پیام فارس

آخرين مطالب

استان فارس قابلیت تبدیل به هاب انرژی ایران را دارد اقتصادي

استان فارس قابلیت تبدیل به هاب انرژی ایران را دارد
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


به گزارش ایرنا، حسین حسین زاده روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی طرح ایستگاه تقویت فشار گاز واقع در میدان گازی هما شهرستان خنج اظهار داشت: همچنین مناطق جنوبی این استان سرشار از منابع عظیم نفت و گاز است و علاوه بر ظرفیت پالایشگاهی حدود یک سوم خطوط لوله های اصلی میادین گازی و نفتی از جنوب استان فارس می گذرد.
وی با بیان اینکه طرح های خوب و نویدبخشی در سال های گذشته برای شکوفایی این ظرفیت ها انجام شده است، گفت: اجرای طرح های پیشران صنعت پتروشیمی و انتقال حدود 5.1 میلیون تن پروپیلن از عسلویه به مرودشت که اسفند سال گذشته در هیات دولت به تصویب رسید از جمله این اقدام ها است.
ایجاد زیر ساخت های لازم برای رفع نیازصنایع پایین دستی پتروشیمی ، ایجاد اشتغال پایدار و با رویکرد آمایش سرزمین از طریق اجرای طرح های پیشران پتروشیمی با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش متانول پروپیلن و با هدف انتقال پروپیلن ، ایجاد زیر ساخت های لازم برای احداث یک پارک اختصاصی تولید پروپیلن در منطقه عسلویه و تاسیسات انتقال پروپیلن به منطقه مرودشت همراه با احداث خط لوله انتقال پروپیلن به طول 450 کیلومتر با ظرفیت انتقال 5.1 میلیون تن در سال پروپیلن از عسلویه به منطقه مرودشت و تاسیسات بارگیری پروپیلن در شهرستان مرودشت از جمله اهداف پیش بینی شده در اجرای این مصوبه است.
متخصصان و کارشناسان حوزه انرژی، بهره برداری همزمان از زیرساخت های مختلف انتقال و تولید انرژی همچون شبکه گاز و برق موضوعی است که تحت مفهوم هاب انرژی ‏از آن یاد می کنند.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ ایستگاه تقویت فشار گاز واقع در میدان گازی هما شهرستان خج نیز گفت: این طرح با سرمایه گذاری اولیه 140 میلیون یورو امروز (دوشنبه) با حضور مسئولان وزارت نفت و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی کلنگ زنی شد.
رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از همه متخصصان و مسئولان وزارت نفت و دست اندرکاران امر که در این شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی اقدام به اجرای طرح های توسعه ای و تقویتی در میادین گازی می کنند قدردانی کرد.
حسین زاده اظهار داشت: بر اساس پیش بینی انجام شده این طرح در حدود 36 ماه به اتمام خواهد رسید و در فرآیند اجرای آن برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: البته یکی از خلاء های موجود در برخی طرح های نفت وگاز از جمله این پروژه مهم گازی نداشتن پیوست در زمینه مسئولیت های اجتماعی است که باید مسئولان امر در این راستا تضمین های لازم را نیز متعهد شوند.
وی استفاده از نیروهای بومی در فرآیند اجرای طرح های نفت و گاز در منطقه را نیز یادآورشد و گفت: باید سعی شود تا ضمن بکارگیری نیروها موضوع بیمه تامین اجتماعی ، مالیات و گردش مالی پروژه ها نیز در خود شهرستان ها و مناطق محل اجرای طرح انجام شود.
فرماندار خنج نیز در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: شروع این پروژه عظیم از برکات و اقدام های مهم دولت تدبیروامید و وزارت نفت است که با این شرایط تحریم و سخت اقتصادی با اتکا به توان و مدیریت داخلی اقدام به اجرای این طرح های عظیم کرده است.
عبدلله حقیری افزود: شهرستان خنج با دارابودن ذخایر عظیم نفت وگاز از جمله دو حوزه شانول وهما و همچنین حوزه گازی در منطقه ارم و باغان که به تازگی نیز کشف شده از بزرگترین میادین گازی جنوب کشور محسوب می شود.
وی تصریح کرد: با اجرای چندین پروژه عظیم نفت وگاز وانجام عملیات حفاری و اکتشاف آینده ای روشن در حوزه سرمایه گذاری ، ایجاد اشتغال و رونق تولید در این شهرستان جنوبی فارس در سال های آینده را شاهد خواهیم بود.
امروز در مجموع عملیات اجرایی سه طرح گازی شامل ایستگاه‌های تقویت فشار در میادین گازی هما و وراوی و همچنین مرکز تفکیک میدان گاز تابناک واقع در پالایشگاه پارسیان در جنوب فارس با دستور از راه دور بیژن زنگنه وزیر نفت با اعتباری افزون بر281 میلیون یورو آغاز شد.
با اجرای این سه طرح مهم گازی که با هدف تامین پایدار و تضمین خوراک پالایشگاه پارسیان اجرایی خواهد شد، افزون بر 60 میلیون متر مکعب در روز به سقف تولید گاز کشور نیز اضافه خواهد شد.
میدان‌های هما، وراوی و تابناک در منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مجاورت شهرهای پارسیان، لامرد، خنج و مهر قرار دارند.
بهره‌برداری همزمان از زیرساخت‌های مختلف انتقال و تولید انرژی همچون شبکه گاز و برق موضوعی است که تحت مفهوم هاب انرژی ‏ مطرح ‏شده است. سودآوری هاب‌های انرژی در حضور عدم قطعیت‌های مختلفی که با حضور انواع حامل‌های انرژی شدت بیشتری نیز می‌یابد از ‏مسایلی است که موردتوجه سرمایه‌گذاران در این حوزه می‌باشد
برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خنج نماینده مجلس شورای اسلامی لارستان فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/212957/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم