی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی داخلی تامین خواهد شد.
او گفت: ساخت این دو نیروگاه توسط پیمانکاران و متخصصان ایرانی انجام خواهد شد و در این خصوص به ویژه از ظرفیت‌های استان فارس و استان‌های همجوار استفاده خواهد شد.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت توسعه دهنده انرژی افزود: در بخش‌های علمی و مطالعاتی، بخش مطالعات پایه این دو نیروگاه توسط کارشناسان داخلی انجام شده و به اتمام رسیده و مطالعات تفصیلی نیز بیش از 70 درصد پیشرفت داشته که طی توافقاتی که در این خصوص صورت گرفته این مدارک به تایید مراکز علمی و دانشگاهی داخلی نیز خواهد رسید.
بازیان اضافه کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، نیروگاه آباده در بخش مجوزها افون بر 90 درصد پیشرفت داشته و در پروژه بوانات نیز تمام مجوزهای اصلی لازم اخذ شده که عملیات اجرایی در نیروگاه بوانات شامل مدیریت و انتقال سیلاب، ساختمان‌ها، مسیرهای دسترسی داخلی و پیرامونی، بخش LV پروژه شامل تسطیح زمین و نشانه‌گذاری محل استقرار سازه‌ها با انتخاب و بکارگیری پیمانکاران اجرایی آغاز شده و طی ماه جاری عملیات اجرایی دیگر بخش‌ها نیز آغاز خواهد شد.
وی بیان کرد: در اردیبهشت ماه امسال، نمونه پنل، اینورتر و استراکچر با هدف انجام تست‌های محیطی، مقاومت سازه، تولید برق و بررسی راندمان پنل‌ها در محل پروژه بوانات نصب شده و تست‌های لازم در حال انجام است.
او اظهار داشت: در تامین پنل‌های این 2 نیروگاه به منظور دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده و استفاده حداکثری از توان تولید داخل، حدود 30 درصد از پنل و اینورتر مورد نیاز دو نیروگاه از کشورهای اروپایی تامین خواهد شد.
بازیان اضافه کرد: همچنین ساخت کارخانه تولید پنل، اینورتر و استراکچر هم در یکی از شهرستان‌های استان فارس با هماهنگی دستگاه‌های استانی و کشوری و همکاری وزارت صمت در دستور کار قرار خواهد گرفت که در این خصوص مجوزهای اولیه نیز اخذ شده و 70 درصد دیگر پنل و اینورتر مورد نیاز این دو نیروگاه از طریق این کارخانه تامین خواهد شد.
او ادامه داد: ظرفیت تولید کارخانه تولید پنل، اینورتر و استراکچر 300 مگاوات در سال و حجم سرمایه‌گذاری اولیه نیز 50 میلیون یورو است که ضمن تامین نیاز داخل، صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور را هم در دستور کار خود دارد.
وی گفت: با توجه به ارزیابی‌های بخش برنامه‌ریزی و کنترل پروژه و همچنین حضور شرکتهای بین‌المللی ناظر بر عملیات اجرایی در پروژه بوانات در بخش‌های مطالعات پایه و تفصیلی، خریدها و تامین تجهیزات و قراردادهای مربوطه بسته شده و عملیات اجرایی مجموعا حدود 20 درصد پیشرفت داشته است.
او افزود: در کنار ساخت این دو نیروگاه که با شیوع ویروس کرونا همراه بود، طی یکسال گذشته علاوه بر انجام فعالیت‌های عمرانی، شاهد اقدامات اجتماعی همچون تهیه و توزیع هفت هزار و 500 بسته حمایتی در استان، قدردانی از مدافعان سلامت و کادر درمان در روز پرستار و همچنین تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برنامه‌ریزی ساخت سه مدرسه در مناطق محروم شهرستان‌های بوانات و آباده و اهدای بسته‌های حمایتی تحصیلی به دانش آموزان نیز بودیم.
وی، ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با هدف تسریع در صدور مجوزهای قانونی و همچنین رفع موانع اجرایی در شهرستان‌های بوانات و آباده گفت: حمایت‌های دستگاه‌های دولتی، اجرایی، قضایی و نظارتی استان و کارگروه رفع موانع تولید کشور در جهت رفع بسیاری از مشکلات پیش رو سبب شد که روند شروع به کار این 2 پروژه عظیم شتاب بیشتری گیرد.
شهرستان‌ بوانات در فاصله 230 کیلومتری شمال شرقی شیراز و شهرستان آباده در فاصله 276 کیلومتری شمال شیراز واقع شده‌ است.
برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی بوانات شیراز صفحات خورشیدی سرمایه گذاری فارس آباده

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/212825/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

استحکام‌بخشی و رسیدگی به آرامگاه سعدی اعتبار می‌خواهد

گنجینه‌های ارزشمند ادب پارسی برای نسل جوان تبیین شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

پیشخوان روزنامه های فارس ؛شنبه اول اردیبهشت 1403

آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیر همسطح در شرق شیراز با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه اول اردیبهشت

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

حضور پرشور موسسه سفیر مهر همدان در رویداد صبا تهران

معارفه امامان جمعه جدید شهر جویم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن