پیام فارس

آخرين مطالب

14 خرداد، فرصتی برای بازخوانی مکتب و راه امام خمینی مقالات

14 خرداد، فرصتی برای بازخوانی مکتب و راه امام خمینی
  بزرگنمايي:

پیام فارس -

پیام فارس


امام خمینی (ره) بود که با برافراشتن پرچم عدالت و آزادی‌خواهی و احیای باورهای راستین اسلام حقیقی، مردم سرزمین ایران را در مسیر مبارزه و پیروزی و دستیابی به اهداف والای انقلاب اسلامی متحد و همدل نمود و امروز با گذشت بیش از سه دهه، شناساندن اندیشه و مکتب امام به نسل جوان بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد.
ضرورت شناساندن مکتب امام
استاندار فارس معتقد است: چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره)، فرصتی مناسب برای تجدید عهد با آرمان های بلند الهی و انسانی امام راحلِ عظیم الشأن و احترام به پیشگاه آن «عزیزِ به خداپیوسته» است.
عنایت الله رحیمی در پیامی به همین مناسبت تصریح کرد: امام خمینی(ره) به عنوان قافله سالارِ کاروان انقلاب، در سپهر سیاست و دیانت، نقش آفرین حرکتی حیاتی شد و ضمن احیای باورهای راستین اسلام ناب محمدی(ص) با نگاه روشن و بالنده، ملت را پروانه وار، گِردِ شمع وجود خود، جمع کرد و از قطره قطره مردم، دریای خروشانِ اتحاد، همدلی و همراهی آفرید و بزرگ ترین رویداد قرن، «انقلاب اسلامی» را رقم زد و سلسله جنبانِ حرکتی نوین شد که نقطه عطف آغازین آن پانزدهم خرداد سال 1342 و بیت الغزل پیروزی آن، 22 بهمن 1357 بود.
استاندار فارس افزود: خورشیدِ عالمتابِ وجودِ امام(ره) به عنوان رهبر و مظهر آن آرمان خواهی و منادی رهایی ملت، تا 14 خرداد سال1367، روشنگر راهمان بود. دریغا که زود، در پس کوه زمان غروب کرد؛ از کنارمان پرکشید و «با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا» به جایگاه ابدی سفر کرد و در جوار شهیدان آرمید.
رحیمی خاطرنشان کرد: اکنون یاد امام(ره)، امیدبخش و چراغ اندیشه و روشِ امام(ره)، روشنگر مسیر حرکت است و به فرمایش مقام معظم رهبری: «یاد امام امیدبخش است. این یاد را باید زنده نگه داشت و راه امام و خط امام و انگشت اشاره امام و نشانه هایی را که امام برای پیمودن این راه قرار داده است باید قدر دانست.»
در بخش پایانی پیام استاندار فارس به همین مناسبت آمده است:‌ اینجانب ضمن تعزیت این ایام، از خداوند بزرگ، آرزومندم که تمام باورمندان را در بازخوانی، شناختن و شناساندنِ مکتب امام، فکر امام و راه امام، موفق بگرداند.
چهـاردهم خـرداد تجـدید پیـمان ملـت بـا ولایـت
شـورای هماهـنگی تبلیـغات اسـلامی استان فارس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:چهاردهم خرداد سالروز ارتحال بزرگ مردی است که دوران حیات طیبه اش ، قرن حاضر را تحت تاثیر قرار داد و انقلاب الهی و پیامبرگونه‌اش، خواب راحت را از مستکبران عالم ربود و تمامی معادلات سیاسی جهان را بر هم ریخت.
در این بیانیه آمده است:‌ آری امام خمینی «رحمت الله علیه» ودیعه ای الهی و پرورش یافته مکتب قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» بود که توانست تجسم عینی مفاهیم آیات قرآن کریم باشد و تعالیم حیات بخش نبوی و علوی را جامه عمل پوشانده و با انقلاب و نهضتش ، زمینـۀ طلوع خورشید ولایت عظمی «ارواحنافداه» را فراهم خواهد نمود.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس تصریح کرد: در چهاردهم خردادماه 1368، مردی چشم از جهان فروبست که زندگی او تمامی سیاستمداران بزرگ دنیا را مبهوت خود ساخت و قلب های آزادگان جهان را به خویش متوجه کرد ، شخصیتی که آرمان‌های انسانی ـ الهی والایش ، توانست تمامی مرزهای جغرافیایی ـ سیاسی و اعتقادی را درنوردد و قلوب عاشقان و حق جویان و حق طلبان عالم را تسخیر وهمۀ تشنگان معرفت و آزادیخواهی را مجذوب خود نماید و روز به روز راهش و انقلابش نورانی تر شده و مخاطبان بیشتری را در سطح بین الملل جذب کند.
در بیانیه این شورای هماهنگی همچنین آمده است:‌ "اگرچه با ارتحال ملکوتی امام عظیم الشأن ، خلف صالح و جانشین بر حقش امام خامنه ای «مد ظله العالی» راه نورانی امام راحل را با تمام توان ادامه داده و یقیناً روح امام بزرگوار همیشه ناظر احوال ماست ، ولی همچنان داغ امام تازه است و ملت ایران هرگز آن غم طاقت فرسا را از یاد نخواهد برد ."
انقلاب امام راحل توانست نقطه امیدی برای همه مستضعفان جهان باشد
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز با بیان اینکه امام راحل شاگرد مبرز فقه جعفری یعنی شاگرد مکتب امام صادق (ع) بود، گفت: امام با کمک مردم، انقلابی را رقم زد که توانست نقطه امیدی برای همه مستضعفان جهان باشد و این مربوط به مسلمان و غیر مسلمان نیست.
حجت‌الاسلام سید محسن قائمی افزود: این مساله یک نقطه اشتراک بسیار بزرگ است؛ امام راحل با انقلاب به دنیا فهماند اسلام ناب محمدی اسلامی پویاست که می‌تواند الگویی برای تمامی بشریت باشد نه اسلامی که مختص مسلمانان است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب باشکوه ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، در تمامی دنیا هر مظلومی جرات ابراز وجود پیدا کرد، افزود: این نقطه خیلی عظیم و بزرگی است؛ جبهه مقاومت اسلامی که می بینید در سراسر دنیا در مقابل دنیای استکبار ایستادگی می‌کند.
نظام مردم‌سالار، یادگار امام
روابط عمومی دانشگاه شیراز نیز در پیام تسلیتی به‌مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد نوشت:‌ در آستانه سالروز رحلت رهبری فرزانه و مقتدایی، بار دیگر ایران اسلامی غرق در عزا و ماتم می‌شود.
در این پیام آمده است:‌ روح‌الله خمینی (ره) بزرگ‌مردی از تبار نور بود که به‌راستی روح خدا بود و انقلابی را رقم زد که همچون انفجار نور در برابر سایه ظلمت رژیم ستمشاهی، نور امید را در دل ستمدیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید.
روابط عمومی دانشگاه شیراز تصریح کرد: امام خمینی (ره)، شخصیت همیشه ماندگاری است که نماد یک رهبر مردمی بود؛ از میان مردم برخاست، با مردم زیست و درنهایت یک نظام مردم سالار دینی را به یادگار نهاد.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: از دیگرسو نیز، فرارسیدن نیمه خردادماه، یادآور قیام یاران باوفای ایشان، ملت مؤمن و انقلابی است که در ١٥خرداد ١٣٤٢، به مرجع تقلید خود لبیک گفته و مبارزات خود را آغاز کردند و بدین‌ترتیب نقطه عطفی را در آغاز انقلاب اسلامی و خیزش اسلام‌خواهانه رقم زده و الگویی کامل از مبارزه به تمامی آزادی خواهان جهان ارائه کردند.
روابط عمومی دانشگاه شیراز افزوده است:‌ اینک پس از گذشت سال‌ها از رحلت جانسوز آن امام راحل عظیم‌الشان (ره)، با احساس تکلیفی خطیرتر از گذشته با آرمان‌های متعالی ایشان و شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی، تجدیدپیمان کنیم.
برچسب‌ها قیام 15 خرداد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانشگاه شیراز امام خمینی استانداری فارس عنایت الله رحیمی رحلت امام خمینی فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/213575/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

‌ بهره‌برداری از 36 پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

‌ تعیین تکلیف 728 هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١4٠٢

شکسته شدن 2 سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

شهرستان مهر میزبان شاعران

از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟